Viimeksi muokannut: ajvaara; 08.09.2019 klo 18:58.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Akku lepo, eli mittaa sen jännite ilman virtoja ja sitten kuormitettuna ( vaikka yrität samalla startata )
Ei kiinnosta pätkääkään
Mun kawas ei mene paikallaan ollessa muu vaihde kun ykkönen.Ja prätkää kuin prätkää saattaa joutua vähän hyhjään edestakas että pykälä vaihtuu jos kone ei ole käynniss tao mopo liiiku..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Niin ZZR:ssä kuin muissa kawoissakin on vaihteistossa mekanismi joka estää kakkosvaihteen kytkeytymisen ellei takapyörä (vaihteiston akseli) pyöri. Ideana siinä on että löytyy vapaa helpommin. Ykkösvaihteen nyt pitäisi tietysti kytkeytyä ongelmitta pienen kolahduksen saattelemana...![]()
Nyt ei selviä ihan kaikki.
1) Jos et paikallaan saa päälle kuin ykkösen, se on ominaisuus (Kawasaki Positive Neutral Finder). Kakkonen menee päälle kun pyörä liikkuu. Alkuperäisestä viestistä ei käynyt ilmi oletko koittanut vaan paikallaan, vissiinkin kun ei pyörä edes käynnisty?
2) Ykköselle laittaessa tulee kyllä minunkin Zetorissani järkyttävä kolaus, lienee myös ominaisuus
3) Akku tyhjä / akun johdot huonosti kiinni? Syynä vanha akku, latausongelma tai johdotusongelma, tai jonkun lisävarusteen vuotama sähkö (kehnosti asennetut lämpökahvat olen nähnyt useatkin, jotka vetävät hiljalleen akun tyhjäksi).
Kerropa lisää niin autetaan lisää.
Edit: Jaa jäi viimeinen sivu vastauksia näkemättä, onneksi joku muukin on auttanut.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
UP Up
Tuolla voisi osua paremmin:
http://www.moottoripyora.org/keskust...aan-vuokrataan
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Löytyykö keneltäkään tai mistään halkaisijaltaan leveämpiä etuputkia Kawasaki 1400 ZZR:ään?
Pystyiskö joku mittaamaan taka jarrulevyn halkaisijan? 2006 vm pyörästä.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
En mitannut, mutta 250mm antais netti halkaisijaksi:
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...r1400%2006.htm
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Moi, voiko tässä ketjussa tarjotella myyntiin ko. mallin osia?
Pyörä vaihtumassa toiseen K-alkuiseen, joten ylimääräiseksi jäämässä Akrapovic-sliparit ja muutamia "tuning"-muoveja. Möisin mieluiten pakettina, käykää vilkaisemassa: https://www.nettivaraosa.com/moottor...ikkeet/2831021![]()
KTM Super Adventure S 2019
Onks teidän zetorit yhtä juoppoja kun toi mun tuntuu että saa koko ajan olla tankilla,tankillisella pääsee nippa nappa 250km.
Samat reissut kun ajetaan mamman busan kanssa niin busan tankissa on reilu neljännes ku zetorin tankki tyhjä,tieten vähän rankempi kaasukäsi tieten,mut 8-10l/100km sekalaisessa ajossa ja liki 8 matkalla.
Oma ruutta on säädetty eikä ainakaan laihalla käy.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Mistä löytäis seat coverin zetoriin vm.2010
Mielellään hopea mutta muutkin värit käy kun on maalia purkissa.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Kertokaas viisaammat että onko isoja eroja vm. 2006 vs. 2011? Zetori haussa ja noista löytyis hyvin tarjontaa. Eikös 12 vuonna tullu isommat muutokset?
Olisi tarjolla kevyemmät vanteet Zetoriin: http://www.moottoripyora.org/keskust...45#post6658245
![]()
Saman tehoinen (+200hp) gen1 bussi vei itellä 4,7-7,6 sataselle ja nykysellä -09 zetorilla alta seiskan on tiukassa.
Juoppoja noi kawat on, 430km ajoin pisin tankkausväli bussilla ja kawalla 340km, muistaa ku kaks ekaa on eripäin
Viime toukokussa olimma kaverin kanssa turneella (+7000km) ja aina tankatessa vanha 1100 vesiärrä otti muutaman litran vähempi tankkiin.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Oisko jollain jäänyt orkkis peilejä tai vipuja hyllyyn kuleksimaan,voisin ostaa pois!!!
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Nyt olisi muutaman vuoden ikäinen kohtuu kilsoilla (n. 20tkm) oleva Zetor kiikarissa. Kovasti lueskellut aiheeseen liittyviä juttuja mutta enpä ole juuri mitään tyyppivikoihin liittyviä juttuja näistä löytänyt. Kertokaapas nyt onko näissä mitään erityistä mitä olisi syytä tsekata ennen ostopäätöksen tekemistä?
Niin ja mitä kaikkea pyörän mukana pitäisi tulla, jos kaikki tehtaalta tulleet romppeet on vielä tallessa. Luulisin, että työkalut (missä ne on?), käyttöohjekirja, huoltovihko, kahdet avaimet. Onko muuta? Niin ja jostain punaisesta avaimesta oli juttua, mikä se on?
Mites muuten tuo traction control, toimiiko se myös keulimisenhankaloittamislaitteena vai estääkö vain sutimisen?
Pyörälle myös tuntuu maistuvan bensa. Tämä tuli huomattua viime kesän reissulla, kun parempi puolisko ajoi Zetorilla ja itse Busalla. Aina tankatessa Zetorin säiliöön meni 1-3l enempi gasoa. Onko tuolle kulutukselle tehtävissä mitään esim. ECU:n optimoinnilla vai onko se ominaisuus, josta ei pääse eroon?
-- Brake later and open the gas earlier --
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Zetorin tapausta en tunne käytännössä, mutta yleisluontoinen toteamus... Jos pyörässä on ”pelkkä” sutimisenesto, niin siinä vaiheessa kun etupyörä nousee ilmaan ja sen vauhti alkaa hidastua, niin sutimisenesto luulee että takapyörä alkaa sutia. Sen seurauksena tehoja leikataan ja keula tulee alas todennäköisesti melko rajusti.
Loput yhtälöstä ovat sitten riippuvaisia siitä, miten herkäksi tai epäherkäksi sutimisenesto on säädetty. Itsellä MT-10:ssä herkimmällä luistoneston asetuksella pyörä hyppyyttää keulaa varsin inhottavasti jos torvea vahingossa avaa liikaa. Muilla asennoilla ei ole riittänyt rohkeus asian selvittämiseen.
Niin ja kiikarissa olevasta Zetorista puuttuu keskiseisontatuki. Mikä olisi tourinkireissuilla eri kätevä kapistus ketjujen voitelussa sekä mahdollisissa tien päällä tehtävissä takarenkaan korjauksissa. Pyörässä on myös Akrapovicin vaimentimet. Jos hommaan keskiseisontatuen niin sopiiko se Akran pönttöjen kanssa?
-- Brake later and open the gas earlier --