Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
    Ostin Yllämainitun navin. On vesitiivis (30 min. ämpäriupotus)ja tukee myös maasto- ja merikarttoja. Akku kestää 8h, vaihdettava.Röökilaturi tuleemukan. Tosi kirkas näyttö, grafiikka ei kovin hieno. Ei bluutööttiä. Myydään skandiversiona, MUTTA, ilmaisena päivityksenä netistä saa täyden eurooppakartaston,jonka voi sitten asentaa max. 4gt muistikortille, jolla paikka koneessa. Ja hinta alle 200€! Sama peli kuin 150 € enemmän maksava nuvi 550. Vakiokartat ainoa ero. Kartat toimii super, todella hyvä diili kaiken kaikkiaan, ja akku kestää! Tankokiinnike n. 50€ Reitinsuunnittelussa on "skootterimoodi", kiertää motarit yms. hässäkkäpaikat. On mulla autossa ja motskarissa.
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
    Jep, sama värkki mulla. Toimii! Maksoi vallan 175€ lähimmässä Teknisten kaupassa. Tollaista ilmaista euro päivitystä ei mulle tarjottu...
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Sen saat automaattisesti kun kirjaudut Garminin sivuille.Se on se uusimpien karttojen takuu-juttu. Se on iso tiedosto. Oli joku numaps -homma

ST 1100
    Kuulokeliitäntä taitaa uupua?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (jyk4 @ Joulu. 06 2009,01:45) kirjoitti
    Jep.

Vaan mihinkäs sitä oikeastaan tarvitsee?
    Lainaa (boomerang @ Joulu. 06 2009,00:21) kirjoitti
    Sen saat automaattisesti kun kirjaudut Garminin sivuille.Se on se uusimpien karttojen takuu-juttu. Se on iso tiedosto. Oli joku numaps -homma
    Mulle tuli silloin sieltä pohjolan uusin kartta, ei eurooppaa. Tosin siitä nyt onkin jo pari kuukautta aikaa, asiat muuttuu...
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 06 2009,02:41) kirjoitti
    Jep.

Kai tämä on makuasioita, mutta minä arvostan suuresti sitä että voi vaan ajella stressaamatta että millonkohan piti kääntyä.. ei tarvitse väijyä koko ajan näyttöä että jokojokojoko.

+ käytän navigaattoria mp3-soittimena
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (Sepi @ Joulu. 06 2009,13:16) kirjoitti
    Lainaa (boomerang @ Joulu. 06 2009,00:21) kirjoitti
    Mulle tuli silloin sieltä pohjolan uusin kartta, ei eurooppaa. Tosin siitä nyt onkin jo pari kuukautta aikaa, asiat muuttuu...
    Ostin tuon kesällä, eikä mullekaan noita euro-karttoja ole tyrkytetty. Tuntuu oudolta, että kartat sais ilmaiseksi 500:seen, kun niistä 550-mallissa joutuu maksamaan sen 150 euroo... Mutta hyvä jos käy!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (jyk4 @ Joulu. 06 2009,13:41) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 06 2009,02:41) kirjoitti
    Jep.

Kai tämä on makuasioita, mutta minä arvostan suuresti sitä että voi vaan ajella stressaamatta että millonkohan piti kääntyä.. ei tarvitse väijyä koko ajan näyttöä että jokojokojoko.

+ käytän navigaattoria mp3-soittimena
    Jep, tottumis ja maku asioita.

Kun on tottunut härveliin jossa ei piippausta kummempaa ääntä ole, eikä varsinkaan reititystä...

Laina tomppaa kokeilin, eikä siinäkään kauaa äänet pysyneet päällä.

Varmaan jonkin verran kinni myös härvelin sijoituspaikasta?
    Mulla on nuo navit kohtuu korkealla ja keskellä.
    Ei tarvitse sen pahemmin naviin katsoa, on oikeastaan koko aika jotenkin näkyvissä.

Ja juu, garminin oma päivitys softa tosiaankin latasi koneelle paketin jossa euroopan kartat...
    Vaikka laite on siis tuo 500, ei 550.
    Minä kun oon tällanen onneton näitten tietokoneitten kanssa, ni voisikos joku vähän opastaa, miten ja mistä Garminin sivuilta saitte noi euro-kartat? Oma nuvi on rekisteröity garminin sivuilla, mutta en löytänyt mitään Euroopan karttoja ilmaiseksi ainakaan tuolta MyNuvi-sivuilta...
    -Hannibal-

Onkohan varmasti koko Euroopan kartat päivityksenä?
    Boomerang, yritäpäs etsiä sieltä vaikka joku saksalainen osoite.

Nimittäin Garmin on harrastanut sitä, että "pohjoismaisiin" naveihin tarjotaan tuo koko Europaan karttatiedosto päivityksenä, mutta kun sen laitteen päivittää sillä niin se silti se laite näyttää vain pohjoismaat. Tästä on omaa kokemusta 200-sarjan Navin kanssa.
    Löysin vain siis myytävänä olevia Euroopan ja muiden maiden karttoja omaan Garminiin. Mahtaiskohan äkkinäistä hämätä se, että tsekkasin laitteen asetuksista kartan version ja se on nimeltään "CN Europe NT 2010.10" ja tuon alla lukee pienellä präntillä: [1] Nordics?
    -Hannibal-

Lainaa (SenioRR @ Joulu. 07 2009,17:44) kirjoitti
    Löysin vain siis myytävänä olevia Euroopan ja muiden maiden karttoja omaan Garminiin. Mahtaiskohan äkkinäistä hämätä se, että tsekkasin laitteen asetuksista kartan version ja se on nimeltään "CN Europe NT 2010.10" ja tuon alla lukee pienellä präntillä: [1] Nordics?
    Muistaakseni jotenkin noin se näkyi minunkin Garminissa. Eli euroopan karttatiedosto, mutta siinä pienellä lukee se, että lisenssi riittää vain pohjoismaiden hyödyntämiseen.

Tuo taitaa olla muuten uusin kartta, joten ehkä siitä syystä nettisivu ei tarjoa sinulle mitään päivitystä.
    Ihan garminin oma webupdater *ohjelma tuon karttapaketin latasi, jotain ~3gb kooltaan.

Ja hyvin näytti euroopan kartat itse laitteessa näkyvän ja toimivan kun asken koitin...

Tuo pieni tekstihän on vain mapsourcen tekemän karttajoukon nimi...

Jep, toimii sit näköjään eri tavalla kuin 200-sarjassa.
    Minun kartta näyttää olevan nimeltään "City Navigator Europe NT 2009 Limited, Deluxe All Regions, Aug 08" ja mukana tulleella avaimella siitä aukeaa vain pohjoismaat Mapsourceenkin.
    Lainaa (zpete @ Joulu. 07 2009,16:16) kirjoitti
    Onkohan varmasti koko Euroopan kartat päivityksenä?
    Boomerang, yritäpäs etsiä sieltä vaikka joku saksalainen osoite.

Nimittäin Garmin on harrastanut sitä, että "pohjoismaisiin" naveihin tarjotaan tuo koko Europaan karttatiedosto päivityksenä, mutta kun sen laitteen päivittää sillä niin se silti se laite näyttää vain pohjoismaat. Tästä on omaa kokemusta 200-sarjan Navin kanssa.
    Jep, kävin perheen kanssa Unkarissa, Kroatiassa, Sloveniassa ja Itävallassa ajelemassa kotelolla. Hyvin pelitti ja näytti kaikki paikat. Garminin omalla webupdaterilla latasin sen, olisiko ollut syyskuuta. Tsekkaan asian vielä, jos löytäisin jutun.
    ST 1100
    Kokeilin nyt ton "webupdaterin" kanssa ja se ilmoittaa vain, että laitteessa on jo viimeisin ohjelmistopäivitys. Kartoista ei vihjassukkaan... Enmääsittiärä.

Muutenkin mun mielestä noi Garminin sivut ja päivityssysteemit tuntuvat helkkaristi hankalemmilta käyttää kuin TomTomin vastaavat, joita jopa minä osasin ihan sujuvasti käyttää...
    -Hannibal-

Tämmöinen sieltä löytyi:City Navigator Europe NT 2010.10 Limited, Deluxe All Regions, Apr 09.
    Siinä oli joku 60 päivän karttatakuu. Vaihtoehto lataamiselle oli tilata cd jossa oli sama matsku. Kokase ottaa yhteys myyjään ja kysyä sitä päivitys cd:tä
    ST 1100
    Oiskohan käynyt niin, että mulla ois voinut olla tuo saatavilla sen 60 päivän karttatakuun aikana, mutta jotenkin hoidin asian päin persettä. Syyskuussa ton laitteen ostin ja muistan myös heti päivittäneeni sen kartat. Ja kerranhan tuon vain saa tehdä. Garminin sivujen mukaan...
    -Hannibal-

On käynyt niinkin hassusti että tuolla tilaus vaihtoehdolla on postimies tuonut dvd:n jossa tuo koko euroopan kartta, toimivana...
    Lainaa (SenioRR @ Joulu. 07 2009,19:29) kirjoitti
    Oiskohan käynyt niin, että mulla ois voinut olla tuo saatavilla sen 60 päivän karttatakuun aikana, mutta jotenkin hoidin asian päin persettä. Syyskuussa ton laitteen ostin ja muistan myös heti päivittäneeni sen kartat. Ja kerranhan tuon vain saa tehdä. Garminin sivujen mukaan...
    Kenen valmistajan teline sulla on tuohon? Tuo viissatanen houkuttelis hieman mut arvon vielä Ram mountin ja orkkis skode/mp-telineen välillä. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että kestääkö se skodeteline jos sinulla sellainen on; näyttää meinaan aika heppoiselta.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (Sami77 @ Maalis. 26 2010,18:26) kirjoitti
    Kenen valmistajan teline sulla on tuohon? Tuo viissatanen houkuttelis hieman mut arvon vielä Ram mountin ja orkkis skode/mp-telineen välillä. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että kestääkö se skodeteline jos sinulla sellainen on; näyttää meinaan aika heppoiselta.
    Garminin oma yleisteline on ainakin toistaiseksi kestänyt kottaraisen tärinät ja tutinat...

Muutenkin tuntuu navi istuvan tuossa kohtuu tiukasti.
    Myös latausjohto on tuoettu eikä pääse varisemaan irti.

Universal mounting cradle w/power cable (bare wires)

Ja tuleehan siinä tuo ylimääräinen ilmeisesti ulkokäyttöä kohtuudella kestävä laturikin samassa paketissa.
    Lainaa (Sami77 @ Maalis. 26 2010,18:26) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Joulu. 07 2009,19:29) kirjoitti
    Huomasin tän vasta nyt. Sori. Mulla on siis RAM-Mountsin teline. Tilasin sen täältä. Hintaa tuli postikuluineen noin 80-90€ ja toimitus oli nopea, vaikka joutuivat tilaamaan tuon Nuvi 500:sen mallikohtaisen kiinnikkeen...hmmm...jostain. Hyvää tuossa myös se, että Ram:in valikoimista löytyy erimittaisia palikoita ja erilaisia kiinnikkeitä, joista valkkaamalla saa varmasti omaan käyttöön sopivimman.

-Hannibal-

Gigantista hain tänään Nuvi 550. Hintaa 169€, ei paha. Teline tarvittis jostain vielä hommata.

-Pepe-

Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
    Lainaa (Pepe @ Huhti. 03 2010,15:49) kirjoitti
    Gigantista hain tänään Nuvi 550. Hintaa 169€, ei paha. Teline tarvittis jostain vielä hommata.
    Oliko jotain loppuerää? Sivuilta ei löytynyt kumpaakaan kapistusta (500/550),
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (Sami77 @ Huhti. 03 2010,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Pepe @ Huhti. 03 2010,15:49) kirjoitti
    Oliko jotain loppuerää? Sivuilta ei löytynyt kumpaakaan kapistusta (500/550),
    Raision gigantissa niitä oli jokusia kymmeniä, Varmaan jotain loppuerää.
    -Pepe-

Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
    Tampereella Gigantissa 550:nen 149,-

Itse suunnittelen tuota tomtomin(automalli) tilalle, Teline löytyy amerikan e-baysta.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    No nyt oon minäkin sitten innostunut tästä GPS laitteesta ja mahdollisesta asennuksesta GSXR-600 pyörään. Olen näitä keskusteluja selannut läpi ja tullut siihen tulokseen että Garmin Nuvi 550 vois olla sopivan edullinen laite ja kestää vesisadettakin vaikkakin suunniteltu autokäyttöön (ties vaikka autossakin voisin sitä myös käyttää). En tarvii ääniä kypärään, eli tollanen tavallinen vempele kelpaa hyvin.

Anyway, mietityttää tuo kiinnittäminen ja eniten tuo sähkönsyöttö. Olettekos käyttäneet valmiita mp-piuhoja ja kytkeneet nuo piuhat kiinni akkuun ja siitä sitten toinen pää (tupakansytyttimen/usb liitin) sopivaan paikkaan navitelineen viereen jotta ylettyy naviin? Ja onnistuuko piuhojen veto ihan omatoimisesti ?
    Ja nähtävästi paras kiinnitys voisi olla tollainen yleisteline + RAM-Mount pallukka ja siihen sopiva varsi. Pitää tota hieman tutkia tarkemiin kun saan pyörän talvisäilöstä ja pääsee mittailemaan sopivaa paikkaa ja kiinnityskohtaa. Tiedä sitten miten mahtuu tollaseen pikku kikseriin mutta ei se laitekaan kovin iso ole joten saa luvan sopia johonkin koloon.

Mutta siis jos jollakin selvät speksit tohon piuhojen vetoon niin saa laittaa rautalankaohjeet mullekin. Tänks.
    Honda CRF250L pörötin
    Itsekin miettinyt jo pitkään navia, josko tämän kesän aikana.. Giksuttimessa hyviä paikkoja ei liikaa ole, mutta ehkä ohjaus"tangon" keskellä olevaan reikään kiinnitettävä ram-mount teline?

..tai 3M dual lock tarranauhalla
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  30.  

Eli tuplakuplan keskellä ja kiinnitys tehty peilien väliin tulevalla raudalla, virta tupakansytkärijohdolla jos en parempaa jaksa tehdä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen