Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Olis suunnitteilla pohjois Norjan kierros kesällä 2010 ja nyt kiinnostaakin kuulla mitä ehdottomasti pitää nähdä pohjois Norjassa?
    Kevättä odottaen K@zzu
    K@zzu
  2. #2
  3. #3
    Lofootit nyt kumminkin pitää mainita, Harstdista löytyy Adolf-kanuuna, mikäli sotahistoria kiinnostaa.
  4. #4
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa (Adve @ Helmi. 28 2010,04:39) kirjoitti
    Riippuu millaisella pyörällä olet liikenteessa.
    En tiennytkään että pyörä vaikuttaa nähtävyyksiin . 3000km ajetulla -09 mallisella Suzukilla ajelen ja kyllä sen pitäis jaksaa vielä Tukholma-Trondhein-Kirkkenes-Turku-Tukholma lenkki eihän se ole kuin vajaa 6000km pitkä ja aikaa on sellaiset 4-7 viikkoa. Viime kesänä ajoin Etelä/keski Norjassa 4633km:n kahdessa viikossa 150 kuutioisella Hondan skootterilla ilman ongelmia.
    Lällärikuski Kazzu * Tuollaisella olis tarkoitus reissu heittää: http://www.totalmotorcycle.com/photos....xec.htm
    ps. kiitos julles tuo Adolf-kanuuna on jotain mitä en tunne entuudestaan, pitänee tutkia. Lofootit oli suunnitelmissa alun perin koska siellä en ole ollut aiemmin. Vesterålen:issa sen siaan olen ollut aiemmin ja maisemat siellä olivat tosi hienot. Todennäköisesti tällä reissulla käyn molemmissa.

    sama



    K@zzu
  5. #5
    Lainaa (K@zzu @ Maalis. 06 2010,19:53) kirjoitti
    En tiennytkään että pyörä vaikuttaa nähtävyyksiin...Suzukilla ajelen ja kyllä sen pitäis jaksaa...
    Maasto-ominaisuuksista nyt lienee kyse, eikä skootterin mollaamisesta.
  6. #6
    asian vierestä, mutta kummiskin.. eräs aussi ajeli vuosi-pari sitten tuommoisella 650 Burgmanilla Vladivostokista koko Venäjän läpi Eurooppaan (ja sen jälkeen en edes tiedä minne kaikkialle)... ja kehtasi olla vielä sitä mieltä, että se oli kaikista paras laite juuri tuollaiselle reissulle! Että eiköhän moisella kamppeella esimerkiksi Norjaan pääse ihan siinä missä ns. "oikeilla" moottoripyörilläkin
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa (pecha @ Maalis. 07 2010,09:26) kirjoitti
    asian vierestä, mutta kummiskin.. eräs aussi ajeli vuosi-pari sitten tuommoisella 650 Burgmanilla Vladivostokista koko Venäjän läpi Eurooppaan (ja sen jälkeen en edes tiedä minne kaikkialle)... ja kehtasi olla vielä sitä mieltä, että se oli kaikista paras laite juuri tuollaiselle reissulle! Että eiköhän moisella kamppeella esimerkiksi Norjaan pääse ihan siinä missä ns. "oikeilla" moottoripyörilläkin *
    Juu kyllä varmaan pääsee, jos 150 kuutioinen Hondan skootteri vei 110 kiloisen ukon kaikkine turhine varusteineen reilun 4600 km:n matkan niin kyllä tuolla Burgmanilla pitäis selvitä tuosta tulevasta reissusta. Mutta antakaa tulla nähtävyyksiä ja jos tulee mieleen jokin tosi mukava mutkatie niin tänne koordinaatteja. Ja jos on paikkoja mitkä pitää kiertää kaukaa niin niitäkin voi mainita (huonokuntoisia teitä tms.). Niin ja edullisia mökki paikkojakin saa suositella.

    K@zzu
    K@zzu
  8. #8
    No vaikka Trollholmsundin "kivettyneet peikot" on siinä nurkilla elikkäs Porsangerinvuonon rannalla hiukka etelämpänä.
    Repvågissa siinä pohjoisemmassa saman vuonon rannalla oli kohtuuhintaista mökkimajoitusta, siitä on kätevä käväistä Norkappissa.
    Magerøyan saarella Honningsvåg on ihan symppis kylä josta saa esim. turskapitoista einestä.
    Itse kävin myös saaren länsilaidalla Gjesvaerin kalastaja(?)kylässä jossa oli mukavaa tunnelmaa ja maisemia. Tosin tie sinne oli aika huono jollakin mittapuulla, ei mikään varsinainen ongelma geneeriselle katupyörällekään mutta luokkaa huonokuntoinen suomalainen nelinumeroinen tie.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  9. #9
    Lainaa (K@zzu @ Helmi. 27 2010,23:41) kirjoitti
    ...mitä ehdottomasti pitää nähdä pohjois Norjassa?...
    Akkurat!


    Pikkasen jos saisi tarkennusta että mitä on tuo sinun "pitää nähdä"-level ? Muutoin ei tuohon voi oikein vastata kuin että:
    -Trondelag, Nordland, Troms, Finnmark ?

    Toisille se on vain esim: pohjois euroopan suurin kanjoni, tai esim: vanhin kalliopiirros ? Norjassa kun on noita äärimmäisyyksiä (superlatiiveja) ihan tavan tavalla...

    Listaan nyt jotain tähän helpottaakseni mitä tuolta löytyy:
    -Meren alitustunnelit
    -Piiiiiiiiiitkät ja thuuuuuuuliset sillat
    -Tunneliosuudet (pätkät jossa niitä löytyy paaaaaaaljon)
    -Antiikkimiljööt, Gardstun, wanhat tilat jne.
    -Kveenien jälkeläiset, kalamuseeot & tehtaat, werstaat, jne
    -Eläintarhat (joo löytyy ihan 4-jalkaisillekkin !)
    -Valassafarit, lintukalliot, harvinaisuudet kiislat, lunnit, kajavat, jne joita seuraamaan tulee porukat euroopasta asti !
    -Sotatyön jäljet, vankileirit, historialliset mestat, mm saksan koko laivasto toimi sota-aikaan juurikin pohjois norjassa
    -Hylkysukellusmestat, rafting, riippuliito, rinnevarjoilu, jne
    -Sapmí-saamelais- alkuperäisväestön uhripaikat, kylät, nykyisyys, jne
    -Kirkot, hautuumaat, vuoripolut, junaradat, satamat, infra yleensä.
    -Euroopan parhaimmat lohestusmestat, kalastus yleensä jne.
    -Lumileirit, kiipeily, laskettelu myös kesällä jne, Lyngen !
    -Parhaat rätkäreitit, mutkatiet, vaiko l-alueet, ruokapaikat, jne
    -Maailman pohjoisin majakka, olut panimo, hiihtohissit vai mitä?

    Täältä org:n aiemmilta. matkailusivuilta pääsee kyllä aikas hyvin kärrylle jos vain vähän näkee vaivaa, myös

    ps. itse en lähtisi tuosta Trondheimista E6:sta ylös vaan esim:NÄIN, tai sitten vasta Mo I:stä alkaen..





  10. #10
    Lainaa (Tympeysmies @ Maalis. 08 2010,17:27) kirjoitti
    Itse kävin myös saaren länsilaidalla Gjesvaerin kalastaja(?)kylässä jossa oli mukavaa tunnelmaa ja maisemia. Tosin tie sinne oli aika huono jollakin mittapuulla, ei mikään varsinainen ongelma geneeriselle katupyörällekään mutta luokkaa huonokuntoinen suomalainen nelinumeroinen tie.
    Viime kesänä heinäkuun puolivälin jälkeen (kesä 2009) tie Gjesvaeriin oli hyvässä kunnossa, kelpaisi mille pyörälle tahansa, uutta asfalttia oli pitkät pätkät. Vuokraemäntämme Gjesvaerissa kertoi, että tie oli ennen kunnostusta ollut kovinkin huonossa kunnossa.
    Sivutuuli oli muuten tuolloin menomatkalla rotevinta, mitä koskaan olen kokenut. Julma, jatkuva, onneksi tasainen työntö sivusuunnasta...
  11.  
  12. #11
    Lainaa (MattiP @ Maalis. 20 2010,00:23) kirjoitti
    Sivutuuli oli muuten tuolloin menomatkalla rotevinta, mitä koskaan olen kokenut. Julma, jatkuva, onneksi tasainen työntö sivusuunnasta...
    Akkurat !


    ..He hee...juu noi sivuthuuliajokurssit ajetaanki juuri norweegiassa sillä kun sieltä sitä TUULTA löytyy vaikka Juhannuksenakin jos sille päälle rintamat sattuu..

    On "elämys" jutailla pärrä koko ajan vinossa kun ei osaa päättää että pitäskö hiastaa vaiko lisätä kaasua samalla kun ojanpohjilta lentelee semmosia sormenpään kokosta kiveä visiiriin ! Mutta yleensä se tuulikin loppuu kun ohjastelee sen parisataa ja huilaa sitten

    ps. Kappiin menossa kerran ja yhdessä mutkassa astioita, mukeja, sohvatyynyjä pitkin ja poikin...oli n. 5 min aiemmin asuntovaunu "lähtenyt" , sano kuski että ei vaan voinut tehdä mitään !! Menee muuten todella pieniin osiin tommonen normi asuntovaunu, jänkhällä, kun lähtee rullaa....