Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Eli, mitäs reissussa tarvitsee kun paikat hajoaa GS Adventuresta?

    Tällaisia on tullut koottua itselle listaa, mutta mitä vielä:

    -Torxit: T9,T10,T15,T20,T25,T27,T30,T40,T45,T50,T55
    -Kuusiokolot: 1.5,2,2.5,3,4,5,6 & 8 mm
    -22mm kuusiokolo eturenkaan vaihtoon
    -Lenkkiavaimia: 6,8,10,13,19,24mm
    -Ruuvarit: taltta & risti
    -Väännintä, jatkovartta & karamuunninta
    -16mm Tulppa -hylsy & tulpanhatun vedin
    -Leatherman: pihdit, veitsi etc.
    -Rengasraudat & paikkausvälineet, sisäkumi eteen & taakse
    -Jeesusteippiä, sähköteippiä, nippusiteitä, pikaliimaa, rautalankaa
    -Jokunen sulake omia sähkövirityksiä varten
    -Pari tulppaa
    -Ajovalo polttimot varalle

    Ja sitten tietysti ne BMW:n vakiokamat joita ilman ei voi elää eli
    -laakeri, stefa & suoja perään
    -käynnistykseneston rinkula
    -bensapumpun ohjausyksikön ohituspiuha

    Noita torxeja ja kuusiokoloja pitää vielä tarkastella tarviiko tosiaan noin montaa, mutta tässä vaiheessa on kuitenkin listoilla.

    Mitä vielä? Jakoavain? Kävisi myös vasarana?



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #2
    Tubeless paikkasarja vaikka Biltemasta 82-573

    Pekka
    Pekka
  3. #3
    Kenttäolosuhteissa renkaan poisottaminen vanteelta ei tasan onnistu pelkillä rengasraudoilla.

    Oletko lähdössä jonnekin tunnetun sivilisaation ulkopuolelle? 2009 mallin GSA:ssa on varmaankin uusi silmukka ja korjattu ABS-jarruputki, joten tuo työkalumäärä tuntuu liioittelulta. Sun pyörä on kuitenkin vähän ajettu, joten jos joku osa siitä leipoontuu, niin se on joku näistä tiedetyistä haitek osista.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  4. #4
    Sivilisaation ulkopuolellepa hyvinkin, linkeistä alla löytyy lisää tietoja. Eli aika paljon olisi voitava tehdä tienpäällä jos johonkin pitää päästä käsiksi.

    Eikä nuo listatut kalut paljoa edes tilaa vie eli parempi vakuutuksena mukana kuin kotona silloin kun jotain tarvitsee.

    Renkaan vaihtoon on itseasiassa hankittu ja kokeiltukin jo tämä. Hyvin toimii ja menee pieneen tilaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #5
    Tuo torxsetti tuntuu vähän ylimitoitetulta. Ei varmaan Gessussakaan noita kokoja tarvita. LoTjaan riittää T25 ja sitten jokin noitsa isommista jarrusatulaan. Toisaalta, jos otat semmoisen vaihtokärkiruuvarin, mahtuu nuo irtokärjet vaikka peltiseen sikarirasiaan jonnekin laukun pohjalle, jolloin niistä ei niin tarvitse kirjaa pitää.

    Onkos sulla mitään yleismittaria, koittokynää tms. vaikka tietysti känniväylään noita lienee turha törkkiä? Mutta jos on jotain omia sähkövirityksiä, joita pitäsi tarkistella...

    Vähän sähköjohtoa tietysti, ja onhan sulla GS-911?
    Jos rengashommiin joudut, niin pumpulla, kompuralla, vai patruunallako meinaat kumin täyttää?

    Mites varapolttimoita? Ja kelvollinen led-taskulamppu tms.

    Oma mukana kulkeva työkalusettini on hyvin pitkälle se, jolla puran mopon myös tallissa. Tällöin ei tule kuskatuksi turhia kiintoavaimia tms.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Kyllä tuonne gessuun yllättävän montaa erikokoista torxia menee... mutta kuten totesit niin pieneen tilaanhan nuo vaihtokärjillä menee eli turha noissa säästellä. Mukaan vaan.

    Mittaria, känniväyllään ei varmaan mitään auta ja omat viritykset liittyy omaan viihtyvyyteen eli niihin ei matka tyssää.

