Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Onko joku löytänyt Suomesta Yamahan Lava Red maalia? Mopo on siis 2004 R1. Maalin koodi lienee "DRMK/918 Deep Red Metallic K".

Pro-värissä (Turku) sanoivat heti kättelyssä, että ei onnistu sekoittaminen kun vein sivukatteen malliksi.

Ameriikasta tuota saisi (http://www.colorrite.com) mutta vähän on pakkomyynnin makua kun pitäisi ottaa primeri, pohjamaali, maali ja lakka ja hintaa tulisi $140 ilman postikuluja.
    Always last but never least.
    Vesiohenteisena todennäköisesti löytyy helpostikin, liuotinvärinä ei.

Itse ostin Tampereen Väripalvelusta vesiohenteisena paukkupullossa Yamahan väriä "Vivid Red Coctail". Taisi olla Sikkensin eli Akzo Nobelin maalia. Löytyi jopa muistaakseni suoraan väritietokannasta.

Jos monikerrosvärin sävyn haluaa "viimeisen päälle", niin kaikki kerrokset pitäisi kuulemma maalata ilmoitetulla tavalla.
    Lainaa (zed @ Helmi. 20 2010,17:00) kirjoitti
    Itse ostin Tampereen Väripalvelusta vesiohenteisena paukkupullossa Yamahan väriä "Vivid Red Coctail". Taisi olla Sikkensin eli Akzo Nobelin maalia. Löytyi jopa muistaakseni suoraan väritietokannasta.
    No näyttikö tuo Vivid Red "hyvältä" ? Siis huomasiko sävyeron jo metrien päähän?

Lainaa (zed @ Helmi. 20 2010,17:00) kirjoitti
    Jos monikerrosvärin sävyn haluaa "viimeisen päälle", niin kaikki kerrokset pitäisi kuulemma maalata ilmoitetulla tavalla.
    Tuota minullekin selitettiin. En tässä mitään "täydellistä" haekaan, mutta vastaavuus saisi olla "riittävän" hyvä.

Niin, kai siihen jonkin lakan vedit päälle?

Selvyyden vuoksi: En tarkoittanut että tuolla mainitsemallani sävyllä olisi mitään tekemistä sen värin kanssa mitä itse haet, vaan ainoastaan sitä että jos tuo löytyi, niin todennäköisesti myös "Lava Red" löytyy systeemistä.

Mitä taas tulee noihin kerroksiin, niin maalasin karhennetun vanhan pintavärin päälle ja sävy on minulle riittävän lähellä. "Vesivärillä" maalaaminen taas on sinällään oma taiteenlajinsa, ja siitä johtuen pinnan laatu olisi kyllä voinut olla parempikin...mutta kelpaa minulle sekin kun lähtötilanteessa pinta oli aika kauhtunut.

Ja tottakai vedin lakan päälle, muuten ensimmäinen sade olisi vienyt värit mennessään Vesivärit ovat sitä paitsi mattapintaisia, joten siitäkin syystä tuskin kenellekään tulisi mieleenkään jättää lakkaamatta.

FZ-6 -07 joka oli musta, maalattiin auto maalaamossa, josta kyllä sanottiin ettei ole helppo maalattava, johtuen juurikin tuosta "kerros" maalauksesta. Mutta ei silloin ollut mitää puhetta ettei väriä löytyisi, oli kuulemma väri kartassa. En siis näkisi mitään estettä ettei tuota punaista löytyisi. Kunhan jaksaa etsiä hieman.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
  6.  
    Lainaa (zed @ Helmi. 20 2010,18:33) kirjoitti
    Selvyyden vuoksi: En tarkoittanut että tuolla mainitsemallani sävyllä olisi mitään tekemistä sen värin kanssa mitä itse haet, vaan ainoastaan sitä että jos tuo löytyi, niin todennäköisesti myös "Lava Red" löytyy systeemistä.
    Joo, huomasin. Näyttäisi VRC7 olleen vielä 03 rykkösessä ja 04 eteenpäin tuo DRMK.