Eurooppaan tuoduissa joo. Muualla taitaapi olla vain optio.(jakihei @ Kesä. 21 2011,22:12) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Yksi zetorin omistaja kertoi, että ABS jarrut olisivat tulleet jo 2007 loppuvuoden malleihin (Suomessa myytäviin?).
Jostain netistä luin, että Kawasaki kuulemma tekisi pyöriin päivityksiä kesken mallivuoden.
Alla on netistä löytyneistä service manuaaleista yhdistetty lista 2006-2009 mallien rungonnumeroista.
t. Masa
6500 km takana ison zetorin kanssa. Tuntuu edelleen erittäin hyvältä käteen. Joka päivä päästävä baanalle. Juuri Kotka-Lahti-Orimattila-Kausala-Kotka päivä reissulta tultiin. Pyörä istuu sekä kantatie liikkumiseen että pikku maalaistie nautiskeluun. Moottori on kertakaikkisen makean vääntävä ja värinätön. Yoshit tuo sopivasti soudia korviin. Ergonomia sopii 185 cm pitkäkoipiselle ihan kivasti eikä paikat puudu. Penkissä istuu ilokseen.
Kyykky ajoasento tuntuu vaudikkaassa menossa ihan passelilta. Onneksi tuli vielä näilläkin päivillä ostettua sport tourer. Ajonautinto on![]()
![]()
![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
tuos ykx jannu kertoili haaveilevansa moisesta vaikka messuilla testiistumisessa olivat kuulema kengänkannat ottaneet vaimentimiin kiinni(Motohtori @ Heinä. 04 2011,17:38) kirjoitti
no repeäminen oli kyllä likelä ku katoin jannun kenkiä.
jätkä oli kasvanut ekat puolimetriä maatapitkin ja sit vastalähtenyt ylöspäin.
popot oli ainaki 52;set![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Sama täällä.(Motohtori @ Heinä. 04 2011,17:38) kirjoitti
Todella tyytyväinen hankintaan viimesyksynä, vaik jo hamuilin myös Touring pyörää, mut lyhyttä mutka spooria tulee kuiteskin ajettua sen verran et tällanen hiukan sporttisempi meno on kohillaan.
Saksan motorbahnilta myös terveisiä viime viikolta, ei jää jalkoihin nopeimmillekkaan Porcheille tai muille "vekottimille"![]()
KTM - Ready To Go
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mahtaako mistään löytyä tietoa tai tuloksia mitä vakiolla 1400:lla on ajettu seisova maili? siis jos rajoitin on ohitettu.
Jos vaikka 300 saisi rikki ensi kesänä. Hallissa jäi tulos ensikertalaisella 292 ja kova polte päästä ajamaan uudestaan
Mitä modauksia tarvitaan 200mph rikkomiseen?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Joo vähän kerettiin hallin kentällä höpöttelemään. Ite sain juuri sen 300 rikki muuten vakiolla mutta speedohealerin avustuksella. Peilit kuin myös rekkari paikallaan, keskiseisontatuki ja laukkutelineet kuuluivat myös "aero" varustuksiin.(SamiN @ Heinä. 11 2011,01:39) kirjoitti
Minkälaisia kilometrimääriä olette ajaneet ketjuilla?
Varmaan ajotapa vaikuttaa tosi paljon, mutta olisi kiva tietää paljon olette saaneet kilometreja kerättyä orggis ketjuille.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
25tkm ajelin orkkisketjuilla. Vielä olisi ajellut muutaman tuhat, mutta pitivät jo ärsyttävää ääntä, niin vaihdoin uudet viime talvena. Käytin castrolin ketjuvahaa ainoastaan voiteluun, se varmasti vie hieman nopeammin ketjut hautaan. Nyt uusilla kokeilen motulin road-rasvaa, josko jaksan putsata vähän enemmän pyörän takapäätä sen jäljiltä. Aika vastaavan oloista möhnäähän tuokin on niinkuin se vahakin. Näyttää hieman kosteammalta ketjut kuin vahalla, josko voitelisi vähän paremmin. Roiskuu vähän enemmän peräkatteisiin ja vanteelle.(Motohtori @ Heinä. 19 2011,11:55) kirjoitti
Halpa homma (n. 160eur) omalla kohdalla vaihtaa ketjut ja rattaat sen 5 vuoden välein vaikka pitempäänkin saattaisi näillä ajoilla pärjätä. Mulle ihan sama pääseekö 20 vaiko 40 tkm.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
No eipä ollut kallista. Täällä 26500 km ja vielä mennään.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
alle 30k ja ketjut/rattaat + takapyörän laakerit vaihtoon. nyttemmin olen rasvaillut taas moottoriöljyllä. mulla on motonetin "tunkki" jolla voi sivujalkaa vasten nostaa takapyörän ilmaan. öljyä rättiin ja toisella kädellä pyörittää rengasta... vanne on aina paskanen mutta so.
takapyörän laakerit kannattaa tsekata aina kun rengas on irti. 1 kolmesta laakerista (tehtaan jäljiltä) on avonainen eli ei kestovoideltu, muistaakseni rattaan eli vetopuolella.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
pikku remppa nuo laakerit...kandee vaihtaa vaikkei tarttiskaan.
koko satsi yhteensä n. 70 eur eteen ja taa laadukkailla laakereilla.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Itsekkin ihmettelin ääntä.nyt selvis..(SamiN @ Kesä. 14 2010,13:26) kirjoitti
18 tuhatta Metzelerin Z6 interacteilla, tänään etu- ja takanen vaihtoon, takimmaisessa jo metalli keskeltä jostain kohtii pilkisteli... etummaisessa oli vielä muutama milli pintaa jäljellä. Nyt edessä jälleen Z6 interact, takana nyt Z8 190/55-17 (edellinen 50 -sarjalainen). Joo, kyllä pyörä taittuu mutkaan ihan eri lailla.
Taka- ja etupyörien laakerit tarkistettiin samalla ja kunto oli vielä ok.
Ketjuilla on ajettu 300 vaille 30t. Rasvauksen olen hoitanut loobmanilla ja moottorisahan teräketjuöljyllä, öljyä olen puristellut noin 150 km välein. Takavanne ja lähiseutu aika öljyssä, mutta tosiaan sou not. Ketjut/takaratas näyttävät olevan vielä hyvässä kunnossa, mutta ehkä ensi talvena koko setti vaihtoon.
On kyllä kiva pyörä ajaa, ja vaikka vähän pitempäänkin kerralla, SS1000 meni varsin kevyesti juhannusaatonaattona *
BMW R1250GS ADV
Mitäpä jos opettelisit vielä tuota kaasun käyttöä, löytäisit pyörästä aivan uuden maailman...18 tkm takarenkaalla.....ei oo todellista..
![]()
![]()
Uskomatonta et Z6 kestäis yli 10 K takana. Meikälaisellä ollu tavallista ja interactia takana pääsäntöisesti ja se on n.6-7 K ja tulee kankaat esille. Ja se huono viel et se tulee hiukan liian salakavalasti kun renkaassa ei oo keskellä mittää uraa ;-)
Nyt alla eka Z8 joten kerätään uutta kokemusta takana ny5,5 K ja vaikuttais siltä et on hiukan kestävämpi rengas kyseessä?![]()
KTM - Ready To Go
renkaista kun kerran on puhe, niin keväällä vaihoin alle mezelerin M5 ja ei ole noista pahaa sanottavaa. ajelen tosin melko rauhallisesti ja kilometrejä tulee aika maltilla (matkaa tänä kesänä juuri ei mitään)
hyvin ovat pitäneet märällä, kuivalla, radalla ja lentokentällä. edellisessä kawassa oli mm. nuo Z6 ja hyvin nekin kesti ja piti...
paljoltihan toi kesto riipuu paineista.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
z6:ssa on tosiaan se ongelma, ettei tiedä koska rengas on loppu, kun leikkauksia ei mene läpi keskiosan ... olis tullu vaihdettua varmaan jo aiemmin. Tuo kesto oli kyllä aika ihme juttu. Ajoin renkaalla 12t huollosta viime vuoden kesäkuusta tähän päivään n 30 tonniin: Keski-Euroopan reissua ja enimmäkseen moottoritietä kotosuomessa. Edellinen, muistaakseni Pirellin Diablo(?), kesti vain kuutisen tonnia. Z8:ssa näyttääkin olevan 'kulutusvaroitin' urassa. Hyvältä renkaalta vaikuttaa, ainakin näin uutena(Grädde-Racing @ Heinä. 30 2011,21:27) kirjoitti
![]()
BMW R1250GS ADV
Ajoin just M5:llä Euroopaan reissun, 7000 km, ja takanen meni vaihtoon, olis sillä menny ehkä vielä 1000 km mutta vaihdoin niin ei tarvi tarkastella sitä tyyliin milloinhan se on finito...
Perkuleen hyvä rengas ZZR:ään tuo M5..![]()
Mitä konkreettisia muutoksia näissä on tapahtunut -06 - -10? Jotakin tässä ketjussa noista olikin, mutta jos saisi ihan tiivistetyn faktapaketin?
Alkanut vähän lämmetä päivittämään kalustoa, niin onko esim. tuossa välillä -07 - -09 tapahtunut jotakin sellaista, että vanhemmat kannattaa unohtaa jo lähdössä, vai onko "rauta" pysynyt jokseenkin samana ja esim. nämä puhutut vanhempien "voimakuopat"/nykimiset korjattavissa normaalimuutoksilla ja esim. PCIII/V:llä?
Nyt juuri kiinnostaa kaikki tieto asian ympäriltä..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
en tiedä mitä muutoksia uudemmissa on mutta suurimmat tehtiin -08 malliin jolloin:
(ulkomuistista)
- ABS vakiona
- moottorinohjausta muutettiin (vain softamuutoksia? läppien avautuminen aiemmin yms) = tehoa alhaalle + keskialueelle lisää (yläpäähänkin vähän)
- paremmin hengittävä käyrästö (vai pakoaukkojako vaan mulkattiin?)
- Katti pöntöistä -> kollektoriin
- erilaiset suuttimet
- EURO-III (äänet ja päästöt alas)
nuo on ne mitä ite muistelenm samoja juttuja näyttäisi löytyvän pikaisella googlauksella esim tuolta: http://www.motorcycledaily.com/2007....ja_zx14
tuubissakin oli joku kawasakin video missä muutoksia esiteltiin, en jaksanut sitä etsiä.
edit jaa tuon mukaan katit on pöntöissä edelleen mutta kolmas lisättiin kollektoriin
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tubessa juu samaa asiaa puhuttuna...
Tässä
Viiden minsan jälkee kertoillaan eroavaisuuksista.
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Onkos ketään asentanut pro-oileria zzr 1400:n? Lähinnä kelpaisi kuvat öljypönikän sijainnista sekä noista ryöstöistä (valot, nopeusmittarin anturi) ettei tulisi vääriä johtoja terrorisoitua ja muutenkin vähemmän erehdyksen ja onnistumisen kautta edettyä asennuksessa.
Onko vika öljytyypissä vai lieneekö ilmaa linjassa, kun on tuo kytkin melko tahmaisen oloinen. Ei tuota ykköstä varsinkaan viileänä saa paukahtamatta millään sisään?? Vai onko vain ominaista 1400:lle ja olen oppinut 12R:n D-voidellun kytkimen kanssa liian hyvälle?
Pyörä on tosin ollut todella vähällä ajolla tänäkesänä ja tilanne voi muuttuakkin kilometrien myötä?
Koneessa on suht tuoreet motulin 10w-40 öljyt
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
paukkuminen on ihan normaalia. samat kokemukset itselläni, myös D:n kanssa ex. zzr1100:ssa.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Samaa oiretta ollu. Tosin alussa ei ollu! nyt takana n.20k km.(Elmeri H. @ Syys. 23 2011,19:26) kirjoitti
Oma epäily on öljyt, ja meinaan kyllä asiassa haastaa nykyistä huolto pistettä, koska en tiedä mitä ögelii on koneessa. eka huolto oli eri paikas ja sen jälkeen viel kaikki ok, tosin onkelma esiintyy mielestäni kovien "vetojen" jälkeen. Eli kun on annettu keppin soida ja meinaa ruveta laittaan pienempää ja vapaalle-
Varmaan huippu tavaraa toi öljy koska firma on huippu laatuinen paikka, mut kuiteski se voi olla onkelan ydin ??
KTM - Ready To Go
Nyt rapiat 3000km takana -07 tehtaalta ulostetulla zetorilla ja lueskellut juttuja and:
Mitä oikiasti voisi kuvitella polttoaineen kulutukseksi? Jengillä raportoitu keskikulutukseksi ~6l/100km mutta itsellä karvan vajaa 7. En ole yhdelläkään tankillisella päässyt alle 6,5l kulutuksen ja parhaimmillaan (pahimmillaan) hörähti tankillinen 8l/100km kulutuksella.
Ei, en aja kokoaja naru kireällä ja ajot ovat 50% maantietä/mutkaa, 30% konetietä ja 20% urbaania ympäristöä ja kehäteitä. Ketjut ovat menossa vaihtoon koska ainakin jossainkohti jumittaa lenkki ja kitisee pienissä vauhdeissa, eli vaihdon myötä voisi olettaa polttoainetalouden paranevan aavistuksen, mutta kuinka paljon?
Toki, kaiken se syö mitä tankkiin liruttaa eikä ne polttoainekulut tässä harrastuksessa se suurin menoerä ole, mutta aattelinpa vain *![]()
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
En ole tänä kesänä muistanut katsoa koko kulutusmittaria, vaikka sen hiljattain nollasin, mutta viime kesältä taisi olla koko kesän ajoilta näytössä olla 6.8l keskikulutus.(olharius @ Syys. 23 2011,22:53) kirjoitti
Vaihda takarenkaan laakerit samalla jos ketjut vaihdat. Kustannus on melko mitätön.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi