Joo eli ennen kun tulee huuto että alotettiin uusi aihe niin tässä selailin ja en yhtään kunnon aihetta löytänyt öljyistä ja niiden sopivuuksista eri malleihin vaan erinlaisia pieniä kinoja löytyi paljon![]()
Eli jos tänne kokoaisi eri malleista niitä suosituimpia ja parhaimpia öljyjä mitä käytetään, koska itsekkin juuri ostanut 900 firebladen vuosimallia 1993 eikä käryäkään mitä öljyä kaveriin kannattaisi syöttää konehuoneeseen niin kertokaa kokemuksia ja toki myös muiden mallien öljyistä mitä koneessa pyörii![]()
Honda Cbr 900 rr
Mä olen kanssa joskus pyytänyt viisaampia kertomaan mikä on kisapelissä olevassa Husabergin moottorissa PARAS öljy, vielä ei ole kukaan siihen vastannut.
Kun on Hondasta kyse niin laita sinne sitä mitä "ohjekirja" sanoo, luultavasti kymmenennen sivun alettua laitat sinne GN-4 tai jotain vastaavaa.
Ei kyl muuta sanottavaa, anteeks.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
ei anteeks tarvi pyydelei mittää ohjekirjast oo mut mitä kattelin niin 10w-40 ja laatuluokitus sf tai sg? Mut katsotaan mitä viisaammat sanoo
![]()
Honda Cbr 900 rr
GN4![]()
Kawasaki Z1100ST -82
Honda VF500F2 -85
Aprilia RS125 -02
Ex.
Honda CBR1100XX -99
Kawasaki Z750 -04
elikkä esim tämmöistä firebladeen suosittelette:
http://www.moto-seinajoki.fi/honda-10w40-p-365692.html
Honda Cbr 900 rr
Juu-u. Sitä ne isot pojat Hondiinsa laittaa ja niin sitten minäkin(Lehtonen__ @ Helmi. 25 2010,15:32) kirjoitti
Eikä oo ihan noin kallista kun ostaa sen isommassa pöntössä. Olikohan se vajaa 4l se suurempi kannu. Vai miten se nyt oli.
Kawasaki Z1100ST -82
Honda VF500F2 -85
Aprilia RS125 -02
Ex.
Honda CBR1100XX -99
Kawasaki Z750 -04
Motorex SAE 10W-50(Sepi @ Helmi. 25 2010,15:15) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
+1 Tän kanssa ei tarvii arpoa, sopii varmasti...(SamiR @ Helmi. 25 2010,15:24) kirjoitti
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Varmaan oikea öljy, mutta valmistus on lopetettu jo viime kesänä.(Joke @ Helmi. 25 2010,16:59) kirjoitti
Niin sanoivat mullekin liikkeessä.tilalle tullu 10w-30 ,onko kokemuksia,luulis kelpaavan suomenkin suveen jos muuallekin maailmaa....
Mulle sanoi huoltomies että GN4 tai vastaava mutta purkista pitää löytyy MA merkintä? Mikä merkintä sitten lienee kyseessä?![]()
www.sr-kp.com
Iron Butt Association
JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä *
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Heh GN-4 15,50/litra...![]()
Dirty Nasty Furriner
On ne hulluja, iso-D:kin on keksitty, 3€/litra(Staga @ Helmi. 25 2010,20:01) kirjoitti
![]()
Enkä laittais mitään 10W-30 litkua vähänkään vanhempaan pyörään. 15W-40 toimii...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Näin pitkä ketju, eikä Delvaccia ole edes mainittu. No, hyvä niin.
Hommaa siihen pyörääs Shell Advance öljyt, niin ei tartte katua![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
GN-4:sta kokeillaan nyt ja vaihdetaa jos on surkkeet tavaraa![]()
Honda Cbr 900 rr
Otetaan sille....ja tissit.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Ai jumankauta mikähän vääntö tästä vielä syntyypecha ei ole laittanu vielä yhtään kommenttia
YZF1000R
Kyllä on varminta käyttää aina valmistajan omaa öljyä, näyttävät ulkomaaneläjätkin hauskasti tykkäävän...
Ps. taitaa olla noilla merkkihuolloilla omat varastot suoraan valmistajalta, kun en löytdä mistään Triumph -tai Kawasakiöljyä.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Kyllä jenkeillä on oma kawasakiöljy...(wesba @ Helmi. 26 2010,00:07) kirjoitti
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
^ Se on kyllä liian kaukana mulle, ajan max. 250 km yhteensuuntaan öljyn takia.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Niih, onhan John Deerellä ja Valtrallakin omat öljynsä, tosin ne on Shellin kamaa... sitä en tiedä joutuuko nimestä maksamaan, ei oo tullu noita ostettua.(TiTu @ Helmi. 26 2010,00:10) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
GN 4 toimii.(Staga @ Helmi. 25 2010,20:01) kirjoitti
Aikaisemmin tilasin eräästä moottoripyöräliikkeestä parikin kansiteria GN4:sta hintaan 36€/gal. Kallista ? Hä ? Postikuluineen hinta halvempi kuin kirkonkylän liikkeessä. Samallahan voi tilata vaikka jotain joutavaa.![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
Mulla on bläkkärissä Motul 5100 10-40 ja vaimon CBF:ssä GN-4 10-40.
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Belray thumper.(Sepi @ Helmi. 25 2010,15:15) kirjoitti
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
itte en 20 kilsaa kauemmas öljyjä hae et kyl sit tilataan jo(wesba @ Helmi. 26 2010,00:13) kirjoitti
![]()
Honda Cbr 900 rr
Taas kerran tämä Ö-keskustelu on kuin MAD-max elokuvista.Miten voi elämä jatkua kun GN4:nen loppuu maailmasta?Omassa Hondassa toimii kaikki JASO/MA/KAIKKI litkut paitsi Kuningasliemi ISO Dja nythän se väääntö vasta alkaa!
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ravintolassa tilataan, ja öljyt haetaan ite...(Lehtonen__ @ Helmi. 26 2010,19:29) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Ei kait sillä öljyn hinnalla ole kamalast väliä,ko vaihdolla kuiteski päästelee yhen ajokauden.Euroopan kiertäjät ny on oma lukunsa.Veikkaisin et 90% kuskeista ajelee suvessa 5000-15000 kooämmää.Itellä tulee n.14000km,(keskiarvio 5v).Minkäs verran muille tulee.
m HONDA v