Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 121:sta
  1. #91
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Tämä sama Liikenneturhan kampanja on tullut joka vuosi viimeisen 10 vuoden aikana tähän aikaa vuodesta ja muutama viikko myöhemmin vakuutusyhtiöt toistavat samaa mantraa - katsokaapa vain.
    Nimenomaan tuosta yllälainatusta on kyse! Tarkoitushakuisella tilastoräätälöinnillä ja raflaavilla otsikoilla käännetään huomio pois itse asiasta jotta päästäisiin toteuttamaan tämän maan mantraa eli ainaisia ja loputtomia maksujenkorotuksia.
    <br />
  2. #92
    Lainaa (peppoone @ Helmi. 15 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Tämä sama Liikenneturhan kampanja on tullut joka vuosi viimeisen 10 vuoden aikana tähän aikaa vuodesta ja muutama viikko myöhemmin vakuutusyhtiöt toistavat samaa mantraa - katsokaapa vain.
    Nimenomaan tuosta yllälainatusta on kyse! Tarkoitushakuisella tilastoräätälöinnillä ja raflaavilla otsikoilla käännetään huomio pois itse asiasta jotta päästäisiin toteuttamaan tämän maan mantraa eli ainaisia ja loputtomia maksujenkorotuksia.
    Salaliittoko kyseessä?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #93
    Lainaa (pecha @ Helmi. 15 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (peppoone @ Helmi. 15 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Tämä sama Liikenneturhan kampanja on tullut joka vuosi viimeisen 10 vuoden aikana tähän aikaa vuodesta ja muutama viikko myöhemmin vakuutusyhtiöt toistavat samaa mantraa - katsokaapa vain.
    Nimenomaan tuosta yllälainatusta on kyse! Tarkoitushakuisella tilastoräätälöinnillä ja raflaavilla otsikoilla käännetään huomio pois itse asiasta jotta päästäisiin toteuttamaan tämän maan mantraa eli ainaisia ja loputtomia maksujenkorotuksia.
    Salaliittoko kyseessä?
    Sillä perustellaan vakuutushintojen nosto ja poliisien kurikampanja sekä jatkossa merkittävästi kalliimmat ajokortit, yms.
    ... jotain piti muistaa
  4. #94
    Lainaa (seku @ Helmi. 15 2010,18:47) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 15 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (peppoone @ Helmi. 15 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Tämä sama Liikenneturhan kampanja on tullut joka vuosi viimeisen 10 vuoden aikana tähän aikaa vuodesta ja muutama viikko myöhemmin vakuutusyhtiöt toistavat samaa mantraa - katsokaapa vain.
    Nimenomaan tuosta yllälainatusta on kyse! Tarkoitushakuisella tilastoräätälöinnillä ja raflaavilla otsikoilla käännetään huomio pois itse asiasta jotta päästäisiin toteuttamaan tämän maan mantraa eli ainaisia ja loputtomia maksujenkorotuksia.
    Salaliittoko kyseessä?
    Sillä perustellaan vakuutushintojen nosto ja poliisien kurikampanja sekä jatkossa merkittävästi kalliimmat ajokortit, yms.
    Ei tuo ole mikään salaliitto, vaan ihan avoin liitto. Olen ajellut yli miljoona kilometriä aiheuttamatta yhtään onnettomuutta ja siitä huolimatta joka ikisenä vuonna on tullut sama kirje, jossa taivastellaan "lisääntyneitä onnettomuuksia jotka pakottavat nostamaan vakuutusmaksuja".
    Hysteeriset kyttääjät tarvitsevat määrärahoja, kontrollifriikit uusia vakoiluvempaimia ja vakuutusyhtiöiden omistajat pääomia. Harmi vaan, ettei vastapuolella ole ketään ja jos onkin, heidän viestinsä häviävät mediasta nopeammin kuin talonmies jäiseltä peltikatolta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #95
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 15 2010,18:52) kirjoitti
    Harmi vaan, ettei vastapuolella ole ketään ja jos onkin, heidän viestinsä häviävät mediasta nopeammin kuin talonmies jäiseltä peltikatolta.
    Noin se on ja joka vuosi sama laulu, eli toimittajan ei tarvi kirjoittaa juttua uusiks
    ... jotain piti muistaa
  6. #96
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Voin luvata 100 %:lla varmuudella että 80 % tämän palsta lukijoista saa seuraavan 4 viikon aikana omalta vakuutusyhtiöltä ilmoituksen, jossa lukee jokseenkin näin: "Moottoripyöräilijöiden liikenneturvallisuus on heikentynyt vuonna 2009. Kohonneista korvausmääristä johtuen liikennevakuutuksen hinta nousee 8-11 % ja vapaa-ehtoisen liikennevakuutuksen hinta 6-8 %:ia".
    Eihän tässä mitään hätää vakuutusyhtiöillä ole, maksajia on tuplamäärä, mutta vahinkoja per maksaja hieman vähemmän kuin aiemmin.

    Liikenneturhassakin voidaan olla tyytyväisiä, autoilijoiden vahingot suhteessa ajoneuvojen määrään ovat selvässä laskussa.

    Varsinainen hätä on motoristien omaisilla, viranomaiset, poliisi ja sairaalat tekevät turhauteina työtään ja omaiset polttavat kynttilöitä.
  7. #97
    Ihmetyttää vain että miksi kaikissa lehdissä vouhotetaan näistä reilusta paristakymmenestä huonotuurisesta joilla ei ollut onni myötä ja liian aikaisin poistuivat joukostamme...

    Ihmettelen miksi ei etusivuilla höyrytä suuremmista ongelmista kuten: itsemurhat(n.3 päivässä) liukastumisista aiheutuneet, sitten vielä hukkuneet yms. yms.

    Esim hukkuneita 147 kpl viimevuonna...

    Määrällisesti taitanee olla menehtyneet motoristit aika pieni ryhmä näistä kaikista muista turhaan menehtyneistä mutta miksi aina valitetaan vaan näistä hurjista motoristeista joita kuolee se reilu 20, kun vastaavasti viikossa tekee jostain syystä samanverran onnettomia itsemurhan...

    No turhaa tämäkin mutta näin tällä erää...

    2009

    Hukkuneiden ennakkotilasto / drunkningstatistik /drowning statistics information
    1.1.-31.12.2009

    Päivitetty 12.1.2010

    Hukkuneet, omkomna genom drunkning 2009 2008 Erotus
    Vesiliikenne / båttrafik / water-borne traffic 41 42 -1
    Uidessa / bad / swimming 36 17 19
    Jäihin / genom is / ice 21 37 -16
    Sukellus / dykning / scuba-diving 2 3 -1
    Pudonnut / fallit i / drop 11 19 -8
    Tuntematon / okänd/ unknown 36 27 9
    Ulkomailla / i utlandet / abroad 0 4 -4
    Yhteensä / totalt / total 147 149
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  8. #98
    Lainaa (hry @ Helmi. 15 2010,19:32) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Voin luvata 100 %:lla varmuudella että 80 % tämän palsta lukijoista saa seuraavan 4 viikon aikana omalta vakuutusyhtiöltä ilmoituksen, jossa lukee jokseenkin näin: "Moottoripyöräilijöiden liikenneturvallisuus on heikentynyt vuonna 2009. Kohonneista korvausmääristä johtuen liikennevakuutuksen hinta nousee 8-11 % ja vapaa-ehtoisen liikennevakuutuksen hinta 6-8 %:ia".
    Eihän tässä mitään hätää vakuutusyhtiöillä ole, maksajia on tuplamäärä, mutta vahinkoja per maksaja hieman vähemmän kuin aiemmin.

    Liikenneturhassakin voidaan olla tyytyväisiä, autoilijoiden vahingot suhteessa ajoneuvojen määrään ovat selvässä laskussa.

    Varsinainen hätä on motoristien omaisilla, viranomaiset, poliisi ja sairaalat tekevät turhauteina työtään ja omaiset polttavat kynttilöitä.
    Hyvin tuo propaganda menee perille. Kun vähän viitsit katsoa tilastoja, huomaat että auto-onnettomuudet eivät vähene, sen sijaan moottoripyöräonnettomuudet vähenee.

