Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa (RR80 @ Helmi. 09 2010,22:44) kirjoitti
    Lainaa (Dex1 @ Helmi. 09 2010,21:25) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Osta ennemmin 2007-2009 mallin Z1000. Löytyy potkua ihan eri tyyliin ja ulkonäkökin on parempi
    Kieltämättä nätti vehje sopivasti modattuna, ja mehukkaat soundit 4-2-2 rööreillä, mutta olenko missannut jotain - itse kun harkitsin joskus '07 Zetaa niin hylkäsin ajatuksen laiskan koneen takia ja päädyin FZ1:een? :o *En ole kyllä tarkastellut onko siis '07-09 välille tuohon fillariin lyöty joku uusittu kone?
    Paperilla Z1000 taitaa olla tehottomanpi, mutta ajettaessa tuntuu juuri päinvastaiselta.
    Hmm, mielenkiintoista..vääntörikkaampi konekko vai paremmat välitykset tms... taitaa vaatia ihan koekyydit Zetalla kun kelit alkaa, että tietää sitten käytännössä - jos vaikka joskus tulevaisuudessa erehtyy kawamieheksi. On se nimittäin hieno pyörä äkkiseltään ulkonäöltään ym. kuten FZ1N.kin.

    Viimeksi kun pyöränvaihto oli menossa ei koeajomahdollisuutta ollut zetaan kelien takia, ja vaatimattomat tehot paperilla ja "luuska" fiilis mm. videoissa netissä saivat hylkäämään ajatuksen...
  2. #32
    Mulla voisi olla ulkomaankomennuksen takia naku kaupan. Kaikilla herkuilla, akran putki, PC, scottoiler, kahvalämppärit, kilpiteline, minivilkut ym..
    Honda_VFR
  3. #33
    Heh...olinkin DeXiin yhteydessä enne tuota viestinsä laittoa.
  4. #34
    Anteeksi JTS, että lainaan ketjua hieman. Aihe on täysin sama, niin ei kehtaa perustaa uutta. :-)

    Tässä toinen FZ1 N:n hankintaa suunnitteleva. Pyöräkin on katsottu valmiiksi, mutta ostopäätöksen tueksi kaipaisin faktoja kokeneemmilta.

    Pyörä on mallia 2008, ja tiedustelisinkin, vaivaako sitä samainen väännön puute matalilla <7000 kierroksilla kuin 2006-2007 -malleissa? Boardilta näyttää löytyvän varsin paljon vinkkiä sen korjaamiseksi, mutta tarvitseeko 2008:lle tehdä samat temput kuin vanhemmille?

    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?

    Lisäksi seuraava kommentti kummastutti. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?

    Lainaa kirjoitti
    Heti ensiajolla huomasin että takaiskari oli hengenvaarallinen.
    Osaako joku suositella Pohjois-Savon alueelta hyvää ja laadukasta huoltofirmaa, jossa pyörää saatettaisiin myös modata kohtuulliseen hintaan?



  5. #35
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Pyörä on mallia 2008, ja tiedustelisinkin, vaivaako sitä samainen väännön puute matalilla <7000 kierroksilla kuin 2006-2007 -malleissa? Boardilta näyttää löytyvän varsin paljon vinkkiä sen korjaamiseksi, mutta tarvitseeko 2008:lle tehdä samat temput kuin vanhemmille?

    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?

    Lisäksi seuraava kommentti kummastutti. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?

    Lainaa kirjoitti
    Heti ensiajolla huomasin että takaiskari oli hengenvaarallinen.
    Osaako joku suositella Pohjois-Savon alueelta hyvää ja laadukasta huoltofirmaa, jossa pyörää saatettaisiin myös modata kohtuulliseen hintaan?
    Itse olen tuolta ulkomaisilta foorumeilta ymmärtänyt että 2006 vuosimalli (kuten itselläni) on jossain mielessä enempi noiden FCE boxin ym. tarpeessa kuin '07-08, mutta se taitaa liittyä enemmän siihen kaasun "terävyyteen" +5000rpm kierroksilla, kun kaasun päästää ja kääntää taas päälle - lähtee vakiona turhan ärhäkästi esim. mutkasta lähtiessä. Tämähän siis FCE boxi korjaa, ja suositellaan erityisesti '06 malliin heti ensimmäiseksi tuota lisäboxia.

    Vaihdat siihen kuitenkin putken ennemmin tai myöhemmin ellei ole vaihdettu jo, ja samassa lähtee EXUP venttiili (ja monet runnoo katalysaattorinkin pihalle sieltä samassa)- niin eiköhän niillä eväin pahimmat vääntökuopat alajengoilta tokene. Ja suhteellisuus kaikessa, kyllähän se vetää vakionakin

    Omassani oli 20tkm huolto juuri syksyllä, se oli aika iso huolto jossa oli käsittääkseni venttiilivälysten säätöä, ilmanputsarit, kaikki nesteet, ym. yleistä tarkistelua. Edellinen suurempi huolto *tais olla 10tkm kohdilla mutten varma ole kun pyörä ei vielä sillon ollut mulla..

    Mitä takaiskarin hengenvaarallisuuteen tulee, eiköhän se ole kuskista kiinni myös - itelläni ei ainakaan ole ajotaitoa niin paljon että olisin moista pistänyt merkille, ihan samanlailla se siellä hommansa hoitaa kuin esim edellisessä 07 gixussakin teki =) *Mutta jos osaa pyörää viedä pidon rajamailla niin voi hyvinkin olla että joku parempi iskari toimii siellä mukavammin, ja varmasti toimiikin.



  6. #36
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?
    Noihin kilometreihin vaihdellaan vain öljyjä ja suodattimia.
    Venttiliin välykset tarkistetaan 40th kohdalla.
    Jos on ns normaali tulpat ne vois vaihtaa ja ruiskut synkata seuraavassa huollossa.
    FZ1 N -06 kadulla ja R1-10 radalla

    http://www.iluracing.fi/
  7. #37
    Hyvin tuon takaiskarin kanssa on toimeen tullu... Omaani on vaihettu eturatas-1 ja slipari,kummasti on muitten vauhissa pysyny.. Toki vääntö sais olla parempi alhaalla, mutta kyllä se keula nousee kaasulla noinkin...
    1290 superduke
  8. #38
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Lisäksi seuraava kommentti kummastutti. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?

    Lainaa kirjoitti
    Heti ensiajolla huomasin että takaiskari oli hengenvaarallinen.
    Takaiskarin vaarallisuudella tarkoitan sitä että se ei toimita asiaansa toivotulla tavalla, eli vaimennusta.
    En todellakaan ajanut ensikoeajolla pidon rajamailla. Ihan normi mutkatietä 80km/h rajoitusalueella, n.90km/h jyrkähkö mutka jossa routamonttu.
    Tuosta montusta seurasi ei toivottua ohjelmaa.
    Kokeilin säätää sen mitä säädettävissä oli, iskari on lähinnä jousi, ilman vaimennusta.

    Tottakai tuolla alkuperäisellä pärjää, varsinkin jos ei ole paremmasta tietoa/kokemusta.
    Mielestäni alusta ja sen ominaisuudet on tärkein osa moottoripyörissä ja oma "tuunaamiseni" alkaa aina siitä.
    Kustannuksenakaan ei aivan mahdoton ole. esim Wilbersin takaiskari hydraulisella esijännityksen säädöllä ja oman painon mukaisella jousella maksoi 850€. Tuohon vielä keulan jousien ja parempien öljyjen vaihto, 200€.
    Eli tonnilla saa aivan eri pyörän ajo-ominaisuuksiltaan, ajoi sitten pelkkää katuajoa, rataa tai sekä että.
  9. #39
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Anteeksi JTS, että lainaan ketjua hieman. Aihe on täysin sama, niin ei kehtaa perustaa uutta. :-)

    Tässä toinen FZ1 N:n hankintaa suunnitteleva. Pyöräkin on katsottu valmiiksi, mutta ostopäätöksen tueksi kaipaisin faktoja kokeneemmilta.

    Pyörä on mallia 2008, ja tiedustelisinkin, vaivaako sitä samainen väännön puute matalilla <7000 kierroksilla kuin 2006-2007 -malleissa? Boardilta näyttää löytyvän varsin paljon vinkkiä sen korjaamiseksi, mutta tarvitseeko 2008:lle tehdä samat temput kuin vanhemmille?

    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?

    Lisäksi seuraava kommentti kummastutti. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?

