Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Pakko heittää krediittiä tälle puolelle. Niin sanottu "marginaalimerkki" näiden suurten ja kauniiden Japsien seassa. Huomattavasti vähemmän aloitettuja ketjuja (vertaa esim. Honda-keskusteluun) ja vastauksien määrässä piestään joka ikinen japsimerkki!

    Tältä puolelta (ja MP-tallista luonnollisesti), on tullut helvetin hyviä ja rakentavia vastauksia ongelmiin yms. muuhunkin keskusteluun.

    Pidetään tämä ns. "marginaalipuoli" tällä tasolla.

    Hattua nostaen,

    - P

    ps: joku Tussuki-kuski nyt tulee kuitenkin heittämään sen perinteisen, venttiileihin tms. vastaavaan juttuun perustellen, juttua siitä että vastauksia on kuin on ongelmia. Ei se ihan niin mene, tämä puoli vaan on pirun aktiivinen ja yksinkertaisistakin kysymyksistä saadaan hyviä ja rakentavia viestiketjuja aikaan.

    Kiitoksia joka Kawakuskille



  2. #2
    Hieno homma. Näinhän se pitää mennäkin. Paskanjauhantapalstat on erikseen. Empä tuota ole tullut ajatelleeksi että tässä marginaalimerkillä ajellaan. Onko se totta, ja jos on niin millä mitattuna? Ainahan tuolla tienpäällä joku kawurikin wastaan tulee...
    TRE 1130K
  3. #3
    Kyllä kawa on selvästi pienempi merkki kuin suzuki,yamaha ja honda.
    Kisapuolellakin resurssit ovat rajalliset.Hyvä kun on varaa edes yhteen
    pyörään.(moto-gp)
    Edit:Eipä taida olla vara edes yhteenkään pyörään.
    Kaikesta tästä huolimatta aion ostaa keväällä ensimmäisen kawani
    (Jo on aikakin kaikkia muita japseja omistettu)



  4. #4
    Kawasaki ei ole mikään munanjatke. (Se korvaa sen kokonaan).

    F6:lla aloitettiin -73. Gsx 1100 ja Katana hairahduksina välissä sitten on taas mentu Kawalla. Ehkä me Kawa kuskit ollaan astetta intohimoisempia muihin japsimerkkien kuskeihin verrattuna.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  5. #5
    Joku joskus vertas japsimerkkejä niiden muun toiminnan perusteella:

    Honda tekee karvanoppapoikien unelma-autoa Civiciä.
    Suzuki tekee autoja hamstereille.
    Yamaha tekee sähköpianoja.
    Kawasaki tekee moottoreita voimalaitoksiin ja rahtilaivoihin.
    Näillä mennään.
    '03 ZX6R
  6. #6
    Ei pidä unohtaa sitäkään, että nopein Kawasaki on taatusti nopeampi kuin yksikään Suzuki tai Yamaha.

    Honda tosin pääsee aika lähelle, mutta Kawasakissa on parempi aseistus. *
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  7. #7
    Lainaa (hemuli @ Helmi. 27 2010,09:55) kirjoitti
    Hieno homma. Näinhän se pitää mennäkin. Paskanjauhantapalstat on erikseen. Empä tuota ole tullut ajatelleeksi että tässä marginaalimerkillä ajellaan. Onko se totta, ja jos on niin millä mitattuna? Ainahan tuolla tienpäällä joku kawurikin wastaan tulee...
    Tere,

    ehkä tuo marginaali-sanan käyttäminen ei ihan nappiin tuossa, tai väärin muotoiltuna, mutta tosiaan tarkoitin sitä, että Kawa on muihin japsimerkkeihin verrattuna huomattavan paljon pienempi melkein jokaisella mittarilla mitaten.

    Kawan on joskus sanottu olevan esim. Japanin Ducati, koska pyrkii erottumaan muista japseista hieman erilaisilla valinnoilla mm. muotoilun, tehon jne. suhteen. Pitkäänhän mentiin niin, että Kawasaki pyrki olemaan aina se markkinoiden tehokkain tappopeli.. Hajabussukka on nyt vienyt sitä manttelia, mutta siihen asti Kawasaki yhdistettiin aina hemmetinmoisiin tehoihin ja nopeuksiin.

    Tuo on ollut Kawasakilta ihan tietoinen valinta, pyrkivät erottumaan joukosta juuri tuolla tietynlaisella erilaisuudellaan. Tämä on heillä ollut teemana alusta asti (mm. vihreän värin käyttäminen kisakuvioissa = huonoa onnea -> Kawa päätti osoittaa, että insinööripelillä ne tehot jne. luodaan, eikä taikauskolla ole mitään tekemistä asian kanssa ).

    Itse olen penskasta asti Kawoja ihaillut ja nyt toteutan sitten itseäni hieman vanhempana, eli aika kaavoihin kangistuneena mulle ei oikein muuta merkkiä ole. Arvostan kyllä suuresti melkein jokaista kaksirattaista, mutta Japsipuolelta veikkaisin, että Kawoilla tulen menemään hamaan loppuun asti. Koskaan ei tietenkään kannattaisi sanoa, ei koskaan *

    Äänet, teho, muotoilu.. tietynlainen f*ck you - asenne. Joku siinä vain viehättää.

    - P

    Edit: tämä on hieman ns. paskanjauhanta-ketju asiaketjujen seassa, mutta se sallittakoon.. tuntui vaan siltä, että piti antaa krediittiä tälle osiolle.

    Edit2: ostin muuten perskeles Yamahan vahvistimen tuossa pari päivää sitten. Musiikki & kotiteatterihommia ei oikein pysty Kawapohjalta harrastamaan . Pitäsköhän lätkästä joku Kawasakin tarra tuohon Yamahan nimen & logon/tuotemerkin päälle? No tjuu, emmäny kuitenkaan niin merkkiuskollinen ole. Hyviä soittimia ja vahvistimia ne tekee



  8. #8
    Jotain tämän tyylistä logoa vois suunnitella takin selkään: Kawasaki - fighters since WWII ja kuva: Kawasaki Ki-61
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  9. #9
    Lainaa (polip @ Helmi. 27 2010,10:18) kirjoitti
    Kyllä kawa on selvästi pienempi merkki kuin suzuki,yamaha ja honda.
    Kisapuolellakin resurssit ovat rajalliset.Hyvä kun on varaa edes yhteen
    pyörään.(moto-gp)
    Edit:Eipä taida olla vara edes yhteenkään pyörään.
    Kaikesta tästä huolimatta aion ostaa keväällä ensimmäisen kawani
    (Jo on aikakin kaikkia muita japseja omistettu)
    Terveppä,terve!
    Minä tilasin jo,kilpiin maaliskuun 12pvä.!
    Malli GTR 1400. Paljon muita mopoja,kaikki japsit,ym,ym ollut.
    See you!



    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  10. #10
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 27 2010,16:09) kirjoitti
    Jotain tämän tyylistä logoa vois suunnitella takin selkään: Kawasaki - fighters since WWII ja kuva: Kawasaki Ki-61 *
    Shhhhhhhhh... ei kerrota kenellekään, että siinä oli lisenssillä valmistettu Daimler-Benzin DB 601A V12 -moottori. Niin ja siiven oli suunnitellut joku saku... herr Doktor Richard Vogt. Aseistuksessakin oli teutoonien peukalon jälki. Mauser MG 151/20 torrakoita nimittäin.

    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  11. #11
    Kawasaki Heavy Industries!

    On siinä jotain mistä muut vaan haaveilee.
    Vai onko se vaan halu olla edes hiukan erilainen...

    Vaikea on kuvitella ajelavansa / rakentelevansa jotain muuta.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  12. #12
    wanhana voortti-miehenä kawa on ollut ihan luonnollinen jatkumo harrastuksiin
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #13
    Lainaa (Goofy S @ Helmi. 27 2010,23:55) kirjoitti
    Kawasaki Heavy Industries!

    On siinä jotain mistä muut vaan haaveilee.
    Vai onko se vaan halu olla edes hiukan erilainen...

    Vaikea on kuvitella ajelavansa / rakentelevansa jotain muuta.
    Kawasakissa on aina ollut munaa japsimerkeistä eniten.. Linja on ollut aina 70-luvun alusta saakka halussa..

    Mielestäni laittamalla vierekkäin Z1, tai Z2 ja CB 750, näkee heti mistä on kysymys..
    Toki viimeistään 2000-luvulla on erot hioutuneet olemattomiin, mutta Kawa on aina Kawa
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #14
    -80 luvun kromi kiehtoo edelleenkin...

    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  15. #15
    Täältä kans helvetisti peukkuja aiempiin kommentteihin liittyen, vaikka oma Kawerini onkin tummanhelmiäis punainen.

    Ja siitä intohimosta tähän hommaan Sitä ainakin löytyy astetta enemmän jos vertaan itseäni muihin kanssaveljiin..

    Terveisin Jani> ex Honda, Yamaha ja Suzuki kuski, Kawalla mennään
    Elämäntapa motoristi.
  16. #16
    VAhinkohan se oli, että Kawoihin sotkeuduin.
    Mutta hetkeäkään en ole katunut.
    Nyt pitäis Indian ostaa ja mieli tekis kuitenkin enemmän miltei Kavan VN Toureria...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  17. #17
    Lainaa (Cute @ Maalis. 01 2010,17:53) kirjoitti
    VAhinkohan se oli, että Kawoihin sotkeuduin.
    Mutta hetkeäkään en ole katunut.
    Nyt pitäis Indian ostaa ja mieli tekis kuitenkin enemmän miltei Kavan VN Toureria...
    Eikös 1500 Drifter olisi silloin hyvä kompromissi, etenkin se musta keulainen -99 malli. Tuo versio kiinnosti pitkään itseäkin, mutta Mean Streak vei voiton.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  18. #18
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 27 2010,16:09) kirjoitti
    Jotain tämän tyylistä logoa vois suunnitella takin selkään: Kawasaki - fighters since WWII ja kuva: Kawasaki Ki-61 *
    Haha, nyt vasta hokasin tuon jukepoksin heiton. Olis kyllä aika vekkuli, tekis kunnon faitterin ja tuommoinen printti vaikka takin selkään

    - P

    Edit: olen toitottanut ketjussa paljon asiaa tehosta ja asenteesta. Unohdin (sorry) kokonaan, hemmetin komeat customit komeita ovat, ja hyvä että porukka muistutteli myös tästä puolesta! Asennetta noista ei ainakaan puutu.

    Kevät lähestyy, tai no valkoista paskaahan tuolta taivaalta taas tippuu.. kohta päästään äijät ja muijat liikenteeseen! Pidetään lippu korkealla ja keulat keveänä *



  19. #19
    Lainaa (Goofy S @ Helmi. 27 2010,23:55) kirjoitti
    Kawasaki Heavy Industries!

    On siinä jotain mistä muut vaan haaveilee.
    Vai onko se vaan halu olla edes hiukan erilainen...

    Vaikea on kuvitella ajelavansa / rakentelevansa jotain muuta.
    siinähän se kiteytettynä!

    Aina on itseäniki kawat kiinnostanu. Honda oli eka pyörä ku sattu edullisesti saamaan hyvän alottelupyörän mut enää en moista hairahdusta tekis enkä kyllä vaihtais mihinkää muuhun merkkiin. Kyl vihrees Kawasakissa on sitä jotain *





    636 -06
  20. #20
    Mä olenkin aina ihmetellyt sitä, että mikä kumman tarve Kawasaki miehillä on, kun pitää aina kehuskella omia pyöriään. *
  21. #21
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 27 2010,19:23) kirjoitti
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 27 2010,16:09) kirjoitti
    Jotain tämän tyylistä logoa vois suunnitella takin selkään: Kawasaki - fighters since WWII ja kuva: Kawasaki Ki-61 *
    Shhhhhhhhh... ei kerrota kenellekään, että siinä oli lisenssillä valmistettu Daimler-Benzin DB 601A V12 -moottori. Niin ja siiven oli suunnitellut joku saku... herr Doktor Richard Vogt. Aseistuksessakin oli teutoonien peukalon jälki. Mauser MG 151/20 torrakoita nimittäin.

    No eihän siinä ole mitään hävettävää, olihan mm. legendaarisessa Mustangissakin lisenssillä valmistettu Rolls-Royce Merlin, tässä tapauksessa siis Packardin valmistamana. Ki 61 oli kuitenkin ensimmäinen nestejäähdytteisellä rivimoottorilla varustettu japanilainen hävittäjä, ja aikansa nopein myös. Tohtori Vogt työskenteli Kawasakilla jo ennen Ki61 suunnittelua.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  22. #22
    http://www.space.com/missionlaunches...2a_021213.html

    myös h2a raketissa on paljon kawasakin osia ja osaamista mukana. nämä avaruusprojektithan ovat nykyään muutenkin monikansallisia ja monien yhtiöiden tekemiä.

    kawasaki-raketti kulkee yli 11,000 kmt irrotakseen maasta ja kiertoradalla voi painella 28,000 jos halutaan.

    mustangin eka ja huonompi mosa oli pratt&whitneyn tekele ja suosivat parempaa merliniä enemmän.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  23. #23
    Lainaa (Huuru Petteri @ Maalis. 20 2010,06:39) kirjoitti
    Mä olenkin aina ihmetellyt sitä, että mikä kumman tarve Kawasaki miehillä on, kun pitää aina kehuskella omia pyöriään. *
    Ja ne muiden merkkien omistajat eivät omien kehuskelua harrasta? Toisaalta, sehän on kyllä ihan järkeenkäypää; nehän tietäis valehtelevansa törkiästi!
  24. #24
    aika köyhää oli yamaha puolella kun testasin silloin muinoin *uutta r1 *2007 mallia.kysyin ajon jälkeen, että eikö näissä ole vieläkään ohjausiskaria(kuulemma oli vakiona) .totesin että härski peli on edelleen alla, enkä sitä enää myykkään.



    10R-05
  25.  
  26. #25
    Lainaa (max.speedholic @ Maalis. 27 2010,01:45) kirjoitti
    aika köyhää oli yamaha puolella kun testasin silloin muinoin *uutta r1 *2007 mallia.kysyin ajon jälkeen, että eikö näissä ole vieläkään ohjausiskaria(kuulemma oli vakiona) .totesin että härski peli on edelleen alla, enkä sitä enää myykkään.
    Alkaa olla ensimmäinen "psycho-model" sellainen klassikko, että mahdan itsekin jättää talliin siinä vaiheessa kun tekee uutta mieli.. ei siis vaihdossa!

    - P