    Pumppuna toimii tämä.

    GS-911 löytyy myös ja varmaan tulee myös mukaan. Polttimot oli hyvä, pitääpä lisätä listaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  7. #7
    Advesta en tiedä mutta oman 09 GS;n vakio pohjapanssari oli kiinni edestä kahdella erikokoisella socket torxilla, nämä varmaan kannattaa tarkistaa/vaihtaa kahteen samoilla kierteillä oleviin kuusiokoloihin+prikka alle.

    Itsellä tuli tilalle kuusiokolot Wunderlichin pohjapanssarin mukana.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  8. #8
    Joo ei ole tuosta huolta, pohjapanssari on vaihtunut tukevampaan malliin kesän koitoksia ajatellen. Siellä oli muistaakseni samankokoisilla kuusiokoloilla kiinnitys.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #9
    Lainaa (sakuc @ Helmi. 26 2010,13:22) kirjoitti
    Advesta en tiedä mutta oman 09 GS;n vakio pohjapanssari oli kiinni edestä kahdella erikokoisella socket torxilla, nämä varmaan kannattaa tarkistaa/vaihtaa kahteen samoilla kierteillä oleviin kuusiokoloihin+prikka alle.
    Joo rupesi oikein huvittamaan kun syksyllä ensikerran otin pohjapanssarin irti, joutuu käyttämään kolmea eri avainta !
    Mitä lie Helmut miettinyt ?



    -Matka on määränpää-

    R 1200 GS
  10. #10
    Miksei vaan voisi soittaa vakuutusyhtiöön tai lähimpään Bemuhuoltoon, jos gummi puhkeaa tms? Kasko maksaa!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  11. #11
    Suomalainen kasko eikä liikennevakuutus ole voimassa siellä minne olen matkalla... eli se siitä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Laturin hihna mukaan, ihan vaan varmuuden vuoksi.
    Eihän se noin uudessa pyörässä pitäisi miksikään mennä, mutta ei sitä koskaan tiedä. Ei paina paljoa sivulaukussa.

    Pekka
    Pekka
  13. #13
    Tuosta kävinkin jo aikaisemmin keskustelua paikallisen BMW edustajan kanssa ja sieltä palaute oli se, että parempi vaihtaa ajoissa kotona kuin odottaa sen pamahtamista matkalla. Eli kun kilometrit on täynnä niin sovinnolla vaihtoon ajoissa.

    Ja joo, sen verran on kilometrejä vielä tuohon vaihtoon, että tuosta en paniikkia ota.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #14
    Lainaa (e-tappi @ Helmi. 26 2010,17:40) kirjoitti
    Joo rupesi oikein huvittamaan kun syksyllä ensikerran otin pohjapanssarin irti, joutuu käyttämään kolmea eri avainta !
    Mitä lie Helmut miettinyt ?
    Öljyä vaihdellessa tähän ihmeeseen tosiaan törmää. Se pienin torxi tuntuu kaiken lisäksi heiveröiseltä pohjapanssarin pitelemiseen.

    Hienoa, että toisilla on mahdollisuus lähteä noin pitkille matkalle. Toivottavasti onnistut ja näytät pitkän nenän GSA:n dissaajille!

    nimim. mitäs teet autiomaassa sitten kun moottori räjähtää ja männät lentävät Uraliin ja Volgaan?
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  15. #15
    Lainaa (nostalgia @ Helmi. 26 2010,20:17) kirjoitti
    Hienoa, että toisilla on mahdollisuus lähteä noin pitkille matkalle. Toivottavasti onnistut ja näytät pitkän nenän GSA:n dissaajille!

    nimim. mitäs teet autiomaassa sitten kun moottori räjähtää ja männät lentävät Uraliin ja Volgaan?
    Kyllähän se niin on että tuo on ainoa oikea härveli tälle reissulle, nähtäväksi vaan jää kestääkö tuo reissun vai ei.

    Jos ei kestä, niin sitten uikutan täällä foorumilla vähintän seuraavan vuoden puimurin heikosta laadusta!

    Ai niin, ja siellä autiomaassa painan sitten 911 -nappulaa SPOTista ja helikopteri tulee noutamaan. Helppoa vai mitä?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #16
    Lainaa (iaj @ Helmi. 26 2010,18:57) kirjoitti
    Suomalainen kasko eikä liikennevakuutus ole voimassa siellä minne olen matkalla... eli se siitä.
    Matkavakuutus sulla kai tietty on kuitenkin ja ne paljon keskustelua herättäneet huomioliivit. Nuo huomioliivit ainakin omasta mielestä on hyvä olla matkassa.
    Kuitenkin vasta sitten päällä jos pyörä tekee stopin ja pitää alkaa korjaamaan tien päällä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  17. #17
    No joo, vakuutusta pukkaa. Huomioliivit, paljonko veikkaat että noita on tuolla Kazakhstanin aroilla porukkaa katsomassa?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #18
    Lainaa (iaj @ Helmi. 26 2010,21:40) kirjoitti
    No joo, vakuutusta pukkaa. Huomioliivit, paljonko veikkaat että noita on tuolla Kazakhstanin aroilla porukkaa katsomassa?
    No onko siellä edes teitäkään mitä ajella Mut anyway jos noin massivisella työkalupuolella olet varustautumassa niin liivit on hyvä olla päällä aina kun tienviereen joutuu pysähtymään.
    Voihan se pyörä hajota jo ennen kuin pääsee tuonne arolle jokatapauksessa hyvää reisuua ja turvallista matkaa
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  19. #19
    Melko samanlaiselta näyttää listasi, mitä itse pidän matkoilla mukana.
    Lisänä minulla on ollut muovailuvahan tapaista kaksikomponenttiepoksia. Saa paikkailtua tankkia, tai venttiilikoppia, jos kaato sattuu kohdalle.
    Varasatsia jarrupaloja olen pitänyt mukana. Omasta pyörästä irtosi pinta melkein uudesta palasta ja tiedän pari muutakin tapausta, jossa palat on jouduttu vaihtamaan kesken reissun.
    Ajovalopolttimoita olen muutamaan kertaan joutunut vaihtamaan, H7:ja kyllä löytyy melkein joka huoltamolta.
    Kaasuvaijerin mukaan ottamista olen miettinyt, mutta toistaiseksi varavaijeria minulla ei ole.
    Laturin varahihna on mukana. 07 GSA:ssa on erikokoinen hihna, kuin muissa GS:issä, joten voi olla vaikea löytää, jos tarvetta tulee.
    Rautalankaa ja varapultteja + muttereita kannattaa ottaa. Viimeksi niitä tarvittiin, kun keskituen pultti katkesi Venäjällä.

    Perälaakeria en ole pitänyt, vaihto voi olla hankalaa tien päällä. Sen sijaan minulla on koko perämurikka ja vaihtoon tarvittavat työkalut lähetysvalmiissa paketissa kotona. Ajattelin, että kilautan kaverille ja pyydän lähettämään kuriirilla, jos tarvetta tulee.

    Mielenkiintoinen matkasuunnitelma. Pääsisipä mukaan.
  20. #20
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 26 2010,18:55) kirjoitti
    Miksei vaan voisi soittaa vakuutusyhtiöön tai lähimpään Bemuhuoltoon, jos gummi puhkeaa tms? Kasko maksaa! *
    Kaikki eivät tahdo olla niin avuttomia, jossain susirajan takana kerkee tekemään itse noi perushommat moneen kertaan, mikä menis apua odotellessa
    Elä ja anna muiden roudata.
  21. #21
    Lainaa (bemAr1 @ Helmi. 27 2010,09:21) kirjoitti
    Varasatsia jarrupaloja olen pitänyt mukana. Omasta pyörästä irtosi pinta melkein uudesta palasta ja tiedän pari muutakin tapausta, jossa palat on jouduttu vaihtamaan kesken reissun.
    Jarrupaloja pitänyt vaihtaa kesken reissun? Ei kai kukaan ole niin huolimaton, ettei edes paloja tarkista ennen matkaan lähtöä?
  22. #22
    Mulla ei ole reissussa mukana muita työkaluja kuin AL-turvan puhelinnumero
    R1250GS
  23. #23
    Lainaa (bemAr1 @ Helmi. 27 2010,09:21) kirjoitti
    Laturin varahihna on mukana. 07 GSA:ssa on erikokoinen hihna, kuin muissa GS:issä, joten voi olla vaikea löytää, jos tarvetta tulee.
    Tuo hihna on muuten nykyisin sama perus gessussa ja advessa, oiskohan ollut -08 vuosimallissa kun vaihtui.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  24. #24
    Lainaa (iaj @ Helmi. 26 2010,12:16) kirjoitti
    Kyllä tuonne gessuun yllättävän montaa erikokoista torxia menee... mutta kuten totesit niin pieneen tilaanhan nuo vaihtokärjillä menee eli turha noissa säästellä. Mukaan vaan.

    Mittaria, känniväyllään ei varmaan mitään auta ja omat viritykset liittyy omaan viihtyvyyteen eli niihin ei matka tyssää.

    Pumppuna toimii tämä.

    GS-911 löytyy myös ja varmaan tulee myös mukaan. Polttimot oli hyvä, pitääpä lisätä listaan.
    Philipsiltä löytyy jopa vahvistettuja mp-polttimoita, sekä ajovaloihin ja osaan pikkupolttimoitakin, jos aikoo poiketa asfaltilta
  25. #25
    Lainaa (Kunkku @ Helmi. 27 2010,10:52) kirjoitti
    Lainaa (bemAr1 @ Helmi. 27 2010,09:21) kirjoitti
    Varasatsia jarrupaloja olen pitänyt mukana. Omasta pyörästä irtosi pinta melkein uudesta palasta ja tiedän pari muutakin tapausta, jossa palat on jouduttu vaihtamaan kesken reissun.
    Jarrupaloja pitänyt vaihtaa kesken reissun? Ei kai kukaan ole niin huolimaton, ettei edes paloja tarkista ennen matkaan lähtöä? *
    Jos on uudet palat, ja niistä pinta irtoaa, niin eipä se paljon auta, vaikka niitä kuinka tiirailisi ennen reissua *

    Viime kesänä Uraalla espanjalaiselta kaverilta irtosi Gessun takajarrupalasta pinta. Jarrut hirtti kiinni kesken ajon. Tuo maksoi kaksi ajopäivää. Oltiin Lapissa, mutta kumminkin Suomessa. Jossain Kirgisiassa voi olla vähän hankalampi hommata sitä uutta jarrupalaa.

    Itse lisäisin tohon listaan vielä kytkin- ja jarruvivut. Rengasrikon varalta - jos sattuu tulemaan isompi viilto renkaaseen - pakkaisin mukaan myös palasen 3-4 mm vahvaa kumilevyä. Sen kun pistää reikäkohdan ja sisäkumin väliin, niin on vähemmän stressiä, että kestääkö sisäkumi.
    BMW R 1200 GS Adventure
  26. #26
    Lainaa (oraniyan @ Helmi. 28 2010,22:05) kirjoitti
    Rengasrikon varalta - jos sattuu tulemaan isompi viilto renkaaseen - pakkaisin mukaan myös palasen 3-4 mm vahvaa kumilevyä. Sen kun pistää reikäkohdan ja sisäkumin väliin, niin on vähemmän stressiä, että kestääkö sisäkumi.
    Oraniyan ei vaatimattomana miehenä kertonut, että hänellä kävi Marokon reissulla vuonna 2008 juuri näin. Eli rengas repesi kunnolla ja oli pakko laittaa renkaan sisälle lisää kumia reiän kohdalle, että sisärengas ei pulpahtaisi ulos.
    Tuolla muutama kuva olosuhteista
    http://tinyurl.com/77pnld

    Pekka
    Pekka
  27. #27
    Lainaa (Pekkavee @ Maalis. 01 2010,08:11) kirjoitti
    Lainaa (oraniyan @ Helmi. 28 2010,22:05) kirjoitti
    Rengasrikon varalta - jos sattuu tulemaan isompi viilto renkaaseen - pakkaisin mukaan myös palasen 3-4 mm vahvaa kumilevyä. Sen kun pistää reikäkohdan ja sisäkumin väliin, niin on vähemmän stressiä, että kestääkö sisäkumi.
    Oraniyan ei vaatimattomana miehenä kertonut, että hänellä kävi Marokon reissulla vuonna 2008 juuri näin. Eli rengas repesi kunnolla ja oli pakko laittaa renkaan sisälle lisää kumia reiän kohdalle, että sisärengas ei pulpahtaisi ulos.
    Tuolla muutama kuva olosuhteista
    http://tinyurl.com/77pnld

    Pekka
    Tollasissa paikoissa voi olla road assistancet ja kaskot aika yhtä tyhjän kanssa....
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  28. #28
    Voishan se olla hauska soittaa palveluun, antaa koordinaatit jossa mopo on päreinä ja odottaa kommenttia. *

    BTW - ei taida possujen tutkapartiot tuolla olla ongelmana...



    <p>2002-2014</p>
  29. #29
    Motonetistä saa puoli-ilman näppäriä taskuunmeneviä kuusiokolo- ja torxpalasarjoja adaptereineen. Palan voi sitten laittaa adapterilla siihen vääntimeen ja vääntää. Pussillisella noita saa kaiken auki tai kiinni.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 02 2010,18:35) kirjoitti
    BTW - ei taida possujen tutkapartiot tuolla olla ongelmana...
    Marokossa en maanteillä en nähnyt ainuttakaan tutkapartiota. Mutta samoilla teillä isompiin kyliin tai kaupunkeihin sisään ajaessa oli useinkin pari miestä tutkan kanssa. Poliiseilla oli kojut kylän kummallakin laidalla, ja siellä oli ainakin valoisan aikaan päivystys. Kaikilla ei toki tutkia ollut, ja tutkan erotti jo kaukaa, joten eipä tuossa mitään, kun sen tiesi.

    Kerran kävi niin, että kylään tullessa edellä mateli valkoinen tipparellu iso mattokuorma katollaan kolmeakymppiä. Vetäisin siitä ohitse, ja saman tien poliisi säntäsi pystyyn tuolilta kojunsa edestä ja viittoi pysähtymään. Hän puhui minulle ranskaa, vastasin englanniksi ja sanoin etten ymmärrä ranskaa. Jotain kyllä ymmärsin, mutta en olisi pystynyt pitämään puoliani ranskaksi. Poliisi puhui auttavaa englantia. Hän kysyi, kuinka lujaa ajoin. Vastasin, että viittäkymppiä. Poliisi kysyi, että siis 50 mailia tunnissa. Vastasin, että ei kun 50 kilometriä tunnissa. Hän katsoi mua vähän vinoon, sitten katsoi tarkkaan nopeusmittariani ja totesi, että asteikko on km/h. Käski ajaa varovasti ja päästi lähtemään.

    Marokossa nuo kyliä vahtivat poliisit ihan rutiininomaisesti pysäyttelevät ja kyselevät yhtä sun toista. Jotkut vaativat näyttämään passin, toiset vain kaipaavat juttutuokiota ja vaihtelua tylsään päivittäiseen rutiiniinsa. Mitä lähemmäksi mennään Länsi-Saharaa, sitä tarkemmaksi kontrolli muuttuu. Muistaakseni jo Guelmimissä oli rannikkoa seurailevan maantien varressa jotain erikoisjoukkojen poliiseja, joilla oli erilaiset asut ja paljon parempi aseistus. Pirun tarkkaan kyselivät, passi piti näyttää aina, kertoa mihin on menossa, miksi on menossa, mitä tekee työkseen jne. Kerran jopa tarkistivat edelliseltä tarkastuspisteeltä, että mitä olin siellä kertonut.

    ...joten poliisin kanssa Marokossa joutuu kyllä olemaan paljonkin tekemisissä. Jonkin verran se ahdisti, varsinkin kun ajattelee asiaa siltä kantilta, että Marokko miehittää Länsi-Saharaa laittomasti. Silti mieluummin oon kymmenen tai kaksikymmentä kertaa marokkolaisen poliisin kanssa juttusilla, kun edes kerran suomalaisen. Suomalaisen poliisin kanssa juttuhetki tulee aina kalliiksi *

    Lisää kuvia Marokosta löytyy täältä, jos ketä sattuu kiinnostamaan. Niitä on aika paljon. Varsinaista matkakertomusta en ole saanut aikaiseksi, mutta kuvateksteistä selviää paljon. Ja matkan ajankohtahan oli syksyllä 2008.
    BMW R 1200 GS Adventure