Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 121:sta
  1. #31
    Lainaa (Staga @ Helmi. 14 2010,15:09) kirjoitti
    Enpä ole nähnyt uutisten syyllistävän motoristeja, kylläki tampioita jotka ovat itsensä ajaneet puunkylkeen tai Scanian keulaan kun taidot ovat loppuneet kesken eli aivan ansaitusti.
    Turha länkyttää median uutisoinnista jos on itse antanut siihen aiheet omalla osaamattomuudellaan ja itsetuhoisuudellaan.
    Eikö sinusta todellakaan ole kyseenalaista, että uutisoidaan esim. MTV3:lla, että motoristien kuolemat ovat kaksinkertaistuneet, muttei kerrota siitä mitään, että pyöriä on tullut lisää samaa vauhtia?!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  2. #32
    Lainaa (redhat @ Helmi. 14 2010,15:36) kirjoitti
    Lainaa (Naakka @ Helmi. 14 2010,15:15) kirjoitti
    Lainaus: Moottoripyörien määrä on lisääntynyt huimasti. Nyt pyöriä on rekisterissä yli kaksisataatuhatta, kun vuonna 2000 niitä oli 90000.

    Ei mulla muuta.
    Niin?

    Jos tilannetta verrataan henkilöautojen määrään, joka on tuplaantunut vuodesta 1980 nykyiseen 2,5 miljoonaan ja samaan aikaan liikenteessä kuolleiden määrä on puolittunut.

    Siihen verrattuna moottoripyöräilijöiden kuolemien kehitys on suorastaan järkyttävää luettavaa.

    Ei mulla muuta.
    Vähän huono verrata autoja ja pyöriä. Autojen turvavarusteet on kehittynyt aivan helvetisti 30 vuodessa. En tiedä tapahtuuko suhteessa yhtä paljon onnettomuuksia kuin ennen, mutta varmasti paljon harvemmin onnettomuus johtaa kuolemaan kuin vuonna 1980.
    Moottoripyörillä varmaan tapahtuu suhteessa yhtä paljon onnettomuuksia kuin vuonna 2000 ja porukkaa kuolee myös suhteessa saman verran...



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #33
    Onkos tää niinkuin toi lehdistön sanoma huono suuntaus?

    *kliks*

    Tuohon kun laitetaan viime vuotinen pyöräkanta 203698kpl ja kuolleita 27kpl, niin -09 suhdeluku tuohon taulukkoon on 13,3

    Ja taas pitäis huolestua kun jengiä kuolee niin kauheasti enemmän kuin vuonna -00 *



  4. #34
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No eihän tossa kummempaa uutista ole; ensi kesänä kuolee taas joku 25-30 motoristia joita15-20 omaan mokaan luullessaan suuria omista taidoistaan.
    Eiköhän tältäkin palstalta joku lopeta kirjoittelun tai ainakin palstan lukemisen, ikävä kyllä.
    Dirty Nasty Furriner
  5. #35
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 14 2010,15:18) kirjoitti
    Helposti olisi mutkan voinut ajaa tuplasti vauhdikkaammin, jos vaan olisi ollut samanlainen tienpinta kuin kilometrikaupalla aikaisemmin. Onneksi ei ollut sen kiireempi. Koskaan ei voi tietää, mitä ylläreitä siellä mutkan takana odottaa, mutta en aio tuosta mitään kammoa ottaa. Vittumaisinta koko hommassa oli kuitenkin sairaalassa vääntää pökäleitä alleen astiaan, kun ei vessaankaan päässyt... paska homma.
    Niinpä, sokkoon kurviin kun ajaa liian pienellä marginaalilla niin välillä sattuu. No onneks vain soraa eikä Pegasoa leikkaamassa kurvia, olis saattanu jäädä kuvat postaamatta. Toivottavasti hoitsut oli spanskeissa nättejä.
    Dirty Nasty Furriner
  6. #36
    Lainaa (Staga @ Helmi. 14 2010,17:50) kirjoitti
    No eihän tossa kummempaa uutista ole; ensi kesnä kuolee taas joku 25-30 motoristia joita15-20 omaan mokaan luullessaan suuria omista taidoistaan.
    Eiköhän tältäkin palstalta joku lopeta kirjoittelun tai ainakin palstan lukemisen, ikävä kyllä.
    No ei munkaan mielestä, toi poistuvien määrä kun on kumminkin suhteellisen vakio... Saattaahan tuo napsahtaa omallekin kohdalle, mistäpä tuota osaa etukäteen tietää *

    Lähinnä mun mielestä nää tälläiset otsikot ja kirjoitukset tuntuu hölmöiltä:
    Lainaa kirjoitti
    Motoristien kuolonkolarien synkkä tilastokasvu
    Lainaa kirjoitti
    Onnettomuuskehityksestä huolestunut Liikenneturva...
    Lainaa kirjoitti
    Moottoripyöräilijöiden liikennekuolemat ovat yli kaksinkertaistuneet kymmenen viime vuoden aikana.
    Kyllähän nää tälläiset tekstit kovin raflaavia on, mutta kun tuo tuplaantuminen on tapahtunut 00-01 ja sen jälkeen ollut suhteellisen vakio ja jopa pudonnut, niin ei *kai toi suunta nyt mikään hirmu huolestuttava ole?

    S-moton rider magazinesta oli joku löytänyt tälläisen tekstin:
    Lainaa kirjoitti
    Onnettomuustilastot todistavat hyvää

    Epätäydellisinäkin Suomen liikenneonnettomuustilastot kertovat hyviä uutisia mopojen ja moottoripyörien onnettomuuskehityksestä.
    Moottoripyöräilijöiden kuolemista tilasto paljastaa, että kuolemien suhdeluku mp-kantaan verrattuna oli 12,9 vuonna 2009. Se on alhaisin vuoden 2000(11,7) jälkeen. Pahimmillaan suhdeluku oli 20,1 vuosina 2002 ja 2005.
    Loukkaantumisista tulostui vastaavasti suhdeluku 309 vuonna 2009, joka oli alhaisin koko vertailukaudella 1998-2009. Korkein suhdeluku saavutettiin vuonna 1999 (502).

    Mopo-kanta kaksinkertaistui Suomessa vuodesta 2002 (107 556 mopoa) vuoteen 2009 (238 078 kpl). Mp-kanta kaksinkertaistui vuodesta 2001 (102 881 kpl) vuoteen 2009 (214 994 kpl).

    Mopoilijoiden kuolemista tilasto paljastaa suhdeluvun 4,4 koko mopo-kantaan nähden vuonna 2009. Koko vertailujaksona 1998-2009 se oli alhaisempi vain vuonna 2005 (2,9).
    Loukkaantumisista tulostui mopoilijoiden kohdalla vastaavasti suhdeluku 494 koko kantaan nähden vuonna 2009. Vuonna 1998 vastaava luku oli 493, vuonna 2006 se oli 511 ja vuonna 2008 se oli 496. Jakson 1998-2009 muina vuosina suhdeluku oli pienempi kuin vuonna 2009.

    Tilastojen sanoma on tyly vain mopoilijoiden loukkaantumisien kohdalla. Se viitoittaa tietä turvallisuusvalistukselle, johon mahdollisen vetoomuksen allekirjoittavien osapuolten tulee yhteistuumin sitoutua jatkossa tiukasti kukin omalla kentällään.
  7. #37
    Onnettomuustilastot ovat yhteenveto niistä päätöksistä, joita olemme itsekukin tehneet ollessamme tien päällä. Jos ajat 100 tuntia vuodessa ja teet kaksi kertaa minuutissa päätöksen kaistanvaihdosta, nopeudesta, ohittamisesta tai mistä tahansa liikennetilanteesta, niin sinulla on 12.000 mahdollisuutta tehdä virhearvio.

    Tähän lukuun eivät vaikuta mitenkään toisten tienkäyttäjien päätökset. Tilastoista näkyy vain se, että valtaosa onnettomuuteen joutuneista motoristeista on epäonnistunut omissa päätöksissään. Todennäköisyys joutua onnettomuuteen toisen osapuolen mokasta on paljon pienempi kuin saada lottovoitto.

    Kyllä sitä prätkälläkin pitkälle pääsee, kun ajaa levänneenä, selvin päin ja kutakuinkin liikennesääntöjen mukaan.
  8. #38
    Lainaa (redhat @ Helmi. 14 2010,15:36) kirjoitti
    Lainaa (Naakka @ Helmi. 14 2010,15:15) kirjoitti
    Lainaus: Moottoripyörien määrä on lisääntynyt huimasti. Nyt pyöriä on rekisterissä yli kaksisataatuhatta, kun vuonna 2000 niitä oli 90000.

    Ei mulla muuta.
    Niin?

    Jos tilannetta verrataan henkilöautojen määrään, joka on tuplaantunut vuodesta 1980 nykyiseen 2,5 miljoonaan ja samaan aikaan liikenteessä kuolleiden määrä on puolittunut.

    Siihen verrattuna moottoripyöräilijöiden kuolemien kehitys on suorastaan järkyttävää luettavaa.

    Ei mulla muuta.

    Edit: tuolta löytyy kuolleet suhteutettuna henkilöautojen määrään. http://mulukku.blogspot.com/2009/01/...nivt-taas.html Todellisuudessa tilasto on vieläkin parempi, koska tuo sisältänee myös moottoripyörällä hengestään päässeet.
    Autoja on tullut lisää, mutta kaikista suurin asia lienee se, että nykyisin autoissa täytyy pitää turvavyötä edessä ja takana ja autot ovat paljon turvallisempia kuin 70-luvulla. Silloin moottoripyöriä ei ollut paljonkaan, mutta aivan varmasti heitäkin on kuollut silloin paljon,paljon enemmän suhteessa mitä nykyisin johtuen mm. nopeusrajoituksien tulemisesta tien päälle, liikenneturvallisuutta on kehitetty myöskin kaiteilla jne.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  9. #39
    Lainaa (pecha @ Helmi. 14 2010,09:58) kirjoitti
    Ja että 8/10 tapauksesta omaan piikkiin... mitä hittoa, ei kai nyt tunnetusti taitavien ja rohkeiden katumotoristien tilasto voi näin nolo olla. Hehän hallitsevat tilanteen, ja heillä on sitä pelisilmää vähän venytellä sääntöjen asettamia limiittejä.
    Taitavat kaverit ei joudu tilastoihin. Tilastot täyttyy tumpeloista. Kuten motoriikaltaan ja tasapainoltaan puutteellisista puusilmistä.
  10. #40
    Lainaa (hry @ Helmi. 14 2010,18:51) kirjoitti
    Tähän lukuun eivät vaikuta mitenkään toisten tienkäyttäjien päätökset. Tilastoista näkyy vain se, että valtaosa onnettomuuteen joutuneista motoristeista on epäonnistunut omissa päätöksissään. Todennäköisyys joutua onnettomuuteen toisen osapuolen mokasta on paljon pienempi kuin saada lottovoitto.
    Kuolleista kolmasosa johtui toisesta osapuolesta. Samalla suhdeluvulla, jos onnettomuuksia oli about 1200, 400 oli onnettomuudessa toisen osapuolen mokan takia. Lottovoittajia on toki paljon enemmän vuodessa, mutta yleensä tuolla sanonnalla tarkoitetaan niitä päävoiton saaneita ja niitä on kyllä suhteessa lottoajiin paljon vähemmän kuin tuo 400 onnetonta kaikista motoristeista.
  11. #41
    Lainaa (redhat @ Helmi. 14 2010,15:36) kirjoitti
    Lainaa (Naakka @ Helmi. 14 2010,15:15) kirjoitti
    Lainaus: Moottoripyörien määrä on lisääntynyt huimasti. Nyt pyöriä on rekisterissä yli kaksisataatuhatta, kun vuonna 2000 niitä oli 90000.

