Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Mikähän voisi olla vikana, Speed Triple 1050 -06 ei käynnisty, tulpat vaihdettu ja uusi akku laitettu, samoten uutta bensaa laitettu, vikaantunut ihan itsestään talvisäilytyksessä, akku oli tosin menny tyhjäksi, onko voinut tulla jotakin? Pyörää on kyllä käytetty tässä talven mittaan, ja vanha akku on ollut huono, joutunut laitailemaan pari kertaa, mutta nyt on laitettu uusi akkukin eikä yritäkkään käynnistyä...oisko jollakin ollut vastaavaa ongelmaa? Huollossa ihmettelivät, ei kait se auta kuin lähtä kuskaamaan sinne....
    BMW S 1000 RR
    Suzuki GSX-R 1000 K8

    (ex) Triumph 1050 Speed Triple -06
  2. #2
    no voi perkeles ,olethan tarkistanut tappokatkaisijat kytkimestä ja seisonta tuesta,pyöriikö bensapumppu .
  3. #3
    joskus muistan lukeneeni täältä että triplessa (kai muissaki trumpoissa) käy niin että ei enää käynnisty jos muutaman kerran käynnistää koneen ilman että se lämpenee kunnolla. Joskus joku kertoi että liikkeessä ihmettelivät tollasta ongelmaa kun asiakkaalle annettiin "ääninäytteitä"
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  4. #4
    Mulla kun Sprintti sammutettiin tappokytkimestä, niin meni mykäks.
    Oli startin solenoidi mennyt. Eiku käyntiin paksulla rautalangalla yhdistämällä solenoidin navat.

    Sen jälkeen uutta solenoidia (60e) kehiin.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  5. #5
    Kyllä pyörä starttaa, mut ei vain käynnisty...?
    BMW S 1000 RR
    Suzuki GSX-R 1000 K8

    (ex) Triumph 1050 Speed Triple -06
  6. #6
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Ota tulpat pois ja kaada reikiin reilu huikka (~1rkl) bensaa, tulpat ja johdot kiinni ja kokeile startata.. Jos hörähtää, niin kone ei saa bensaa, jos ei hörähdä kipinä puuttuu.

    Bensapumppu voi olla yksi vankka syy, toinen vois olla pimentyneet tulpat. Ainakin 955 koneissa tulpat pimenee, jos koneen sammuttaa kylmänä kolme kertaa peräkkäin.

    Itellä joskus muinoin triple temppuili, kun pa-pumpun letku oli irronnut tankin sisällä.. Pumppu kyllä pumppasi, mutta letku oli irti. Oli siis jäänyt tehtalla vain "huulille" ja irtosi itsestään.

    Tossa pari viikkoa sitten kävi kans tappelin R1:n kanssa kun kipinä puuttui.. No, olipa mennyt pick up coilin ja seisontajalan anturin johdot ristiin.. Eli kannattaa tarkastaa ajatuksen kanssa kaikki mitä on muutettu ja mikä on käynyt irti edellisen käynnissäolon jälkeen..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  7. #7
    -Lähteekö pumppu päälle, kuuluu se normaali bensabumbun ääni käynistettyessä.
    -vaikka uusi akku niin vosi kokeilla lisävirralla käyntiin, triple vaati paljon startti virtaa.
    -Sitten vielä ne tulpat...menee todella herkkään.
  8. #8
    veljellä kanssa sama vika trumpassa... oliskohan sitte ihan tyyppivika...? (vm.05)

    ostais seki suzukin ni lähtis ees käymään
    Gsxr-1000 K6
  9. #9
    Että oikein tyyppivika, älä kuitenkaan kerro mikä velipojalla oli vialla. No ainakin on pyörässä luonnetta. ja vielä kolmannelle pytylle
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  10. #10
    ^^*reps*
    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  11. #11
    Maalimalta kuultuna triplestä todellakin pimenevät tulpat todella herkästi jos vain vähän häräyttelee talvella. Tulpat ovat pienet ja kylmät lämpöarvoltaan.

    Omaa en käynnistellyt viime talvena ollenkaan. Viikonloppuna kokeilin ja lähti kuin palmun alta. Ehdoton vaatimus kuitenkin on, että käytä aina kuumaksi jos käynnistät, muuten tai älä käynnista ollenkaan.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    Lainaa (B12 @ Maalis. 30 2010,17:09) kirjoitti
    Maalimalta kuultuna triplestä todellakin pimenevät tulpat todella herkästi jos vain vähän häräyttelee talvella. Tulpat ovat pienet ja kylmät lämpöarvoltaan.
    1050:n tulppasuositus on muuten vaihtunut pykälää lämpimämpään NGK CR8EK. Siis jos joku vielä käyttelee niitä ysejä. Ja ainakin omasta kokemuksestani EI kannata vaihtaa mihinkään Iridiumeihin tai muuhun hienosteluun.

    Antaako alkuperäisen kysyjän uusi vaihtoakku ulos vähintään alkuperäisen Yuasan pukkaaman 180CCA käynnistysvirtaa? Ja uusi akku oli ladattu vimpan päälle ennen starttiyritystä? Pyörittää vauhdilla ja reippaasti?

    Tietty jos tulppien vaihdon yhteydessä pyörä kuoli niin ekana tulisi mieleen että tulppien vaihtajalla on jäänyt letkuista tai johdoista joku kiinnittämättä tankin alla. Tai kaksinkerroin lunttuun.



  13. #13
    Tulpat menee erittäin herkästi jos antaa kaasua käynnistäessä.

    Omassani (07) myös pääsi jostain rakosista vettä tulppiin jolloin ei aina märällä ja kylmällä tahtonut käynnistyä.

    Uudet tulpat, ja jollain ne "rakoset" tilkittiin ja nyt ei ole ollut kyseistä ongelmaa yli vuoteen
    Roulette Green S3 -07
  14. #14
    Lainaa (wesba @ Maalis. 29 2010,00:39) kirjoitti
    Että oikein tyyppivika, älä kuitenkaan kerro mikä velipojalla oli vialla. No ainakin on pyörässä luonnetta. ja vielä kolmannelle pytylle *
    Kerron mikä vika siinä oli jos se saa sen joskus käymää...
    Gsxr-1000 K6
  15. #15
    Moro. No päätti sitten työpäivän päätteeksi -06 1050 triple olla lähtemättä kotia. Lähti kyllä käyntiin,mutta kävi muutaman sekunnin kahdella pytyllä ja sammui. Uusi yritys ja taas lähti käyntiin ja sammui heti. Tämän jälkeen ei suostunut enää käynnistymään.Akku on kyllä alkuperäinen,mutta jaksoi pyörittää ihan normisti.(näytti mittarilla n.12,3v)Tulppia epäilen syyllisiksi,ovat jotkut NGK:n iridiumit n.vajaa 10tonnin ajetut.Onko kellään parempia ehdotuksia?
  16. #16
    joskus lähettiin kahvilta kaverin kanssa, ja sanoin, että aja triplellä, niin ajan sen pyörällä.

    se starttas tripleä ja ei lähe, uudestaan pitkään, ei lähe(melko lämmin kone vielä). mää vieressä ihmettelen, että ei voi olla totta, kävelen paikalle, teen oman rutiinikäynnistykseni sille ja heti lähti. triplelle ei saa antaa yhtään kaasua, se tarjos sille kaasua, niin ei se lähe.

    tripleen kannattaa vaihtaa ne tulpat esim sen 10 tonnin välein, kun helposti nokeentuu ja tulppakaivot ruostuu ja jymähtää tulpat jumiiin, kannattaa vaan vaihtaa.

    ostin nyt 2005:seen uuden akun, sillä lähtee hyvin käyntiin. tuntui kuitenkin keväällä, että kun pyörä on ollut vähän ilman akkua, että olisko trim table hukkunut, kun vähän meinas eka ajoilla empiä ihan tyhjäkäynniltä(tuntu rikkaalta), en moista muistanut, varmaan se paranee, kun se saa ne trim karttansa taas tehtyä.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa (triplaaja @ Kesä. 02 2010,00:17) kirjoitti
    Moro. No päätti sitten työpäivän päätteeksi -06 1050 triple olla lähtemättä kotia. Lähti kyllä käyntiin,mutta kävi muutaman sekunnin kahdella pytyllä ja sammui. Uusi yritys ja taas lähti käyntiin ja sammui heti. Tämän jälkeen ei suostunut enää käynnistymään.Akku on kyllä alkuperäinen,mutta jaksoi pyörittää ihan normisti.(näytti mittarilla n.12,3v)Tulppia epäilen syyllisiksi,ovat jotkut NGK:n iridiumit n.vajaa 10tonnin ajetut.Onko kellään parempia ehdotuksia?
    Jep,yllätys yllätys tulpat oli pimeenä..Iridiumit lähti mäkeen ja normi tulpat takaisin. Lämpöarvo 8,entisen 9 sijaan.
  18. #18
    pitäs varmaan itsekkin vaihtaa tulpat, lieneekö paikka vaihtaa nuo NGK CR8EK. aiemmin on aina ollut ne 9:sit...

    eilen huomasin, että jos päästää isolla vaihteella kierrokset johonkin 1500:taan ja vääntää vähän liikaa kaasua, niin rötää. lisäksi oikein pienellä kaasulla lähtiessä liikennevaloista, empi vähän.

    muuten kyllä toimi ja isommista kieroksista 3-4k kestää isonkin kaasun käytön.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #19
    Lainaa (jaket @ Kesä. 03 2010,10:02) kirjoitti
    pitäs varmaan itsekkin vaihtaa tulpat, lieneekö paikka vaihtaa nuo NGK CR8EK. aiemmin on aina ollut ne 9:sit...

    eilen huomasin, että jos päästää isolla vaihteella kierrokset johonkin 1500:taan ja vääntää vähän liikaa kaasua, niin rötää. lisäksi oikein pienellä kaasulla lähtiessä liikennevaloista, empi vähän.

    muuten kyllä toimi ja isommista kieroksista 3-4k kestää isonkin kaasun käytön.
    Ai johtuuko tuo rötääminen tulpista?
    Itsellä teki joskus samaa kun testaisin jenkkilän tunepoitsu karttoja.

    En muista vaihtaneeni siinä välissä tulppia, mutta ei se enää sitä ainakaan ole tehnyt..
    K750 -61
  20. #20
    no en oo vaihtanut kyllä karttaa viimekesästä. ja silloin se toimi ok.

    ainoo, että akku on ollut irti, jos trim kartta on kadonnut, se vois selittää asiaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  21. #21
    jatketaan offtopiccia:

    Nyt siis orkkisputket kiinni, laiton tuneboyn sivuilta kartan 20101 Standard pipe, Without CAT and secondary air injection
    Up to VIN 281465.

    Jos ~2000rpm tai alle pistää tupin nuri, ni röpöttää. Vähän kuin rajotinta vasten hakkais....
    Tulpat on uudet
    K750 -61
  22. #22
    Näin kotitallisäätäjän korvaan kuulostaisi että kipuna vieläkin karkaa jonnekin. Yleensähän noi pätkivät sytytyshommat oikenee juurikin kun kiekat vähän nousee.

    Yksi puola paskana? Helpoin ois tietty kokeilla kaverin puolilla jos lähistöltä Tripleukkoja löytyy.

    Edit. Onko sulla se SAI putkisto kanssa tukossa kun pistit nonSAI tunen?



  23. #23
    Jep, SAI poistettu... taidan senkin laitella takaisin, kaipaa edes vähän pauketta noilla orkkispöniköillä

    Pystyykös noita puolia mittaamaan mitenkään yleismittarilla?
    K750 -61
  24. #24
    Ainakaan minä en pystyny, 1 temppuili sillointällöin lämpimänä, ei tiiä sitä lämpötilaa ja silloinkin vaan joskus.

    Jääköhän averin veljen riple tältä kesältä käynnistämättä ?
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  25. #25
    Lainaa (wesba @ Kesä. 08 2010,19:26) kirjoitti
    Ainakaan minä en pystyny, 1 temppuili sillointällöin lämpimänä, ei tiiä sitä lämpötilaa ja silloinkin vaan joskus.

    Jääköhän averin veljen riple tältä kesältä käynnistämättä ?
    Ei jää nimittäin käy jo...

    Iridium tulppien tilalle tavalliset ja sitten uusi semmonen startin "kitkapyörä" ratashässäkkä ja käy ja lähtee käymään...
    Gsxr-1000 K6
  26. #26
    Lainaa (aver @ Kesä. 08 2010,19:41) kirjoitti
    uusi semmonen startin "kitkapyörä" ratashässäkkä ja käy ja lähtee käymään... *
    Mahtaako olla kyseessä starttikytkin (vapaakytkin) sprang clutch, vapaasti suomennettuna jousikytkin ?

    Se oli todellakin Tridentin tyyppivika vuosina 91-95. Oli mitoitettu liian pieneksi, olen omaani tuon vaihtanut.

    Kuva yläpuolelta, eli satulan etuosalta alaspäin kuvattuna:
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  27. #27
    Lainaa (triplaaja @ Kesä. 02 2010,00:17) kirjoitti
    Moro. No päätti sitten työpäivän päätteeksi -06 1050 triple olla lähtemättä kotia. Lähti kyllä käyntiin,mutta kävi muutaman sekunnin kahdella pytyllä ja sammui. Uusi yritys ja taas lähti käyntiin ja sammui heti. Tämän jälkeen ei suostunut enää käynnistymään.Akku on kyllä alkuperäinen,mutta jaksoi pyörittää ihan normisti.(näytti mittarilla n.12,3v)Tulppia epäilen syyllisiksi,ovat jotkut NGK:n iridiumit n.vajaa 10tonnin ajetut.Onko kellään parempia ehdotuksia?
    Aivan samanlaiset oireet tänään ja piti työntää talliin. Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka Triplaajan tarina jatkui.

    Ja pyöränä minulla Triple, -07, ajettu alle 9000 km. Alkuperäiset tulpat sisällä. Omaksi mokaksi voin tämän ketjun kommenttien jälkeen todeta sen, että suhteellisen viileällä ilmalla käynnistin pyörän muutaman kerran sitä kuitenkaan lämpimäksi käyttämättä.
  28. #28
    Lainaa (Outrage @ Huhti. 13 2011,21:10) kirjoitti
    Omaksi mokaksi voin tämän ketjun kommenttien jälkeen todeta sen, että suhteellisen viileällä ilmalla käynnistin pyörän muutaman kerran sitä kuitenkaan lämpimäksi käyttämättä.
    Toi on kyllä melkein pärrällä kun pärrällä varma resepti että pääsee tankkia nosteleen ja jumppaan
    1300cc Suzuki
  29. #29
    Lainaa (Outrage @ Huhti. 13 2011,21:10) kirjoitti
    Lainaa (triplaaja @ Kesä. 02 2010,00:17) kirjoitti
    Moro. No päätti sitten työpäivän päätteeksi -06 1050 triple olla lähtemättä kotia. Lähti kyllä käyntiin,mutta kävi muutaman sekunnin kahdella pytyllä ja sammui. Uusi yritys ja taas lähti käyntiin ja sammui heti. Tämän jälkeen ei suostunut enää käynnistymään.Akku on kyllä alkuperäinen,mutta jaksoi pyörittää ihan normisti.(näytti mittarilla n.12,3v)Tulppia epäilen syyllisiksi,ovat jotkut NGK:n iridiumit n.vajaa 10tonnin ajetut.Onko kellään parempia ehdotuksia?
    Aivan samanlaiset oireet tänään ja piti työntää talliin. Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka Triplaajan tarina jatkui.

    Ja pyöränä minulla Triple, -07, ajettu alle 9000 km. Alkuperäiset tulpat sisällä. Omaksi mokaksi voin tämän ketjun kommenttien jälkeen todeta sen, että suhteellisen viileällä ilmalla käynnistin pyörän muutaman kerran sitä kuitenkaan lämpimäksi käyttämättä.
    Tulppien vaihdon jälkeen mopo toimi niinkuin pitääkin.Talvella yhen kerran kävin käynnistämässä ja ykkösellä tärähti tulille vaikka on tosiaan vielä alkup.akku Kannattaa tosiaan käyttää konetta siihen asti,kunnes flekti pyörähtää.Saa nähdä mitä sanoo ens viikonloppuna,kunhan saa moposta perän huollettua ja uudet bensat tankkiin..
  30.  
  31. #30
    Kiitoksia Triplaaja! Huomenna sitten sitä tankin nostelua ja tulppia ostamaan. Laitoin nyt kuitenkin vielä yöksi talliin lisälämppärin varmuuden vuoksi noinniinkuin kuivaajaksi, mikäli pyörä olisi saanut vahingossa painepesurista väärään paikkaan.

    Äsken kun kokeilin starttinappulaa, kommentoi Triple siihen lyhyesti, että "Röh". Ja tähän tietysti asiaan kuuluva pieru ilmoille. Sen jälkeen ei mitään.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen