Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    nolan N103
    schubert c2
    shoei multitec
    shark evoline
    caberg sintesi

Jos näistä pitäisi valita (ilman päänmuotoja), niin minkä ottaisit hinta/laatusuhteeltaan parhaimpana? Tietysti vähän vaikea valita jos ei ole kaikkia kokeillut, mutta vaikka merkki- mutuna.

Siss avattavia pottia.

T7
    Nolanin kypärät on sopineet mun kuuppaan. Siis värittynyt vastaus, mutta ovat myös hyviä, eivätkä maksa maltaita.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Se on vähän pään muodosta kiinni..
    schubert c2 on ollut minulle hyvä ja c3 pitäisi testata
    Reissut mielessä........
    Schubert olisi valintani ja syynä on hiljaisuus. Valitettavasti vaan Schubertti ei sovi mun kallon muotoihin joten sitä en voi käyttää kuitenkaan, mutta sen verran olen testannut että tiedän sen olevan hyvä ja hiljainen.
    Tyytyväinen Schuberttiin!! Edellinen oli Nolani jonka laitoin naulaan melun takia!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Jos suupertti passaa nuppisi muotoon niin se kun se on varmaan noista hiljaisin mutta jos ei niin sitten se mikä tuntuu parhaimmalta päässä.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Shoei on huonoimman arvostelun noista saanut, mutta muutoin sen mikä kuuppaan sopii. Schubert tosin varmaankin hiljaisin.

Sharp
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    Mulla Schupert C2 ja hyväksi olen todennut, aurinkovisiiri toimii, on aina "aurinkolasit" mukana.
    C3:n läpän aukaisu keskeltä on hyvä parannus, juttuja kuullut että olisi meluisampi kuin C2, tiedä sitten.
    Okei, kiitoksia. Alanpa metsästää tuota C2:sta. Onko vielä tietoa mistä Shuubertin C2 uudenmaan alueelta löytyisi?
    Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
    Täytyy nyt kuitenkin ensin käydä testaamassa, sopiiko kuuppaan. Koeajo jää nyt väliin, mutta jos se on hyväksi todettu niin eipä väliä.....

C3:sta muistelen lukeneeni jostain, että siinä etuosastaan tasaiseen visiiriin jäisi vesi ja örkit "kellumaan" ja että parannuksia C2:een ei olisi ihan hinnan perusteeksi.
    No, olimitenoli, iso pää vaatii kunnon suojan, pää edellä kuitenkin putoan jos kolahtaa.
    T7
    C2 on mullakin,mutta nyt tekis mieli tota c3:sta,mutku se raha..
    tuolla "meidän"shopissahan noita c2:sia on vielä jotain kokoja tarjolla
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Lainaa (vara63 @ Helmi. 04 2010,11:46) kirjoitti
    Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
    Jos Saksasta Schuberthin tilaat, niin riski saada liian iso tai pieni potta on olemassa. Kun itse olin ostamassa Schuberthin J1 kypärää, kokeilin kolmea numeroltaan samankokoista kypärää. Eivät sitten käytännössä olleetkaan samankokoisia. Suosittelen sovittamista ja sitten ostamista ja se ei oikeen onnistu nettikaupoilla. Tinkaamalla liikkeessä saatat saada Suomesta halvemmalla. Mä ainakin sain..
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    itse viime talvena mp-messuilla sovitin eri kypäröitä ja parhaimmalle tuntui schuberth S 1 Pro ja tilasin saksasta yli 200 € halvemmalla, viikossa tuli koti ovelle ja hyvä on ollut.
    2 avattavaa oli ennen sitä Airoh sr 600 ja joku muu halppis, mutta täyttyy sanoa että kypärissä on eroja ja sovittamalla löytyy paras omaan pääkoppaan.

Okei, kiitoksia. Alanpa metsästää tuota C2:sta. Onko vielä tietoa mistä Shuubertin C2 uudenmaan alueelta löytyisi?
    Täytyy nyt kuitenkin ensin käydä testaamassa, sopiiko kuuppaan. Koeajo jää nyt väliin, mutta jos se on hyväksi todettu niin eipä väliä.....

C3:sta muistelen lukeneeni jostain, että siinä etuosastaan tasaiseen visiiriin jäisi vesi ja örkit "kellumaan" ja että parannuksia C2:een ei olisi ihan hinnan perusteeksi.
    No, olimitenoli, iso pää vaatii kunnon suojan, pää edellä kuitenkin putoan jos kolahtaa.
    Hyppää viikonloppuna junaa ja osta Lahdesta, eiköhän sieltä messutarjouksena löydy. Itsellä ollut käytössä jo vuosia, tosin ensi kesä mennään jo C3.lla.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Listasta näkyis puuttuvan BMW System 6.
    1000
    Kyl toi taitais toho suuperttiin taittuu.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 04 2010,15:31) kirjoitti
    Listasta näkyis puuttuvan BMW System 6.
    jep, tsekkasin juuri tuon Bemarin. Täytyy ottaa sovituslistalle; näyttää ainakin hieeeenolta. Ehkä vähän turhankin laadukas meikäläiselle, jos nyt niin voi kypärästä sanoa. Näyttäisi olevan propelliluukku päälaella niin jää leijumaan jos tulee kaato..... No, täytyy kuitenkin sovitella.
    Kypärähän on vähän kuin laskettelumonot; menee maku koko hommasta jos ei istu ja eipä varmaankaan kannata satasta
    säästellä tässä konkurssissa. Valinnanvaraakin on ku hondamiehellä baarissa....(?)
    T7
    ÄLÄ ainakaan osta Nolanin N103 n-com mallia!Omani korjausmatkalla Italiassa jo 4:ä kuukautta
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh

En nyt kovin leukava ukko ole, mutten yhtään avattavaa ole löytänyt, missei leuka ottaisi alaosaan kiinni. Säveltäjän ostaisin, vaan ei käy. Shoeit sun muut olen testannut, Nolania ei ole silmiin sattunut. Mikä muuten on nykyisin se poliisien käyttämä merkki ja malli ? Siellähän on erimuotoista kaljupäätä ja kaikilla taitaa olla samaa merkkiä. Kertokaapas, niin yritän huomenna Lahdessa kuikuilla.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (suzuki03 @ Helmi. 04 2010,18:44) kirjoitti
    ÄLÄ ainakaan osta Nolanin N103 n-com mallia!Omani korjausmatkalla Italiassa jo 4:ä kuukautta
    Kyllä taisi mun ostos suuntautua schuberthiin tai bemariin;tietysti jos sopii kalloon. Pääsääntöisesti ajo on ktn 70-110km ja jos Db:t jää klappipotalla alle 90 niin se on jo luxusta.
    Mielellään kyllä lähtisin itse Italiaan 4 kk:ksi korjauttamaan Nolania....
    Tackar tiedoista, alkaa valinta olla yhtä helppoa kun baaritiskillä....
    PS. tilasin Saksasta renkaat kk sitten tot 217€, suomessa olisi ollut 330€; näkyvät juuri saapuneen Turkuun eli kohta kotona.
    Vaihatuskulut onkin sitten eri juttu....

T7
    ottaisin ehdottomasti Nolanin 103, nyt vaimon kans malli 102 ja ollaan tyytyväisiä oltu, kuorikoko vois olla pienempi mut muuten aivan helkutin hyvä potta * suhteelisen hiljanen ja mukava aurinko visiiri, pikalukitus hihnassa on todella näppärä ja luja, kypärän voi aukaista huolettomasti yhdellä kädellä ja pysyy kiinni kovassakin menossa * tohon voi laittaa kypäräpuhelimetkin (102 ) mikä on plussaa niin ei tartte emännän kans huutaa ajaessa *

Tero Eskelinen
    Airoh SV55S? Aurinkovisiiri vakiona ja bluetooth optiona...eikä maksa paljon.

En ole oikeen ulkonäönkään perusteella ikinä tykänny shubertista... mutta viime kesänä sattuneesta syystä kokaisin kaverin C3:sta ja olin kyllä aika myyty...

Siis ite olen vannoitunut umpikypärän käyttäjä (RX7 Corsair), mutta jos tulis avattava kuuppa ostoslistalle niin C3 olis ehdottomasti se minkä hyllyyn tulisi Kevyt ja hyvä käyttää ja ainakin ku valettu mun päähän + integroitu visiirikin oli toimiva.

Aina ei kannata uskoa sokeesti noihin testeihin vaan koittamaan ja testaamaan omaan päähän omassa käytössä, sillä se oikea potta löytyy!
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Lainaa (Mikk@ @ Helmi. 04 2010,15:14) kirjoitti
    Hyppää viikonloppuna junaa ja osta Lahdesta, eiköhän sieltä messutarjouksena löydy. Itsellä ollut käytössä jo vuosia, tosin ensi kesä mennään jo C3.lla.
    No, perskeleen perskeles. Luulin selkeyttäväni itselleni valintaa, mutta näinhän se meni; lisää malleja tsekattavaksi.
    Se on sitten tosiaan lähdettävä Lahteen viikonloppuna, eipä silti, muutenkin kiva mennä. Menee vaan kuumemittari tappiin kun nytkin on jo vähän lämpöä.
    T7
    Lainaa (aj@ @ Helmi. 04 2010,19:01) kirjoitti
    En nyt kovin leukava ukko ole, mutten yhtään avattavaa ole löytänyt, missei leuka ottaisi alaosaan kiinni. Säveltäjän ostaisin, vaan ei käy. Shoeit sun muut olen testannut, Nolania ei ole silmiin sattunut. Mikä muuten on nykyisin se poliisien käyttämä merkki ja malli ? Siellähän on erimuotoista kaljupäätä ja kaikilla taitaa olla samaa merkkiä. Kertokaapas, niin yritän huomenna Lahdessa kuikuilla.
    eikös noilla setäsinisillä oo X-LITE
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Lainaa (fj 1200 @ Helmi. 05 2010,11:57) kirjoitti
    Lainaa (aj@ @ Helmi. 04 2010,19:01) kirjoitti
    eikös noilla setäsinisillä oo X-LITE *
    "skoudemalli" X-Lite 1002

= painava, huonosti istuva, meluisa, aurinkovisiiri ei toimi, itelle en ikinä ottais
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Terveiset Lahdesta Jo nyt älyttömästi väkeä. Muusta sitten shown jälkeen. Kokasin sen X-liten, Shoei Multitecin, Cabergin, Säveltäjän pari mallia ja lopuksi Nolanin ja Marushin. Lopputulos: Nolanilla yhdessä mallissa on irroitettava leukaosa ja Säveltäjällä muistaakseni J 1 ? Joka tapauksessa semmosella leukaraudalla. Nämä pari viimeistä tuntuivat hyviltä ja näkökenttääkin on. Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin vain avokypäriä leukasuojalla. Mitäs mieltä näistä kummajaisista ollaan. En ole huomannut keskustelua. Turvallisempia ilmeisesti kuitenkin ovat kuin avopotat.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (aj@ @ Helmi. 05 2010,21:45) kirjoitti
    Terveiset Lahdesta Jo nyt älyttömästi väkeä. Muusta sitten shown jälkeen. Kokasin sen X-liten, Shoei Multitecin, Cabergin, Säveltäjän pari mallia ja lopuksi Nolanin ja Marushin. Lopputulos: Nolanilla yhdessä mallissa on irroitettava leukaosa ja Säveltäjällä muistaakseni J 1 ? Joka tapauksessa semmosella leukaraudalla. Nämä pari viimeistä tuntuivat hyviltä ja näkökenttääkin on. Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin vain avokypäriä leukasuojalla. Mitäs mieltä näistä kummajaisista ollaan. En ole huomannut keskustelua. Turvallisempia ilmeisesti kuitenkin ovat kuin avopotat.
    Itse pääsen vasta sunnuntaina ja vähän arveluttaa mahtuuko sisään, täytyy laittaa old spaissia..
    Noissa irroitettavissa leukasuojissa käy ensin mielessä, jotta irtoaako oma leuka suojan mukana kun kolahtaa asfalttiin. Toisaalta, onko "kiinteät" sitten sen lujempaa kiinni, enpä tiedä.
    Veikkaisin oman ongelmani olevan myös juuri tuossa edellämainitussa; mahtuuko leuka liikkumaan kypärässä vai ottaako kiinni. Eipä auta muu kuin sovitella sunnuntaina.
    Täytyypi kyseskellä jos siellä sattuu olemaan valmistajien edustajia, jotta aikovatko tulevaisuudessa tuotekehittelyssä ottaa huomioon pitkäleukaiset; eli sama malli kahdella eri leukapituudella. Vai olisiko sitten noihin irrotettaviin malleihin tarjolla vaihtoehtona eri pituuksia.
    PS. kerran on mennyt leuka poikki ja 7 vko pilliruokaa ilman hampaiden pesua, hyi saatana

T7
    Multitec istui hyvin päähän ja on laadukas. Muista ei kokemusta.

-hh-
    Joo, tuli käytyä messuilla testaamassa nuo kypärät. BMW jäi kokeilematta. Ainoa mikä tuntui toimivalle ja mihin leuka mahtui hyvin oli tietenkin tuo Shuberthin C3 ja hintaahan on reilusti. Ei auta, se on hommattava sellainen.
    Tuntui kyllä tosi hyvältä ja helppokäyttöiseltä; myös aurinkovisiiri toimi"portaattomasti". X-litessä jäi heti visiiri jumiin joten se jäi heti pois laskuista. Nolan muuten hyvä, mutta ei aurinkovisiiriä, kiinnitys renkailla eikä leuka mahtunut.
    T7
  30.  
    Schubert C2:een ei minun leuka mahtunut. Kokeilin sen jälkeen BMW System V:n ja Multitec:n joista Shoie tuntui paremmalta päässä joten ostin sen. Tyyväinen olen ollut. Noista kahdesta ainakin Moto1:n juttusarjan mukaan BMW on hiljaisempi.
    Norden 901
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen