Sivu: 10 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89101112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 476:sta
  1. #271
    Niinhän ne Italiaanot kysy että ajatko takas Suomeen vai pistetäänkö rekalla paluukyyti. No me ajettiin.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  2. #272
    Asiallista toimintaa Niinivirralta.
    Meillä oli Lufthansan lennot perjantapäivälle 11.7 peruttu ja päästiin vasta päivää myöhemmin. Viikonloppuna Milanon päässä ei sitten pitäisi olla mitään toimintaa mutta saatiin sovittua pyörien luovutus lauantaille klo 13.00.
    Pyörät oli purettu häkeistä ja siirretty tuloterminaalista (joka oli lauantaina totaalisesti kiinni) Niinivirran terminaaliin n. 200m päähän.
    Kaveri oli sovitusti paikalla ja päästiin sujuvasti lauantaina matkaan.
    Paluu sujuikin sitten ennakkoaikataulujen mukaan.
    Pyörän kiinnitysvastuu on sitten itsellä eli kunnon kiinnitykset ja vähän suojausta ettei laukut naarmunnu.
    (meillä ei kyllä ollut ongelmia niiden kanssa)
    Juu, heti huomenna.
  3. #273
    Lainaa Kassu K Kojootti kirjoitti Katso viesti
    Pyörän kiinnitysvastuu on sitten itsellä eli kunnon kiinnitykset ja vähän suojausta ettei laukut naarmunnu.
    Tuota kiinnityspolitiikkaa soisi vielä tarkistettavan ainakin sen verran, että talo tarjoaisi liinat, vaikka sitten vastuukysymysten vuoksi pitäisikin itse vetää kiinni. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että pitää ensin käydä Bilteman tai Motonetin kautta ja sitten kohta on terminaalit täynnä sinne jätettyjä liinoja (tai kuskata niitä turhaan mp:llä ympäri Eurooppaa).
  4. #274
    Paperiin pienellä präntillä teksti, että yhtiö ei vastaa liinojen pettämisestä syntyneistä vahingoista (mitä ei nyt kyllä oikeasti tapahdukaan, jos yhtään asiallisesti toimitaan) ja asiakkaalta nimi alle. Vaihtoehtoisesti asiakas voi käyttää omia liinojaan.
  5. #275
    Liinoista ja kiinnityksestä. Ei se moottoripyörän kiinnitys liinoilla ole mitään ylivertaisen vaikeaa, että siihen mitään vastuulausekkeita tarvitsee. Kyllä sen jokainen moottoripyöräilijä osaa tehdä itse, kun rauhassa tekee ja tarvittaessa ajatuksen kanssa. Silloin ainakin tietää, että se on kunnolla tehty. Ihan niinkuin autolautallakin. (mun mielipide)

    Liinat pystyi heinäkuussa Niinivirran Milanon terminaalissa jättämään pahvilaatikkoon säilytykseen. Päälle vielä oma nimi teipillä. Hyvin löytyivät kolmen viikon säilytyksen jälkeen. Niinivirran käyttämissä räkeissä sitomiseen tarvittiin kaksi henkilöä, toinen pitää pyörän pystyssä, ja toinen vetää ensin etuhaarukasta kiinni, että pysyy pystyssä. Sitten vielä vaikka matkustajan jalkatapeista sama homma, 4 kpl liinoilla yhteensä pysyy varmasti paikoillaan, kun eturenkaalle on räkissä oma kolonsa.

    Muutenkin molemmissa päissä, sekä Vantaalla että Milanossa ihan huippuasiallista ja mukavaa porukkaa töissä. (ja kyllä se terminaalin henkilökunta Italian päässäkin tsekkasi lopuksi niiden liinojen kireyden ja näytteli peukkua ylös, kun homma oli kunnossa.)

