Ulkonäöstä huolimatta setti oli ihan tukeva ja koestettu kymmenien pyörien toimesta aiemmin. Oman pyörän painon tuntien ei jäänyt epäilystä. Samat kaverit kuskaa kv-bändien poppikoneet pyörien seassa joten osaavat kyllä hommansa.
Vantaa-Vyborg
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Hyvä juttu. Näyttää vaan aikas epäilyttävälle mutta minähän näin vaan kuvan en liveä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Minun on se toinen gessu samassa rekassa. Itse tulen vasta seuraavalla viikolla. Meinasi tulla kiire kun en lukenut ohjeita. Torstaina tuli tekstari, että missä pyörä viipyy. Onneksi duunista ei ole kymppiäkään matkaa eikä ollut palavereja iltapäivällä.
Aiemmin pelottelivat 130 cm korkealla kehikolla. Kehikot oli kuulema toimitettu Tampereelle. Hyvä niin, gessun kanssa 130 cm on tiukassa vaikka mitä irroittelisi.
Onko kukaan lähettänyt budaan pyörää omalla alustalla ,jääkö alusta sinne jos haluaa ajaa koto suomeen .Onkos ne antanut tarkat mitat minkä kokoinen alusta saa olla jos itse nikkaroi?
Mopot lastattiin rekkaan kaverin maatilalla traktorin etukuormaimella omatoimisesti. Rekka siis teki muutaman kilometrin ylinääräisen lenkin normaaliin reittiinsä ilman lisäkustannuksia meille (Vaasa-Ikaalinen-Vantaa).
Määränpäässä ei ollut mitään byrogratiaa. Mopot olivat terminaalissa odottamassa (lukittava tila), puretiin mopot telineistään ja ajettiin sen jälkeen Akác-tanyalle ja MotoCampiin syömään, n. 2 km. Siellä allekirjoitettiin vastaanottopaperi, maksettiin lasku käteisellä (saatiin kuitti), kahviteltiin ja lähdettiin baanalle. Tämä (allekirjoitus ja maksu) olisi hoitunut myös terminaalissa, mutta ilman kahvittelua, jos olisi ollut kiire päästä matkaan.
Rahdin järjestäjä Kati Piispanen haki meidät lentokentältä (18 €/henkilö) se kuuluu palveluun, jos niin haluaa. Matkaa kentältä on n. 25 km, ei taida onnistua jouhevasti julkisilla, taxilla tietenkin.
BMW R 1100 RT
Soitin Niinivirralle, oli vielä yks paikka vapaana 29.6 lähtevässä rekassa.
Lähti sähköpostilla aika vilkkaasti mailia tuon jälkeen. Pitänee alkaa kattomaan lentoja Linateen.
E: Riittääkö tuohon pyörän sitomiseen 4 (hyvää) liinaa, vai pitäisikö vielä investoida "tankovaljaisiin"?
MT-09 SP -24
Laitanpa tähän oman kokemukseni Akactanyasta. Eli reissu on jo tehty ja hyvä reissu olikin. Pyörä laitettiin Vantaalla kuljetusalustaan (sitä vaneria päällä) ja vaikka näyttää kuvissa heppoisilta, oli tukeva paketti. Kakun kruunasi kelmut ympärillä ja ystävällinen henkilökunta auttoi Vantaan terminaalista liinojen kanssa. Perillä huomattiin, että yksi liina oli löystynyt, mutta muutoin pyörä oli edelleen jämäkästi kiinni. Tässä kohdin omistajan vastuu korostuu, kaveri Vantaan päässä laittoi kiinni mutta lopullisen tarkastuksen tekee kuitenkin aina omistaja.
Sitten tullaankin niihin miinuksiin, Lento oli hulppeat 4,5h myöhässä mutta se on Norwegianin force majeure, eikä siinä mitään. Perillä kuski oli odottamassa hakemaan majapaikkaan kuten sovittua, kello oli yli puolenyön paikallista aikaa.
Majoituksen hintaan piti kuulua illallinen sekä aamiainen. Koska lentoaika venähti, illallisesta ei mainittu mitään kuskin puolelta ja koska väsy oli matkaajillakin, petiin mars. Se olikin sitten aikamoinen "peti". Harvoin on tullut nukuttua yhtä karheilla lakanoille vanhassa laverisängyssä. Huone oli pölyinen ja tulikuuma, kattoikkuna kun oli ainoa tuuletusaukko ja sekin auringossa ilmeisesti suurimman/kuumimman osan päivää. Ilma ei liikkunut eikä kattoikkunaa saanut auki. Ovea oli pidettävä avoinna käytävään, valitettavasti se ei paljon viilentänyt. Kissa kävi välillä avoimesta ovesta huoneessa petikaverina, harjoitteli samalla metsästytaitojaan peitteen alta pilkottaviin varpaisiin. Vettä sentään saimme pullollisen huoneeseen kun älysimme pyytää.
Aamiainen oli vaatimaton mutta siihen väsymykseen, jonka huonosti nukuttu yö aiheuttaa, riittävä. Aamulla ei puhuttu sanallakaan hintaan kuuluneesta illallisesta, jota siis ei ollut. Ajattelin, että se varmaan huomioidaan hinnassa. Ajattelin väärin.
Majoitus maksoi 40 euroa per henkilö eli yht 80e. Se on aika paljon hikimajasta, jonka lakanat muistuttivat hiekkapaperia eikä hinnassa hyvitetty vaillinaista ruokahuoltoa. Koska oli lähdön hetkellä pihalla lastaamassa pyörää ja kauniimpi osapuoli hoiti laskun, olisin maininnut laskun ja palvelun epäkohdista, mutta kun en helteessä, väsymyksessä ja lievässä vitutuksessa ymmärtänyt avata suutani, purnaan näin jälkikäteen. En suuremmin katkerana, olihan kyseessä reissun ainoa heikko majoitus. Myös ainoa suomalaisten/suomentaustaisten ylläpitämä majoitusliike.
Summasummarum, rahdille arvosana -9, majoitus reputti pahasti ja jos vastaavaa reittiä tulevaisuudessa käytän, majoitun muualla.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Ehdottomasti kannattaa käyttää hetki aikaa valituksen tekemiseen.
Aikoinaan oma, samaisen lentoyhtiön, lento oli Dubaista Helsinkiin myöhässä loppujen lopuksi 36h. Syyksi kerrottiin miehistön jäsenen äkillinen sairastuminen. Kiltisti korvasivat 600€.
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Komppaan edellisiä vastaajia. Pitää vain tehdä vaatimus lentoyhtiölle EU:n vakiokorvauksesta.
Rahaa tulee tilille vakiokorvauksen muodossa, jollei myöhästymisen syynä ole ollut tyyliin lumipyry heinäkuussa tai lakko, josta myöhästyminen johtui, eli todellakin syy, johon lentoyhtiö ei ole voinut valmistautua ja varautua. Kaikki muu on käytännössä lentoyhtiön hallittavisa, kalusto täytyy olla lentokunnossa ja huoltaminen ja/tai osien vaihtaminen ei ole force majeur syy, vaan sellaiset kuuluu normaaliin ylläpitoon ja eivät saisi aihetuttaa myöhästymisiä - jos aiheuttaa, niin se maksaa lentoyhtiölle taulukon mukaan myöhästymisajan ja lennon pituuden perusteella:
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita...viivastyminen/
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
Samalla lennolla lentäneenä ja viereisessä huoneessa nukkuneena allekirjoitan kirjoituksen. Kun se kone oli niin paljon myöhässä niin oli kiva päästä sujuvasti johonkin nukkumaan. Taso oli ehkä reissun matalin, vaikka hinta ei ollut. Yksin matkatessa kuljetuksen hinta oli siedettävä, isommalla porukalla pääsisi varmaan taksilla halvemmalla.
Oma pyörä oli edellisen viikon rekassa. Se oli purettu laverilta ja odotteli siististi keskituella kuskia. Olisi pitänyt lukea ohjeet ja varata käteistä kuljetuksen maksuun. Sadattelun siivittämänä hoitui myös pankkikortilla kun lokaali raha ei käynyt.
Eilen laitoin norskille korvausvaadetta. Lomake kyseli kuitteja aiheutuneesta vahingosta, mutta sivuutin ne ja laitoin 250 €:n vaateen EU:n päätöksen nojalla. Olisi voinut lisätä viisi euroa harmituksesta, kun jiipee99 sai 15 euron liput kentällä vs minun 10 euroa.
Finskin kanssa ollaan (kenties) vielä oikeudessa 2014 sattuneesta myöhästymisestä. KVL:n kautta kyseltiin korvauksia ja sieltä kerrottiin, että samasta lennosta on oikeudenkäynti menossa. Liityttiin jonon jatkoksi. Mitään tietoa ei ole tullut. Kun edes tietäisi käsittelynumeron. Pitänee taas laittaa postia finskin lakinaiselle.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Ei kannata uskoa heidän omia sivujaan, vaan tehdä korvaushakemus alla olevan mukaan. Yli 3 tuntia ja 400 euroa. Jos tulee kieltävä vastaus, sanot että siirrät asian kuluttaja-asiamiehelle. Jos mitään ei tapahdu, niin sitten siirrät.
https://www.trafi.fi/ilmailu/matkust..._viivastyminen
https://www.ecc.fi/Teemat/matkailu/l...viivastyminen/
Mahtaakohan ainakaan Helsinki-Budapest väli olla yli 1500km ;)
Kyllähän nuo on ihan samalla tavalla kerrottu Norwegianin sivuilla: https://www.norwegian.com/fi/varaus/...-matkustajana/
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Ei muuten näytä olevan, vaan 1462 alla olevan linkin mukaan. No, aikanaan sain 400 euroa korvausta samalta pätkältä ja muitaakseni perusteet oli samat.
https://www.vaelimatka.org/Budapest
EDIT: Eiku mun päätepistehän oli Tampere ja koneen vaihto Helsingissä, siksi sain tuon 400 €.
Viimeksi muokannut: Nomad; 27.06.2018 klo 00:10.
Kannataa ainakin yrittää, hakeminen ei maksa mitään. Omasta mielestä ehdot täyttyy. Laitoin viitteeksi EC261/2004, wikipedia. Harmittavasti matka jää karvan alle 1500 km, ei auta vaikka katsoisi kentältä kentälle. Jos korvaus tulee niin teillähän se tarkoittaa ilmaista prätkän siirtoa + reilut bensarahat.
Norskilta tuli jo vastaus. Viivästys oli 4 tuntia 34 minuuttia ja oli valitettava. Korvaus 250 euroa maksetaan lähiaikoina tilille. Hyvä, että joku lentoyhtiö on näin suoraselkäinen.
Finnair ei osannut tankata uuteen koneeseen lisäsäiliöihin löpöä. Selkeästi matkustajien vika ja korvauksia ei tarvitse maksaa. Saa nähdä mitä mieltä oikeus on asiasta.
Laitoinpa myöskin hakemuksen Norskille sisään. Kassotaan kuin käy.
Tuli aika kiukkuista palautetta Akactanyasta kun esitin näkemykseni majoituksen hinta/laatu suhteesta. Asiakkaan vika, oli vastauksen yleissävy. No, se koira älähtää mihin kalikka jne. Ihmeellinen asenne, asiakkaat kuitenkin maksavat tuonkin lomakylän leivät.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Onneksi olkoon. Mulle tuli eilen vastaus, että korvaavat vain 80e eli majoituksen. Muuta eivät, koska lennon myöhästyminen oli alle 5 tuntia.
Laitoin vastauksen, jossa vaadin 250e, viittauksen EU-artiklaan sekä uhkauksen viedä asia eteenpäin. Katotaan mikä riita tästä vielä syntyy.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
12.7. noudettiin mopot Niinivirran terminaalista Milanossa. Paikalla oltiin 5min vaille 12 ja taksilla terminaalia lähestyessä kovasti jännitti tieto siitä että siesta alkaa klo 12. Mutta ehkä se sitten oli vain konttorin väki. Nimittäin varsinaisen lastausalueen puolella ei kellään ollut kiire mihinkään. Jeesailivat ja ilmeisesti Panigale sekä RSV4 Factory ovat heille epätavanomaisia matkavessoja, kun liki kaikki paikalla olleet olivat kuvaamassa ja kyselemässä mopoista.
Toki joku 32 lämmintä, niin hikeä pukkasi pintaan pyörää telineestä irroitellessa sekä pukiessa. Mutta Niinivirralle peukku. Mun mopo oli ollut jonkun vuotavan pressun lähellä kun takaosa oli nokipölyssä. Mutta mitä pienistä, pyyhin paperilla puhtaaksi, sitä sai terminaalin toiletista.
Reissu itsessään oli jälleen kerran erinomainen ja Suomeen palasin Finnlinesilla 30.7. Kertaakaan ei käynyt sadepuku päällä, tosin 40-50km ajoin sinnillä pleksin takana sateessa matkalla Traveen. Siinä vaiheessa reissua ei huvittanut enää alkaa kortonkia päälle repimään.
Ens kesää odotellessa.
Harkinnassa jaksaako kirjottaa blogia tän vuoden toilailuista.
vuoristoatleetti
Mulla hajos takalaukku Finskin kyydissä heinäkuussa..Finnair pesi täysin kätensä. IF hoiti asiansa niinkuin aina.
Viime vuonna tammikuussa tulin Finskillä Malagasta. Oli kuumetta ja pyysin peiton ja buranaa..kumpaakaan ei kuulunut. Tän vuoden tammikuussa tulin Finskillä Mynssenistä. Koneessa ei ollut mitään muuta suolaista kuin niitä rutikuivan paskoja luomusipsejä joita on 5kpl siinä pussissa. No fazerin sininen ja cokis nälkään. Kuulemma oli ollut nälkäistä porukkaa..emo oli kyllä sen näkönen et oli syöny ite ne eväät.
Finskillä on ihan hyvän hintaisia suoria lentoja..muuten ihan paska. Tosin onhan sekin kiva et koneet ei putoile.
T7
Nyt kokeilussa Niinivirta Milano->Vantaa.
Tiistaina pakattu mopo Milanossa ja olipas lämmintä, +37c, hiki valui kuin saavista T-paita ja shortsit päälläkin.
Paikanpäältä sai sidontaliinat, etutelakka sekä elmukelmut kuljetushäkin ympärille.
Milanon terminaalin toimistolla Niinivirralla on suomenkielinen henkilö, joka on mukava etu.
Taksi Niinivirran terminaalista lentokenttähotelliin 55€.
Kustannukset:
Rekka rahti 1-suuntaan 400€+alv24% (=496€)
Lento 272€ (Milano->Helsinki)
—
Yht. 768€
Vantaan terminaalin pään kokemukset sitten viikon päästä kunhan rekka saapuu Suomeen (ke-ke).
Hypermotard
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Niinivirran kuljetushinnat 2022, Vantaa terminaali - Tribiano (Milanon terminaali) tai toiseen suuntaan:
1) Pyörän pituus 2,35m asti EUR 530,- /pyörä/suunta (sisältää ALV 24%)
2) Pyörän pituus yli 2,35m EUR 595,-/pyörä/suunta (sisältää ALV 24%)
Pyörän pituus mitataan sisältäen takalaukut ja ilmoitetaan kuljetustilausta tehtäessä.
Moottoripyöräkuljetusten osalta Niinivirran Milanon terminaali muuttaa muutaman kilometrin päähän vko 30/2022, mutta 28.7.2022 asti pyörät voi viedä vielä vanhaan terminaaliin.
Uusi osoite on:
NIINIVIRTA TRANSPORT SPA C/O AKNO BUSINESS PARK
MAGAZZINO 1 (warehouse 1)
VIA BUOZZI, 5
20049 CALEPPIO DI SETTALA
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S