Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
    Itse meinaan ostaa Stormilta kuvankaltainen ,hinta on kova, 6 e
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 25 2010,00:38) kirjoitti
    Vaimentimen sisämittaa pienempi huilu jossa sekalainen määrä reikiä sivuilla. Pakottaa kaasut kiertämään vaimentimen laitojen (ja villojen) kautta.
    Menettääköhän nuo kokonaan tehonsa jos ei niitä villoja ole lainkaan? Joka tapauksessa voisi hommata tuollaiset mitä Bombertone esitteli.
    Retired
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 25 2010,11:34) kirjoitti
    Itse meinaan ostaa Stormilta kuvankaltainen ,hinta on kova, 6 e *
    Hommasin viime kesänä tommoset ja kaverin pajalla askarreltiin parinkymmenen asteen kulma tuohon ohuemman osan alkupuolelle, kun ei tuollaisenaan istunut paikoilleen.

Toimivuus kokeilematta.
    YZF600R -> RSV1000R
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 25 2010,11:34) kirjoitti
    Itse meinaan ostaa Stormilta kuvankaltainen ,hinta on kova, 6 e *
    Hitto, toihan on kokeilemisen arvoinen idea. Ackran omilla killereillä tulee esim ahvenistolle ja melkein mätäpurkkiinkin liikaa ääntä.

Viime kesänä kokeilin lisätä orkkis killerien sisään ohuempaa putkea, mutta ääni ei juuri hiljentynyt plus alkoi poppareista tulemaan paineet ulos. Eli ei tosiaan kannata liikaa putkea ettei paukahda vaimennin.
    "The Slow And Pathetic"
    Tomppa kyseli "Kuinka hyvin vaimentaa?"

Mittarilla ei ole mitattu,mutta jytinä potan sisällä mikä ärsyttää
    ilman killeriä ajaessa ei tuon kanssa kuulu.
    Omassa pyörässä en ole käytännössä tehoissa havainnut eroa.
    Huom! reikiä ei porattu kerralla nykyiseen kokoon,vaan niitä suurennettiin
    1mm kerrallaan kunnes sopiva taso saavutettiin.(10kpl halkaisia 9mm).
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 25 2010,15:59) kirjoitti
    Tilattu on, sitä Stormin huilua. Bensa on niin arvokasta tänäpäivänä että ei kannattanut 6 euron kuluja vastaan alkaa ajamaan 80 km. Posti tuo maanantaina. Ja sitten villoittamaan , ja maailma pelastuu
    Onko tuo ruostumatonta?

Eipä ole kallis jos on.. Ei kannata kyllä alkaa värkkäämään, mikäli mitoitus käy tommosenaan..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 25 2010,19:19) kirjoitti
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 25 2010,15:59) kirjoitti
    Tilattu on, sitä Stormin huilua. Bensa on niin arvokasta tänäpäivänä että ei kannattanut 6 euron kuluja vastaan alkaa ajamaan 80 km. Posti tuo maanantaina. Ja sitten villoittamaan , ja maailma pelastuu
    Onko tuo ruostumatonta?

Eipä ole kallis jos on.. Ei kannata kyllä alkaa värkkäämään, mikäli mitoitus käy tommosenaan..
    Ei ole, ihan sinkittyä rautaa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 26 2010,13:01) kirjoitti
    Täytyy kerrankin kehua Stormia, eilen klo 15.30 tilasin killerin ja tänään klo 12.30 oli paketti ovelle kannettuna. Kyllä sanoisin että varmaan pelkällä killerilläkin ilman villoja vaimentaa jonkun verran,on meinaan sen verran väkäsiä tukkeena siinä ,totahan voi sit muokata korvien mukaan,ja kyllä kiiltää
    Millä nimikkeellä tai tuotenumerolla toi löytyy nettikaupasta, kun ei millään osu silmään.
    "The Slow And Pathetic"
    Lainaa (bombertore @ Helmi. 26 2010,13:11) kirjoitti
    Sellainen tuotenumero kuin EMG-80-78943
    Tattista.

Löytyikin välittömästi.
    "The Slow And Pathetic"
    Luulis että tuo tukkii paljon enemmän kuin tuollainen reikälevy. Olikos se levy siinä sliparitestissä jossain muualla kuin putken päässä?
    Retired
    Ootko yhtään laskenut että miten paljon pinta-ala pienenee?
    Sori että kysyn...

En kommentoi ilkeyksissäni vaan ihan asiasta.
    Kokeiltiin eilen Yoshin ja Racefitin killereitä. (siis ko. putkille valmistajan tekemiä)
    Koneet käytetty lämpimiksi ja sit pihtien kanssa killeriä paikalleen.

Yllättävän paljon puhallus pistää vastaan mutta samalla yllättävän paljon ääni vaimenee!

Huomionarvoista minusta on se että tehdastekoisten killerien paikallen asettamista vastustaa noinkin kova ilmanpaine.

(no, joo, paljonkohan vastustais ihan ite suunnittelematta tehty "killeri"..., suhteessa desielien pienenemiseen...)

Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    En ole laskenut ,mulla on vaan niin julmetun iso (59 mm) putki ja lyhyt äänenvaimennin (25 cm) ,ja vaikka vaimentimessa on killerit niin tulee todennäköisesti liikaa ääntä,siis poliisin mielestä. Ajattelin jos saisi vähän pehmeemmäksi sen äänen eikä niin repiväksi, täytyy kokeilla.
    Lainaa (HabaXX @ Helmi. 16 2010,21:41) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    itseltä puuttuu kyllä tuo E-merkkikin putkesta...
    Ite oon kyllä ymmärtäny jos on ennen 2003 rekisteröity pyörä, ei E-merkki ole putkessa tarpeen. Meluraja on kriteerinä. mmaf
    taitaa kuitenkin olla silleesti että jos on E- hyväksytty/tyypitetty pyörä niin sitten pitää se E- merkkikin löytyä, ja valmistajan kilven db raja +5 db on sitten se mitä mitattaessa saa olla.

2003 jälkeen kaikki on autom. e- tyypitettyjä, sitä ennen 1999 jälkeiset uudet mallit.

näin mää siis tän ymmärrän.

'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Mitäs mieltä täällä väki on täälläisesta, kun pyörä vm 96 ja äänen vaimentimena toimii Jardline merkkinen vaimennin.. On made in usa mallia tuo pönttö eli, ei löydy tuota E-merkkiä.
    Lisäks entinen omistaja oli katsastanut pyörän tuolla vaimentimella. Koska kyseessä on tuontipyörä, oli inssi hyväksynyt vaimentimen MUTTA, ei ollut laittanut merkintää rekisteriotteeseen..

Mitähän tästä kaikesta voi seurata tuolla tien päällä?
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
    MP-talli osiossa sivulla 12 on vastaus sun kysymykseen (en osaa sitä linkittää tähän ) ,kiivasta keskustelua E-hyväksyntä otsikolla.
    Lainaa (bombertore @ Maalis. 01 2010,20:02) kirjoitti
    MP-talli osiossa *sivulla 12 on vastaus sun kysymykseen (en osaa sitä linkittää tähän ) *,kiivasta keskustelua *E-hyväksyntä otsikolla.
    No siellähän olikin kunnon vääntö aiheesta päällänsä.

Kuvitellaan tilanne:
    -olet ostanut pyörän ja olet juuri aloittanut harrastuksen. Poliisit pysäyttävät ja toteavat että ei ole laillinen putki pyörässä. Selitys ei varmaan auta, että olet juuri ostanut pyörän ja et tiedä ko. laitteen lakiasäädöksistä vielä mitään. Syyllistytkö tässä rikokseen muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajosta?
    Paljon näkee MP-liikeidenkin myyvän pyöriä(käytettyjä) joissa ei ole asianmukaisesti hoidettu muutoskatsastusta.
    suzuki rf 600r -96

Näin kävi juuri minulle , eli ostin pyörän liikkeestä joka oli tuotu Saksasta ja siinä oli Bos putki missä ei ollut e-leimaa, löytyi kyllä sitten hyvin jemmassa putken alla,not for road use :-) .Sitten setä sininen yks päivä tuli tarkastamaan mun rakennettua Fighteria, ja kynä alkoi sauhuamaan. Ei auttanut selittää että ostin sen tällä putkella, ja että onhan tää maahan tuotaessa varmaan katsastettu, merkintä tuli että olis pitänyt muutoskatsastaa+sakot ,mutta jotenkin se homma jäi tekemättä
    Lainaa (bombertore @ Maalis. 01 2010,22:48) kirjoitti
    Näin kävi juuri minulle , eli ostin pyörän liikkeestä joka oli tuotu Saksasta ja siinä oli Bos putki missä ei ollut e-leimaa, löytyi kyllä sitten hyvin jemmassa putken alla,not for road use :-) .Sitten setä sininen yks päivä tuli tarkastamaan mun rakennettua Fighteria, ja kynä alkoi sauhuamaan. Ei auttanut selittää että ostin sen tällä putkella, ja että onhan tää maahan tuotaessa varmaan katsastettu, merkintä tuli että olis pitänyt muutoskatsastaa+sakot ,mutta jotenkin se homma jäi tekemättä *
    Juust.. No pitääpä yrittää jatkaa vakioänkkärin mettästystä omaan pyörään. Tämän hetkises vaimentimes ei lue et "Not for road use".
    Mut ei siinä ole sitä leimaakaan..
    suzuki rf 600r -96

Eikö se E-leima vaadittu 2005(2003?) ja myöhemmin rekisteröidyiltä?

Tuosta Micronista tuo "not for road use" teksti lähtee, kun työstää killerin kiinnityksen hiukan huolimattomammin..

ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    E- hyväksyntä pitää löytyä jos pyörä on E- tyypitetty. Käytännössä 1999 - > uudet mallit on ja 2003 -> tuo tuli pakolliseksi.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Oli pyörä miten vanha tahansa, täytyykö äänenvaimennin muutoskatsastaa vaikkei sitä E-merkkiä löydy?
    Kokemuksia ja lujaa faktaa jos jollain on..
    suzuki rf 600r -96

Olen sitä mieltä,että teette turhan vaikeaksi hienon harrastuksen.
    Minä en mieti mitä mahtaa viranomaiset sanoa moposta,on niitä
    suurempiakin rikollisia.
    Vaimenninkin on mallia oma,eikä tullut prässättyä E-hyväksyntää
    kylkeen.

Lainaa (polip @ Maalis. 03 2010,21:27) kirjoitti
    Olen sitä mieltä,että teette turhan vaikeaksi hienon harrastuksen.
    Minä en mieti mitä mahtaa viranomaiset sanoa moposta,on niitä
    suurempiakin rikollisia.
    Vaimenninkin on mallia oma,eikä tullut prässättyä E-hyväksyntää
    kylkeen.
    Näin on.
    En millään jaksa uskoa että viranomaisia nyt yhtäkkiä alkais kovasti kiinnostaa jotkut E-piperrykset mun mopossa.
    Edelleen uskon että a) käyttäytymällä liikenteessä kohteliaasti ja muita huomioiden b) pitämällä oma mopo siistinä ja asiallisena saa ihan rauhassa moikata poliisille ja jatkaa omaa ajoaan.
    En tarkoita jatkuvaa alinopeuden ajamista enkä ainakaan kukkahattuilua mutta on paikkoja joissa voi revitellä, jossain muualla taas ei.

Mutta siis itse asiaan, E-merkintöjä ei mun vaimentimissani ole enkä ole asiasta murheissain
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Testasin Buellissa reikälevyä. (Jep, sellaista viemäriin tulevaa...) Levy sopi putkeen hyvin ja sen sai nätisti pultilla kiinni. 7 reikää joista 6kpl n. 10mm ja keskimmäinen ehkä 6-8mm.

Äänet vaimeni hieman ja muuttuivat sävyltään pehmeämmiksi, paukuttelu moottorijarruissa vaimeni poksahduksiksi.

Ikävä kyllä tämä pieni muutos teki pyörästä selkeästi tukkoisemman koko kierrosalueella. Perstuntumalta eron huomasi erittäin selvästi. Otin levyn pois ja pyörä liikahti aivan eri tavalla. Hyvänä esimerkkinä killerin kanssa 1->2 vaihtaessa pyörä ei juuri keuli, kun ilman killeriä aika reippaastikin. Samoin kiihtyvyys esim. nelosvaihteella 80km/h -> kokeiltuna ero on merkittävä, eikä varmasti johdu esim. suuremman äänen luomasta illuusiosta.

En suosittele. Tulipa kokeiltua.

Retired
    Lainaa (Utah @ Helmi. 24 2010,08:55) kirjoitti
    Älkää nyt alkako liimailemaan pakoputkeen mitään, se ei kestä, ja kun irtoaa niin lähtee kun tykin suusta taaksepäin. Ainut oikea on se ruuvikiinnitys.
    Allekirjoitan tämän. Tuota reikälevyä edeltänyt huiluvaimennin oli pultilla kiinni. Pultti jäi, levy lähti. Mikään liima tms. ei tosiaan kyllä pitäisi.

Nyt riitti mun osalta DIY vaimennuksien kokeilut.
    Retired
    DIY on jees. *Tässä oma killeri ducatiin. *Mölyt putos 94db:stä 89 db:iin. Kiinnitys pultilla ja mutterilla. Pelkkä pyöreistä rautatangoista tehty risti keskellä huilua rikkoomyös ääntä. Sen voi toki tehdä myös pellin suikaleista. Sellainen ratkaisu löytyy myös Borlan vaimentimista.

Ei oo vaikea tehdä, ei tuntunut kuristavan kovin paljoa, ja toimi. *Ei tommosta muuten tarttis, mutta ne mummot siellä Ahveniston naapurissa...

MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Lainaa kirjoitti
    DIY on jees. Tässä oma killeri ducatiin. Mölyt putos 94db:stä 89 db:iin. Kiinnitys pultilla ja mutterilla. Pelkkä pyöreistä rautatangoista tehty risti keskellä huilua rikkoomyös ääntä. Sen voi toki tehdä myös pellin suikaleista. Sellainen ratkaisu löytyy myös Borlan vaimentimista.
    Akran pöntöissä on miltei identtiset killerit noihin verrattuna. Ohut putki on vaan pitempi. En ole viitsinyt edes kokeilla miten ne vaikuttaa ajoon koska mopo kuullostaa niiden kanssa aivan ompelukoneelta. Eli ainakin vaimentavat riittävästi.
    SV 1000N -05
    diy linjalla mennään, kokeilin eilen killerin esiastetta, eli laitoin putkien päihin peltilevyt jotka kuristivat reiän 45 -> n. 30 mm:iin ilman mitään putkia (koska sopivaa ei ole vielä tullut vastaan). Herranen aika mikä pauke ja räpätys twinin putkista kuuluikaan, en kehdannut lähteä edes koeajolle. kierroksia lisätessä pauke vähän tasaantui mutta tyhjäkäynnillä ja keskikierroksillä se lisääntyi suoriin hormeihin verrattuna aivan selvästi.
    nyt putken etsintään, ja kokeilemaan siinä eri pituuksia
    TRX850 -96
    XT500 -80
  29.  
    Lainaa (Jii_Koo @ Syys. 28 2010,13:46) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    DIY on jees. *Tässä oma killeri ducatiin. *Mölyt putos 94db:stä 89 db:iin. Kiinnitys pultilla ja mutterilla. *Pelkkä pyöreistä rautatangoista tehty risti keskellä huilua rikkoomyös ääntä. *Sen voi toki tehdä myös pellin suikaleista. *Sellainen ratkaisu löytyy myös Borlan vaimentimista.
    Akran pöntöissä on miltei identtiset killerit noihin verrattuna. Ohut putki on vaan pitempi. En ole viitsinyt edes kokeilla miten ne vaikuttaa ajoon koska mopo kuullostaa niiden kanssa aivan ompelukoneelta. Eli ainakin vaimentavat riittävästi.
    Jep, mutta äänet saa tuolla sopiviksi lyhentelemällä tuota putkea, itellä lähti vissiin 2/3 osaa ainakin näistä Vinceistä ja sitten oli ok äänet. Ilman killereitä määrätyllä kierrosalueella hornamainen ääni.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12