    Omasta kokemusta ei mitään valitettavaa hommasta, voisin laittaa oman pyörän uudestaankin tällä kyydillä ensi vuonna.
    Tulikallio.
    Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
  6. #276
    Joo. Tulipa käytettyä Niinivirran palveluita molempiin suuntiin. Kehuja täytyy antaa niin vantaan terminaalin henkilökunnalle kuin myös milanon päähän. Varsinkin milanon pään esimies "Kalle" oli ylivertainen palvelija varsinkin kun hänelle osasi sanoa muutaman sanan italiaa.
    Komppaan täysin tulikallio ´n viestiä. Ensi kesäksi lähtee meidän pyörät samalla kyydillä eestaas.
  7. #277
    Mitä maksaa pyörän kuskaaminen Suomesta Milanoon??
    FXSTI 2006
  8. #278
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tänä vuonna 370e sis alv.

    Todennäköisesti ensi vuonna indeksikorotusten ja ilmeisen kysynnän kasvun myötä reilusti enemmän. Toivottavaa kuitenkin on Niinivirralta, että pitävät kustannukset kohtuullisena......
    .......
    Nyt ei kyllä tuo logiikka ihan täysin auennut.
    Olikohan tuo ihan oma päätelmäsi vaiko vallan sisäpiirin tietoa? Jälkimmäisessä tapauksessa ehkä sitten kannattaisi lopettaa palvelun hehkuttaminen täällä, että saadaan pidettyä hinnat kurissa.

    Näin voisi asiaa spekuloida:
    Jos yritys ei todellakaan halua kasvattaa bisnestä niin toki, voihan sitä stopata myynnin kasvun, tai jopa tyrehdyttää sen, nostamalla hintoja "reilusti". Silloin kysyntää tyydyttämään todennäköisimmin tulee markkinoille lisää kilpailijoita, ja kilpailukykyisillä hinnoilla. Eihän tämä puheessa oleva nytkään ole ainoa.

    Ja kun kuljetusyritysten ensisijaisena jokapäiväisenä tehtävänä on kuljettaa sitä mitä asiakkaat nyt haluavatkin kuljettaa, niin eihän tuo tarvitse kuin hitsaustaitoja ja joku, joka älyää alkaa vuokrata niitä kuljetusräkkejä. Varsinkin kun tuntuu olevan niitä jotka mielellään kuljettaisivat pyöriään edes takaisinkin. Ja siinä tapauksessa ihan mihin vaan.

    Ja sitten ihan tosissaan; jotenkin haluaisin uskoa, että tuossakin yrityksessä hinnoittelusta päättävät ihmiset osaavat paremminkin hinnoittelun lainalaisuuksia.
    ...
  9. #279
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Kyllä täysin omaa päätelmää; ei missään tapauksessa mitenkään liity kyseisen firman virallisiin/epävirallisiin lausuntoihin tms.
    Takerruit ilmeisesti tuohon "reilusti" sanaan. Voihan sen vaihtaa vaikka "todnäk jonkunverran" jos tuntuu paremmalta.

    Anyway; en usko, että tuolle saralle on hirveästi tunkua ja kuljetukset ulkomaille vaatii vähän enemmän kuin pari metallihäkkiä. Pelkkä MP kuljetus ei riitä missään tapauksessa liikevaihdoksi/kannattamaan firmaa ympäri vuoden. Eli MP-kuljetus on vain yksi lisäpalvelu muun kuljetuksen ohessa (nämä siis omia olettamuksia).
    Näinollen asiakkaat valitsevat hyvin usein pitkäaikaisen kokemuksen omaavan luotettavaksi ja osaavaksi todetun firman. Monet eivät anna pyöriään kuljetettavaksi " Penan Pakettiauto":lle

    Hinnan nousun olettamukseni perustuu täysin normaaliin kysynnän ja tarjonnan lakiin...tottakai on fiksua ja toivottavaa pitää hinnat kilpailukykyisenä, mutta ei mitään järkeä pitää hintoja reilusti alla markkinoiden keskitason jos kysyntää on...kässääks
    Vaikkakin volyymin kasvulla usein saa euroja enemmän vrt. kateprosentti, niin ainakin aluksi volyymin kasvu aiheuttaa myös lisäkustannuksia.

    Jokatapauksessa en halua enempää puida tätä (en halua luoda tästä asiasta negatiivista kuvaa), koska niinkuin mainitsin on tämä kaikki vain omaa spekulaatiota/mutua. Vaikka hinta nousisikin, niin kyseinen firma on jo todettu luotettavaksi ja toimivaksi ja aion jokatapauksessa käyttää heidän palvelujaan jos tuonne suunnalle on tarvis mopoa viedä.

