Antakaas vähän vinkkejä:
Piti vaihtaa kytkinlevyt kyseiseen cebariin mut homma tyssäsi akselin mutteriin.En nyt osien nimiä tiedä mutta kytkinjousihässäkän alla on mutu joka lukitsee jonkin kehän?? tms.jonka alla kytkinlevyt sijaitsee.Akseli pyörii räikän mukana.Saiskos sen kotikonstein avattua vai tarvitsenko Hondan lukitustyökalun?
Ja pyörähän on vm:97
ee... perkala saat mut epäilemään muistiani. mut eihän siellä mitään ole.
kytkinpakan painelevy lähtee irti siitä keskiakselista vetämällä tai ruuvarilla raottamalla kun kaikki 4-8 kytkinjousta on poistettu. enpä muista monta niitä on mutta ei mitään muuta tarvitse irroittaa... eihän... ei vidu katson manuskasta huomenna.
se sun painelevy on varmaan vaan vähän jämpissä uloimmassa kytkinlevyssä kun siellä on öljyä välissä. ei sitä mikään mutteri enää kiinni pidä.
se painelevyn läpi tuleva akseli on siis kytkinkahvassa kiinni vaijerin välityksellä ja se vetää pakan auki kykää painettaessa, siten vapauttaen kytkinlevyt kytkinkorista.
Kuvan kun laitat niin mä kerron heti mikä ahdistaa ja miten aukaiset.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Onkos kyseessä tällainen paketti?
Äkkiseltään näyttäisi että keskimutteri tosiaan pitää koko pakan kasassa?
Siinähän se kuva on ja mutteri nro18 on kyseessä.Mutun takana oleva paketti pyörii mutun mukana.tarttis jotenki saada lukittua![]()
Saakos tuon jousien painelevyn paikoilleen ilman tuota keskilaakeria?
Elikkäst saisi jousilla kytkimeen painetta ja pitoa.
Ja jatkokysymyksenä mahtuuko siitä levyn reiästä hylsä tahi jatkovarsi läpi?
Jotenkin näin taisi kaverin DR650rse suitzan kytkin purkaantua.
Tai sitten se perinteinen, terävästi iskevä pulttipyssy...
Kiristys momenttiin tietenkin tuolla hankalampaa...
Ainiin aargh. Juu eipä taida olla montaa keinoa jotka ei sisältäisi pulttipyssyä. Tuo ei mitenkään ihan sairaan kireällä ole joten myös iskumeisseli sopivalla hylsypäällä voisi avata. Kankaalla voit koittaa pitää kiinni siitä etupuolelta varsinkin jos pääset pulttarilla avaamaan. Saaminen momenttiin takaisin onkin melko hankalaa ilman työkalua.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Opuksen mukaan momentti pitäisi olla 120Nm.No pitänee kokeilla pulttipyssyllä.Ja vaihde tietenkin vapaalla vai?Kiitoksia vinkeistä
Mitenkäs tämä perinteinen pattingilla tahi jarrulla takarengas lukkoon ja vaihde päälle konsti?
Pulttipyssyn kanssa varmaankin varovainen pitää vaihteen vapaalla.
Kestäähän nuo laatikot kohtuullista rääkkiä ihan jo ajossakin.
Vuodesta toiseen...
Mahtaisko erikoistyökalun kuvaa löytyä jostain?Jos vaikka saisi itse sellaisen tehtyä
Clutch center holder 07JMB-MN50300 eli 07JMB-MN50302 ja maksaa 367€.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Taidat työksesi tehdä näitä hommia.Kerro/vihjaa laittaisitko lankun takapyörään kytkinremonttia tehdessäs?Kannattaako maallikon edes yritttää vaihtaa levyjä/mitä yllätksiä voi tulla?
Tulipa viime kesänä vaihdettua vastaavaan laitteeseen kytkinlevyt, niin työkalun tein sopivan kokoisesta reikäporasta, johon rälläköin neljä ristikkäistä uraa ja vääntövarren tein pätkästä lattarautaa. Keskelle piti reikä suurentaa hylsylle sopivaksi. On käytännössä aikas mahdoton saada sopivaan momenttiin keskimutteri, jos ei saa jollain kunnolla pidettyä kytkimestä kiinni. Työalulle taisi tulla hintaa reilu kymppi...
Toisilla lamppu hehkuu kirkkaana.Olen miettinyt pitkään miten työkalun saisi tehtyä.Kiitos ideasta
Huomenna reikäporaa ostamaan
No niin.Pulttipyssyllähän se sitten irtosi kun kytkinpakasta kädellä piti vastaan piti.Ei ollut edes piukassa. Ammattilaisen mielestä takaisin momenttiin saaminen ei ole tärkeää.Pyssyllä vaan kiinni ja pitää kädellä vastaan.Siinä sen sit pitäisi pysyä ja toimia.
Näin olen itse tehnyt asian. Pakan ulkomitta on niin paljon mutteria suurempi että siihen saa ihan kädellä ja pyyhkeellä melko paljon kiinni pitävää voimaa.(Marski2805 @ Maalis. 03 2010,19:20) kirjoitti
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland