Mullekin tuli. Siis ZZR1400 '09. Eri hauska laite. Tätä yksilöä on ratastettu ja sen huomaa vedoissa. Huomaa myöskin nopeusmittarin näyttämän virheessä kuten myös trippimittarin. Myöskin Akrapovicin hiilikuitusliparit sisältyivät. Pietarsaaresta hain liikkeestä. Ei ole tietoa onko penkitelty tai säädelty sen enempää.
Jospa jotakin aloittelijan pakettia pyörään perehtymiseen olisi, niin kelpaisi. Tai ehkä palikkalista "tiedä nämä asiat". Kiitos.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Onneksi olkoon kaupoista.
Minä kävin myös koeajamassa kyseisen pyörän ruokatunnilla ja näyttämässä emännälle että josko gessu vaihdettais. Tulin tuoss juuri lenkiltä niin naapuri kyselemään että olenko vaihtanu mopoa. Oli nimittäin sellaset acran saundit että kotikadun kaikki naapurit ilmeisesti olivat ikkunoissa
Nyt vaan on kauhia zzr kuume eikä helpota vaikka kotikaupungin kawa myytiin.
Olen huono googlettelemaan niin kysyn mitä eroja 08 09 10 11 malleissa on ja onko 12 jo ihan eri pyörä?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
2012-malli on uudempi versio. Ostin uutena silloin ja vaihdoin juuri uuteen Performance sport-malliin.![]()
Aiemmin oli 2010-malli joka vaihtui tuohon 2012-malliin. Kaikki hyviä pelejä kovaan ajoon.![]()
Pihalaatoitukselle on ilmestynyt moottoripyörän kohdalle muutamia öljypisaroita. Öljyä on tippunut siinä seisontajasta pikkuisen eteenpäin ehkä, vaikea sanoa kohtaa tarkalleen. Pitääkö huolestua? Mistä tuollainen tiputtelu voisi johtua? Öljyä on maassa muutamia pisaroita, ehkä vaikka 10 pisaraa tässä parin kuukauden aikana tullut.
ZZR1400
Ketjusta? Roiskii sinne etuhammasrattaan koteloon, kun ketju kääntyy siinä jyrkästi ja siitä sitte maahan.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Taitaa vaihtua gessu -09 ZZR kawaan torstaina. Onko jotakin mitä pitäs erityisesti tsekata ennen kun lyö kaupat lukkoon?
Onhan tää nyt niin iso asia että hirvittää (kts. allekirjoitus)...
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Joo, samaan lopputulokseen tulin minäkin. Edellinen omistaja oli rasvaillut ketjuja vaseliinilla ja sitä onkin sitten joka puolella vieläkin. Pesun jäljiltä sellaista mustaa öljypaskaa valuu vieläkin maahan. Vihoviimeinen keksintö laittaa vaseliinia ketjuihin. Mä oon nyt pessyt liuottimella vanteet ja sitten tota alaosaa koittanut saada putsattua sitä mustaa rasvapaskaa joka puolelta.
ZZR1400
Laitetaan nyt tännekkin tuo sisäänajo-opetusvideo
https://youtu.be/QAONN3dBvk8
Koitetaas tarkempia kysymyksiä nyt:
- Woolich: ECU on vissiin ohjelmoitavissa mökäpöntöille ettei tartte commandereita. Kuka tekee Tampereella, tai Helsingissä? Saako nopeusmittarin virheen samalla kuriin?
- Lämpökahvat: Penkin alla on vissiin johtolähdöt valmiina virransyötölle, johon voi releyttää ties mitä. Ovatko nämäkin lähdöt jo oman sulakkeensa takana?
- Öljynvaihto: Tuskailin aikani tuossa sivupaneelin irroitusta ja lopulta tajusin, että suodattimen saa irti muoveja poistamatta. Kummallinen maailma! Silti, onko niin että vasemman puolen alamuovia ei saa taitettua pois, kun pyörä on jalalla?
Tämmöisiä nyt alkuunsa olisi, joihin mielelläni kuulisin vastauksia.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
No nyt on saanut jo tonnin täyteen niin uskaltaa jo jotakin kommentoidakin hyvistä ja huonoista.
Plussaa:
- Moottori (kukapa olisi arvannut), lähes joka tavalla paitsi tankatessa
- Tietynlainen nöyryys käsittelyssä (menee sinne minne käsketään), vauhdit hiipii huomaamatta
- Säänsuoja, en juurikaan kastunut nahoillakaan kahden viime päivän keleissä
- Ajoasento, eipä kilometrit haittaa.
Miinusta, varauksin:
- Takaiskarin vaimennukset ovat vähäiset, etenkin nopeat iskut lyövät voimallisesti paluusta läpi. Aika yrittää säädellä ennen kuin valittaa enemmän.
- Pieniä tärinä-värinä-vapinoita on havaittavissa, joita en oikein osaa paikallistaa. Melkein tuntui pyöränlaakerista tulevalta, tai jos ketju on alkanut jumittelemaan. Pyöränlaakereita on kai porukalta mennytkin.
- Keulan tuntumassakin olisi parantamisen varaa mutta öljyt on viimeksi vaihdettu ties koska
- Pienillä kaasunavauksilla meininki on vähän arvaamaton mutta tasakaasun hakemisongelmaa ei ole. Läppärunkojen synkan paikka?
Kovasti tuntuvat menevän huoltokohteiden puolelle nuo nykyiset miinukset. Sinänsä miehekäs (argh) nokkaketjun röhähdys kylmäkäynnistyksellä hävisi melkein täysin öljynvaihdon myötä, ja laatikkokin pelailee nyt hieman mukavammin.
Nimimerkille Kipa: Eikös GTR1400 olisi parempi vaihtoehto emännällekin, paremmin tilaa mutta samaa moottorin luonnetta tarjolla. Yksi kappale näyttää siinä länsirannikollakin olevan tyrkyllä niin ei tarvitse edes lähteä hirvittävän kauas kokeilemaan, sopiiko kyytiläiselle.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
GTR.ssä on vaan 161 heppaaja mää olisin halunnu kunnon vauhtivehkeen.
Emäntä tykkää tosissaan istua gessun tarakalla niin kaikki kunnia hänelle
ja vielä..aika tuulinen keli oli eilen ja busa tuli vastaan kaksi päällä, niin näyttivät molemmat olevan aikalailla etukenossa![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hei, tarkoitus olisi tehdä ensi viikolla kaupat vm.2014 zetorista. Pyörää pitäisi mennä kuun vaihteessa hakemaan Fuengirolasta, mutta paikan päällä pitää pyörään vaihtaa akku. Katteita pitää ilmeisesti ottaa irti, tarvitsenko mukaan torx vai kuusio-avaimia?
Linkki pyörän myynti-ilmoitukseen: https://www.nettimoto.com/kawasaki/zzr/2145104
MT-09 SP -24
^Miksi myyjä myi pyörää jossa akku ei ole kunnossa? Itse en lähtisi rahakasan kanssa edes katsomaan pyörää, johon pitää ensitöikseen ottaa työkaluja esiin.
Pyörä on tusinajapsi, eli luulisin että toimiviakin pyöriä markkinoilta löytyy vaikka kuinka paljon, ja paljon lähempää. Mikäli se pyörä pitää justain syystä olla juuri tuo yksilö, kerro myyjälle että akku pitää olla vaihdettuna kun sinne saavut. Äläkä maksa pyörää etkäteen, vaan vasta paikan päällä, kun olet pyörän oikeaksi ja riittävän hyväksi todennut.
Auto-Center tuo itse pyöriä maahan ohi virallisten kanavien, eli pyörät ovat ns. rinnakkaistuotuja.
.
Kyseinen yksilö ja kesälomareissu olisi yhdistelmänä ollut todella miellyttävä, mutta sain vielä tänään tietää että myyjä ei tiedä onko penkin alla työkaluja vai ei. Tämän lisäksi punainen avain on hävinnyt.Käsittääkseni punaisen avaimen uudelleen hankkiminen tarkoittaa uutta ecua? Olettaisin että se on tonni ja ylöspäin?
![]()
MT-09 SP -24
Aivan liikaa rupeaa olemaan epäjatkuvuuskohtia: pyörä ei ole ajokunnossa, myyjä ei tiedä pyörän työkaluista (kenen pyörää hän myi?), avaimia puuttuu. Mitähän sitten vielä noiden lisäksi...
Osta jokin muu pyörä, ja hoida lomamatkailut erikseen. Pääset helpommalla ja pienemmällä murheella.
Muista että sinä olet ostaja=asiakas=rahan tuoja.
Akku, työkalu, puuttuvat avaimet yms pitää olla kunnossa ja tiedossa kun ostaja niitä kyselee. Älkää hyvät ihmiset tyytykö tälläiseen epämääräiseen kaupantekoon, vaan äänestäkää jaloillanne.
Varmasti Suomesta löytyy pyörä ja sen myyjä, jolla on toimiva pyörä/tiedot pyörästä ja sen varusteista olemassa.
Edit. Tai osta pyörä Saksasta ja lähde siitä lomailemaan. Suomalaisia firmoja on siellä useita jotka esitarkastaa sinulle pyörän/pyöriä ja valkkaat niistä mieluisan. Pyörä kilpiin ja lomalle.
Viimeksi muokannut: vma; 08.06.2017 klo 14:58.
.