Kumpi ketju on parempi, onko kokemuksia nimenomaan noista ketjuista?
520 ketju
Regina ZRD (z-rengas) vai DID ZVM (x-rengas).
DID ZVM:ää ei ainakaan tarvinnu kiristää 10000km aikana kun kerran. Kertoo jo jotain kestävyydestä.
Pyöränä 955i speed triple.
1300cc Suzuki
Täysin subjektiivinen mielipide ja koosta 525 on kokemusta muutaman ketjun verran. En kattos mitään muita merkkejä kuin DID.
Regina on parhaimmillaan naistenlehtenä.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
DID:t on aina ollut, jotenkin miellän tuon x-tiivisteen paremmaksi...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Komppaan edellisiä.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Kyl mä noita aikasempia keskusteluja lueskelin...mut nimenomaan noita malleja aattelin.
Ku kummallakin merkillä on monenlaisia malleja (esim. o-rengas). Ni ei tiiä mistä kenelläkin hyviä ja huonoja kokemuksia on...
On ollut o- ja x-rinkuloilla olewia ketjuja. Molemmat on DiD merkkisinä kestäneet JOKUSEN 10t kilometriä normihuolloilla. Rätinät meni vaihtoon suunnilleen 15t päästä. Niin paljoa en ketjujen niittailusta tykkää (vaikkei vaikea/paskahomma olekkaan), että enää ko. merkkiä ostaisin.
Väittäävät viisaat, että x-renkulalla olisi pienempi vierintävastus ja kestoikä. Minä taas väitän, että eroa ei normimotoristi huomaa, kunhan pitää ketjun oikealla kireydellä ja viitsii välillä putsailla ja rasvata.
Toki itse olen viimeksi laittanut alle niitä "muka parhaita" super hyper x-rinkulallisia, kun ei se kuitenkaan konkurssiin vie...
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Molemmat, DID ja Regina, ovat tosi hyviä ketjuja.
Mä valitsen aina hinnan ja saatavuuden mukaan. (usein päätynyt Reginaan.)
Molemmat kestää kilokyykyssä yli 30 tonnia kunhan niistä pitää huolta. Molempia saa eri kestävyysluokkiin ja eri tiivisteillä, O,X,Z ju neim it.
Molemmat siis hyviä, en osaa huonommuutta asettaa...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kokemusta on didistä ja reginasta 530 koossa. Vahvana tuntumana on, että did on huomattavasti kestävämpi.
Joskus 10v sitten oli Reginalla pahoja laatuongelmia ja ketjuja jopa katkesi ihan normaaliajossa. Kehitystä tapahtuu sielläkin, ja kyse oli jostakin yhden erän karkaisuviasta.
Speed Triplessä on nyt ajettu vajaa 30tkm DID VM 530 ketjulla ja vieläkin erinomaisessa kunnossa. Kertaakaan ei ole varsinaisesti kiristetty. Regina kesti edellisessä pyörässä n.20-25tkm. Teho ja vääntö/ajotapa suht. samoja.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21