Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Morjens, ajatuksena (hyvin varhaisena) olisi lähteä ensi kesänä vain noin viikon reisulle Harz-vuoristo-/ylännealueelle esim. 13.6. Majoitus olisi täällä http://biker-hotel-harz.de/ ja sieltä käsin päiväkeikkoja ympäri Harzia, paluu esim. 20.6 joten kotosalla jo ennen jussia ja juhlia .
    Olen käynyt alueella kerran aikaisemmin, 3 vuotta sitten, ja todella hienoja mutkia ja maisemia löytyy yllättävänkin läheltä. Koska loma-kuviot on vielä aika auki niin pidemmille Alppi-matkoille ei taida tulevana kesänä olla mahdollisuutta. Jos kiinnostaa niin mukaan saa tulla, porukassa tuo matkustaminen kuitenkin on mukavampaa (turvallisempaa; luen mahd. kumpuroinnit jne.) kuin soolona (?)

t.ilari
    Tikru 2010
    Viime kesänä ajeltiin kotiinpäin Harzin läpi, ja vahvistan että on uskomattoman hienoja mutkapätkiä ja lähellä satamaa. Jos autobahna ajelu maistuu puulta, niin Harz on hieno vaihtoehto Saksan läpikin ajellessa

On vaan mun mielestä viikko Harzissa aika pitkä aika, on sen verran kompakti alue kuitenkin. Itse majoittuisin ehkä mieluummin Villa Löwenherziin motarin toiselle puolelle, tulisi vähän enemmän mukavaa siirtymää Harziin matkalla/takaisin ajellessa majapaikkaan...
    Juupa, aivan koko viikkoa ei siellä ole tarkoitus kurvaillakaan vaan about 4 ajopäivää + päivä suuntaansa satamasta/satamaan. Ja kun agendaa ei ole niin varmasti mopon keula suuntautuu myös ko. alueen ulkopuolelle. tie vaikka lounaalle Löwenherziin
    Tikru 2010
    Joo, jos Harzissa bunkkaa, niin siitä saa kivan ajelun kun päräyttää vaikka Tonenburgiin lounaalle ja heittää matkalla mutkan Löwenherzissä.
    Joo, jos Harzissa bunkkaa, niin siitä saa kivan ajelun kun päräyttää vaikka Tonenburgiin lounaalle ja heittää matkalla mutkan Löwenherzissä. ....meillä startti 23.6. F-linesilla, ja Harzin ohitse mennään myös...

Yksi testattu ja hyväksi havaittu majoitusvaihtoehto Harz'ssa: Pension Roseneck. Pieni hotelli, kiva ilmapiiri, ja hyvät säilytystilat pyörille. Englantilainen isäntäperhe.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8.  
    Se on nyt varaukset tehty seuraavasti: lähtö Hki 11.6 Traveen ja siellä yöpyminen, seuraavana päivänä ajo Harzin alueelle ja alussa mainittuun hotlaan josta 18.6. sitten ulos ja takaisin kohti Travea, himassa jälleen 20.6 ap:llä. Finnlines ei ole vielä julkaissut ensi kauden aikatauluja eikä hintoja, mutta ottivat jouhevasti ennakkovaraukseni listoilleen ja ilmoittavat minulle kun ensi kausi "avataan". Nyt ei sitten muuta kuin Youtube-ajofilmien katselua ja fiilistelyä
    Tikru 2010