Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Kyllästyneenä silmälasien käyttöön umpipotassa ja todettuani mahdottomaksi löytää sopivan avattavan ( kaikki kokeiltu ? ), olen päätymässä sellaiseen ihmeellisyyteen kuin otsikossa on. Eli nk. vähemman avokypärä, mutta kumminkin ilman kiinteää leukaosaa. Tilalla on rautaputki. Näkyvyys tietysti hyvä, normaalia avomallia hiljaisempi pitäisi olla, turvallisuus leukapuolella astetta huonompi ja hinta hirveä. En nyt vuoden ajalta löytänyt siitä keskustelua, joten toivoisin jonkun sellaisen omistajan kertovan kokemuksistaan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Muuten en siitä tiedä mtn mutta satuin huomaamaan että Louis myy hintaan 289,95.

ADVRiderissa on jotain kokemuksiakin. Ja puimurikuskeilla.

Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Kiitokset. Sieltähän sitä vakuuttelua löytyi, itse satuin unohtamaan koko webbikeworldin, jonka linkkikin oli yhdessä keskustelussa. Kyllä sieltä olen kaikki Ducatiasiat selvittänyt, mutta että renkaatkin...
    Kyllä se kait pitää ostaa, mutta kun mielelläni tukisin kotimaista yrittäjää ( itsekin olen ) vaan nyt kyllä näyttää Louisin hinta niin sopivalta, että pitää maanantaina keskustella kauppiaan kanssa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Mulla on tuollanen ollut nyt kolme ajokautta. Hyvähän se. Hiljasempi kuin X-Lite X902 umpipotta puhumattakaan muista visiirillisistä avoruukuista. Leukakaari tuo jonninmoista turvallisuuden tunnetta, mutta toki hankaloittaa päähän tunkemista. Toi kaari ei ole rautaa, vaan jotain vitun komposiittia. Silmälasit laitan edelleen päähän vasta sen jälkeen kun potta on päässä. Joutuu niiden(silmälasien) asentoa kuitenkin korjailemaan, jos koittaa sulloa ruukkua päähän prillit päässä...

Hyvä kypärä! Ja tuohon hintaan varsinkin! Ainoo miinus paskasta visiiristä(säilytä kuitti Mulla hajos ekasta kiinnikkeet ja toisesta lähti huurteenestokalvo hilseilemään. Sain uudet takuun piikkiin. ) ja siitä, että on ihan vitun iso EU-tatti, mut ninhän ne on nykyään kaikki...

edit. Ja ihan vaan vinkkinä sovitukseen: Kokeilin kolmessa eri liikkeessä numeroltaan samankokoista J1:stä ja olivat kaikki eri kokoisia.

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (SenioRR @ Helmi. 14 2010,00:27) kirjoitti
    Leukakaari tuo jonninmoista turvallisuuden tunnetta, mutta toki hankaloittaa päähän tunkemista.
    Oh, tuota, etko irrota sita leukakaarta ennen kuin laitat kyparan paahan? *

Niin ma ainakin olen tehnyt viimeiset 6 vuotta. Kakkulat otan kuitenkin pois ennen kuin potta paahan, muuten kuitenkin jossain vaiheessa taittuvat niin, etta hajoavat. Sitten vaan kakkulat paikoilleen ja sitten vasta leukakaari paikoilleen, koska se kiristaa kyparaa niin etta sen jalkeen on hankalampaa sulloa rilleja naamalle.

Olen ollut erittain tyytyvainen kyparaan, hiljainen jopa kovassa vauhdissa, eika ole lainkaan sellaista vihellysta kuin umpipotissa, joten kaytan sita muuhunkin kuin skootterilla duunimatkailuun, mm Euroopan kesaturneet ovat mukavia, kun nakee enemman.

Umpipottaan verrattuna mahtava nahtavyys, mika on eduksi ainakin taalla liikenteen lomassa pujotellessa, taallahan splittaus on sallittua, joskus jopa tuntuu sen olevan pakollista. *Ei tarvitse heilutella paata sivulle, kun on panoraamavisiiri.

Se on testattu samoilla standardeilla kuin nama avattavat 'umpipotat', eli jos se riittaa sinulle, niin siina mielessa pitaisi olla OK.

Lainaa (Gecko @ Helmi. 14 2010,12:10) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Helmi. 14 2010,00:27) kirjoitti
    Leukakaari tuo jonninmoista turvallisuuden tunnetta, mutta toki hankaloittaa päähän tunkemista.
    Oh, tuota, etko irrota sita leukakaarta ennen kuin laitat kyparan paahan? *

Niin ma ainakin olen tehnyt viimeiset 6 vuotta. *Kakkulat otan kuitenkin pois ennen kuin potta paahan, muuten kuitenkin jossain vaiheessa taittuvat niin, etta hajoavat. *Sitten vaan kakkulat paikoilleen ja sitten vasta leukakaari paikoilleen, koska se kiristaa kyparaa niin etta sen jalkeen on hankalampaa sulloa rilleja naamalle.
    En mä tuota leukakaarta irroita. Sen irroittamisessa ja kiinnittämisessä on mun mielestä vielä enemmän pakertamista, kuin prillien/aurinkolasien kanssa taistelussa. Ja nuo lasit otan pois päästä myös kun laitan tuon mun kakkosavopotan päähäni, jossa ei siis tota kaarta. Pikku juttuja, joihin olen kuitenkin jo tottunut, kun kuitenkin 10 vuotta käytin pelkästään umpikuuppaa.

Mutta kuten sanoit: Hyvä ja hiljainen kypärä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Tulipahan tilattua, kun vähän joka puolella kiittelivät, tai eivät ainakaan pahemmin haukkuneet
    Lainaa (aj@ @ Helmi. 16 2010,14:26) kirjoitti
    Tulipahan tilattua, kun vähän joka puolella kiittelivät, tai eivät ainakaan pahemmin haukkuneet
    Mistä sen tilasit loppujuen lopuksi?
    Pikku neuvottelun jälkeen Reliatecista. Ei oikein huvita lähteä tappelemaan ulkomaisten nettikauppojen kanssa, jos se viiri on arka kohta ja jos vaikka joutuu takuuasioista keskustelemaan. Olihan se nyt paljon kalliimpi kuin muualla, mutta esim. Briteistä olivat loppu ja Louisinkin varastosaldo tällä hetkellä 0 ja päätin hoitaa homman alta pois. Joissain muissa kaupoissa oli ihan Suomen hinta. Eli periaatteitteni mukaisesti tuen kotimaista yrittäjää, jos se nyt on yhtään järkevää.
  10.  
    Meikäläisen ongelmana on väri, valkoista kun ei saa täältä, joten pakko ostaa ulkolaiselta halvemmalla...