    EDIT/PS. en muuten todellakaan ole mikään talousnikkari, joten kirjoitukseni voi olla myös täyttä bullshittiä aika näyttää...
    Joo, uskon, että on turhaa tässä nyt vääntää tuosta talous/hinnoittelu/bisnes-aiheesta sun kanssa enempää. Toteanpa vain että a) olen jossain kohtaa edelleen kyllä ihan eri mieltä b) en ehkä äänestäis sua eduskuntaan.

    PS. kohtaan b selvennykseksi: en tiiä minkä puolesta ja miksi sä nyt lobbaat. Ollaan hiljaa vaan.
    ...
  10. #280
    Aika marginaalissa mennään euroopan rahtien puitteissa näiden mopojen kanssa....
    eli kyseessä lienee eräänlainen "tuote" ja muut asiat seuraavat sitä kautta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #281
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tänä vuonna 370e sis alv.

    Todennäköisesti ensi vuonna indeksikorotusten ja ilmeisen kysynnän kasvun myötä reilusti enemmän. Toivottavaa kuitenkin on Niinivirralta, että pitävät kustannukset kohtuullisena.

    Lentolippu Linaten kentälle ajankohdasta riippuen keskimäärin 140e/hlö. Taksi Linaten kentältä Niinivirran terminaaliin 18km n.25e .
    Yhteensä siis noin 535e.
    Kukaan ottanut taksia toisinpäin, Tribiano-Linate? Hinta?
    Keväällä pyörää lastatessa kysyttiin että voisko taksin tilata, silmiä pyöritellen valittelivat että kyyti maksaa lähemmäs 100e kun taksi tulee tiesmistä!
    Kalle heitti silloin meidät kentälle kiitospalkalla mutta sen varaan ei viitsisi seuraavaksi laskea.
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  12. #282
    Onko kellään kokemuksia pyörän rahdista välillä Helsinki - faro, Portugali ja takaisin?
    Eli keneltä kannattaisi kysellä ja paljonko maksaa?

    Mahdollinen mielenkiintoinen viikon reissu
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  13. #283
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    ... faro, Portugali...

    Mahdollinen mielenkiintoinen viikon reissu
    Hyä valinta ! Mut Farosta saa kyllä vuokrattuakin....
  14. #284
    Portugalin rahdeista ei tietoa, mutta H:ki-Fuengirola = 600 e. Fugestahan ei kamalan kauan aja Faroon.. ....olisko n. 4 tuntia....
  15. #285
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Hyä valinta ! Mut Farosta saa kyllä vuokrattuakin....
    Onko suositella jotakin liikettä / nettisivua

    Järkiratkausu on vuokrata ja edullisemminkin varmasti pääsisi.
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  16. #286
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    Järkiratkausu on vuokrata ja edullisemminkin varmasti pääsisi.
    No tottakai, tuo on järkiratkaisu, mut ku ei Suomalaiset saa näin tehä, (valtaväestön mielipide)

    Almotos oli mulle HALAPA ja hyä valinta, ei tuolta mitään "piiskatykkiä" saa, mut tuo 700cc oli mulle ihan passeli, mandariinie keruuseen.....
  17. #287
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    No tottakai, tuo on järkiratkaisu, mut ku ei Suomalaiset saa näin tehä, (valtaväestön mielipide)

    Almotos oli mulle HALAPA ja hyä valinta, ei tuolta mitään "piiskatykkiä" saa, mut tuo 700cc oli mulle ihan passeli, mandariinie keruuseen.....
    Millainen liikenne on Portugalissa, jos ajattelee että on mopolla ajellut myös Pattijoella ja ktilolla esim. Venäjällä, Thaimassa ja Dubaissa?

    Järkiratkaisu ei ole sama kuin omalla mopolla ajelu, sen takia rahti kiinnostaa
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  18. #288
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    Millainen liikenne on Portugalissa, jos ajattelee että on mopolla ajellut myös Pattijoella ja ktilolla esim. Venäjällä, Thaimassa ja Dubaissa?

