Taitaapi olla ZZR:n viimeisiä vuosikertoja menossa.. Eicmassa esitellään turboahdettu sport-touring, mielenkiinnolla ootellaan Toivottavasti on alitehoinen, niin ei tuu taas vaihtokiimaa
Tässä laivamatkoja Travemündeen tutkiessa tuli mieleen viime kesän reissu ja kypärämelu.
Onko kenelläkään kokemuksia Zero Gravityn (rumasta) Sport Touring pleksistä?
Nykyinen pleksi on MRA:n (vai Kawasakin) Touring, ja toivoisin seuraavaan reissuun vähemmän melua pään ympärille.
Edit: Linkki ZG:n pleksiin http://www.zerogravity-racing.com/pr...ge.php?pn=274#
Viimeksi muokannut: A88; 08.11.2017 klo 15:05. Syy: Linkki ZG:n pleksiin
ZZR1400
Kiitos vastauksesta!
Kypärää mietin kanssa, mutta Shoein GT-Air on käsitykseni mukaan kohtuullisen laadukas potta, vaikka Air nimessä onkin. Voihan tuo olla että kun nuo clip-onit vaihtuvat ohjaustankoon talvijumapan aikana, niin ajoasentoni korjautuu/muuttuu pystymmäksi, jolloin GT-Air toimii mahdollisesti paremmin. Eurobikerilla jutusteltiin aiheesta, totesivat että GT-Airia ei ole välttämättä suunniteltu niin "etukenossa" ajettavaksi.
ZZR1400
GT-Airia kehumatta, taitaa niin ongelmat kuin ratkaisutkin painottua yhtälöön
pyörä/katteet - plexit - kuskin perusasento ja mittasuhteet.
Ettei olis liian helppoa, homma elää iloineen ja suruineen ajonopeuden ja tuuliolosuhteidenkin mukaan.
Tuossa häröpallossa on se perussyy miksi itse tykkään ajella nakupyörillä teholuokasta riippumatta.
Kisahommat on sitten ihan eri juttu jos niihin mennään.
Ruukku kun ruukku (ja pää siellä ruukussa) tykkää hyvää "puhtaasta ilmasta" ja
"Racing with the wind" juttuun saa hyvän tuntuman jo alle 200 vauhdeissakin.....
kun tuosta ylöspäin tulee kuitenkin ajeltua aika harvoin.... ja silloinkin aika lyhyttä siivua.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Tuo on toki yksi lähestymistapa.... ottaa maltillisilla nopeuksilla enemmän viimaa "rinnuksille" ,
hakee ruukulle puhdasta ilmaa ja suurilla nopeuksilla sitten enemmän leukaa tankille.
Suojausta kohentamalla hissukseen ajelun saa varsin mukavaksi ja suojaiseksi, mutta kyydin kasvaessa
alkaa "pyörrepesu" sitten yleensä huolella.
Varsinaisissa ja alkujaan katetuissa matkalehmissä on asiat saatu joskus ratkaistua varsin
laaja-alaisesti ja toimimaan melkein kaikilla järjellisillä "tourinkivauhdeilla" ihan hienosti.
Hommaa on noissa mietitty ja kokeiltu kokonaisuutena jo varsin pitkälle valmiiksi
Kyllähän isompien ja pienempien "puhelinkioskien" käyttäjän on aina ensin määriteltävä
tavoitteensa joko ääripäistä tai sitten pyrkiä rakentamaan kohtuullista kompromissia
noissa hommissa. Ei tuosta mihinkään pääse.
Pääasiallinen ajosuorite vaikuttaisi olevan yksi järjellinen lähtökohta ja siihen kehitellään hyvä kompromissi.
Toinen ehkä lähtee siitä, että mennään esim. kahdella erilaisella ja eri tarpeen mukaan vaihdettavalla
vaihtoehdolla. Esim kotimaan "köröttelyt" / euroopanreissun pitkät ja kovavauhtiset legit.
Eihän tuon kuski/pyöräkohtaisen setin kasaamisessa sinällään tarvita kuin johdonmukaisuutta,
mutta jos joka kokeiltavaa kombinaatiota pitää lähestyä ostohousut jalassa,
saatte lahkeet alkaa äkkiä rispaantumaan.
Iso Zetori ei onneksi ole kovin harvinainen vihannes, joten ihan varteenotettava vaihtoehto on varmaan
koittaa tilaisuuden tullen koeajaa.... tai vaihtaa hetkeksi pelejä päittäin jonkun kanssa jolla on
eri paketti kuin itsellä.
Muiden kokemuksien kuuntelu antaa toki jotain, mutta jos kuskin mitoitus ei täsmää, tarinasta
saa parhaimmillaankin vaan "suuntaa" mitä kannattaisi kokeilla.
Tuohan se aina on erilaisten katteiden kanssa ylipäänsä, että suojaa haetaan.
Isommat ja "yli"puhaltavat kääntyvät yleensä itseään vastaan nopeuksien noustessa.
Katteen ja kuskin väli on myös yllättävän ratkaiseva asia, kuten pystymmän kuskin
kehittämä "jättötyhjiö"..... tai mikä tuolle nyt oikea nimitys onkaan.
Monella vehkeellä on selvästi rennompi ajella kovaa kun lisätään esim."riittävän" iso tankkilaukku
ja vaikka kyytiläinenkin. Suoraan tuleva tuulenpaine ei juuri muutu mitenkään merkittävästi,
mutta pleksin/kuskin taakse muodostuva pyörteily muuttuu oleellisesti kuskin osalta suurellakin nopeusalueella.
Aika hankalaa on joka tapauksessa saada samat romut toimimaan hyvin alle satasessa ja vaikka vaan
kahdensadan pinnassakin.
Eli taaskin tämä perinteinen ongelma mikä liittyy syömiseen ja säästämiseen yhtä aikaa.
Onnea ei tarvitse tässä toivottaa.... mutta johdonmukaisuutta ja kestävyyttä .
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
https://www.youtube.com/watch?v=x6hf93Fh6Co
Siinäpä se
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Olis palikkaa tarjolla Perfomance Sportista.. Orkkis Akrat katteineen ja väliputkineen. Mukaan myös Killerit, 900e. Myös Hindlen kokoputkisto 650e. Sopii ainaki vm 2012 eteenpäin.
koh3.jpg
Viimeksi muokannut: ksth2; 13.11.2017 klo 06:35. Syy: kuva lisätty
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Reilusti yli 2ke uutena.. 900e ?
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Ok, tommoset on niin kuin kuvassa...
koh3.jpg
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
[QUOTE=ksthb;6546044]Olis palikkaa tarjolla Perfomance Sportista.. Orkkis Akrat katteineen ja väliputkineen. Mukaan myös Killerit, 900e. Myös Hindlen kokoputkisto 650e. Sopii ainaki vm 2012 eteenpäin.
koh3.jpg[/QUOTE
Miten muuten sait killerit irti ? Omassani (vm.2016) ne on jollain ihme pistehitsillä kiinni
sliparissa.
Päivitelläänpä sen verran oman mopon osalta tilannetta, että Öhlinsin haarukka on lähtenyt/lähdössä tilaukseen.
Tuo oli siis jossain määrin "pakollinen" peliliike, mutta mietittyttämään jäi, että kannattaisiko samalla pistää Öhlinsiä myös istuimen alle? Takaiskarissa ei siis varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta räpeltäminen ja säätäminen on aina kivaa.
ZZR1400
Noi orkkis-Akrat on hyvät. Ittellä ne on, ja hyvin toimii ja hyvin "rumputtaa".. Laitoin myös Akran alkukäyrästön samalla eli nyt on kokoputkisto siis.
Hiljaiset on 4-1 kokoputken jälkeen (Yoshin R-55)..
Leikkasin omasta spoiler osan pois. Toimii...
ZZRmodi.jpg
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Herätelläämpä tätä zetori foorumia välillä
Mitäs tallissa tapahtuu? Onko kevät huoltohommat tehty?
Omasta on keulan huolto menossa ja pumput pöydällä..
Alkaa pikkuhiljaa asfaltti pilkottaan ja ajohalut kasvamaan
ZZR 1400 -06 + PC3usb
Tämmöstä tänään.
Kyhäsin itse "erikoistyökalut" iskari huoltoa varten, ja toimi hyvin ainakin purkaessa.
muokattu1.jpg
ZZR 1400 -06 + PC3usb