Blackbirdin orkkispakosarja kaipaa uutta maalia. Piiloonhan se jää katteiden taakse, mutta ei oikein tuon näkösenä kehtais ruuvata kiinni.
Kannattaako tuota edes yrittää maalata omin avuin? Ajattelin käyttää maalaukseen VHT:n Flameproofia, mutta tarvitseeko tuo hiekkapuhalluksen onnistuakseen. Käsipelillä hinkkaamalla jää väistämättä vähän ruostetta.
Linkki
Tuo vois olla hyvä maali pakosarjaan.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=25407
Jep, tuo Black Satin on hyvää tavaraa, selvästi parempaa kuin mikään kilikali-kuumankesto. Mutta se vaatii sitten tosiaan sen täyden ja huolellisen prosessin hiekkapuhalluksineen, että toimisi kunnolla.(fjr04 @ Helmi. 08 2010,21:28) kirjoitti
Haastavinta pakosarjan pinnalle on eturenkaasta lentävä kura ja hiekka. Tuota kun tulee jatkuvasti oikein kunnolla kuumana käyvälle pinnalle, niin ei siinä mikään kestä, ei edes tuo Black Satin. Suunnilleen puhtaana pysyvissä paikoissa kestää kohtuullisen hyvin laadukas spray-maalikin. Itse olen todennut hyviksi Motipin ja DupliColorin versiot, VHT:kin on varmaan ihan hyvää. Vaparin pakosarjassa nuo spraymaalit pysyivät pääosin ihan hyvän näköisenä ennen kuin saivat liikaa kuraa niskaansa, ainoastaan ihan alkupäästä väri meni nopeasti harmaaksi. Vertailun vuoksi Tuo Black Satin pysyy nätin mustana turbon pakosarjassakin paitsi kollektori, joka on suoraan eturenkaalta lentävän moskan tulilinjalla ja kaikista kuumin paikka, alkoi hilseilemään melko nopeasti.
Arttu
Mulla on ollu turbon pakosarjassa ihan tavallista Horna "kiuasmaalia" ja hyvin on pysynyt. Pikkasen kiilto häviää kun muutaman viikon on ollu käytössä mut muuten on toiminut. Sulla varmaan käyrät rosteria et en tiedä miten siihen ottaa kiinni mutta en ihan ymmärrä mitä haet orkkiskäyrien maalaamisella. Oma Bläkkärin putkisto oli ihan siisti aikanaan ilman mitään maalaamista. *(Kallo @ Helmi. 08 2010,20:54) kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Tuohon turbon pakosarjan maalaamiseen vinkkiä, eli himassa kun vaimo on kaupoilla voi vetää uunissa 200 asteiseksi ja sitte laadukkaalla spreillä väri ja sitte muhimaan esim.150 asteeseen puoleksitoista tunniksi. Pysyy huomattavasti paremmin kuin suoraan vedettynä.
Itse olen käyttänyt tätä.
Harmittavan pieni purkki ja pensselöitävä, mutta kestävä ja yksi kerros riittää, kaksi kestää.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Idea on hyvä sinänsä, mutta taitaa standardi-sähköuuni olla hiukan ahdas rivinelosen pakosarjalle...(miclos @ Helmi. 14 2010,02:25) kirjoitti
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Joo tiukkaa voisi tehdä, mutta mennään niillä uuneilla ja sarjoilla joita löytyy. Hyvä syy siirtyä lyhyempään pakosarjaan (turbo). *(Elmeri H. @ Helmi. 14 2010,13:22) kirjoitti
![]()
(Kumppari @ Helmi. 14 2010,11:45) kirjoitti
Taitaa olla linkin maali samaa tavaraa kun kertomani HORNA. Nimi vaan vaihtunut. Itse maalasin ekalla kerralla myös pensselillä mutta kun myöhemmin jo omistin kynäruiskun niin sillä maalasin viimeisimmän pakosarjan minkä turboon tein.
Horna on Teknoksen tuote, väriltään musta ja kestää hitusen vähemmän lämpöä (400-650 astetta) mallista riippuen.(cool´eri @ Helmi. 14 2010,21:08) kirjoitti
Termalille annettu punahehkuun kestävä pinnoite kun on hieman häilyvä käsite ja kestää yleensä n. 850 asteeseenkin saakka.
Rosterilla kestävyys on vieläkin korkeampi.
On aika litkua jo valmiiksi, niin tuo ruikutus saattaa olla aika suttaavaa, vai oliko? Paremmasta jäljestä nyt on varmaan turha puhua.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Litkua oli joo eli ei tarvinnu ohentaa ruiskulle. Ruiskulla tuli siistiä jälkeä. Pensselillä jäi siveltimen jäljet. Toisaalta turbon sarja jää mukavasti piiloon et ei oo niin väliä millanen pinta on. Tietty jos tarkasti kattelee ni sarjankin näkee.(Kumppari @ Helmi. 15 2010,19:29) kirjoitti