    Järkiratkaisu ei ole sama kuin omalla mopolla ajelu, sen takia rahti kiinnostaa
    Samanlainen ajokulttuuri kuin Etelä-Euroopassa ylipäänsäkin (Espanja, Italia). Ei ole paha nakki tuolla ajaa, jos voi ajaa venäläisessä tai saati Thaikkulan liikenteessä.

    Todella kivoja pikkuteitä on PALJON!
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  19. #289
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    Millainen liikenne on Portugalissa, jos ajattelee että on mopolla ajellut myös Pattijoella ja ktilolla esim. Venäjällä, Thaimassa ja Dubaissa?

    Järkiratkaisu ei ole sama kuin omalla mopolla ajelu, sen takia rahti kiinnostaa

    Kuten spaniassa, nopeudet 50/90/100/120, mutta erikoisuutena pikkukylien punaiset. Elikkäs homma menee niin, että jos ajelet hieman ylinopeutta (tai jopa muuten vaan), ja juuri kun tulet siihen kylän ainoaan risteykseen, valot vaihtuvat vihreästä punaiselle, vaikka ketään muuta ei siihen risteykseen ole mistään suunnasta tulossa!

    Sama sitten toisissa valoissa, ja kolmansissa, jne...

    Motareilla vastaavasti, poistumiset ja / tai liittymiset on usein 90-asteen kulmassa! Toisekseen, kaikenmaailman tikkuja, keppejä, muovikartioita, yms. noissa liittymissä, jotka ovat muutenkin germaanian väyliin verrattuina a h t a i t a !
  20. #290
    Lainaa dos-equis kirjoitti Katso viesti
    Kukaan ottanut taksia toisinpäin, Tribiano-Linate? Hinta?
    Keväällä pyörää lastatessa kysyttiin että voisko taksin tilata, silmiä pyöritellen valittelivat että kyyti maksaa lähemmäs 100e kun taksi tulee tiesmistä!
    Kalle heitti silloin meidät kentälle kiitospalkalla mutta sen varaan ei viitsisi seuraavaksi laskea.
    Meillä makso Tribiano-Milano (hotellille 20km) reilu 60€ ja ei ollut mitään ongelmia tilauksen kanssa terminaalissa...
    Ja Linatehan on tuossa välissä.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  21. #291
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    Meillä makso Tribiano-Milano (hotellille 20km) reilu 60€ ja ei ollut mitään ongelmia tilauksen kanssa terminaalissa...
    Ja Linatehan on tuossa välissä.
    No jo kuulostaa ihan kohtuullisen kohtuulliselta.
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  22. #292
    [QUOTE=mchuurre;6343310]Kuten spaniassa, nopeudet 50/90/100/120, mutta erikoisuutena pikkukylien punaiset. Elikkäs homma menee niin, että jos ajelet hieman ylinopeutta (tai jopa muuten vaan), ja juuri kun tulet siihen kylän ainoaan risteykseen, valot vaihtuvat vihreästä punaiselle, vaikka ketään muuta ei siihen risteykseen ole mistään suunnasta tulossa!

    Sama sitten toisissa valoissa, ja kolmansissa, jne...

    Tjaah... kauanko "huurus" jaksaa venttailla ko. valoissa!

    Eka kerta itsellä... himmasin punaisiin valoihin, takaa tullut auto ohitti torvi soiden
    Toinen kerta; pysähdyin kylän ainoisiin valoihin kun sattuivat olemaan punaiset, mummot ja papat kadunvarressa heiluttivat adelanten suuntaan ja selvästi ihmettelivät miksi siinä keskellä katua pysähdyn.
    Jos kyseessä oikea risteys, niin muista suunnista tulevan liikenteen kanssa kannattaa toki olla erityisen tarkkana
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  23. #293
    Lainaa dos-equis kirjoitti Katso viesti

    ....Tjaah... kauanko "huurus" jaksaa venttailla ko. valoissa!...
    No just sen verran, ko oppi !
  24. #294
    Pannaas tähän ketjuun nyt kysymystä koskien kuljetusta Eurooppaan tai sinne päin, on tuossa Espanjakin käyny mielessä. Niin onko tulijoita jos kuljetusta harkitsee, tuleeko edullisemmaksi enempi mopoja kuin yksi tahi kaksi, ja onko muita kuin Niinivirta..
    Ajatuksena kypsynyt semmoinen jos kesälomaa on joillakin vain kk niin siinä saisi jokusen päivän lisäaikaa jos mopo odottais jo pelipaikalla.
    Ajankohta kenties kesä- heinä tai elokuu jolloin voisi mopoilla..
    Siis hinta / kuljetus firmoja / muita mopoilijoita,löytyykö?
    Ajaus asteella vasta mennään..
    PS: Baltian kautta mennyt, lautalla mennyt Hki-Trawe, Ruotsin kautta mennyt, vaan en tuota kuljetusta vielä kokeillut..
    Niin ja MP messuille mennään..31.1 josko siellä sitten lisävalaistusta asiaan..
  25. #295
    H:ki- Fuengirola: Kissa vieköön-kuljetukselta tarjous 1 prätkä (Kawa 1400) 600 egee. En pidä kovin kalliina.
  26. #296
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    H:ki- Fuengirola: Kissa vieköön-kuljetukselta tarjous 1 prätkä (Kawa 1400) 600 egee. En pidä kovin kalliina.
    Komppaan Karzaa! Ajamalla ottaa sen 750 € - 850 €, vaikka miten nuukasti tai suoraan koettas jutailla se sinne! Laskettu on..
  27. #297
    Vua pittäähä se lennellä perässä ja nuukalle sekin maksaa
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  28. #298
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Vua pittäähä se lennellä perässä ja nuukalle sekin maksaa
    60 € suuntaansa, no näinhän se on. Itse en raijaisi mitään tuonne, koska vuokraamalla hommat tulee viäläkin halavemmaksi, mut eipä mennä aiheesta ohitte...
  29. #299
    No joo tota noin, alkaa pikkuhiljaa tuleen hinnan hahmotusta joka nyt ei kaikkein relevantein asia ole..jos ajatellaan että yksi kk aikaa ajella.
    Rahti esim: fugeen 600€ lento 100-150€ (halvempaa en nyt löytänyt (Ryanair- Norwegia) kesäkuulle..
    Sieltä sitten körötellen pikkuhiljaa hivuttautumalla kotia kohti, joko nukkuen motellissa tai jonkun muun kotona tahi pokoje ns yksityis majoituksessa tai loistokkaassa 5 tähden hotellissa, hinta haarukka n25€ -150€ yö, voi sitä ajatuksen heittää hetkeksi telttaankin, no ei kyllä mukaan mahdu.

    Hangostakin taitaa päästä ro-ro aluksilla Puolaan ja siittä sitten jonnekkin, missä aurinko paistaa..
  30.  
  31. #300
    Lainaa Intruder kirjoitti Katso viesti
    Pannaas tähän ketjuun nyt kysymystä koskien kuljetusta Eurooppaan tai sinne päin, on tuossa Espanjakin käyny mielessä. Niin onko tulijoita jos kuljetusta harkitsee, tuleeko edullisemmaksi enempi mopoja kuin yksi tahi kaksi, ja onko muita kuin Niinivirta..
    Ajatuksena kypsynyt semmoinen jos kesälomaa on joillakin vain kk niin siinä saisi jokusen päivän lisäaikaa jos mopo odottais jo pelipaikalla.
    Ajankohta kenties kesä- heinä tai elokuu jolloin voisi mopoilla..
    Siis hinta / kuljetus firmoja / muita mopoilijoita,löytyykö?
    Ajaus asteella vasta mennään..
    PS: Baltian kautta mennyt, lautalla mennyt Hki-Trawe, Ruotsin kautta mennyt, vaan en tuota kuljetusta vielä kokeillut..
    Niin ja MP messuille mennään..31.1 josko siellä sitten lisävalaistusta asiaan..
    Eipä ole ennen kuljetusta tullut kokeiltua, mutta kiinnostaa. Sopiva ajankohta olisi siten, että mopo olisi jossain päin eurooppaa juhannus perjantaina. Sillä ei ole väliä onko paikka Espanja, Italia tai Saksa.
Sivu: 10 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89101112 ... ViimeinenViimeinen