Mulle suositeltiin Viaber:ia, Oulu kun on turhan pitkällä Hesasta, ja ei ole sinne suuntaan nyt tarkotus lähteä, niin toi Järvenpää nyt kivuttomampi. Noh toivotaan että on suositusten arvoinen mesta se...(Gari @ Heinä. 01 2010,20:09) kirjoitti
<p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen). </p>
ja ravistaa edelleen kevyellä kuormituksella. mitä kuumemmaksi jarrut ajaa, sitä rajummin ne ravistaa 1-50% teholla: tätä tehokkaammassa jarrussa ei ravista ollenkaan, edes hitaasti vapauttaessa.(SamiN @ Huhti. 25 2010,23:31) kirjoitti
levyt on suorat ja pintaa on paloissa. niittejä en ole kokeillut pyöritellä, mutta luulisi niiden irtoavan, jos jumittavat, muutamalla täysjarrulla parista sataa.
en oikein ymmärrä miten esim pintojen lasittuminenkaan voisi tuollaista aiheuttaa.
kaverilla on samaan aikaan hommatussa isossa rosvossa sama vaiva, ja molemmissa on abs mutta ei kai tuo nyt mitenkään siihen voi liittyä?
hmm, lisähuomiona vielä hiljaisesta vauhdista jarrutelussa kuuluva kilahdus, johon kyllä totuin jo edellisessäkin kawassa ja oletan sen kuuluvan kelluviin levyihin?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
helpotetaan kysymyksiä.
löytyykö keneltäkään pelkääjän kahvaa, ylimääräistä? halvalla![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Samaten Euroopan lenkki tehty, 5500 km. Pyörä toimi hienosti ja taittui Stelvion mutkiinkin *(mathev @ Kesä. 27 2010,21:38) kirjoitti
Ja Loobmannikin toimi koko reissun ajan. Ajotietokone näytti keskikulutukseksi 5,3 l/100km, melko maltillista ajoa, ei hötkyilty *
Lämmöt nousi Nizzan ruuhkassa 'tappiin', mikä jäi harmittamaan, osaltaan ihan omaa mokaakin: kuka käskee lähtemään pahimpaan ruuhka-aikaan liikkeelle.
BMW R1250GS ADV
lähetin viestiä(JiiJii @ Heinä. 06 2010,12:08) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
samin,
levyjen suoruus selviää luotilangalla, heittokellolla tms. laserilla kai nykyisin.
mutta pieni heitto on sallituissa toleransseissakin mahdollinen, tusinassa 0,2 mm. niitit luultavimmin kanittelee. voi olla, että absit eivät niitä heläyttele irti niin helposti kuin raaka perusjarru. tosin lika menee niittien väliin ja ne jumittavat myös perinteisessä jarrusysteemissä. brake cliineriä rakoihin ja pyörittelee niitä yksitellen jotta irtoavat liasta.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
juu ja kotikonsteinkin pystyy mittaamaan heiton jos vaan saa renkaan ilmaa ja pyöritettyä.(kawabata @ Heinä. 07 2010,00:21) kirjoitti
mutta... ne pari kieroa levyä mitä on joskus ollut, ovat oireilleet ihan eri tavalla. siis niin, että aina ja joka kerta kevyessä ja tasaisessa jarrussa nypyttää. nyt taasen ei nypytä vaan ravistaa mielestäni paljon suuremmalla taajuudella kuin rengas pyörii, ja vain kevyessä jarrussa kun levy on kuuma *
voisi tietty selittyä sillä (mutu) että muutama niitti jumittaa ja levu vetää laineelle lämmetessään. ei nyt huvittaisi ostaa levyjäkään turhan takia kun pitää ketjut/rattaatkin näköjään vaihtaa. ei säätö/putsaus auttanutkaan. eturattaan hampaat kuluneet vähän vinoon. oma vika ei siinä mitään, loobman on koko ajan syöttänyt öljyt haarukalle ja vanteelle *
pitää varmaan noi niitit vielä kokeilla tai antaa huollon katsoa kun toi menee muutenkin pajalle sivulaukkujen asennukseen (laiska minä). mutta kuten sanoin, aika kovaa jarrua niillä tein kun alastarolla olin opettelees jarrutusta ja väistöäkin. keiloilla siis ihan absin rajoilla. mun mielestä oire ilmenee
tuossa esim. tasan 56-60 sec kohdalla aika hyvin. kamera kun on kiinni emäputkessa. kovempaa kun puristaa niin ei päristä. *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nyt iski jarruletkuongelma... takaa napsahti poikki ja maahantuojalta saa letkun vasta elokuun lopulla![]()
![]()
Onko kukaan vaihtanut teräspunosletkuja ja jos on niin mistä löytyi kätevämmin?? *Pikainen apu olis tarpeen....
Rocket III
Ex:
FJR 1300
ZRX 1200S
Rocket III
ZRX 1200R
M 1500
ZZR 1400
XJR 1300
ZXR 750
GPZ 750
CB 450
RD 125
Kävisiköhän noista joku? http://www.mc-scatter.com/teraspunos...cm-p-1036.html
Miten ihmeessä se letku meni poikki?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
mikäs ohojelma tollanne on jolla saa mittarit yms jutskat tohon videolle?(SamiN @ Heinä. 07 2010,01:15) kirjoitti
kamalan pieniä kulutuslukemia on...millähän onnistuis itelle![]()
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
jaahas...enempi tunteita nostattamatta.... oli mopo renkaanvaihdossa ja tekivät asennusvirheen... takajarrusatula ei ollut oikein asennettu ja ensimmäisessä jarrutuksessa pyöri renkaan mukana ja taittui haarukan yläpuolelle...ja letku napsahti poikki*että sillai... liike kyllä korvaa kulut mutta nyt meinaa kestää korjaus...
![]()
Rocket III
Ex:
FJR 1300
ZRX 1200S
Rocket III
ZRX 1200R
M 1500
ZZR 1400
XJR 1300
ZXR 750
GPZ 750
CB 450
RD 125
(Hedgehog @ Heinä. 07 2010,11:57) kirjoitti
vahinkoja tietty sattuu, mutta tuollainen erehdys kyllä aiheuttaa jo hengenvaaraa...
tällaisessa tapauksessa lainapyörän tarjoaminen olisi liikkeeltä kyllä reilua.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
racechrono2avi(Tuppervaari @ Heinä. 07 2010,11:51) kirjoitti
lähinnä kokeilin miten noi softat ylipäätään toimii.
ei kovin hyvin kännykän omalla gepsillä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ebaysta itse tilaisin, jos nyt olisin vaihtamassa. Tietysti jos kiire on, niin kotomaasta varmaan löytyy pikaisemmin.(Hedgehog @ Heinä. 07 2010,10:58) kirjoitti
Toissa talvena vaihdoin omaani Galferin letkut, ne tuli jenkeistä.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
jossakin menee raja mitkä mielletään vahingoiksi ja mitkä törkeäksi huolimattomuudeksi(Hedgehog @ Heinä. 07 2010,11:57) kirjoitti
mun mielestä tollanen ei ole enää vahinko![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
eli tuo asennetaan puhelimeen ja nuo nopeus yms. tiedot näkyvät videon taustalla?(SamiN @ Heinä. 07 2010,12:26) kirjoitti
riittääkö puhelimen oma vai tarviiko ulkoisen gps mokkulan?
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Race Chrono asennetaan (esim) puhelimeen joo, toimii joko puhelimen- tai ulkoisella gepsillä. Tavallisissa gepseissä on päivitysväli 1sec (1hz) joten kovin tarkkaa loggausta niillä ei saa ja softa interpoloi sitten esim nopeustiedon.(Tuppervaari @ Heinä. 09 2010,19:45) kirjoitti
5Hz gps alkaa olla jo riittävä (ite laitoin tuollaisen BT mokkulan tilaukseen).
Race Chronon datan sitten voi vaikka exportata haluamaansa tiedostomuotoon. RaceChrono2Avi on taas sitten oma ohjelmansa, johon voi tuon datan (.csv muodossa) importata ja tehdä yksinkertaisen mittarinäytön, joka sitten videoeditoiti-softalla yhdistetään ja synkataan alkup. videoon. Saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta on helppoa.
Ohjeet ym löytyy sieltä kotisivulta.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nyt on laukut kiinni, joten kelpaa käydä kauppareissuillakin.(daxter @ Huhti. 28 2010,09:35) kirjoitti
Saattoivat maksaa jo itsensä takaisinkin kun kellautin mopon vaakatasoon, tarkempi selostus noloin kaato-topikissa *
Toinen kippaus meinasi käydä tänään, mutta onneksi en vielä ehtinyt kallistaa... Vähän samanlainen tilanne, eli lähdin parkista, otin ykkösellä vauhtia 10km/h valmistauduin kääntymään risteyksestä jä käytin kytkimen alhaalla niin kone sammui saman tien kun kytkin oli vedetty pohjaan **
Ei kovin luottamusta herättävää... Ajelin sitten seuraavat risteykset varman päälle 3000rpm luistattamalla ja pysähdyin säätämään tyhjäkäynnin 1400rpm. (oli n.1250)
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
tuttu tilanne..en tiedä mitä ja miksi, mutta noin on käynnyt itsellekin parikertaa..ja sammuu kuin saunanlyhty...tsup..ja siinä jos mihinä on kaato likellä(SamiN @ Heinä. 09 2010,20:09) kirjoitti
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
laitoitko merkille oliko sama tilanne, eli liikkeelle lähdön jälkeen? mulla molemmat kerrat kävi niin, että pyörä oli ollut parkissa (kuumana) 10-15min ja sammuminen tapahtui liikkeelle lähdöstä muutaman 10m ajon jälkeen? joku anturi saa väärää lämpötilaa, bensan höyrystyminen tms??(Tuppervaari @ Heinä. 09 2010,20:25) kirjoitti
perin vittumainen ilmiö, varsinkin jos on tällainen narukäsi, niin ei kaatumista voi millään estää jos stumppaa yhtään kallellaan.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
sama homma...(SamiN @ Heinä. 09 2010,20:35) kirjoitti
lämmin kone pientä kiertelyä pikku kierroksilla esim. huoltamon mittarikenttää, niinku elvistellensitte tarkoituksena vain jatkaa matkaa..ja laakista seis..sit vain koittaa pelastaa mitä pelastettavissa on
ja mitä enempi yleisöä sitä varmemmin tsuppaa..
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Vaihdoin -08 vuosimallin Zetorin -09 malliseen. Voi kiesus sentään, kun on moottoreiden kaasunvasteessa eroa. Tuntuu, kuin ajaisi ihan toista pyörää, jossa on ihan eri lailla tehoja alapäässä, Kaasusta puuttuu viive, eikä siitä -08 mallisen saastekuopasta ole enää tietoakaan. Jotain ihmeellistäon taas tapahtunut. Se hyppäys 07 -> 08 malliin oli jo iso, mutta tämä 08 -> 09 malliin on ihan taas kertaluokka jotain uutta.
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
tuosta ketteryydestä....
..hupsista...keles...
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
miten se nyt noin. suoralla tiellä...(Tuppervaari @ Heinä. 11 2010,19:15) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mielenkiintoista, mulla kun oli sellainen käsitys ettei 08 ja 09 mallien välillä ole mitään eroa?(Masa @ Heinä. 11 2010,01:39) kirjoitti
Edit: niinno siis värivaihtoehtoja lukuunottamatta...
Niin olen minäkin ollut siinä uskossa...(Darkkis @ Heinä. 12 2010,11:12) kirjoitti
Ei kahden samanlaisen yksilön välillä voi tälläistä ero olla. Kyllä tän täytyy perustua siihen, että 09:ssa on tehty jotain todella toisin.
Sanalla sanoen 09 on ajettavuudeltaan ihan erilainen, kuin 08. Moottori vastaa kaasuun kepeästi ja herkästi. Parhaiten eron huomaa siinä, kun on tullut tiukasta mutkasta ulos, jolloin on joutunut vaihtamaan alaspäin. Kaasu vastaa heti, kun sitä alkaa avaamaan. Ei tule sitä sellaista puutumisen tunnetta alhaalla.
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Vastaanpa sitten itse itselleni.. Dynojetin O2 sensor eliminaattorilla pääsi eroon FI merkkivalon palamisesta ja palikkan hinta oli 20€.(J.N @ Heinä. 02 2010,15:15) kirjoitti
Kawasaki ZZR1400 -09
tusina sammui kerran ihan samaan tyyliin. kippasi. kävelynopeudessa. corgi-koira oli silloin tankkilaukussa, eiollu moksiskaan.. säädin tyhjäkäynnin sen jälkeen paljon isommalle, n. 1300-1400 rpm saaolla.(Tuppervaari @ Heinä. 09 2010,20:25) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)