Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Terve!

Eli myin juuri vanhan pyöräni pois (750 GSX-R) ja olen etsimässä jotain sporttista yli 1000cc matkapyörää hintaluokkaan alle 5000€.

Olen nyt tutustunut muutamaan vaihtoehtoon ja parhaimmiksi vaihtoehdoiksi ovat osoittautuneet 1100 XX Blackbird ja Yamaha YZF Thunderace. Bläkkäriä ei saa tuohon rahaan vielä ruiskuna ja en mielelläni osta mitään yli 70 tkm ajettua.

Olisko teillä antaa vinkkejä ja kokemuksia kyseisistä pyöristä? Lähinnä tyyppivikoja ja asioita joita tulee huomioida ostaessa?

Olen kuullut että Yamahat saattavat syödä paljon öljyä, laatikko ääntää, stefat vuotaa jne.. Onko hondassa vastaavia "ominaisuuksia" ja kun on, niin mitä?

Kiitoksia vastauksistanne!

-Tama
    Vai että Jammut syö öljyä ja laatikot ääntää ja stefat vuotaa. Kovassa (lue kortti lähtee) ajossa syövät hieman öljyä yksilöstä riippuen. Itselläni ei laatikko ääntänyt ja stefat vuotaneet vaikka radallakin sillä tuli ajettua melko paljon.
    Hondaan saat laukkuja paremmin kiinni kuin Jammuun joten jos matkaa ajat muutenkin kuin luottokortin kanssa niin Honda..
    Jamppu on aika mukava pyörä... Jos laatikosta jokin porsii niin melkein aina taitaa kyseessä kakkosen hilut. Pomppaa pois päältä kun kunnolla vedättää. Kannattaa kokeilla ihan kunnolla kun koeajaa.
    Supermoto
    Mulla oli tunturiässä kolme vuotta, enkä pahaa sanaa sano matkakumppanista - Tanskassakin kävin kertaalleen aika pitkillä päiväsiivuilla.
    Kaman mukaansaaminen on aina ongelma jos ei sitten valitse GoldWingin kaltaista auton ja moottoripyörän ristisiitosta.

Tankkilaukku, perälaukku ja pehmeät sivulaukut toimivat mun Ässässä mainiosti...vaimokin istui kyydissä...toimimisesta en sano mitään;-)

Keulan toinen stefa tihkui kun myin...150€ olis ollut remppa (stefat, ei liukulevyjä, molemmat putket) joten ei sekään nyt niin kummonen kustannus olisi ollut.
    Ain't life a bitch!
    Mulla menee Acessa riittävät kamat tankkilaukussa,repussa ja sit kun eukkoo ei vaihteeks ole niin semmonen Kappan merimiessäkki menee siihen takapenkille hyvin.öljyä ei syö.kolmosvaihde jollottaa vähän mut se on kuulemma normaalia.etupumppujen stefat ja liukuholkit vaihdoin itse ihan varuiks toissa talvena.ens talvena vien takaiskarin huoltoon ihan varuiks.edit: Niin ja moottori on acessa aika makii verrattuna muihin pyöriin mitä oon ajanu.vetää alhaalta mukavasti pakoputken EXUP venttiili vaati sillon tällön kuparitahnaa

YZF1000R
  6.  
    Bläkkäri on kyllä melkoisen ikiliikkujan maineessa, mutta jotain tyyppivikoja siinäkin on.

- nokkaketjun kiristin saattaa puutua ennen aikojaan (helppo vaihtaa, just tein itelle sen)
    - maadoitusvikoja joissain malleissa (olikohan ennen 2000 tai jotain). Joku liitin ui kuravedessa paikasta johtuen -> helppo korjata
    - latureita ja regulaattoreita on vissiin mennyt joistain, eli latausjännite on syytä tarkastaa ennen ostoa. Ei omakohtaista kokemusta, joten korjauskustannuksista ei tietoa.
    - alkuperäiset jousituskomponentit eivät ole ihan parhaasta päästä. Niillä kyllä pärjää, mutta vaihtamalla saa kummasti lisää ajamisen iloa.

Matkakapistuksena mitä mainioin vehje, ja kyllä se senverran kulkeekin, että liikenteen mukana pysyy laukkujen ja kyytiläisenkin kanssa. Monen mielestä jostain syystä hieman persoonaton vehje, mutta perin luotettava se vaan on.
    ZZR1400 -06