Sivu: 52 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1531:stä 1560:een 1899:sta
  1. #1531
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Aivan liikaa rupeaa olemaan epäjatkuvuuskohtia: pyörä ei ole ajokunnossa, myyjä ei tiedä pyörän työkaluista (kenen pyörää hän myi?), avaimia puuttuu. Mitähän sitten vielä noiden lisäksi...

    Osta jokin muu pyörä, ja hoida lomamatkailut erikseen. Pääset helpommalla ja pienemmällä murheella.
    Muista että sinä olet ostaja=asiakas=rahan tuoja.

    Akku, työkalu, puuttuvat avaimet yms pitää olla kunnossa ja tiedossa kun ostaja niitä kyselee. Älkää hyvät ihmiset tyytykö tälläiseen epämääräiseen kaupantekoon, vaan äänestäkää jaloillanne.

    Varmasti Suomesta löytyy pyörä ja sen myyjä, jolla on toimiva pyörä/tiedot pyörästä ja sen varusteista olemassa.

    Edit. Tai osta pyörä Saksasta ja lähde siitä lomailemaan. Suomalaisia firmoja on siellä useita jotka esitarkastaa sinulle pyörän/pyöriä ja valkkaat niistä mieluisan. Pyörä kilpiin ja lomalle.
    Itselle ei välttämättä olisi este ostaa pyörää jossa on akku kaput ja puuttuu yksi avain. Eikä kynnyskysymys olisi myöskään mahdollisesti puuttuvat pyörän omat työkalut. Puutteet vaan tarvii näkyä sit kauppahinnassa.
    Tässä tapauksessa pyytäisin kyllä myyjää hoitamaan ainakin sen uuden akun valmiiksi, ehkä avaimenkin.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  2. #1532
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Puutteet vaan tarvii näkyä sit kauppahinnassa.
    Näin juuri. Pyörä pitää olla ehdottomasti ajokunnossa koeajoa varten, ja puutteet pienentävät luonnollisesti kauppahintaa.
    Elleivät molemmat ehdot täyty, etsisin seuraavan ehdokkaan mahdolliseksi kauppakohteeksi.
    .
  3. #1533
    Ihmeellisiä luulosairaita juttuja. Mulla on ollut täällä taas tänä talvena Fugen kulmilla 5 frendien pyörää talvisäilössä. Kaikki tuotiin ajamalla tänne viime kesänä.

    Kolmella pyörällä ei ole ajettu viime kesän jälkeen täällä lainkaan, kaikista oli mennyt akku pimeex seisonnan aikana. Uusi akku käytiin hakee ja kaikki tärähti heti tulille.

    JOS kukaan ei ole ajellut tuolla pelillä täällä, ei ole outoa että akku on kaput.

    Samoin täälllä menee autojen akut pimeex (en osaa sanoa miksi...lämpö??)ihan eri tahtiin kuin Suomessa. Että tällaista, ei kannata nähdä mörköjä siellä missä niitä ei ole.
  4. #1534
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    ei kannata nähdä mörköjä siellä missä niitä ei ole)
    Ei kait mörköilyä ole se, että olettaa havittelemansa pyörän lähtevän käyntiin ilman että ostaja- ehdokas tuo mukanaan kasan työkaluja ja rupeaa ruuvaamaan pyörää ajokuntoon. Minun maailmassa se on myyjän hommaa, mikäli haluaa pyöränsä myidä.
    .
  5. #1535
    Lainaa A88 kirjoitti Katso viesti
    Tänks! Hieman pyörän erikoisuudet vielä mietityttävät, pyörä on Auto-Centerin maahantuoma (maili/km-mittari, autocenterin oma huoltokirja jne.) Keksiikö joku syytä miksi tuota ei uskaltaisi ostaa?
    Näyttää ihan OK pyörältä.
    Tehdas takuuhan tuosta on loppunut jo aika päivää sitten, joten mitä sillä on väliä kuka sen on tuonut maahan. Kawasakihan sen on tehnyt, siis sama tehdas, josta kaikki nämä tulevat...
    Huollothan taas tehdään tehtaan huolto-ohjelman mukaan, joten on aivan sama onko huoltokirja Sumekon, vai jonku muun printtaama... Vain huollot ratkaisee... tehty/ei tehty.
    Itsellä on muutaman vuoden vanha Zetori, ja kuinka ollakkaan, keväällä jouduin vaihtamaan siihen uuden akun... Ei se mun pyörästä ainakaan huonompaa tehnyt... ja se että joku ei muista/ mahdollisesti tiedä onko pyörässä työkalut vai ei.... No empä minäkään tiedä onko omassani niitä, kun en ole koskaan avannut työkaluboxia...

    Hinta tuossa on OK ja myyjä melko tunnettu, joten riski saada paskaa on olematon...
    Ei kiinnosta pätkääkään
  6. #1536
    Jeps, en näe akun vaihtoa (myyjä hankkii uuden) mahdottomana hommana.
    Punaisen avaimen puuttuminen ja mailimittari mietityttää eniten. Avaimessa mietityttää se, että miten noin uudesta pyörästä hävitetään noin tärkeä avain.
    Tulee väkisin mieleen että onko pyörästä pidetty sittenkään niin hyvää huolta aikaisemmin.
    MT-09 SP -24
  7. #1537
    Lainaa A88 kirjoitti Katso viesti
    Jeps, en näe akun vaihtoa (myyjä hankkii uuden) mahdottomana hommana.
    Punaisen avaimen puuttuminen ja mailimittari mietityttää eniten. Avaimessa mietityttää se, että miten noin uudesta pyörästä hävitetään noin tärkeä avain.
    Tulee väkisin mieleen että onko pyörästä pidetty sittenkään niin hyvää huolta aikaisemmin.
    Tiesitkö muuten että tässä uudemmassa mallissa ei ole enään ns punaista avainta .

    Lataa tuosta käyttöohje ja katso sivu 55.

    Mailimittarin pohjat voi vahtaa kilsapohjiksi muutamalla kympillä ( Ebay ). Hommaan menee noin 30 minsaa... "ajotietokoneen" saa Km moodiin muutamalla napin painalluksella
    Ei kiinnosta pätkääkään
  8. #1538
    Lainaa A88 kirjoitti Katso viesti
    Tulee väkisin mieleen että onko pyörästä pidetty sittenkään niin hyvää huolta aikaisemmin.
    Ihan järkevää ajattelua/harkintaa, ja se on hyvä tehdä ennen kaupantekoa kaikissa ehdokkaissa.
    .
  9. #1539
    Mikä on sitten sitä hyvää huolenpitoa pyörästä? Meillä kaikilla on varmaan omanlainen käsitys siitä. Mulla on nyt kolmas ZZR1400 menossa, kaikki olen huollattanut laatukorjaamoissa aina ajallaan ja kustannuksia säästämättä. Itse en niitä koskaan huolla muuta kuin bensaa tankkiin, rasvaa ketjuihin silloin tällöin (800-1200 km välein), ja kovaa ajoa. Ja pesen aina kun se paskaantuu.

    Mutta pelit huolletaan hyvillä osilla ja niillä ajetaan niin ettei ne oo tukossa.

    En muuten tiennyt itsekään kun entisen laitoin vaihtoon, missä on toinen avain(piti etsiä kissoin ja koirin..), työkaluja en ollut koskenutkaan enkä olis tienny onko ne siellä....olihan ne kai kun ei oo kauppias soitellu perään.. Nyt on just uusi pyörä menossa Malagaan ekaan huoltoon ennen Alpeille lähtöä.

    Turha silkkimunan hierominen ei ole mielestäni hyvää pyörän hoitamista, jos peli on kunnossa kyllä sen useimmiten näkee, ei pikkujutuista kannata verenpainetta nostaa ja nousta laukalle.

    Liikkeissä olevilta vaihtopyöriltä voi odottaa että kaikki on tiptop laitettu, yksityiseltä ei ehkä ihan samalla lailla, mutta usein hinnassakin on eroa.
  10. #1540
    Hei, hakutyökaluakin saisi käyttää, mutta onko jengillä suosituksia akun suhteen?
    Katsoin stormilta yhteensopivia, hintahaitari oli melkoinen. Yuasa 119e, Shorai 239e. Myyjän kontakti olisi hankkimassa akkua Malagan/Fuengirolan alueelta, ovatko ko. akut yleisiä merkkejä myös ulkomailla?
    EDIT: Mistä myyjä voi tarkistaa pyörän vuosimallin? Runkonumerosta tms?
    MT-09 SP -24
  11. #1541
    www.moto-fast.es Malagassa on loistava huoltoliike, itse käytän pyöräni aina siellä Josella. Fugessa Moto Mercado on kaupungin ainoa prätkäliike, Yamaha-diileri, haimme siitä kaverin Hondaan uuden akun.

    Mutta myös mm. Norauto tossa Miramarin lähellä myy akkuja moottoripyöriin. Löytyy hyllystä. Akkujen merkeistä en minä osaa sanoa mitään, tuntuu että merkistä riippumatta pimenevät väliilä oudosti.
  12. #1542
    Tervehdys taas!

    Minkälaisilla paineilla (lämmin/kylmä kumi) ajatte zetoria?

    Renkaanvaihdon myötä heräsi mielenkiinto renkaan paineen syynäykseen.
    Omassa on alla Michelinin Power RS jotka täytettiin rengasliikkeessä n.2,9bar paineeseen.
    Omien kokeilujen perusteella tuo on aivan liikaa, nyt ajanut n.1,9 bar (kylmänä).
    Matalammilla paineilla tuntuu kumi lämpeävän nopeampaa ja kiihdytyspito paremmalta (persauksella mitattuna).
  13. #1543
    3 barilla edessä ja takana oon menny. Ohjekirja ainakin omassa kertoo asetukseksi 2,9
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  14. #1544
    Sniidu kun olen niin 3,1 (kylmä) on edessä ja takana. Kestää renkaat pidempään. Takana vielä Pilot Roadin GT-versio.
    --
    in the past: ZZR1400^4 + ZZR1200 + oranssi välähdys
  15. #1545
    Edessä 2,5 ja takana 2,6. Pitkällä matkalla motarilla, esim. alppireissut, etu 2.9 ja takana 3.0
  16. #1546
    3.1 edessä ja takana... Toimii hyvin.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  17. #1547
    Kovilla paineilla ajelette

    Tähän vaikuttaa varmasti ajotyyli ja pyörän kuorma yms.
    3bar paineella kumi kestää varmasti pitempään ja vierintävastus on pienimmillään mutta,
    pito ja lämpeäminen kärsii hieman.

    Makuasioita tietenkin mille ominaisuudelle painoarvoa laittaa.
    Itselle tärkeää on maksimi pito ja nopea lämpö (Suomen suvi on aika vilponen renkaille).

    Ps. Edellinen misukka takana kesti n.1000km...
  18. #1548
    Pitää olla melko kädetön puuperse ja vilkkaalla mielikuvituksella varustettu kuski jos nykypäivän renkailla täytyy pitää paineet alhaalla "riittävän pidon" vuoksi...
    Supermoto
  19. #1549
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Pitää olla melko kädetön puuperse ja vilkkaalla mielikuvituksella varustettu kuski jos nykypäivän renkailla täytyy pitää paineet alhaalla "riittävän pidon" vuoksi...
    😆 Mut se tunne... 😁.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #1550
    Täällä Espanjan liukkaalla asfaltilla ei tarvitse edes puupersettä eikä kädetöntä kuskia kun tehokas pyörä meinaa vaan sutia ja luistella koko ajan. Paikalliset vetomiehet suosii juurikin noita n.2.5 paineita, joten ei kai kaikki Pepet voi olla väärässä...

    Itse huomasin eron kun pudotin paineet tuosta n.3 kilosta 2.5, puskeminen väheni selvästi, nythän matkalehmäkin meinaa kääntyä ihan sinne minne oli ajatuskin....
  21. #1551
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Pitää olla melko kädetön puuperse ja vilkkaalla mielikuvituksella varustettu kuski jos nykypäivän renkailla täytyy pitää paineet alhaalla "riittävän pidon" vuoksi...
    Se on se ajatus tärkein
    Normaalisti liikenteen seassa ajaessa ei varmasti ole mitään väliä paineille,
    kun ei olla lähelläkään pidon rajoja..
  22. #1552
    2.9 molemmissa päissä ja OK, etupää tuntuu vähän kummalta (tottumiskysymys?) mutta nätistihän tuo mutkissa istuu. Pohdin tuossa radalla poikkeamista ja paineita juuri eilen ja tulin siihen tulokseen että rontisti alaspäin saa tulla.

    Olen pääni sisällä esittänyt kovaa kritiikkiä alustalle yleisesti viime aikoina, kunnes tajusin että pitäisi ehkä suhteuttaa oletukset vasemmanpuoleisen mittarin lukemaan.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  23. #1553
    2006 mallisen zzrän etupään nypytys vaivaa.
    Renkaat/ pyöränlaakerit vaihdettu ja etupää tarkastettu liikkeessä edellisessä huollossa. Laakerien/renkaiden vaihto auttoi jonkin verran, muttei kokonaan.

    Rengaspaineet etu/taka 2.9.
    Silti käsiin välittyy pieni jumputus, joka jatkuu ainakin 40-100km/h.
    Ei ole nopeusriippuvainen, eli nopeuden vaihdellessa nypytyksen voimakkuus pysyy samana.
    Veto päällä tai kytkin pohjassa, ei eroa, sama jumputus.

    Ei ole hirveää rytkettä, mutta sen verta ärsyttävä että on mielestäni vika eikä ominaisuus.

    Mistä tätä lähtis purkamaan, voiko esim. kuluneet ketjut/rattaat aiheuttaa moista?
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  24. #1554
    Vanha, kulunut etukumi? Mulla autoi kun vaihtoi 6000km ajetun Batalaxin uuteen misukkaan
    Ei kiinnosta pätkääkään
  25. #1555
    Lainaa tuomaz-z1000 kirjoitti Katso viesti
    2006 mallisen zzrän etupään nypytys vaivaa.
    Renkaat/ pyöränlaakerit vaihdettu ja etupää tarkastettu liikkeessä edellisessä huollossa. Laakerien/renkaiden vaihto auttoi jonkin verran, muttei kokonaan.

    Rengaspaineet etu/taka 2.9.
    Silti käsiin välittyy pieni jumputus, joka jatkuu ainakin 40-100km/h.
    Ei ole nopeusriippuvainen, eli nopeuden vaihdellessa nypytyksen voimakkuus pysyy samana.
    Veto päällä tai kytkin pohjassa, ei eroa, sama jumputus.

    Ei ole hirveää rytkettä, mutta sen verta ärsyttävä että on mielestäni vika eikä ominaisuus.

    Mistä tätä lähtis purkamaan, voiko esim. kuluneet ketjut/rattaat aiheuttaa moista?
    Onko eturenkaan paine 2.9 todella oikea? Tuntuu aika korkealta paineelta.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  26. #1556
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Vanha, kulunut etukumi? Mulla autoi kun vaihtoi 6000km ajetun Batalaxin uuteen misukkaan
    Nyt olikin ajankohtaista! Haulla löysin vain 10 vuotta vanhoja rengasthreadeja. Mitkä kumit siis Zetoriin? Pari ratapäivääkin pitäisi ajaa, mutta vaikkapa Pilot Power 2 vaikuttaa vähän, noh, jo painoluokaltaan alakanttiselta.

    Ja kyllä, ohjekirja sanoo 2.9 etupaineeksi ja paljolta se tuntuu.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  27. #1557
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Vanha, kulunut etukumi? Mulla autoi kun vaihtoi 6000km ajetun Batalaxin uuteen misukkaan
    Uudet gummit eteen ja taakse laitettu keväällä, metzelerin z8. Oireet oli pahemmat vanhoilla renkailla, laakerien vaihdon ja uusien renkaiden myötä parani hieman, muttei kokonaan poistunut..
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  28. #1558
    onkohan ne E, F, M, O , C kirjain merkinnällä olevat renkaat vai ilman merkintää. E ja F alle 180 kg mopoihin. mezlerin sivulta lainattu: Front F 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL. Different construction for improved stability. Honda CB650F F 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL. Different construction for improved stability. Honda CB650F
    Front E 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL. Different tyre profile developed for enhanced handling. Honda Integra NC700,
    NC700S, NC700X
    Front M 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL. Different Compound for improved wet grip. All brands, all models
    Rear C 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL. 2 plies Rayon for improved stability. Yamaha FJR 1300; BMW R1200R/RT
    Rear M 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL. Dual Compound. All brands, all models
    Rear O 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL. Dual Compound, 2 Plies carcass. See tyre finder for suggested motorcycles
    Rear M 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL. Dual Compound. All brands, all models
    Rear O 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL. Dual Compound, 2 Plies carcass. See tyre finder for suggested motorcycles
    Rear C 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL. 2 plies Rayon for improved stability. BMW K1600 GT/GTL
    Rear M 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL. Dual Compound. All brands, all models
    Rear O 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL. Dual Compound, 2 Plies carcass. See tyre finder for suggested motorcycles
    Viimeksi muokannut: hoplaa; 05.07.2017 klo 10:27.
  29. #1559
    Vaihdatin alle michelin power rs.
    Toimii todella hyvin zetorissa, suosittelen lämpimästi.

    Paineita pidän suosituksia matalampina.
    Takana kylmänä n.2,1 edessä n.2,5

    Istuu tiessä kuin tauti
  30.  
  31. #1560
    Lainaa tuomaz-z1000 kirjoitti Katso viesti
    2006 mallisen zzrän etupään nypytys vaivaa.
    Renkaat/ pyöränlaakerit vaihdettu ja etupää tarkastettu liikkeessä edellisessä huollossa. Laakerien/renkaiden vaihto auttoi jonkin verran, muttei kokonaan.

    Rengaspaineet etu/taka 2.9.
    Silti käsiin välittyy pieni jumputus, joka jatkuu ainakin 40-100km/h.
    Ei ole nopeusriippuvainen, eli nopeuden vaihdellessa nypytyksen voimakkuus pysyy samana.
    Veto päällä tai kytkin pohjassa, ei eroa, sama jumputus.

    Ei ole hirveää rytkettä, mutta sen verta ärsyttävä että on mielestäni vika eikä ominaisuus.

    Mistä tätä lähtis purkamaan, voiko esim. kuluneet ketjut/rattaat aiheuttaa moista?
    löysä ohjain laakeri tekee myös etupäähän joillakin nopeuksilla nypytystä
Sivu: 52 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462 ... ViimeinenViimeinen