ei jaksa latailla enaa. uusi akku hakusessa, mutta minka ostaisin. kovin ovat kehuneet odyssey:n akkuja, mutta 200eeron hinta on aikas kova.
mitas pitaisi tehda?![]()
polkupyorailija kiinassa
Odyssey on mulla ollut 1100s:sä reilun kolme vuotta eikä ole tarvinnut erikseen seisokkien välillä latailla.Maksoi 140€ muttei oo tarvinnu pyörää senkoommin akun takia purkaa.Kestonkin pitäis olla ~10v luokkaa,katotaans ny...
Kari
Käytännön kestolle taitaa suurin merkitys kuitenkin (jos merkki-/laatuakuista puhutaan) sillä pidetäänkö pyörää laturissa/ajetaan säännöllisesti. Varsinkin nää känniväyläiset kun yksilöstä riippuen saattavat purkaa akkua. Eli oma mielipide siitä maksaisinko 100 vai 200 akusta - ehdottomasti valitsisin edullisemman. Jos tuolla 200 maksavalla akulla saisi viisi lisävuotta, ei tuo kuitenkaan muuttaisi kokonaiskustannusta (20€/v) mitenkään.
Ainoa akku, jota kohtaan minulla on merkkinä syvä antipatia on EXIDE. Noita on kuollut uudenkarheista Bemareista alle vuodenkin ajon jälkeen kaksi kappaletta. Akun vaihdon jälkeen ei ongelmia.
<p>2002-2014</p>
Varta akkuja saa edullisesti AD Varaosamaailmasta(mchuurre @ Helmi. 17 2009,20:48) kirjoitti
Hinta/laatusuhde on aika kohdallaan.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Mä hain 1200 Gessuun edullisen hyytelöakun Biltemasta.( Ulkomitoiltaan passeli) Siinä on vähän vähemmän ampeeritunteja kun alkuperäisessä, mutta on toiminut pari vuotta mainiosti. Suosittelen kyllä pitämään Gessua koko talven kiinni "älykkäässä " laturissa. Ei muuten starttaa keväällä.
Voi veljet!
No niin , tuli ostettua Yuasa:n akku, 89e, roomalaisesta akkuliikkesta. Akkuliikkeen kaveri loi yuasan kateen kun naytin vanhaa akkua. Oli samankokoinen kuin vanha exide.
pitanee viela hankkia jokin alykas laturi, joka pitaa latausta ylla, kun pyora makaa tallissa.
polkupyorailija kiinassa
Ainakin Guzzi-kokemusten perusteella voi sanoa, että se Odyssey on erinomaisen kestävä akku.
Tiedän monia, jolla on sama akku kestänyt yli 5 vuotta.
Se hyvä ominaisuus sillä näyttää olevan moniin muihin akkuihin verrattuna, että se säilyttää virtansa tosi hyvin pidempien käyttämättömyysjaksojen aikana.
En tosin ole kokeillut sitä can-väyläisessä pyörässä, mutta kun tuo K1200S näyttää olevan taas akun tarpeessa, niin täytyy katsoa löytyykö sopivan kokoista.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Niin se vaihtoi minullekin takuuna BMW-liike YUASAn alkuperäisen Exiden tilalle kun tuo sippas.(janlippo @ Maalis. 01 2009,12:38) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Kertokaas, miten BMW:n oma laturi toimii. Siis se pieni 1A laturi. Onko siinä älyä ? Tänään mittasin latausjännitteen niin se oli 16,2 V joka tuntuu aika korjkealta. Onko se rikki vai älyäkö se on ?
- Reima
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Olikos se 16,2V laturi akussa kiinni? Jos oli niin tuntuu aika kovalta. Vaihtuuko tai katkeaako jännite lataustason noustessa?(ReimaN @ Maalis. 01 2009,19:13) kirjoitti
Kyllä kait nuo Bemarin omat laturit ovat "älylatureita"..
<p>2002-2014</p>
Joo, kyllä se oli kiinni. 2/3-led paloi siinä vaiheessa.
Ihme peli![]()
ReimaN
- Honda VF 750C
- Honda VF 1100 C
- Honda ST 1100 Pan European
- BMW K 1200 LT -03
- BMW K 1200 LT -04
- BMW R1200GS Adv -10
Onko jotain uuttaa akkurintamalla?
Nyt 2 vuotta vanha alkuperäinen akku jaksaa juuri ja juuri käynnistää mopon (R1200 GSA, vm 2011), ajotietokone tosin pimenee käynnistyksen aikana. Akkua on latailtu aina säännöllisesti.
Onko Odyssey edelleen vuonna 2013 niin hyvä kuin muutama vuosi sitten?
Mitä ehdotatte?
Olisko tuosta geeliakusta mihinkään?
http://akkunetti.fi/lyijyakut/mp-gee...x14bs-12v-12ah
Onko kokemuksia kellään tuosta?
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Odyssey onedelleen hyvä niin 1100:ssa kuin 1200:kin!
p.s. ja on AGM
Viimeksi muokannut: Garba; 07.04.2013 klo 23:07.
AGM akku ( lasikuitumattoakku) on parempi kuin geeliakku R1200 pyörään. Nimittäin jos toi geeliakku tyhjentyy jostain syystä, GPS tai valot päällä tai jotain, niin ei sitä saa henkiin enää.
Noita geeliakkuja on kai Bemariin vaihdettu takuuna aika paljon.
Hyviä ja edullisia AGM akkuja saa esimerkiksi tuolta Heaviside Oy
Tuohon R1200GS pyörään sopii SLA 12-12 akku.
Firma on maahantuoja, mutta myy suoraan kuluttajille kanssa.
Omistaja on mottoripyöräilijä kanssa.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 07.04.2013 klo 22:55.
Shorai ja jaksaa pyörittääTosin kylmillä keleillä hieman nihkeää aluksi
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Taitaa olla sama Landport AGM akku, josta kirjoitin.
Ei se ole geeliakku vaan AGM akku.
Se on erinomainen AGM akku.
Kysy sieltä Heavisidestä kanssa. Heaviside
Itselläni on ollut Landport AGM akku jo 4 vuotta. Toimii mainiosti edelleen. Hieman isompi kuitenkin mun R1100GS pyörässä SLA 12-20 akku.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 07.04.2013 klo 23:08.
AGM akku (absorption glass mat)
Parempi kuin geeliakku moottoripyörään.
Tuolla lisätietoa
Pekka
![]()
Kiitti Pekka.
Noiden tarinoiden perusteella AGM eli lasikuituakku voisi olla parempi MP:ssä. Täytyy kysyä tuosta Landportin akusta että mikä se oikeesti on, mä kun tunnen tuon Akkunetin isännän. Näyttää jokseenkin kaikissa akuissa olevan sama kuva missä luke GEL ja sama teksit jostain geeliakusta. Onko se sitten oikeesti millä sisuskaluilla...? Kannattas ehkä tuon firman vähän tarkentaa nettisivuojen sisältöä...
Viime keväänä Motonetistä ostettu "perinteinen" hapotettu lyijyakky Euroglobe YTX14-BS (49 €) tuntuu toimivan vielä jotenkin. Ne vaan joskus kupsahtaa jostain syystä aika äkkiä sitten kun ajokausi ja starttailu tosissaan alkaa vaikka ylläpitolatausta on harrastettu pitkin talvea.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
tuttu miäs. ei ihan naapuripitäjän miehiä mutta ei kovin kaukaakaan liippaa..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)