    Lainaa kirjoitti
    Heti ensiajolla huomasin että takaiskari oli hengenvaarallinen.
    Osaako joku suositella Pohjois-Savon alueelta hyvää ja laadukasta huoltofirmaa, jossa pyörää saatettaisiin myös modata kohtuulliseen hintaan?
    Tottakai tätä ketjua saa lainata ja hyvä niin, että tuleekin mahd.paljon tietoa asiasta tänne. Tämähän on keskustelufoorumi

    Minäkään en huomannut ennen tätä, että tuolla on jo aikaisempikin fz1 ketju.
  10. #40
    Onkos täällä porukalla tietoa miten tuo pyörä toimi kaksipäällä ja onko kukaan heittänyt pidempää euroopan lenkkiä tuollaisella ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  11. #41
    Lainaa (Kelvoton @ Helmi. 14 2010,10:39) kirjoitti
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?
    Noihin kilometreihin vaihdellaan vain öljyjä ja suodattimia.
    Venttiliin välykset tarkistetaan 40th kohdalla.
    Jos on ns normaali tulpat ne vois vaihtaa ja ruiskut synkata seuraavassa huollossa.
    Hmm.. herää kysymys että mitä ihmettä ne siellä 20tkm huollossa meitin pyörään sitten teki, kun kustannus oli Yamaha huollossa 500euroa - käsitin niiden puheista että siihen ois joku venttiilinvälysten säätö kuulunut huolto-ohjelman mukaan. Vai rahastivatko vaan hölmöä
  12. #42
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Vanhassa fasussa on ainakin ensimmäinen venttiilien tarkistus 40000km kohdalla. Jos sulla on omistajan opas siinä on kerrottu moinen asia. hyvä huolto antaa kartan venttiilien välyksistä jotta seuraavassa huollossa voi verrata. jos on kusetettu valittamaan ja kannattaa ehkä harkita huoltoliikkeen vaihtoa

    Mun pyörässä piti venttiilejä säätää vasta 80000km kohdalla ja kuulemma uudemmissa malleissa on yhtä huolto vapaat osat.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  13. #43
    Kiitokset kaikille kommenteista. Niiden myötä on melkolailla 100% varmaa että ensi viikolla olen FZ1-N:n omistaja. :-)

    Ja tosiaan toi -1 eturatas ja slipari on vaihtolistalla jo. Heti vaan kun saan pyörän käsiini. :-)
  14. #44
    Lainaa (Dex1 @ Helmi. 14 2010,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Kelvoton @ Helmi. 14 2010,10:39) kirjoitti
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?
    Noihin kilometreihin vaihdellaan vain öljyjä ja suodattimia.
    Venttiliin välykset tarkistetaan 40th kohdalla.
    Jos on ns normaali tulpat ne vois vaihtaa ja ruiskut synkata seuraavassa huollossa.
    Hmm.. herää kysymys että mitä ihmettä ne siellä 20tkm huollossa meitin pyörään sitten teki, kun kustannus oli Yamaha huollossa 500euroa - käsitin niiden puheista että siihen ois joku venttiilinvälysten säätö kuulunut huolto-ohjelman mukaan. *Vai rahastivatko vaan hölmöä *
    FZ1:sen venttiilinvälykset TARKISTETAAN 40tkm välein, ja sitten tarvittaessa myös säädetään
    KTM 1090 Adventure R '17

    Exät:
    - Aprilia Tuono 1000R '07
    - Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
    - Yamaha FZ1-S '07
    - Yamaha YZF600R Thundercat
    - KTM 640 LC4 (palveluksessa)
    - Yamaha DT 125
    - Tunturi Start

  15. #45
    Lainaa (JONiE @ Helmi. 14 2010,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Dex1 @ Helmi. 14 2010,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Kelvoton @ Helmi. 14 2010,10:39) kirjoitti
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?
    Noihin kilometreihin vaihdellaan vain öljyjä ja suodattimia.
    Venttiliin välykset tarkistetaan 40th kohdalla.
    Jos on ns normaali tulpat ne vois vaihtaa ja ruiskut synkata seuraavassa huollossa.
    Hmm.. herää kysymys että mitä ihmettä ne siellä 20tkm huollossa meitin pyörään sitten teki, kun kustannus oli Yamaha huollossa 500euroa - käsitin niiden puheista että siihen ois joku venttiilinvälysten säätö kuulunut huolto-ohjelman mukaan. *Vai rahastivatko vaan hölmöä *
    FZ1:sen venttiilinvälykset TARKISTETAAN 40tkm välein, ja sitten tarvittaessa myös säädetään
    Jopas... mitäs muilla on 20tkm huolto maksanut? Mietin että onko tuo 450-500e ihan normiveloitus vai minkä takia se on noin järkyttävä?

    Kun esim. gixussa 10tkm huolto oli 200e niin kuulostaa hassulta.

    Tuo huoltoliike sijottu TOP2 huonoimpaan tekniikan maailman testissä joten en ihmettelis vaikka ois velotettu valohoitoa...
  16. #46
    Lainaa (Dex1 @ Helmi. 14 2010,17:35) kirjoitti
    Lainaa (Kelvoton @ Helmi. 14 2010,10:39) kirjoitti
    Lainaa (porri @ Helmi. 13 2010,21:49) kirjoitti
    Entä millainen huolto-ohjelma 2008 FZ1 N:llä on? Liike, josta pyörä on, on kadottanut huoltokirjan, ja se vähän epäilyttää. Mitä kaikkea 20 000 ajetulle pyörälle olisi pitänyt tehdä, ja mistä kannattaisi varmistua ennen kauppoja?
    Noihin kilometreihin vaihdellaan vain öljyjä ja suodattimia.
    Venttiliin välykset tarkistetaan 40th kohdalla.
    Jos on ns normaali tulpat ne vois vaihtaa ja ruiskut synkata seuraavassa huollossa.
    Hmm.. herää kysymys että mitä ihmettä ne siellä 20tkm huollossa meitin pyörään sitten teki, kun kustannus oli Yamaha huollossa 500euroa - käsitin niiden puheista että siihen ois joku venttiilinvälysten säätö kuulunut huolto-ohjelman mukaan. *Vai rahastivatko vaan hölmöä *
    Muistaakseni 20tkm huollossa on tulppien vaihto, mikä kyllä nostaa hintaa.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  17. #47
    Nyt se on sitten kaupat tehty. Tässä uusi FZ1-N:n omistaja! *
  18. #48
    Lainaa (porri @ Helmi. 18 2010,19:52) kirjoitti
    Nyt se on sitten kaupat tehty. Tässä uusi FZ1-N:n omistaja! *
    Onnea. Pitkä odotus kesään. Itse odottelen lumien sulamista uusi pyörä tallissa...
    BMW S1000XR
  19. #49
    Onneks olokoon!
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  20. #50
    Lainaa (porri @ Helmi. 18 2010,19:52) kirjoitti
    Nyt se on sitten kaupat tehty. Tässä uusi FZ1-N:n omistaja! *
    Hyvä ostos
    1290 superduke
  21.  
  22. #51
    Lainaa (Kelvoton @ Helmi. 09 2010,21:08) kirjoitti
    Lainaa (kuja hannu @ Helmi. 09 2010,20:01) kirjoitti
    Onpas hurjat tehot noilla palikoilla.
    Itsellä samat sarjat + Ivans FCE palikka( hyödytön vehje)
    Oma pyörä säädetty/penkitetty Viaberilla ja ei kyllä tollasia tehoja irtoo....
    Älä muuta sano. Jutut on juttuja.

    Tiedoksi vaan että vaparina ei tuosta koneesta ole edes teoriassa mahdollista saada yli 170 pollea puuttumatta kunnolla koneen sisuskaluihin(kansi, kampura, nokat jne).

    Omassa käytännössä tehty kaikki ulkopuoliset modit mitä on tiedossa ja lisäys takapyörätehoon oli noin 12-13hv, mitä lie sitten moottorissa.

    Pyöripä tuossa nurkassa vuoden verran sellainen noin 190 hp projekti moottori R1:sen pohjalta (siihen oli tehty sitten kaikki mahdollinen mukaan lukien esim R1:sen ECU) mutta tuli sitten myytyä kilkkeet eteenpäin.
    Täytyy ihan korjata tähän topicciin vielä, tässä kevään tullen kun pistelin fz1een taas uusia hiluja (airboxi uusiksi, K&N ja katti pois ym) niin huomasin papereista, että oli tuolle näemmä tehty muutakin tuolloin kun tuo reilut 150hp on penkitetty takapyörältä jota tuossa ihmeteltiin.

    Eli power commanderin, sliparin, sub-throttle läppien lukituksen, R1 kannentiivisteen ja ilmansuodatinkotelon avaamisen lisäksi, tuossa on näemmä portattu imukanavat kannesta ja ajoitettu nokat uusiksi, joka voi selittää noita lukemia

    Nuo muutokset oli tehty useammassa vaiheessa, ja toisiksi viimeisessä vedossa kun kansityöt oli tehty, oli teholukemaan piirtynyt noin 6hp lisää, ja lopuksi hienosäädetyllä Commanderkartalla oli vielä muutama tirissyt lisää, jolloin loppulukemiksi oli tullut ~150hp pyörältä ja ~104Nm vääntöä.

    Nyt on vermeessä ilmansuodatinkotelo tehty isommalla kädellä uusiksi, ja nuo rungon ilmanottokanavat avattu, katti poistettiin pakosarjasta ja pannuhuoneeseen tuli FCE vielä lisäksi.

    Täytyneepä raahata mopo taas penkkiin, että on sitten säädöt kohdillaan kesäksi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12