Jaahas, homma eteni ja läheltä löyty käytetty alpinestarssin koko puku, 54 oli koko ja sopi kuin nakutettu. Onks mitään vinkkiä tai kokemuksia kun lahje menee ajokengän sisään missä on pitkä säärisuojan pala niin ei tahdo saada ajokenkien vetskaria kiinni.
Onko mitään mahdollisuutta saada sitä lahjetta siihen kengän päälle? Itsellä ainakin on A-starsin lahkeessa laajennusmahdollisuus (vetoketju).
Ja mikäli omastani muistan oikein, niin se säärisuojus on ommeltu kiinni siihen lahkeeseen eli sitä ei ilman "väkivaltaa" saa pois. Itse joudun nostamaan säärisuojaa hieman ylöspäin, että kenkä menee kiinni, ilman että painaa sääreen kipeästi.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Sidi jokku rata-ajos olleet kengät ja puvussa on kyllä vetoketju lahje ja irtoavat säärisuojat. Onks mul sit liia isot pohkeethyvä kun kengän saa kiinni kun on boxerit jalas. Pitää vähä tutkail viel, sen verra hikine homma lyöd nahka pääl.
E sen verra että pelkkä vetoketju lahkeessa ei laajennus mahista
Empä ole säärisuojia nähny ratanahoissa. Mitäpä jos otat ne pois. Saatko sitten sullottua?
Mulla on myös millilleen mitoitettu pukuMun pitää pistää eka lahkeiden vetskarit kiinni ja sitten vasta nykäistä yläosa päälle. Eli lahkeiden vetskaria laittaessa, housupuoli on hieman alempana ja siten vähän enemmän tilaa.
Braaaaap
Ei varsinaisesti liity puvun kokoon, mutta sivuaa aihetta:
Nahkapuku perferoituna vai ei? Tulevana kautena tarkoitus käydä enemmänkin radalla, ja sitä silmälläpitäen ajattelin nahkapuvun hankkia. Tulisi myös vakituiseen käyttöön tieliikenteessä, ja mietinkin tarkeneeko tuollaisella hyvin perferoidulla puvulla suomessa? (oletetaan nyt että on edes 10 astetta..) Alle mahtuu toki merinovillat / mitä näitä nyt on, mutta kuinka paljon ne pelastavat? Itsellä ollut A1 ajoista saakka goret käytössä, ja oletan että tuollainen perferoitu nahka on aika radikaalisti viileämpi.
Superbike #7
Jees, toki nuo vanhat goret edelleen tallessa ja varmastikin käytössä tässä kauden alussa ja lopussaNiistäkin alkaa vaan päästä vesi läpi hiljalleen.. Mutta eiköhän tuo reijitetty ole se way to go, sen kanssa kun jonkinverran on marginaalia vaikuttaa noiden muiden varusteiden kanssa. Reijittömätönät taas vaikea lähteä viilentämään
![]()
Reikäkoko vaikuttaa ilmeisesti aika paljon, omassa Alpinestarsin tonniluokan reikäpuvussa ei fiilis mitenkään erityisen ilmastoitu ole. Internetissä kertoivat että reikäkoko on näissä liukuhihnapuvuissa pieni sen vuoksi että rumpukuivatun lehmännahan repeämisenkesto ei ole niin ihmeellinen kuin jollakin arvokkaammalla nahkatyypillä. Mulle tuo on kelvannut lähes ainoaksi puvuksi, enkä ole koskaan toivonut ettei reikiä olisi. Kuuman kelin köröttelyyn mulla on läpivirtaava rättipuku, yli kahdenkympin kelissä ainakin tämä reikänahka alkaa käymään turhan kuumaksi ja isoreikäisempää tulee ikävä. Alle kympin kelissä ei tule ajettua ja yli sen on pärjännyt kun on laittanut windstopperia alle. Reilun viidentoista kelissä sen voi korvata urheilualusilla.
1000
Tänään ajopäivän päätteeksi nahkatakin vetoketju päätti antautua hallissa pyöriessä. Suht veemäinen homma räpeltää tuo auki, vaati kaks henkilöä. Mietin vaan, että onko tää se kuuluisa kesäkuntoJa repeeköhän tuo nyt aina vaan helpommin auki keskeltä. On joutunu pitää sen verran kerrastoa nahkojen alla, että ilmeisesti vetoketju joutuu koville. Niin ja talven treenitauollakin saattaa olla vaikutusta
![]()
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Olen sovitellut Bering Supra-R 1-osaista ajopukua ja vaikea päättää kumman koon otan. Sovittaessa oli selkäpanssari selässä. Itse olen 180cm/80kg jantteri ja L koko menee ihan ok päälle, mutta on napakka ja suorana seisoessa puku alkaa kiristää nivusista, mutta ajoasennossa tällaista ongelmaa ei ole. XL koko taasen menee helpommin päälle, ei kiristä mistään, mutta esim mahan ja säärien kohdalle jää tyhjää jonkin verran.
Kumman itse ottaisitte ja miksi?
Muutama ruuvi löysällä
Muutama ruuvi löysällä