Olisko kellään kokemusta marushin rs1 carbon kypärästä?
Suht kevyt ja hyvän näköinen..
Jos tykkäät ite ja sopii päähän niin loistava valinta
Suojaavuus riittää varmasti, mutta se sopivuus omaan kuuppaan on se avaintekijä!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Sopii todella hyvin omaan päähän, eli ok kypärä hintaisekseen.
Toiset käyttäjät ovat moittineet äänekkyyttä, eli jos kevyttä ja hiljaista hakee, niin 999RS (1100g) on parempi vaihtoehto (mukana tulee leuan tuulisuojaa yms -> vaimentaa).
Keveys siinä parasta on ja toinen oleellinen juttu on se, ettei ihan vähästä naarmuunnu. Kokemusta on.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Minulla on juuri tuo 999rs. Mukava päässä mutta ei sitäkään kyllä kovin hiljaiseksi voi kehua.(Sindrom @ Helmi. 20 2010,09:20) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Juu, eiväthän nuo Marushinit käyttäjien kokemusten mukaan kuulu siihen hiljaisten kypärien kastiin. Täällä .Orgin foorumilla joku kertoi omistavansa RS 1 & 999 RS ja näistä kahdesta 999 RS on hiljaisempi. Toisaalta en kyllä muita kypäriä tiedä näiden lisäksi tuossa n. 1 kg luokassa.
Bell M5X Carbon, tasan kilo. Hintaluokka tosin aikalailla toinen kuin noissa Marushineissa...(Sindrom @ Helmi. 21 2010,18:15) kirjoitti
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Kävin eilen kypäriä vähä sovittelemassa ja törmäsin oulun motormanilla rs 1 carboniin... sattu olemaan just mun kokoa yks kpl.
Ei ollu mun päälle oikeen passeli. kypärähän oli hemmetin kevyt kyllä, mutta tuntui kyllä vähä jotenki halpiksen oloiselta. Ainakin jos vieressä oleviin shoein kypäriin vertasi.
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
Ihan hyvä kypärä, mutta tosiaan halpa ja hyvä ja testit voittanut ei aja asiaansa jos ei käy käyttäjän päähän.
Itelle tuo sopi päähän ja suosittelen.
Itse syksyllä kyseisen kypärän ostin ja vaihtoehtona oli shoeita, mutta päädyin tähän kypärän päähän istuvuuden takia. Kokeilemaan liikenteessä vielä en ole päässyt, mutta pitää kirjoittaa kesällä kokemuksia, kunhan niitä ekana tulee.
Uvexilta löytyy rs750 carbon, joka on tota marushinia 40g painavampi.Tiedän koska multa löytyy molemmat.Uvexi vaikuttaa laadukkaammalta, mutta onhan se kalliimpikin.Rs1 on ainakin mulla kokoa suurempi mitä normaalisti (M onkin pieni L).Marushiniin saa photokromaattista visiiriä, mitä ei kovin moneen muuhun ole tarjolla.Marushiinin laadusta ja hiljaisuudesta ei mulla ole kokemusta, koska toi mun kypärä on vielä uusi(ja täällä myynnissä).Mutta eipä toi entinen shoeikaan vaikuta hiljaisuudellaan.(Sindrom @ Helmi. 21 2010,18:15) kirjoitti
RS 1 on ihan asiallinen kypärä,todella kevyt päässä ,istuvuus aivan erinomainen omaan nuppiin. Melutaso mielestäni aivan samaa luokkaa kuin kokeilluissani Arai,Shoei ja X-lite kypärissä eli ääntä melko paljon,mutta tulpat päähän niin ei häiritse.
Ellei niitä edessä olevia reikiä peitä esim ilmastointiteipillä, niin kahdessa ja puolessasadassa räjähtää korvat, ääni ihan järkyttävän iso, peitettyinä hiukan hiljaisempi, mutta silti todella paljon äänekkäämpi kuin arai, nykyisestä schubertista nyt puhumattakaan.
Ostin yhden RS1:sen ja sain kaksi: ensimmäisen ja viimeisen..
Itse olin ostamassa Marushinia ekaksi kypäräksi, mutta ei oikein istunut nuppiin ja laadukkuudesta ei jäänyt kovin hyvä kuva. Tuntui natisevan ja joustavan suuntaan jos toiseen.
Arai chaser lähti melkein samalla hinnalla peilivisiirin kanssa, istuu kuin hanska eikä nitise tai natise. Pinlock kiinni ja hyvä on *
Fillari
BMW SportIntegral Carbon, 990 g. En tiedä valmistetaanko enää, perusmallia ei.(Sindrom @ Helmi. 21 2010,18:15) kirjoitti
1000
Viime kesänä ostin tuon RS1:n ja photokromaattisen visiirin.
Muutaman päivän ajelun jälkeen oli kyllä ostettava Shoein whisperkit koska kypärässä "tuuli" avoimen leukaosan takia sen verran, että silmät kuivuivat todella ikävästi. Loppupeleissä laitoin ainoastaan kit:iin kuuluvan leukapalan, sillä en sittenkään jaksanut ährätä kaulusta paikoilleen. Tuon leukapalan saa vissiinkin ostettua ihan yksinäänkin ja asennus on pala kakkua.
Kypärä on äänekäs, mutta kun jokatapauksessa käytän tulppia niin en ole kokenut mitenkään ongelmallisena tuota. Autocomistakin saa ihan hyvin selvää ja onnistuupa tuo popinkin kuuntelu.
Itse yllätyin hieman siitä, että sopivin koko oli S kun normaalisti muissa merkeissä päähän on laitettava M-koko, joskin parin tunnin jälkeen otsassa alkoi tuntumaan ahdistavalta. Pienellä otsastyroksin rullaamisella tuon istuvuus omaan päähän on nykyään täydellinen.
Ensimmäisen photokromaattisen visiirin kiikutin kuukauden päästä vaihdettavaksi takuuseen. Visiirissä oli jokin valuvika, joka aiheutti peilausta tietyssä kohdassa visiiriä. Lisäksi tuntui, että maksimitummennus olisi haalistunut ajankuluessa, mutta tämä voi johtua tottumisestakin. Toisen visiirin kohdalla en ole vielä laittanut vastaavaa merkille. Muistelen kauppiaan väittäneen, että tummentuva aines olisi muoviseoksessa, mitä epäilen koska visiirin kiinnityskohdat eivät tummene. Tuo tummennus tapahtunee ilmeisesti visiirin sisäpinnalle suihkutetussa lakassa koska jotain pieniä roskia oli ensimmäisessäkin visiirissä havaittavissa ja lakkausraja selvästi nähtävissä.
Itselläni on tummin mahdollinen visiiri, mutta voisi tuo mennä mielestäni tummemmaksikin. Tummuusaste tummimmillaan vastaa mielestäni lähinnä Bilteman huonoja ikkunakalvoja eli sellainen liilahtava eikä aivan puhdas tumma savunharmaa. Visiiri itsessään tummuu ja vaalenee nopeasti esim. ajo pimeään parkkihalliin ei aiheuta paniikkireaktiota näkyvyyden hävittyä. Rehellisesti on todettava ettei tuo kuitenkaan aiemman Schuberthin aurinkovisiiriä voita. Kannattaa suhtautua visiiriin tietyin varauksin.
Visiirin istuvuus ylipäätään voisi olla parempikin, olen yrittänyt säädellä tuota, mutta en ole saanut ihan mieleisekseni sitten millään. Rankkasateessa ajellessa ei vettä ole sisään kuitenkaan tullut vaikka alkuun moinen epäilyttikin.
Japanilaisuus Marushin-merkin kohdalla on nykyään nimellistä, sillä tuotemerkin omistaja löytyy Saksasta ja kypärä itsessään Kiinalaista tuotantoa. Kypärän muoviosista huokuu halpuus melko selvästi, mutta silti tuo on hintaansa nähden hyvä ostos, jos vain sopii päähän. Kypärää kun jonkin aikaa käyttelee, niin paluu "painaviin" kypäriin tuntuu aika luonnottomalta vaihtoehdolta.
Uudempi RS2 -malli on mitättömästi (50g) painavampi eikä ole enää puhtaasti Carbonia vaan kuoressa on käytetty myös "stone fibreä", mitä sitten lieneekään. Herää vaan kysymys, että miksi? Lisäksi RS2:ssa näyttää kuvien mukaan olevan tuo leukalipare jo vakiona mukana. Hintaa on tullut uudemmalle ~40€ lisää.
Mä kävin tuota pottaa kokeilemassa ja oli hiukkasen halvan oloinen. Kaikki natisi ja paukkui, eikä interiööri oikeen vakuuttanut. Carbonit kuitenkin niiiiiin hyvän näköisiä ja kevyitä, että jäi kutkuttamaan.
Sitten löysin Caberg V2X Carbon -kypärän, ja tilasin enklannista. Eipä ole kaduttanut.(Sindrom @ Helmi. 21 2010,18:15) kirjoitti
On tosi köykänen ja visiirisysteemi on suorastaan loistava!
Eikä hinnalla pilattu.
ThunderAce