Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
  1. #31
    Hienoa! Ei kun
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  2. #32
    Hienoa kuulla, että lähes mahdoton kääntyy hyväksi! Siinä on palkittu kärsivällisyys kerrankin kohdalleen. Toivottavasti kivutkin häipyvät, voin hämärästi kuvitella, miltä eka ajolenkki tuntuu...
  3. #33

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    I S O
  4. #34
    Lainaa (wimmevanamo @ Touko. 27 2010,21:29) kirjoitti
    Jos jotakuta vielä kiinnostaa siippani Uncle Joen pitkä tervehtymisen tie takaisin motoristiksi, niin saimme tänään ilouutisia käsikirurgilta: puoliproteesi on asettunut paikoilleen hyvin, ja oma luu on alkanut kasvaa jo sen "päälle". Lihakset on tietty surkastuneet käytön puutteessa, mut periaatteessa leikkaus onnistui ja käsi paranee - ei toki koskaan entiselleen, mut ehkäpä jopa ajokuntoon *. Lekuri nimittäin jopa antoi luvan ajaa prätkää - mutta kielsi kaatumisen...
    Todella hienoa että tilanne on kuitenkin kääntynyt tuolle mallille vaikka pahemmaltakin näytti. Isot tsempit sinne suuntaan!!

    Tuossa -> http://kolaus.blogspot.com/ on juttua Oululaisesta kaverista joka täälläkin kirjoittelee niin on käynyt vähän vastaavaa tilannetta läpi kun joutui rattijuopon yliajamaksi tosin häneltä jouduttiin jalka amputoimaan. Lähinnä sillä laitoin tämän linkin jos kiinnostaa Uncle Joea jakaa ajatuksia tai lueskella kohtalontoverin ajatuksia.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  5. #35
    Loistavia uutisia! Tsemppiä jatkoon!
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  6. #36
    Iloisena voin raportoida, että siippani Uncle Joe on tänään käynnistänyt Dragunsa eka kertaa reilun vuoden takaisen kolarinsa jälkeen ja myös ajanut pienen matkan ! Mopo on saanut uuden upean kuosin ("sotaprätkä") viime viikkojen aikana. Vielä muutama pieni tuunausjuttu, ja taas mennään * * !

    Aikansa se on vienyt, mutta lopulta käsi alkaa olla melkoisen kunnossa. Ei se tule koskaan entiselleen ja edessä on uudelleenkoulutus, mutta ainakin siippa mopoilee taas! Toivo paremmasta elää kolarinkin jälkeen siis!
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  7. #37
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  8. #38
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Hieno homma, tsemppiä ja hyviä ajokilometrejä!
    Dirty Nasty Furriner
  9. #39
    hienoa
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  10. #40
    Hyvä juttu!
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  11. #41
    Hyvähyvä *
    Mukavia ja turvallisia ajokilometrejä!
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  12. #42
    Ilmoitan onnellisena, että olen tänään mopoillut rakkaan siippani Uncle Joen kanssa lähes 100 km - eka kertaa sitten reilun vuoden takaisen onnettomuuden! Tämä on onnen päivä niin minulle kuin puolisollenikin!! *

    Ihmeellistä, mutta kolaritraumastakaan ei ollut jälkeäkään. Pahastakin kolarista voi siis toipua! *

    Kiitos kaikille kannustuksesta, mitä olemme saaneet menneen vuoden aikana sekä foorumilla että privana! Jostain syystä itselleni on ollut tärkeää kirjoittaa tästä asiasta - asian purkaminen omassa "viiteryhmässä" on tuntunut hyvältä ja oikealta eikä se toivottavasti ole ärsyttänyt ketään.
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  13. #43
    *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  14. #44
    Nostan kypärän kunnioituksesta vaikean "kauden" voittamisesta ja toivotaan että parempaan suntaan mennään jatkossakin!
  15. #45
    Hienoa lukea ja huomata miten kovalla tahdon voimalla sitä
    menee läpi vaikka harmaasta kivestä
    Mukavia ajohetkiä
    ZX9R
    CBR600F
    DT125R
  16. #46
    Hienoa! Turvallista matkaa!
  17. #47
    Yli vuosi kulunut edellisestä postauksesta tähän asiaan, ja asiat ovat edenneet. Eilisessä Hesarissa ollut artikkeli (- Rattijuoppo voi joutua maksamaan miljoonia -) herätteli taas miettimään sitä, että jossain päin Suomea elää henkilö, todennäköisesti nuorehko mieshenkilö, jolla on kontollaan artikkelissa mainitut korvaukset - meidän tapauksessa noin miljoona euroa, jotka hänen kuuluisi korvata, mutta jotka me kaikki muut kansalaiset korvaamme veroina ja korkeampina vakuutusmaksuina.

    Siippanihan joutui pahaan moottoripyöräonnettomuuteen reilu 2 vuotta sitten, kesäkuun 2009 alussa (Kormun suoran onnettomuus). 3 leikkauksen, pitkän kuntoutuksen ja kuukausia kestäneen tulevaisuusarvion jälkeen lopputulemana oli elinikäinen eläke, tosin täydellä palkalla, mutta kaikki eivät halua loppuiäksi eläkkeelle. Tämän me siis kaikki maksamme - ei se RS-kuski, joka tähän oli syyllinen.

    Loppu hyvin, kaikki hyvin? No, kai niin, jos elinikäiset kivut, erinäiset liikerajoitteet sekä nyttemmin päälle tullut paha posttraumaattinen reaktio (siippa opettelee prätkäilemään uudelleen, koska pelot on niin kovat) katsotaan hyväksi elämäksi.

    Asia ei ole vanhentunut, vaan Liikennevakuutuskeskus on varmasti edelleen kiinnostunut ko. onnettomuuden oikeasta syyllisestä ja samaten maksajasta.*Eli jos joku tuntee syyllisen, poliisi on varmasti kiinnostunut...
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  18. #48
    Tsemppiä vai siipalle kovasti ja toivottavasti se ekkerikuski löytyy joskus ja joutuu vastuuseen.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  19. #49
    Ei se aina tarkoita että olisi rattijuoppo jos ei paikalle jää. Seuraamusten pelko tai muuten vaan välinpitämättömyys on varmaan aivan yhtä yleinen syy paikalle jäämättömyyteen.

    Kuitenkin tuollainen vastuun pakoilu taitaa olla suurimmalle osalle ihmisistä niinkusta perusominaisuus ja joillakin sitten vastuun ottaminen omista onnistumisista tai mokista on niinkusta erikoispiirre, vähän niinkuin spesiaali erikoisvaruste.
  20. #50
    Luin ketjun läpi vasta nyt. Vaikkei onnettomuudesta toipuminen täydellistä ole (kai koskaan?), olette kulkeneet pitkän matkan ja miehesi on nyt hienossa kunnossa kun ottaa huomioon alun ennusteet. Moni kärsii vaikeistakin kivuista ilman mitään lääketieteellisesti löydettävää syytä, jos tämä nyt yhtään lohduttaa.

    Voiko olla mahdollista ettei autokuski huomannut aiheuttamaansa kaatumista? Jos miehesi perässä ajoi lisää moottoripyöriä sekä auto, voi niiden luoma katve olla varsin tehokas näköeste - RS kuski ei ole nähnyt onnettomuutta vaikka olisi taustapeiliin vilkaissutkin?

    En yritä puolustella kuskia millään tavoin. Haluaisin kuitenkin uskoa mieluummin että hän on tietämätön törppöilynsä vaikutuksista, kuin että tuolla jossain ajelee muista täysin piittaamaton teilaaja.
    Kyseisen RS-auton hän on saattanut laittaa vaihtoon.
  21. #51
    Ei muuta kuin iso käsi tervehtymiselle täältä!!
    Itte loukkasin molemmat kyynärpäät vuonna -04 prätkäkolarissa ja nyt on molemmissa nivelissä nivelrikko. Mullekkin on mietitty tekonivelen laittoa, mutta olen tullut vielä toimeen ilman leikkausta.
    Opiskelin uuteen ammattiin vakuutusyhtiön piikkiin ja olen nyt uudessa ammatissa ja ajelen taas pyörällä
    Eli kyllä se päivä paistaa sinne kuuluisaankin risukasaan vaikeuksien jälkeen
  22.  
  23. #52
    Lainaa (TuijaM @ Heinä. 25 2011,10:21) kirjoitti
    Luin ketjun läpi vasta nyt. Vaikkei onnettomuudesta toipuminen täydellistä ole (kai koskaan?), olette kulkeneet pitkän matkan ja miehesi on nyt hienossa kunnossa kun ottaa huomioon alun ennusteet. Moni kärsii vaikeistakin kivuista ilman mitään lääketieteellisesti löydettävää syytä, jos tämä nyt yhtään lohduttaa.

    Voiko olla mahdollista ettei autokuski huomannut aiheuttamaansa kaatumista? Jos miehesi perässä ajoi lisää moottoripyöriä sekä auto, voi niiden luoma katve olla varsin tehokas näköeste - RS kuski ei ole nähnyt onnettomuutta vaikka olisi taustapeiliin vilkaissutkin?

    En yritä puolustella kuskia millään tavoin. Haluaisin kuitenkin uskoa mieluummin että hän on tietämätön törppöilynsä vaikutuksista, kuin että tuolla jossain ajelee muista täysin piittaamaton teilaaja.
    Kyseisen RS-auton hän on saattanut laittaa vaihtoon.
    Tottakai on onnellista, etten menettänyt siippaani eikä hän halvaantunut ym; kaiken järjen mukaan paljon pahemminhan onnettomuudessa olis "pitänyt" käydä.

    Vaikea uskoa, ettei syyllinen RS-kuski olisi huomannut siipan kaatumista, koska siippa joutui kaatamaan prätkän n. 5 metriä auton edessä, ettei olisi törmännyt suoraan autoon satasen vauhdissa. Uskon, että täytyy olla aika sokea, jos ei huomaa, että auton puskurin edessä prätkä kaatuu ja mies lentää pientareelle. Ihme sinänsä, ettei holtittomasti pyörimään lähtenyt prätkä törmännyt auton keulaan, vaan ilmeisesti ohitti sen täpärästi.

    Siipan takana ajoi 2 prätkää, jotka kummatkin ehti väistää pientareelle, koska tajusivat tilanteen eli etteivät mahdu vastaantulevan auton ja letkan kanssa samalle tielle. Rs-kuski pakeni paikalta sen verran lujaa ja väärää kaistaa, että lähestulkoon törmäsi mopoletkan takana tulleeseen VW Golfiin, joka joutui väistämään pientareelle ja *jonka kuski pysähtyi auttamaan. Golf ei ajanut heti mopoletkan perässä vaan tuli kauempana.

    Tottakai syyllisen auto on mennyt jo vaihtoon. Kuka nyt niin raskauttavaa todistetta pitäisi itsellään...
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12