    Jostain syystä joku haluaa sinun uskovan päinvastaista ja vakuutusmaksut ovat aina nousseet.

    Liikenneturvan mies väitti etteivät he ole tämänkertaisen otsikoinnin taustalla.
  9. #99

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (hry @ Helmi. 15 2010,19:32) kirjoitti
    Liikenneturhassakin voidaan olla tyytyväisiä, autoilijoiden vahingot suhteessa ajoneuvojen määrään ovat selvässä laskussa.
    Ei voida olla tyytyväisiä koska tuollainen kehitys johtaa siihen että liikenneturha on turha. Pitää keksiä uusia kohteita jotta yhdistys voi tehdä itsensä tarpeelliseksi ja siten jatkaa toimintaansa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #100
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (FJR -07 @ Helmi. 15 2010,19:38) kirjoitti
    Ihmetyttää vain että miksi kaikissa lehdissä vouhotetaan näistä reilusta paristakymmenestä huonotuurisesta joilla ei ollut onni myötä ja liian aikaisin poistuivat joukostamme...

    Ihmettelen miksi ei etusivuilla höyrytä suuremmista ongelmista kuten: itsemurhat(n.3 päivässä) liukastumisista aiheutuneet, sitten vielä hukkuneet yms. yms.

    Esim hukkuneita 147 kpl viimevuonna...

    Määrällisesti taitanee olla menehtyneet motoristit aika pieni ryhmä näistä kaikista muista turhaan menehtyneistä mutta miksi aina valitetaan vaan näistä hurjista motoristeista joita kuolee se reilu 20, kun vastaavasti viikossa tekee jostain syystä samanverran onnettomia itsemurhan...

    No turhaa tämäkin mutta näin tällä erää...

    2009

    Hukkuneiden ennakkotilasto / drunkningstatistik /drowning statistics information
    1.1.-31.12.2009

    Päivitetty 12.1.2010

    Hukkuneet, omkomna genom drunkning 2009 2008 Erotus
    Vesiliikenne / båttrafik / water-borne traffic 41 42 -1
    Uidessa / bad / swimming 36 17 19
    Jäihin / genom is / ice 21 37 -16
    Sukellus / dykning / scuba-diving 2 3 -1
    Pudonnut / fallit i / drop 11 19 -8
    Tuntematon / okänd/ unknown 36 27 9
    Ulkomailla / i utlandet / abroad 0 4 -4
    Yhteensä / totalt / total 147 149
    Kannattais varmaan meilailla liikenneturvaan, niitä varmaan kiinnostaisi jun jutunaiheet, eritoten noi itsariluvut ja hukkuneet.
    Dirty Nasty Furriner
  11. #101
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 15 2010,19:53) kirjoitti
    Liikenneturvan mies väitti etteivät he ole tämänkertaisen otsikoinnin taustalla.
    Siinä piirissä onkin helppo jakaa vuorot: Kuka tällä kerralla ?
    ... jotain piti muistaa
  12. #102
    Lainaa (seku @ Helmi. 15 2010,20:25) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 15 2010,19:53) kirjoitti
    Liikenneturvan mies väitti etteivät he ole tämänkertaisen otsikoinnin taustalla.
    Siinä piirissä onkin helppo jakaa vuorot: Kuka tällä kerralla ?
    Antero Lammi

    Tuota otsikointia pitää kysyä lehdestä, jossa se on julkaistu ja viime kädessä lehtijutun kirjoittaneelta toimittajalta. Jutut ovat aina ne kirjoittaneiden ihmisten tuotteita. Olet oikeassa siinä, että kuolemien kasvua 2000-luvulla selittää harrastusaktiivisuuden kasvu. Toisaalta on myös niin, että se ei tee asiasta sen hyväksyttävämpää. Ymmärrettävämpää varmasti.
  13. #103
    Lainaa (-JuhaK- @ Helmi. 15 2010,09:31) kirjoitti
    Aika harvasta pyörästä löytyy ABS ja luistonesto. Ja vaikka löytyisi, niin ei ne paljoa lämmitä kun ei uskalleta kääntää vaan vedetään mutkat suoraks. Eikä ajovarusteet ole ottaneet mitään huimaa kehitysaskelta vuodesta 2000.
    Ymmärsit pointin melkein kokonaan. Aika harvassa pyörässä on ABS yms. Tarjontaa kyllä olisi, siitä ei ole kyse. Turvatyynyjäkin on, moottoripyörään ja ajopukuun. Kuinka moni hankkii? Autoissa moista valintaa ei voi tehdä. Auto on siirtymäväline paikasta A paikkaa B. Moottoripyörä on harrastevälinen. Kypärää lukuunottamatta varusteiden käyttö on oma valinta. Kenellä riittää pokka ajella niskatuki nahkapuvun kera +25 kelissä?

    Varusteet ja kalusto ovat kehittyneet. Asenteet eivät. Moottoripyöräilijä ei välttämättä ole kiinnostunut ensimmäisenä turvallisuudesta vaan vauhdin hurmasta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #104
    Lainaa (NOx @ Helmi. 15 2010,21:38) kirjoitti
    Auto on siirtymäväline paikasta A paikkaa B. Moottoripyörä on harrastevälinen. Kypärää lukuunottamatta varusteiden käyttö on oma valinta. Kenellä riittää pokka ajella niskatuki nahkapuvun kera +25 kelissä?

    Varusteet ja kalusto ovat kehittyneet. Asenteet eivät. Moottoripyöräilijä ei välttämättä ole kiinnostunut ensimmäisenä turvallisuudesta vaan vauhdin hurmasta.
    Tuo alko yhtenä vuonna sylettää ja paljon. Moottoripyörä SUOMESSA mielletään harrastevälineeksi mutta silloin kun en omistanu autoa niin moottoripyörä oli aika paljosti ainut kulkuneuvo jolla kuljettiin työ- ja kauppareissut. Ruuhkaisemmissa maissahan moottoripyörät ja skootterit on kulkuvälineitä ja jopa enemmän niitä kuin harrastevälineitä.

    Monille auto on harrasteväline. Hommataan nopempi ja tehokkaampi auto kuin itseasiassa tarvitaan. Huiput pitää olla 250 vaikka Suomessa ei saa ajaa niin kovaa. Lisäks pitää olla kaikenlaista tingentangelia joiden kiihdyttäminen nollasta sataan syö polttoainetta aivan turhaan. Monien autolla ajelutkin on suurelta osin turhaa. Ajetaan joka ikinen päivä kauppaan kun voisi kerralla hakea useamman päivän ruat. Ajetaan jopa kuntosalille vaikka kuntoilun voisi aloittaa ja lopettaa pienellä kävelylenkillä. Lisäks puunataan sitä maalipintaa ja kiroillaan lokinpaskoja vaikka auto on ajoneuvo joka on tarkoitettu liikkumiseen paikasta a paikkaan b eikä näyttelyesine jota pitää vahata ja kiillottaa joka ikinen viikko.

    Mut siinä olen kanssasi samaa mieltä että moottoripyöräilijät ottavat usein tietoisen riskin ja siitä syntyy se moottoripyöräilyn vapauden tunne. Kuolema on lähellä, tässä hetkessä ja paljolti omissa käsissä.
  15. #105
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 15 2010,18:52) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Helmi. 15 2010,18:47) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 15 2010,18:41) kirjoitti
    Lainaa (peppoone @ Helmi. 15 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Helmi. 15 2010,17:54) kirjoitti
    Tämä sama Liikenneturhan kampanja on tullut joka vuosi viimeisen 10 vuoden aikana tähän aikaa vuodesta ja muutama viikko myöhemmin vakuutusyhtiöt toistavat samaa mantraa - katsokaapa vain.
    Nimenomaan tuosta yllälainatusta on kyse! Tarkoitushakuisella tilastoräätälöinnillä ja raflaavilla otsikoilla käännetään huomio pois itse asiasta jotta päästäisiin toteuttamaan tämän maan mantraa eli ainaisia ja loputtomia maksujenkorotuksia.
    Salaliittoko kyseessä?
    Sillä perustellaan vakuutushintojen nosto ja poliisien kurikampanja sekä jatkossa merkittävästi kalliimmat ajokortit, yms.
    Ei tuo ole mikään salaliitto, vaan ihan avoin liitto. Olen ajellut yli miljoona kilometriä aiheuttamatta yhtään onnettomuutta ja siitä huolimatta joka ikisenä vuonna on tullut sama kirje, jossa taivastellaan "lisääntyneitä onnettomuuksia jotka pakottavat nostamaan vakuutusmaksuja".
    Hysteeriset kyttääjät tarvitsevat määrärahoja, kontrollifriikit uusia vakoiluvempaimia ja vakuutusyhtiöiden omistajat pääomia. Harmi vaan, ettei vastapuolella ole ketään ja jos onkin, heidän viestinsä häviävät mediasta nopeammin kuin talonmies jäiseltä peltikatolta.
    Yleisesti ottaen salaliittoteoriat ovat lähinnä huvittavia. Mutta mitä tulee moottoripyöriin, alan pikkuhiljaa uskoa salaliittoteorioihin. Sen verran monta kertaa on tullut nähtyä kaikenlaista moottoripyöriin liittyvää kummallisuutta, jolle ei löydy mitään järkiperäistä hyväksyttävää selitystä. Hämmentävää... joku valtaa pitävä porukka vissiin vihaa tätä harrastusta todella paljon...
    High Stuck Are Wit To
  16. #106
    Lainaa (mcmies @ Helmi. 15 2010,22:40) kirjoitti
    joku valtaa pitävä porukka vissiin vihaa tätä harrastusta todella paljon...
    Ei oo vaikee ymmärtää; ai että ärsytti harleyn rätkätys keskellä kaupunkia tai vielä enemmän ärsytti enskapyörän vingutus tai papatus kun itse oli luonnossa muka kuuntelemassa hiljaisuutta. Kelkat jättivät talvella pitkään leijuvan kaksitahtipakokaasun järven jäälle jolla MINÄ olin hiihtämässä ja nauttimassa luonnon rauhasta.

    Nykyään jos näkee kelkan niin ekana kattoo miten kuski osaa ajaa ja tämän jälkeen mikä kelkka. Enskapyörissä sama juttu. Harleyn äänet on makeet ja kaikuu kivasti kerrostalojen seinistä. Ainut mikä vieläkin ärsyttää on avoimella änkkärillä varustetun rivinelikon vingutus yli kymppitonnin keskellä kaupunkia. Jotenkin semmonen hammaslääkäriääni.

    Niin se oma mielipide muuttuu sen mukaan mitkä on intressit.
  17. #107
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 15 2010,19:53) kirjoitti
    Liikenneturvan mies väitti etteivät he ole tämänkertaisen otsikoinnin taustalla.
    Vaikea uskoa, että siinä lafkassa kukaan voisi varmasti tietää moista. Tai ylipäänsä, jos voisi, niin että sen rehdisti kertoisi. Sehän olisi pahanlaatuista oman oksan sahaamista, sekä oman työnsä että työnantajansa alta.
  18. #108
    Lainaa (NOx @ Helmi. 15 2010,21:38) kirjoitti
    Varusteet ja kalusto ovat kehittyneet. Asenteet eivät. Moottoripyöräilijä ei välttämättä ole kiinnostunut ensimmäisenä turvallisuudesta vaan vauhdin hurmasta.
    Kyllä ne asenteetkin kehittyvät, mutta perinteisesti hitaammin kuin välineistö. Ei autojen aktiivisten turvavarusteiden yleistyessä alkuun kiljuttu riemusta. ABS:t, ESC:t jne. eivät toisaalta ehkä olleet alkuun oikeasti niin hyviä kuin mainosmies halusi väittää, joten kritiikki oli osin perusteltua. Nykyään on harvassa ne kuskit, jotka eivät nimenomaan yllättävässä tilanteessa noista hyötyisi.

    Sellainen on-off-tyyppinen ABS ei mua pyörässä suuremmin innosta, mutta jos nämä uudemmat oikeasti tai paremmin mahdollistaisivat hätäjarruttamisen ja ohjaamisen samaan aikaan tai hätäjarruttamisen yllättävästi heikommalla pidolla.

    Asenteet kyllä muuttuvat, mutta pidemmällä viipeellä. Harrastajakunta kun on muuttuvaa, osa lopettaa ja uusia tulee. Ja muuttuvat myös yksittäisten harrastajien asenteet hiljalleen.
  19. #109
    Lainaa (FJR -07 @ Helmi. 15 2010,19:38) kirjoitti
    Ihmetyttää vain että miksi kaikissa lehdissä vouhotetaan näistä reilusta paristakymmenestä huonotuurisesta joilla ei ollut onni myötä ja liian aikaisin poistuivat joukostamme...

    Ihmettelen miksi ei etusivuilla höyrytä suuremmista ongelmista kuten: itsemurhat(n.3 päivässä) liukastumisista aiheutuneet, sitten vielä hukkuneet yms. yms.

    Esim hukkuneita 147 kpl viimevuonna...
    Hukkuminen pitäisi kriminalisoida välittömästi!!
    <br />
  20. #110
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (NOx @ Helmi. 15 2010,21:38) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Helmi. 15 2010,09:31) kirjoitti
    Aika harvasta pyörästä löytyy ABS ja luistonesto. Ja vaikka löytyisi, niin ei ne paljoa lämmitä kun ei uskalleta kääntää vaan vedetään mutkat suoraks. Eikä ajovarusteet ole ottaneet mitään huimaa kehitysaskelta vuodesta 2000.
    Ymmärsit pointin melkein kokonaan. Aika harvassa pyörässä on ABS yms. Tarjontaa kyllä olisi, siitä ei ole kyse. Turvatyynyjäkin on, moottoripyörään ja ajopukuun. Kuinka moni hankkii? Autoissa moista valintaa ei voi tehdä. Auto on siirtymäväline paikasta A paikkaa B. Moottoripyörä on harrastevälinen. Kypärää lukuunottamatta varusteiden käyttö on oma valinta. Kenellä riittää pokka ajella niskatuki nahkapuvun kera +25 kelissä?

    Varusteet ja kalusto ovat kehittyneet. Asenteet eivät. Moottoripyöräilijä ei välttämättä ole kiinnostunut ensimmäisenä turvallisuudesta vaan vauhdin hurmasta.
    1) Moottoripyörä on harrasteväline vain joillekin. Itselleni ainut kulkuneuvo ja sillä ajetaan niin työ- kuin hupiajotkin.

    2) Harvassa pyörässä on ABS, koska tarjontaa aivan pariin edelliseen vuoteen asti on ollut todella heikkoa. ABS:ää on saanut lähinnä matkamalleihin. Tällä hetkellä ABS:ää saa jo aika kattavasti erilaisiin pyöriin, mutta läheskään kaikilla ei ole varaa ostaa sitä uutta pyörää, joten menee vielä noin vuosikymmen, ennenkuin ABS alkaa olemaan yleinen liikenteessä olevissa pyörissä. Jos olisi sopivasti ylimääräistä rahaa, ostaisin minäkin samantien ABS-jarruilla ja luistonestolla varustetun Bemarin 1000RR:n.

    3) Turvatyyny on tällä hetkellä moottoripyöräilyn maailmassa sellainen outolintu, että harrastajaa ei voi mitenkään syyllistää sen käyttämättä jättämisestä. Tällä hetkellä taitaa yhteen pyörämalliin saada ko. varusteen, eikä ajopuku puolella tilanne ole juuri sen parempi.

    4) Kun verrataan autojen ja moottoripyörien sekä ajovarusteiden turvallisuuden kehitystä viimeisen kolmen vuosikymmenen aikana, puhutaan ihan eri mittakaavan asioista. Miettikääpä vaikka testiä jossa 30 vuotta vanhalla autolla ajetaan nykyaikainen etutörmäystesti ja verrataan sitä uuteen autoon. Kumpi näistä voittaa? Toistetaan testi 30 vuotta vanhalla ja uudella pyörällä. Onko näiden välillä lopputuloksessa juurikaan eroa?



    Superbike #7
  21. #111
    Lainaa (TTA @ Helmi. 15 2010,22:21) kirjoitti
    Tuo alko yhtenä vuonna sylettää ja paljon. Moottoripyörä SUOMESSA mielletään harrastevälineeksi mutta silloin kun en omistanu autoa niin moottoripyörä oli aika paljosti ainut kulkuneuvo jolla kuljettiin työ- ja kauppareissut. Ruuhkaisemmissa maissahan moottoripyörät ja skootterit on kulkuvälineitä ja jopa enemmän niitä kuin harrastevälineitä.
    Tässä on kyse Suomesta ja suomalaisista, ja suomalaisiin tilastoihin viitattiin ketjun herättäneessä uutisessa. Onko moottoripyörä harrasteväline vai käyttöväline, se on tietysti aina henkilökohtainen asia. Keskimäärin, ja myös tämän foorumin äänestysten perusteella, moottoripyörä on tässä maassa useimmiten harrasteväline. Useimmilta löytyy autokin niille päiville, jolloin aurinko ei paista eikä lämpötila ole +20 tai yli. Mopo taas on jotain muuta, se on nuorison kulkuväline Suomessakin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  22. #112
    Meikäläistä kiinnostaa eniten se, notta kuinka monissa noista kuolemantapauksista oli kuski joko päissään, huumeissaan, tai liikenteessä varastetulla pyörällä?
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  23. #113
    Yhdyn Vihdin Matin kysymykseen, muistaakseni niitä on noin puolet? Epäilisin myös, että joukkoon mahtuu pari itsemurhaa. Muistaakseni autojen noin 300 onnettomuudesta on epäilty itsemurhia olevan kymmeniä.

    Mielestäni rikollisen toiminnan vuoksi ei voida rangaista oikeita harrastajia. Periaatteessa aina kännissä, pirissä yms. laajennetulla tajunnalla liikenteeseen lähteminen on vain oma valinta. On sääli, että se tilastotappio tulee "moottoripyörä"-otsikon alle.

    Ne huumaavien aineiden väärinkäytöstä johtuneet kuolemat olisi järkevyyden vuoksi niputettava oman otsikon alle n. "menehtyi piittaamattomuuttaan ja itsetuhoisuuttaan tajunnanlaajentajien VÄÄRINKÄYTÖN vuoksi".

    Sen jälkeen vasta alkoholisoituneiden kokonaistilastotappiot olisivat oikeissa paikassa, jonka jälkeen voitaisiin ryhtyä lääkitsemään oikeaa ongelmaa oikeilla tavoilla.

    Ettei tulisi nyt kokonaan virheellistä kuvaa niin kertaan, ettei niiden tilastotappioiden (vai ovatkohan ne VOITTOJA???) vuoksi kannata ryhtyä viinan hintaa nostamaan.

    Kaiken kieltämisen ja väärien "ongelmien" lääkitsemisen lisääntyvät ideat johtuvat päättäjien inhimillisen kokemuksen puutteesta, naisistumisesta, näköalattomuudesta, todellisuudesta vieraantumisesta ja tietenkin viherpiipertämisestä.

    Sen lisäksi näen, että ns. puuttumisen pakko ajaa tekemään kestämättömiä päätöksiä (lainsäädäntöä) pitkällä tähtäimellä. Typerillä pienillä "oikaisemisideoilla" tapetaan suurimmat hyveet mitä meillä on, kuten yksilön vapaus ja yksilön vastuu.

    Kansalaisten typeryys siis laillistetaan typerällä lainsäädännöllä!
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  24. #114
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Sen enempää vääntöön osallistumatta olen samaa mieltä ettei ole oikein, että narkit, kleptomaanit, rattijuopot ja itsemurhakandidaatit niputetaan samaan muiden onnettomuuksien kanssa. Muistaakseni näiden määrä vaihtelee 25-50% välillä kuolemantapauksista ja veikkaan osuuden olevan suurempi suistumisonnettomuuksissa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  25. #115
    Tänään se odotettu jokavuotinen ilmoitus tuli postissa (Pohjola):
    Lainaa kirjoitti
    Hyvä asiakkaamme

    ...
    Muutoksia liikennevakuutusmaksuihin

    Kohonneiden korvauskulujen takia maksunkorotuksia kohdistetaan niihin ajoneuvoryhmiin, joissa kustannukset ovat merkittävästi kasvaneet.

    Moottoripyörät *5 %
    ...

    Autovakuutus

    Moottoripyörä, Isokasko *5 %
    Miettikääpä tätä. Pohjola/IF/Turva, kukin vuorollaan on lähettänyt joka vuosi em. mainitun korotuslapun ja joka vuosi olen vaihtanut vakuutusyhtiötä. Paljonko maksaisin tällä hetkellä vakuutusmaksuja, jos olisin viisi vuotta sitten se oli 500 €/vuosi ja keskimääräinen korotus on ollut noin 9 % vuodessa? Tällä hetkellä maksaisin 769,31 €/vuodessa.

    Moottoripyörä onnettomuudet ja kuoleman tapaukset tippuivat viime vuonna noin 20 %.
  26. #116
    Lainaa (Anatooli @ Helmi. 17 2010,18:51) kirjoitti
    Kansalaisten typeryys siis laillistetaan typerällä lainsäädännöllä!
    aka edustuksellinen demokratia.
  27. #117
    Lainaa (mcmies @ Helmi. 15 2010,22:40) kirjoitti
    Yleisesti ottaen salaliittoteoriat ovat lähinnä huvittavia. Mutta mitä tulee moottoripyöriin, alan pikkuhiljaa uskoa salaliittoteorioihin. Sen verran monta kertaa on tullut nähtyä kaikenlaista moottoripyöriin liittyvää kummallisuutta, jolle ei löydy mitään järkiperäistä hyväksyttävää selitystä. Hämmentävää... joku valtaa pitävä porukka vissiin vihaa tätä harrastusta todella paljon...
    Hah!

    Mitään salaliittoteorioita ei ole; ehkä.
    Mutta jostain syystä on ihmisryhmä joka vihaa moottoripyöriä noin yleensäkin. Mitä enempi poikkeaa sallitusta, sen enempi pitäisi "kastroida" >>> tasapäistää...
    Mennään kyykkyyn vaan, jos meitä ei huomattaisi. Ja osoitellaan sormella muita epäkohtia.
    >>>>>> TUO on isompi paha!!!!!!
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  28. #118
    Enpä tosta journalismista tiedä, mutta aika herkkähipiäistä kansaa tuntuu olevan tämä motoristikansa. Mulle on aivan sama mitä kirjoittelevat. Ei ne mun ajosuorituksiin vaikuta eikä ole vaikuttanut kanssaihmisiinkään. Ei tuttuihin eikä tuntemattomiin.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  29. #119
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Helmi. 28 2010,21:14) kirjoitti
    Enpä tosta journalismista tiedä, mutta aika herkkähipiäistä kansaa tuntuu olevan tämä motoristikansa. Mulle on aivan sama mitä kirjoittelevat. Ei ne mun ajosuorituksiin vaikuta eikä ole vaikuttanut kanssaihmisiinkään. Ei tuttuihin eikä tuntemattomiin.
    Saako sun muroihis kustakkin vai vaikuttaako se jo "suoritukseesi"?
  30.  
  31. #120
    Itse olen nettosaaja noissa vakuutusmaksuissa. Nämä vakuutukset ovat kyllä hyviä. Nytkin on yksi mopo korjaamolla. mutta ilmeisemmin tuleeulos parempana kuin uusi.....
    Dixi et animam levavi
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen