Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Nyt olisi semmoinen tilanne että on kädessä takaiskarit joissa on paluuvaimennuksen säätö.

    Pamput on huollettu, mutta nyt tulikin eteen jonkinmoinen ongelma. Paluuvaimennuksen säädön perusasetukset pitäisi saada kohdilleen.

    Mikä siis olisi sopiva määrä paluuvaimennusta vaikka minimiasetukselle? Olettaisin että minimiasetuksella vaimennus voi olla melko pientä, käsin repien vain kevyttä vastustusta.

    Olenko oletuksineni aivan metsässä? Jos joltain löytyy tietoa asiaan, olisi mukava kuulla kommentteja. Saa säädöt toki kokeilemallakin selville mutta ei viitsisi turhaan pamppuja asennella ja irroitella pyörästä.

    Edit: Pyörä on siis MG Nevada 750 ja iskareita tosiaan kaksi kappaletta.



    Pegaso IE
  2. #2
    Mikäs on vuosimalli, eli Nevadassa taitaa vaihdella takapumput vuosimallin mukaan.
    Jos esijännityksen säätö on kierrejutulla niin siihen oli jokin ohjearvo (oisko ollut jotain 10 mm, en muista varmaksi) mutta paluuvaimennuta varten on muistaakseni 5 asentoinen säätö josta 1 on pehmein ja 5 tiukin.
    Perussäätönä voisi pitää yksin ajaessa 2-3 kun esijännitys on kohdallaa. Kaksi ja kamat päällä 5 ja esijännitystä niin paljon kun pystyy laittamaan. Ei se Nevadassa takajousitus ole ongelma vaan keula (siis vanhemmissa missä on ns. patruuna keula) ja onneton emäputken tuenta.



    Taivas saa odottaa
  3. #3
    Vuosimalli on 98, eli se "välimalli" jossa on pidemmät iskarit kun ympärillä.

    Kiitos vastauksesta, mutta yritin kysyä hieman eri asiaa

    Eli yritetään uudelleen. Iskarit oli tosiaan kokonaan levällään, ja kun iskarit purkaa, purkautuu myös paluuvaimennuksen säätömekanismi. Kun paluuvaimennuksen säätömekanismia pakkaa takaisin, se pitää "säätää". Tämä perussäätö vaikuttaa sitten siihen, millä välillä käyttövivun 1-5 säätö vaikuttaa.

    Riippuen siis "perussäädöstä" tämä 1-5 käyttösäätö voi olla aivan mitä tahansa. Kysymys siis onkin, minkälaista vastusta paluuvaimennuksen pitäisi antaa ilman jousia, käsin liikuteltaessa.
    Pegaso IE
  4. #4
    Lainaa (Cobretti @ Helmi. 15 2010,21:38) kirjoitti
    Vuosimalli on 98, eli se "välimalli" jossa on pidemmät iskarit kun ympärillä.

    Kiitos vastauksesta, mutta yritin kysyä hieman eri asiaa *

    Eli yritetään uudelleen. Iskarit oli tosiaan kokonaan levällään, ja kun iskarit purkaa, purkautuu myös paluuvaimennuksen säätömekanismi. Kun paluuvaimennuksen säätömekanismia pakkaa takaisin, se pitää "säätää". Tämä perussäätö vaikuttaa sitten siihen, millä välillä käyttövivun 1-5 säätö vaikuttaa.

    Riippuen siis "perussäädöstä" tämä 1-5 käyttösäätö voi olla aivan mitä tahansa. Kysymys siis onkin, minkälaista vastusta paluuvaimennuksen pitäisi antaa ilman jousia, käsin liikuteltaessa.
    Oletko kysynyt Guzzikerhon palstalla, siellä on aika paljon Guzzi tietäjiä. Ja Guzzin maahantuoja voi myös auttaa. Tuon ikäluokan Nevadat eivät ole yleisimpiä Suomessa (kaan)
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    En ole kysynyt guzzipalstalta vielä, pitää kokeilla sieltäkin.
    Pegaso IE
  6.  
  7. #6
    Lainaa (BlackCat @ Helmi. 15 2010,21:16) kirjoitti
    ... ja onneton emäputken tuenta.
    Excuse me?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)