Minkälaisia kokemuksia teillä on scala rider kypäräpuhelimesta.
Olisin kiinnostunut olisiko jokin muu puhelinmerkki/malli luotettavampi käytöss
Itse hankin kyseisen laitteen kesän 2011 alussa ja käytössä se on ollut Euroopanreissulla (~4000km) ja muutamana viikonloppuna (yht. n 2000km).
Ainakaan tähän asti ei huonoa sanottavaa ole. Akku kestää (kunhan muistaa ladata silloin tällöin), ääni on hyvä (Saksassa yli 140km/h alkoi vähän puuroutumaan), puhelut toimiaa (jos niitä haluaa käyttää), navikin ainakin yrittää ohjeita Scalan kautta antaa ja radio on mukava plussa.
Omaan kypärään (S1) asennus tarralla, joka ihmetyksekseni ainakin vielä pysyy kiinni kuin uutena. Kyytiläisen Nolaniin kiinnitys "klipsulla" joka ehkä näppärempi kuin tarra.
Muista vastaavista laitteista ei ole kokemusta, joten vertailukohdetta ei ole. Mutta oma matkan teko paremman puoliskon kanssa helpottunut/mukavoitunut kun voi oikeasti jutella eikä vain huudella muutamaa sanaa silloin tällöin.
Se miten laite toimii mp-mp -käytössä on vielä testaamatta.
XJ600, GSX750f
2 kesää ny ollu käytössä ja hyvin toimii kahenki pyörän välillä. Radiossa on aika huono kuuluvuus syrjäseuduilla, mut enpä sitä muutenkaa ois käyttäny. Kantomatka ei mikään älytön ole mutta harvemmin sitä peräkkäin ajaessa yli puolen kilometrin väliä tulee. Enpä keksi ainakaan omiin tarpeisiin mitattuna mitään valittamista. Tietysti noi scala riderin uudemmat versiot on varmaankin parempia (pitempi kantavuus yms.) mutta johan on hintaakin ihan eri malliin.
Husaberg TE 250 -2012
Honda CBR 600F -07
näillä mennään toistaseks...
Itselläni omassa kypärässä Q2 ja kyytiläisen kypärässä FM. Hyvin toimivat keskenään ja Q2 toimii hienosti navin/ puhelimen parina (mulla kyllä puhelinkin on navin kautta).
Akun kestävyys on hyvä, navin ääni kuuluu selvänä suurissakin nopeuksissa, puheluita ei kannata yli 100kmh yrittää höpistä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Meillä ainakin kahden pyörän välillä kuuluvuus on hyvä, mutta Tompan ohjeista ensimmäinen sana jää jostain syystä pois.
Ollaan oltu oikein tyytyväisiä näihin puhelimiin.![]()
-Honda VFR 800X Crossrunner-
-Kawasaki Z 750 S-
-Suzuki GSF 600 S Bandit-
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
Tosta puhumisesta kovemmissa vauhdeissa ni riippuu varmaan aika paljon kypäristä ja siitä miten mikki on käännetty kypärän sisään. Ainakin oman shoei xr-1000 ja faijan schubert C3 välillä kuuluu vielä ihan hyvin moottoritienopeuksissakin = n. 130km/h
Hahhahhaa... Vittu et oon talikko nyt vasta tajusin et puhe oli navigaattorista *
Poistetaan äkkiä tommoset tekstit mitä kirjottelin.
Husaberg TE 250 -2012
Honda CBR 600F -07
näillä mennään toistaseks...
Ihan tyytyväinen olen Q2:een ollut eikä tuosta paljon pahaa sanottavaa ole. Kuuluvuus on ~puolet luvatusta eli semmoiset 350-400 metriä ja äänenlaatu (puhe) ihan ok. Tosin musiikinkuunteluun se on hieman ankea, pitäis modata siihen paremmat kuulokkeet.
Pari kertaa jokin mennyt tilttiin kun samaan aikaan puhelimen Ovi maps on antanut ohjeita ja kaveri yrittänyt puhua, mutta uudelleenkäynnistys on auttanut tuohon. Tiedä sitten kumpi tuossa sekoilee enemmän Scala vai Nokialainen.
Tuohon Ertzi5 manitsemaan ominaisuuten olen myös törmännyt moottoritienopeksissa, eli Scala yrittää säätää äänenvoimakkuutta taustamelun mukaan joten joskus opastus on tyyliä :
kahdensadan METRIN JÄLKEEN KÄÄNNY OIKEALLE!
Eli alusta jää sana pois ja lauseen lopussa se on jo suoraa huutoa *![]()
Tyytyväinen kanssa Q2:een... yksin ajellessa radiosta kuuluu ainakin valtakunnalliset kanavat hyvin kun sen ensin löytää ja saa laitettua muistiin...
Kaksin ajaessa yhteyden äänellä avaaminen mielestäni tökkii sen verran että nykyisin puheyhteys avataan napista painamalla ja pidetään koko ajan päällä... akut kestävät hyvin päivän ajot vaikka puheyhteys on auki koko ajan.
Navigaattorin vedin suoraan omalla narulla kännykästä toiseen korvaan niin voi pitää juttua auki vaikka ajaa navin mukaan... ja *takapenkiltä tulee joskus prioriteetiltään korkeampia navigoitiohjeita... oikeellisuudesta sitten tiedä *![]()
K18... eikun K8
EB on cool... ja bussissa on vanhanajan tunnelmaa...