Se oli markka-aikaa se kun ajelin rauhassa satasen tietä, tulin tietyömaalle rajoitus laski 80, 50, 30 ja jarrutin 30 merkin kohdalla. Poliisit tuli vastaan, seuraavalla suoralla mainosauto teki uukkarin ja jäi odottelemaan.
Ensivaikutelma poliiseista oli se että kohta häkki heilahtaa. Alkuinnostuksen laimennettua keskusteltiin rauhallisesti ja pienen neuvottelun jälkeen he kirjoittivat virallisen version, joka oli 102 50-alueella. Eivät olleet innokkaita itsekkään raastupakeikalle. Kortti pois välittömästi ja ajoaikaa n. 2,5 h jotta sain asiani hoidettua.
Ajokieltoa periaatteessa 2 vko, käytännössä lähes 3 vko. Pyhät ja kortin matka Kouvolasta Kotkaan pidensi tuon vajaan viikon.
Sakkoa 3500 mk. Se oli paljon se.
Tulipahan oppirahat maksettua. Väittäisin että poliisien asiallisella suhtautumisella oli myönteinen vaikutus ajotapaani jatkossa. Saatan olla turhalta tuntuvissa rajoituksissa tientukkona, mutta yllä selitys siihen.
Koskaan ei voi tietää kuka tulee vastaan (tai kenet ohitat).
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Heinäkuun alku 2009 vähän ennen Hartolaa ohituskaista 152 km/h sallittu 100 km/h. 2,5 kk ja sakkoja riittävästi.
Tuolta www.motukka.fi/tarinoita voi sitten lukea mitä autolla taas saa motoristille tehdä ilman sanktioita![]()
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
114@60 ja helvetisti sakkoa mutta ei aiheuttanut kortin kuivamista
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Näitä vaan lisää, tarpeeksi kun lukee niin jospa ite pysyis kaidalla polulla... jessus sitä vitutuksen määrää ku kohdalle sattuis. Miten te olette tälläsestä yleensäkkään selvinneet? Vahingonilosta, ettepä ole ainoita? :P
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Ruotsissahan sheriffien/lainsäädännön suhtautuminen ylinopeuteen on paljon järkevämpää kuin Suomessa. Sama pätee liikennekulttuurin yleensäkin.(Savustaja @ Helmi. 25 2010,09:20) kirjoitti
Ruotsissa ihmisten vaikea ymmärtää, miten jossakin maassa voidaan periä yhtä absurdeja sakkoja ylinopeudesta kuin Suomessa. Ruotsissa selviät lähtökohtaisesti max muutaman tuhannen kruunun sakolla (siis tuloista riippumatta), niin kauan kun ylinopeus pysyy "kohtuudessa" etkä aiheuta vaaraa muille muuten ajokäyttäytymiselläsi.
Saksalaisesta sakotuskäytännöstä omakohtaiset kokemukset liki olemattomat. Kaveri oli ratissa viime syksynä ja jos oikein muistan niin nopeutta taisi olla satasen alueella noin 140-145km/h kun salama välähti. Postissa saapui lappu, jossa ystävällisesti vaativat noin 200e suoritusta (ellen ihan väärin muista).
Better living through racing
KTM 990 Adv S
w. Akrapovic, Emig Racing, Excel rims, Renazco seat, Baehr Capo II, Garmin GPSmap 276C
Toi ajokielto homma on aina sen pysäyttävän poliisin käsissä.jos hyvä päivä käy niin pääsee pelkällä sakolla.Mulle kävi viime kesänä sellainen lipsadus että kiihdyttelin pakilassa 95/40 eli 55 oli liikaa nopeutta.en huomannut koko tutkaa,onneksi tipautin vauhdin rajotusten mukaiseksi heti.kun sain bussin ohitettua
en huomannut ollenkaa että perässä paineli mp poliisi.eli loppupelissä oli 4 sinivalkosta ja yksi musta r1 kimpussa.siinä sitten selviteltiin oliko mun pommi laillinen.onneksi joku vatipää lähti kannelkrouvista kännissä ajelee muut gyyt läks sen perään.tää juntunen mikä jäi mua ojentaa oli reilulla päällä ja antoi kohtuulliset 408e sakot ja käski ajella ihmisiksi.
Viikkoon en ajanut metriäkään kun olin sata varma että tulee vielä kutsu asemalle.ja lisenssin luovutus
![]()
Höpö höpö, ei pidä paikkaansa ollenkaan.(dj-esko @ Huhti. 20 2010,16:08) kirjoitti
Se päättää kortin otosta sillä hetkellä että onko tarpeellista ja seuraavana päivänä kun käyt jutteleen niin se on paikallis poliisi joka päättää ajokiellon pituuden.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Juuri, noin paikallinen poliisiviranomainen määrää ajokiellon ja jos ei vaikka pitäisi niin syyttäjä voi vielä päättää jotain muuta. Eli viedä asian käräjille.(Vonikka @ Huhti. 20 2010,18:20) kirjoitti
Tällä hetkellä näitä rajoja on vieläkin kiristetty.
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E