^- kas, onnittelut SamilleEipä kovin montaa isoa zetoria Tampesterissa olekaan nähnyt joten ihan hyvä lisä. Varmaan nähdäänkin tulevana kesänä jossain miitissä..? Tuliko minkä värisenä?
Metallic Midnight Sapphire Blue.(Darkkis @ Huhti. 08 2010,21:30) kirjoitti
Tunnin lenkin tuossa ehdin heittää. Onpahan mahtava kapistus... Varsinainen Beast! Aika paljon on eroa 1100:seen, joka sekin on erittäin mainio pyörä. *
Kysymyksiä varmasti alkaa tippumaan lisää kunhan kilometrejä ja tuntumaa saa alle enemmän.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hei te zzr1400 -kuskit, joilla on Kawasakin spoileripleksi käytössä, miten se toimii etenkin kovemmissa nopeuksissa. Ajoin eilen moottoritiellä n. 140 km/h nopeudella kakspäällä tällä normipleksillä ja aika sporttinenajoasento saa jo molemmilla olla, ettei tuuli kovasti riepottelisi...
Nyt tänä keväänä 350 km takana, onpa upee ajettava![]()
BMW R1250GS ADV
Oliko sulla laukkusatsi paikallaan ?
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Joo, sivulaukut muuttaa tilannetta ja ihmisten pituudet.Mulla on kans orkkispleksi, mutta ei olla päästy vielä kokeilemaan.Touringpleksiä ei tunnu vaan kirkkaana löytyvän.(videointi) *![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Spoileripleksi on ihan hyvä. Mulla oli semmonen kiinni lentokenttäajoissa ja huiput putos 3-5km/h. (vaihdoin alkuperäisen takas vetojen välissä). Eli normi ajossa ilmanvastuksen kasvu on minimaalista, mutta kovassa nopeudessa selkeesti helpompi päästä "piiloon".(stein @ Huhti. 09 2010,10:37) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
MRA mainostaa sivuillaan ZZR:ään 'clear' väristä spoiler- ja touring -windshieldiä. Mutta noissa ei lue 'Kawasaki'(mathev @ Huhti. 09 2010,11:16) kirjoitti
Touring näyttää paljolti samanlaiselta kuin Kawasakin oma spoileripleksi: molemmissa reiät.
BMW R1250GS ADV
Ok, kiitos tiedosta. Taidanpa käydä tänään jututtamassa kauppiasta.(2jorma2 @ Huhti. 09 2010,12:33) kirjoitti
BMW R1250GS ADV
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Kiitän(stein @ Huhti. 09 2010,12:44) kirjoitti
![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Kiitos(Tuppervaari @ Huhti. 09 2010,12:59) kirjoitti
Noi yoshin kannut on kyllä hienot ja murinat makeat.
Ajattelin ite pitää putket vakiona toistaiseksi. Vähemmän kerää pahoja katseita kun aamulla lähtee töihin
--
Tässä kun ei ole keskiseisontatukea, niin tarttis varmaan hommata huoltopukki... Sellaisesta mulla ei ole mitään aiempia kokemuksia. Saako pyörän nostettua yksin sille? Kaveri ainakin totesi ettei tonnista separia saanut yksin polkaistua
2h lenkki tänään![]()
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
laita ne ns.lankarullat ja nosto onnistuu helposti yksinkin(SamiN @ Huhti. 09 2010,18:01) kirjoitti
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Onko nuo SW Motechinin telineet, jotka sulla on kiinni sivuilla? Entä mitä sivulaukkuja käytät telineiden seurana?(Tuppervaari @ Huhti. 09 2010,12:59) kirjoitti
Olen kelaillut, että mahtuuko nuo Yoshin sliparit hyvin tuohon alle.. Itsellä on SW Motech + Kappa 40 litran sivulaukut. Vakioputket nousee melko lähelle noita laukkuja, ja olin katsovinani että Yoshit tulisi vielä vähän lähemmäksi.
Jep SW;n telineet ja laukkuina givin v35(TMaK @ Huhti. 10 2010,13:55) kirjoitti
-KUVAKLIK-
ihan hyvä huomio noitten putkien nousu..yoshit mahtuu hyvin, mutta aikoinaan vaihtoehtona oli akrat, mutta en päässyt oikein kunnolla käsitykseen olisivatko ottaneet laukkujen pohjaan kii..
toki nuo yoshitkin saattavat pikkasen lämmittää laukun pohjaa lujemmin huudattaessa..tosin toimiihan jäähdytyskin paremmin
samaten nuo nelikymppiset kapat voi olla et liki menee..hjollain parempaa tietoa
mutta jos haluat tarkemman sivukuvan niin otanhan semmosen ni näet ite mittasuhteet.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Vaihtelin tuossa keväällä zetoriin K&N ilmansuodattimen ja tulin siihen tulokseen että se paljonpuhuttu suodatinkansi on tosiaan aika pa*ka. Ruuvit kiristettäessä se vääntyy keskeltä lähestulkoon raolle kun suodatin painaa vasten sieltä poterosta. Varsinkin konnan suodattimella joka on kumirunkoinen, niin se ponnistaa himpun enemmän kuin orkkissuodatin.
Tästä suivaantuneena piirsin kuvan alkuperäisestä kannesta ja kaveri hakkasi levytyöstökeskuksella 3mm alumiinista lisäkannen alkuperäisen muovisen päälle.
Tällä oma muovikansi asettuu ja nätisti ja ennekaikkea tiiviisti paikalleen.
Kuva
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Nyt näitä kansia tuli samalla vaivalla enemmän, ja josko jotakuta kiinnostaa asentaa omaan tällainen parannus, niin voipi ottaa yhteyttä. marekaikilla@gmail.com
Vitosella lähtee plus postit. Varmaankin kirjeessä kulkee.
TRE 1130K
Terve vaan! *Meikäläisellä samanlainen ilmansuodatin kotelon kansi... *ja hyvä on.(hemuli @ Huhti. 10 2010,22:34) kirjoitti
"Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa"
*KAWASAKI ZX-14R
Muistaakseni -08 eteenpäin niin on vakiona toi alumiinikansi. Itsellä on -07 ja siinä oli muovikansi mutta Sumekolta löytyy alumiinikansi varaosanumerolla 11065-0220
Onkos Tuppervaarilla Yoshimurissa db-killerit paikoillaan? Itselle vaan asensin samanlaiset sliparit ja välillä tuntuu, että ilman killereitä lähtee meilkeinpä liian suuret mörinät.
KTM SMT 990 LE 2010
kyyl joutu killerit laittaa paikalleen..tasasel nätil ajol ei ihan pahat, mut sitten kun hiukan kastaa niin murahtaa turhan lujaa naapureita aatellen...mummot kiipeili puihin yms(arppi @ Huhti. 11 2010,14:07) kirjoitti
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jepjep.. tuskinpa muuten vaan mahtuu, nyt kun kattelee kuvia noista 33:sista. Jospa on vain ainakin toistaiseksi tyytyminen alkuperäisputkiin! Eihän niistä ääntä lähde, kuten yosheista, mutta pitää sit vaan ajaa äänennopeudella tai kovempaa ettei tartte kärsii..(Tuppervaari @ Huhti. 10 2010,15:40) kirjoitti
Yleisempi kysymys muuten slipareista ja putkenvaihdosta ylipäänsä tässä mallissa - onko vaikutusta ajotuntumaan? Orkkiksethan on käsittääkseni melko painavat ja olen kelaillut, että jos tilalle pannaan huomattavasti keveämmät tussarit niin pakkohan sen on jollain lailla tuntua.
Mielipiteitä, anyone?
nyt kun kerran kysyit mielepidettä etkä faktaa, niin vastaan että tuskin suurtakaan merkitystä katuajossa, koska putket ovat kuiten melko alhaalla, ts. kevyempien sliparien tuoma painopisteen muutos ei ole mitenkään kovin dramaattinen.(TMaK @ Huhti. 11 2010,20:41) kirjoitti
paljonko tuo ero muuten on? kukaan punninnut? 20kg?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kuulopuhettahan tämäkin on, mutta tuohon 20 kg kevennykseenkin voisi luultavasti päästä, jos panisi kevyestä matskusta kokoputken.(SamiN @ Huhti. 12 2010,00:04) kirjoitti
Mutta saas nähdä, tänään saan pyörän ensimmäistä kertaa ajoon. Tuskin ihan ensimmäiseksi ei ole putkien vaihto mielessä!
Ei, mutta toisena se melkeinpä jo tulee.....(TMaK @ Huhti. 12 2010,06:51) kirjoitti
![]()
KTM SMT 990 LE 2010
Uskaltaisiko vaihtaa -05 1700cc pötkylä Yamahan -07 Zetoriin? Nyt palopuheita. +ssat ja -nukset. Siitä Zetorista..
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
hmm. onko kenelläkään ollut kolmosen kytkeytymisen kanssa ongelmia?
joskus kun nopeasti vaihtaa 1-2-3 niin 3:nen ei mene päälle millään (no menee, mutta vasta kolmannella kytkimen käytöllä). tämä ilmenee vain matalemmilla kierroksilla, alle ~5-6k.
samaten välivapaan olen 2 kertaa löytänyt 2-3 välistä kun ilman kytkintä olen vaihtanut.
ei oikein olla tultu sinuiksi vielä, enkä sitä tietysti vielä oletakkaan![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ei ole ollut vaihteiden kanssa mitään ongelmia, loksahtavat kohdalleen kuin ajatus :P
Kun vaihdoin yoshin carbon pöntöt alkuperäisten tilalle niin ainakin selkeä ero tuli kun pyörää paikallaan siirteli hallissa, kummasti keveni. Varsinainen ajotuntuma tuossa ei nyt niin paljoa tainnut kuitenkaan muuttua. vaikea sanoa kun ei ole tapana ajaa äärirajoilla jolloin nuo vaikutukset luulisi varmemmin huomaavan
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Nuo kuulopuheet on justiin tollasia. Uskoisin yhden keveimmistä kokoputkista olevan Akran Evolution, jossa yksi hiilikuituvaimennin ja titaaniputket. Akra itse väittää painoeroksi vakioon 10,5kg.(TMaK @ Huhti. 12 2010,06:51) kirjoitti
Ensiksi.(Rib@55 @ Huhti. 12 2010,22:55) kirjoitti
2007 malli -> 2008 -malliin tapahtui ruiskun kurkkujen tasolla muutos, joka vaikuttu moottorin käyttäytymiseen kuormituksen alla pienillä kierroksilla. Vaikutus oli jonkinmoinen, kun koneen "tukkoisuus" alapäässä saatiin korjattua.
Muutenhan Zetori on oiva laite, kun ajattelee ajamisen avaruutta ja tilaa. Itselläni ei kokemusta matkanteon mukavuudesta verrattuna muihin vastaaviin merkkeihin, joten pidän suuni tukossa siitä
++ Jarrut on parhaat ja tunnokkaimmat ao. pyöräkategoriassa
++ 2007 -malleissa joitakin markkinoilla varustettuna ABS:lla
++ aivan omaa luokkaansa olevat ajovalot
+ jousituksen säätömahdollisuudet hyvät, verrattuna pyöriin joissa ei sitä mahdollisuutta
+ suuret 12 tkm huoltovälit
- hörppää 0,5 ltr / 100 km enemän kuin Bussi (keskikulutus normiajossa n. 6,0 ltr/100 km)
Mulle itselleni ratkasi asian Zetroin eduksi sen edullisuus ja hyvät tilat. Aivan liian aliarvostettu pyörä Suomen maassa. Ne murheet, jota Kawa on saanut kannettavakseen edellisissä malleissa on korjattu pois. Ihan maailman mittakaavassa juteltuna, erinomainen pyörä. Suomessa se on hyvä ostos, kun nämä paukapäät luulee sen olevan vielä sitä samaa venttiiliongelmaa täynnä... Pitäkööt ajatuksensa, mä ajan vaan
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014