    Ei mulla muuta.
    Niin?

    Jos tilannetta verrataan henkilöautojen määrään, joka on tuplaantunut vuodesta 1980 nykyiseen 2,5 miljoonaan ja samaan aikaan liikenteessä kuolleiden määrä on puolittunut.

    Siihen verrattuna moottoripyöräilijöiden kuolemien kehitys on suorastaan järkyttävää luettavaa.

    Ei mulla muuta.

    Edit: tuolta löytyy kuolleet suhteutettuna henkilöautojen määrään. http://mulukku.blogspot.com/2009/01/...nivt-taas.html Todellisuudessa tilasto on vieläkin parempi, koska tuo sisältänee myös moottoripyörällä hengestään päässeet.
    Niiiiiin???

    Miten autot kuuluvat tähän asiaan?
    Ja vertailuun?


    Suhteutettuna kuolleiden määrä ei ole tuplaantunut. MP-onnettomuuksissa siis. Ikäviähän nuo kaikki ovat, mutten usko nollatulokseen tuossa.
    Edes kotona nysväämällä emme voi välttyä onnettomuuksilta.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  12. #42
    Lainaa (Number28 @ Helmi. 14 2010,15:37) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Helmi. 14 2010,15:09) kirjoitti
    Enpä ole nähnyt uutisten syyllistävän motoristeja, kylläki tampioita jotka ovat itsensä ajaneet puunkylkeen tai Scanian keulaan kun taidot ovat loppuneet kesken eli aivan ansaitusti.
    Turha länkyttää median uutisoinnista jos on itse antanut siihen aiheet omalla osaamattomuudellaan ja itsetuhoisuudellaan.
    Eikö sinusta todellakaan ole kyseenalaista, että uutisoidaan esim. MTV3:lla, että motoristien kuolemat ovat kaksinkertaistuneet, muttei kerrota siitä mitään, että pyöriä on tullut lisää samaa vauhtia?!
    se on vähän mistä suunnasta katsoo

    mopoilijat katsovat että onnettomuudet per harrastajien määrä ei ole kasvanut vaan pikemminkin laskenut - lajista ei siis ole tullut varallisempaa

    valtion voisi ajatella katsovan asia absoluuttisesti - veronmaksajia poistuu rivistä entistä eneneemmän - syynä että niinkin tarpeeton aktiviteetti kuin mopoilu lisännyt suosiotaan
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #43
    Lainaa (Staga @ Helmi. 14 2010,12:48) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Helmi. 14 2010,08:48) kirjoitti
    HS laski viime vuoden mp-raadot ja aloittaa jutun toteamalla mp-kuolemien tuplaantuneen 10 vuodessa. Ihme kyllä lopussa muistetaan sentään mainita, että mopojen määrä on yki kaksinkertaistunut samana aikana. Huoh... ehtaa "journalismia" taas.


    http://www.hs.fi/kotimaa....2887909

    -hh-
    Siis kerroppas nyt muunteliko Hesari totuutta tai kirjoittiko silkkaa paskaa? Vai mitä sä itket "ehdasta journalismista"?
    Olisivat voineet ihan hyvin lisätä että suurin osa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista oli ulosajoja joissa syypäänä oli liian suuri nopeus vrt taitotaso ja sekin olisi ollut vielä totta.
    Ihme ruikutusta...
    Niin ja unohdimme vielä kuningas alkoholin tästä sopasta.
  14. #44
    Jos joku tälle voi jotain tehdä, se löytynee joukoistanne. Se vaatii ainakin 10 innostunutta, jotka ovat lahjakkaita kirjallisesti ja jaksavat alkaa ”pyhään sotaan”, jotta asiavirheet mediamyllyssä tulevat korjatuiksi. Vastapuolella on rahaa ihan eri kertaluokassa, kuin motoristeilla koskaan voi olla. Smoto joskus yritti korjata pahimmat tiedotusmokat turvallisuusjutuissa, siihen panostettiin merkittävästi –Smoton silloiset resurssit huomioiden ja vedettiin käytännössä vesiperä. Julkisuus oli verrattavissa Lahden moottoripyörämessuihin; kun mediaa ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Otsikointi ”motoristien kuolemat lisääntyneet” ennakoi yleensä jotain. On esim. tilattu Turun liikennepsykologian laitokselta taas ”tutkimus”, jolla voidaan perustella jotain, yleensä epämieluisaa, kehitystä motoristeille lähitulevaisuudessa. Ans’ kattoo. Se on teidän käsissä, nuoriso, mitä tapahtuu jatkossa.
    Motoristit on kovin pieni ryhmä, jonka edunvalvonta on siksi vaativaa. Motoristit on yksi esimerkkiryhmä, joka on laajempien lainalaisuuksien vaikutusten kohteena.

    PS. Kattokaas teksti tv. 14.2.2010
    ... jotain piti muistaa
  15. #45
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 14 2010,18:59) kirjoitti
    Kuolleista kolmasosa johtui toisesta osapuolesta. Samalla suhdeluvulla, jos onnettomuuksia oli about 1200, 400 oli onnettomuudessa toisen osapuolen mokan takia. Lottovoittajia on toki paljon enemmän vuodessa, mutta yleensä tuolla sanonnalla tarkoitetaan niitä päävoiton saaneita ja niitä on kyllä suhteessa lottoajiin paljon vähemmän kuin tuo 400 onnetonta kaikista motoristeista.
    Ajattelin suhdelukua "voittoluokittain" päävoittoja about 50, ilman omaa syytä kuolleita motoristeja vajaa kymmenen, siitä seuraa viisi Loton päävoiton saanutta yhtä ilman omaa syytään kuollutta motoristia kohden.

    Tosiasiahan tässä on kuitenkin se, että suurin riskin aiheuttaja on oman kypärän sisällä, eikä muissa tiellä kulkijoissa. Kokonaan toinen asia on, ettemme halua tunnustaa tätä tai vähät välitämme siitä. Tämän takia saamme kepitystä koko porukka, kun liikenneturvallisuudesta päättävät ja poliisi eivät etukäteen tiedä kuka meistä milloinkin tekee onnettomuuteen johtavia virhearviointeja liikenteessä.
  16. #46
    Lainaa (hry @ Helmi. 14 2010,20:58) kirjoitti
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 14 2010,18:59) kirjoitti
    Kuolleista kolmasosa johtui toisesta osapuolesta. Samalla suhdeluvulla, jos onnettomuuksia oli about 1200, 400 oli onnettomuudessa toisen osapuolen mokan takia. Lottovoittajia on toki paljon enemmän vuodessa, mutta yleensä tuolla sanonnalla tarkoitetaan niitä päävoiton saaneita ja niitä on kyllä suhteessa lottoajiin paljon vähemmän kuin tuo 400 onnetonta kaikista motoristeista.
    Ajattelin suhdelukua "voittoluokittain" päävoittoja about 50, ilman omaa syytä kuolleita motoristeja vajaa kymmenen, siitä seuraa viisi Loton päävoiton saanutta yhtä ilman omaa syytään kuollutta motoristia kohden.

    Tosiasiahan tässä on kuitenkin se, että suurin riskin aiheuttaja on oman kypärän sisällä, eikä muissa tiellä kulkijoissa. Kokonaan toinen asia on, ettemme halua tunnustaa tätä tai vähät välitämme siitä. Tämän takia saamme kepitystä koko porukka, kun liikenneturvallisuudesta päättävät ja poliisi eivät etukäteen tiedä kuka meistä milloinkin tekee onnettomuuteen johtavia virhearviointeja liikenteessä.
    Loton pelaajia on 70 prossaa kansalaisista mutta motoristeja huomattavasti vähemmän. Oikeasti on todennäköisempää joutua onnettomuuteen vastapuolen mokan takia kuin voittaa päävoitto lotossa.

    23 kuolleesta pyöräilijästä vain 3 noudatti lakia. Miksi tästä ei tehdä kohuartikkeleita. Kuolleiden määrä on samaa luokkaa motoristien kanssa.
  17. #47
    Lainaa (hry @ Helmi. 14 2010,20:58) kirjoitti
    Tosiasiahan tässä on kuitenkin se, että suurin riskin aiheuttaja on oman kypärän sisällä, eikä muissa tiellä kulkijoissa. Kokonaan toinen asia on, ettemme halua tunnustaa tätä tai vähät välitämme siitä.
    Aamen. Muiden töpeksijöiden, kuten autoilijoiden, aiheuttamat onnettomuudet eivät toki ole millään muotoa hyväksyttäviä.

    Mutta heidän aivoituksensa ja tekemisensä ovat pois omista käsistämme. Voimme vain toivoa, että heidät saadaan erilaisin viranomaistoimenpitein ruotuun, tai että parantavat tapansa (epätodennäköistä).

    Harvempi edes v-miesosastolla taitaa kieltää sitä, etteikö merkittävä osa pahoista onnettomuuksista kuitenkin olisi ihan puhtaasti käyttäjävirheen seurausta..? SIIHEN osuuteen onnettomuuksista meillä on paljonkin vaikutusmahdollisuuksia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #48
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Renegade Kane @ Helmi. 14 2010,18:56) kirjoitti
    Taitavat kaverit ei joudu tilastoihin. Tilastot täyttyy tumpeloista. Kuten motoriikaltaan ja tasapainoltaan puutteellisista puusilmistä.
    Väärin.

    Tilastot täyttyy tumpeloista jotka luulivat olevansa koviakin jätkiä ajamaan mutta olivatkin sitten "motoriikaltaan ja tasapainoltaan puutteellisia puusilmiä".

    Luuletkos sä olevasi kova jätkä ajamaan?
    Dirty Nasty Furriner
  19. #49
    Lainaa (Staga @ Helmi. 14 2010,21:28) kirjoitti
    Lainaa (Renegade Kane @ Helmi. 14 2010,18:56) kirjoitti
    Taitavat kaverit ei joudu tilastoihin. Tilastot täyttyy tumpeloista. Kuten motoriikaltaan ja tasapainoltaan puutteellisista puusilmistä.
    Väärin.

    Tilastot täyttyy tumpeloista jotka luulivat olevansa koviakin jätkiä ajamaan mutta olivatkin sitten "motoriikaltaan ja tasapainoltaan puutteellisia puusilmiä".

    Luuletkos sä olevasi kova jätkä ajamaan?
    Taisit tuntea kaikki menehtyneet ja heidän ajotaitonsa?

    Vai oletko kenties selvännäkijä?

    Määrittele vielä "kova jätkä ajamaan"... kiinnostaa varmasti muitakin.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  20. #50
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 14 2010,21:32) kirjoitti
    Määrittele vielä "kova jätkä ajamaan"... kiinnostaa varmasti muitakin.
    ehkäpä oikeampi termi olisi "netissä kova jätkä ajamaan"... tällaisen virtuaaliminän omaavia tapauksia näkee mm. tällä foorumilla
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #51
    Lainaa (Naakka @ Helmi. 14 2010,19:09) kirjoitti
    Lainaa (redhat @ Helmi. 14 2010,15:36) kirjoitti
    Lainaa (Naakka @ Helmi. 14 2010,15:15) kirjoitti
    Lainaus: Moottoripyörien määrä on lisääntynyt huimasti. Nyt pyöriä on rekisterissä yli kaksisataatuhatta, kun vuonna 2000 niitä oli 90000.

    Ei mulla muuta.
    Niin?

    Jos tilannetta verrataan henkilöautojen määrään, joka on tuplaantunut vuodesta 1980 nykyiseen 2,5 miljoonaan ja samaan aikaan liikenteessä kuolleiden määrä on puolittunut.

    Siihen verrattuna moottoripyöräilijöiden kuolemien kehitys on suorastaan järkyttävää luettavaa.

    Ei mulla muuta.

    Edit: tuolta löytyy kuolleet suhteutettuna henkilöautojen määrään. http://mulukku.blogspot.com/2009/01/...nivt-taas.html Todellisuudessa tilasto on vieläkin parempi, koska tuo sisältänee myös moottoripyörällä hengestään päässeet.
    Niiiiiin???

    Miten autot kuuluvat tähän asiaan?
    Ja vertailuun?


    Suhteutettuna kuolleiden määrä ei ole tuplaantunut. MP-onnettomuuksissa siis. Ikäviähän nuo kaikki ovat, mutten usko nollatulokseen tuossa.
    Edes kotona nysväämällä emme voi välttyä onnettomuuksilta.
    Ni-iiiiiiiiiiiin!

    Etkö ymmärtänyt esittämiäni lukuja?

    Autojen määrän tuplaantuessa kuolleiden määrä on puolittunut vs. moottoripyörien tuplaantuessa kuolleiden määrä pysynyt ennallaan.

    Ei tarvitse korkeampaa matematiikkaa nähdäkseen moottoripyöräilyn suhteellisen vaarallisuuden autoiluun verrattuna muuttuneen huomattavasti vaarallisemmaksi.

    Jos ajateltaisiin lähtötilanteessa autoilun ja moottoripyöräilyn olleen vaarallisuudeltaan 1:1, niin nyt ajoneuvojen tuplaantumisen jälkeen luku on 0,5:1 eli moottoripyöräilyn suhteellinen vaarallisuus suhteessa autoiluun on tuplaantunut pyörien määrän tuplaantuessa.



  22. #52
    Lainaa (pecha @ Helmi. 14 2010,21:38) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 14 2010,21:32) kirjoitti
    Määrittele vielä "kova jätkä ajamaan"... kiinnostaa varmasti muitakin.
    ehkäpä oikeampi termi olisi "netissä kova jätkä ajamaan"... tällaisen virtuaaliminän omaavia tapauksia näkee mm. tällä foorumilla *
    Eikös toi staga jossain topicissa täälläkin kehunut ajaneensa parikymmentä kilsaa ilman käsiä ja oikein kuvan kera...
    siunaa varjele
  23. #53
    Journalismin taso on vähintään puoliintunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Tämä ei ole tutkimus vaan ihan puhdas mutu ;)

    Em. kuuluu samaan sarjaan kuin että puolet irtisanotuista työntekijöistä suosittelisivat entistä työnantajaansa uudelle työnhakijalle. Moni lehti uutisoi tämän että "YT-neuvotteluista ei haittaa yrityksen maineelle työnantajana" mutta vain Kauppalehdessä näin maininnan että tutkimuksen oli tehnyt firma joka siirtokouluttaa näitä irtisanottuja työntekijöitä entisen työnantajan laskuun. Eli aika rajoitettu ja yksipuolinen otanta mut väliäkö sillä kunhan saa myyvän otsikon.

    Toinen otsikointi oli että liukkaankelinharjoittelu lisää vahinkojen määrää ja tähän oli tietenkin tultu sillä johtopäätöksellä että kun ajokorttikoulutukseen tuli pakollisena liukkaankelin harjoittelu on talviaikaiset onnettomuudet lisääntyneet x prosenttia. Tottakai sen pitää johtua liukkaankelin harjoittelusta eikä mistään muusta.

    Harmi että suurin osa kansalaisista on niin tyhmiä että ottaa nuo otsikoinnit täydestä todesta joten yleinen mielipide saadaan lehtijutuila ohjattua ihan miten media haluaa.
  24. #54
    Lainaa (-JuhaK- @ Helmi. 14 2010,16:15) kirjoitti
    Vähän huono verrata autoja ja pyöriä. Autojen turvavarusteet on kehittynyt aivan helvetisti 30 vuodessa. En tiedä tapahtuuko suhteessa yhtä paljon onnettomuuksia kuin ennen, mutta varmasti paljon harvemmin onnettomuus johtaa kuolemaan kuin vuonna 1980.
    Moottoripyörillä varmaan tapahtuu suhteessa yhtä paljon onnettomuuksia kuin vuonna 2000 ja porukkaa kuolee myös suhteessa saman verran...
    Samoin moottoripyörien ja moottoripyöräilijöiden varusteet ovat kehittyneet. On ABS-jarrut, luistonestot, vaihdekohtaiset tehorajat ja muita järjestelmiä, jotka kukin pieneltä osaltaan helpottavat ääritilanteista selviämistä. Tarjolla on laadukkaita turvavarusteita niskatukea myöten, ei tarvitse ajella farkuissa avopotta päässä ellei halua. Monelle nuo ovat kuitenkin kauhistus eikä missään nimessä ABS-jarrut tms. kuulu moottoripyörään. Kypärää lukuunottamatta mitään varustepakkoja ei ole ja nehän kun pilaa fiiliksen, kun ei itse saa päättää miten jarruttaa tai nahkapuku tuntuu epämukavalta. Ja vaikka nuo olisi, niin minkä tahansa turvavarusteen hyödyn voi ulosmitata riittävällä vauhdilla. Myös autossa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #55
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 14 2010,21:32) kirjoitti
    Taisit tuntea kaikki menehtyneet ja heidän ajotaitonsa?

    Vai oletko kenties selvännäkijä?

    Määrittele vielä "kova jätkä ajamaan"... kiinnostaa varmasti muitakin.
    Mitäs veikkaat; ajattelikohan noi viimekesän omiin mokiin kuolleet vääntäessään kahvaa että "Mä kyllä handlaan tän, nou hätä, on sitä ennenkin ajettu" vai "No enpä ole varma miten käy, taidan hiukka himmata" ?

    Arviovirhe tapahtui oman päänupin sisällä ja ennen sitä väärinarvioitua mutkaa tai tilannenopeutta arvioitiin omat kyvyt väärin.

    Ja on olemassa "Kovia" ja kovia, noi edelliset tuppaa ajelemaan männikköihin ja jälkimmäiset ajaa radalla kovia aikoja.



    Dirty Nasty Furriner
  26. #56

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Staga @ Helmi. 15 2010,00:07) kirjoitti
    Ja on olemassa "Kovia" ja kovia, noi edelliset tuppaa ajelemaan männikköihin ja jälkimmäiset ajaa radalla kovia aikoja.
    Kumpaanko kastiin itse kuulut?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  27. #57
    Kaikki kuolleet ja metsään ajaneet ovat varmaan ajaneet huippuvaarallista 1km/h ylinopeutta...

    eli ei mitään järkevää sanottavaa meikäläiseltä...
    Honda XX-07
  28. #58
    Lainaa (jomppe75 @ Helmi. 15 2010,08:07) kirjoitti
    Kaikki kuolleet ja metsään ajaneet ovat varmaan ajaneet huippuvaarallista 1km/h ylinopeutta... *
    No haminalaisena tiedät että, museotiellä on muutama mutka jossa 81km/h voi johtaa vakavaan ulosjoon.. tosin en edes muista mikä sillä pätkällä on rajoitus..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  29. #59
    Ennakkotietojen mukaan vuonna 2009 kuoli onnettomuuksissa kuusi motoristia _vähemmän_ kuin vuonna 2008.

    Tilastoja voidaan lukea niin monella tapaa ja poimia tarkoitushakuisesti sopivia lukuja.

    Surullista on se, että moni motoristien ehdotus torpataan juuri tarkoitushakuisella tilastojen tulkinnalla. Homma, jota meillä muutamakin taho ihan viran puolesta ja valtion kustannuksella harrastaa.
    considerable appetite for life
  30.  
  31. #60
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 15 2010,08:01) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Helmi. 15 2010,00:07) kirjoitti
    Ja on olemassa "Kovia" ja kovia, noi edelliset tuppaa ajelemaan männikköihin ja jälkimmäiset ajaa radalla kovia aikoja.
    Kumpaanko kastiin itse kuulut?
    Mä en ole kova jätkä ajamaan; ei ole tarvetta kuulua kumpaankaan kastiin.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen