Niinhän ne Italiaanot kysy että ajatko takas Suomeen vai pistetäänkö rekalla paluukyyti. No me ajettiin.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Asiallista toimintaa Niinivirralta.
Meillä oli Lufthansan lennot perjantapäivälle 11.7 peruttu ja päästiin vasta päivää myöhemmin. Viikonloppuna Milanon päässä ei sitten pitäisi olla mitään toimintaa mutta saatiin sovittua pyörien luovutus lauantaille klo 13.00.
Pyörät oli purettu häkeistä ja siirretty tuloterminaalista (joka oli lauantaina totaalisesti kiinni) Niinivirran terminaaliin n. 200m päähän.
Kaveri oli sovitusti paikalla ja päästiin sujuvasti lauantaina matkaan.
Paluu sujuikin sitten ennakkoaikataulujen mukaan.
Pyörän kiinnitysvastuu on sitten itsellä eli kunnon kiinnitykset ja vähän suojausta ettei laukut naarmunnu.
(meillä ei kyllä ollut ongelmia niiden kanssa)
Juu, heti huomenna.
Tuota kiinnityspolitiikkaa soisi vielä tarkistettavan ainakin sen verran, että talo tarjoaisi liinat, vaikka sitten vastuukysymysten vuoksi pitäisikin itse vetää kiinni. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että pitää ensin käydä Bilteman tai Motonetin kautta ja sitten kohta on terminaalit täynnä sinne jätettyjä liinoja (tai kuskata niitä turhaan mp:llä ympäri Eurooppaa).
Paperiin pienellä präntillä teksti, että yhtiö ei vastaa liinojen pettämisestä syntyneistä vahingoista (mitä ei nyt kyllä oikeasti tapahdukaan, jos yhtään asiallisesti toimitaan) ja asiakkaalta nimi alle. Vaihtoehtoisesti asiakas voi käyttää omia liinojaan.
Liinoista ja kiinnityksestä. Ei se moottoripyörän kiinnitys liinoilla ole mitään ylivertaisen vaikeaa, että siihen mitään vastuulausekkeita tarvitsee. Kyllä sen jokainen moottoripyöräilijä osaa tehdä itse, kun rauhassa tekee ja tarvittaessa ajatuksen kanssa. Silloin ainakin tietää, että se on kunnolla tehty. Ihan niinkuin autolautallakin. (mun mielipide)
Liinat pystyi heinäkuussa Niinivirran Milanon terminaalissa jättämään pahvilaatikkoon säilytykseen. Päälle vielä oma nimi teipillä. Hyvin löytyivät kolmen viikon säilytyksen jälkeen. Niinivirran käyttämissä räkeissä sitomiseen tarvittiin kaksi henkilöä, toinen pitää pyörän pystyssä, ja toinen vetää ensin etuhaarukasta kiinni, että pysyy pystyssä. Sitten vielä vaikka matkustajan jalkatapeista sama homma, 4 kpl liinoilla yhteensä pysyy varmasti paikoillaan, kun eturenkaalle on räkissä oma kolonsa.
Muutenkin molemmissa päissä, sekä Vantaalla että Milanossa ihan huippuasiallista ja mukavaa porukkaa töissä. (ja kyllä se terminaalin henkilökunta Italian päässäkin tsekkasi lopuksi niiden liinojen kireyden ja näytteli peukkua ylös, kun homma oli kunnossa.)
Omasta kokemusta ei mitään valitettavaa hommasta, voisin laittaa oman pyörän uudestaankin tällä kyydillä ensi vuonna.
Tulikallio.
Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
Joo. Tulipa käytettyä Niinivirran palveluita molempiin suuntiin. Kehuja täytyy antaa niin vantaan terminaalin henkilökunnalle kuin myös milanon päähän. Varsinkin milanon pään esimies "Kalle" oli ylivertainen palvelija varsinkin kun hänelle osasi sanoa muutaman sanan italiaa.
Komppaan täysin tulikallio ´n viestiä. Ensi kesäksi lähtee meidän pyörät samalla kyydillä eestaas.
Mitä maksaa pyörän kuskaaminen Suomesta Milanoon??
FXSTI 2006
Nyt ei kyllä tuo logiikka ihan täysin auennut.
Olikohan tuo ihan oma päätelmäsi vaiko vallan sisäpiirin tietoa? Jälkimmäisessä tapauksessa ehkä sitten kannattaisi lopettaa palvelun hehkuttaminen täällä, että saadaan pidettyä hinnat kurissa.
Näin voisi asiaa spekuloida:
Jos yritys ei todellakaan halua kasvattaa bisnestä niin toki, voihan sitä stopata myynnin kasvun, tai jopa tyrehdyttää sen, nostamalla hintoja "reilusti". Silloin kysyntää tyydyttämään todennäköisimmin tulee markkinoille lisää kilpailijoita, ja kilpailukykyisillä hinnoilla. Eihän tämä puheessa oleva nytkään ole ainoa.
Ja kun kuljetusyritysten ensisijaisena jokapäiväisenä tehtävänä on kuljettaa sitä mitä asiakkaat nyt haluavatkin kuljettaa, niin eihän tuo tarvitse kuin hitsaustaitoja ja joku, joka älyää alkaa vuokrata niitä kuljetusräkkejä. Varsinkin kun tuntuu olevan niitä jotka mielellään kuljettaisivat pyöriään edes takaisinkin. Ja siinä tapauksessa ihan mihin vaan.
Ja sitten ihan tosissaan; jotenkin haluaisin uskoa, että tuossakin yrityksessä hinnoittelusta päättävät ihmiset osaavat paremminkin hinnoittelun lainalaisuuksia.
...
Joo, uskon, että on turhaa tässä nyt vääntää tuosta talous/hinnoittelu/bisnes-aiheesta sun kanssa enempää. Toteanpa vain että a) olen jossain kohtaa edelleen kyllä ihan eri mieltä b) en ehkä äänestäis sua eduskuntaan.
PS. kohtaan b selvennykseksi: en tiiä minkä puolesta ja miksi sä nyt lobbaat. Ollaan hiljaa vaan.![]()
...
Aika marginaalissa mennään euroopan rahtien puitteissa näiden mopojen kanssa....
eli kyseessä lienee eräänlainen "tuote" ja muut asiat seuraavat sitä kautta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kukaan ottanut taksia toisinpäin, Tribiano-Linate? Hinta?
Keväällä pyörää lastatessa kysyttiin että voisko taksin tilata, silmiä pyöritellen valittelivat että kyyti maksaa lähemmäs 100e kun taksi tulee tiesmistä!
Kalle heitti silloin meidät kentälle kiitospalkallamutta sen varaan ei viitsisi seuraavaksi laskea.
haistakaa vittu, viva ukraina!
Onko kellään kokemuksia pyörän rahdista välillä Helsinki - faro, Portugali ja takaisin?
Eli keneltä kannattaisi kysellä ja paljonko maksaa?
Mahdollinen mielenkiintoinen viikon reissu![]()
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM
Portugalin rahdeista ei tietoa, mutta H:ki-Fuengirola = 600 e. Fugestahan ei kamalan kauan aja Faroon......olisko n. 4 tuntia....
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kuten spaniassa, nopeudet 50/90/100/120, mutta erikoisuutena pikkukylien punaiset. Elikkäs homma menee niin, että jos ajelet hieman ylinopeutta (tai jopa muuten vaan), ja juuri kun tulet siihen kylän ainoaan risteykseen, valot vaihtuvat vihreästä punaiselle, vaikka ketään muuta ei siihen risteykseen ole mistään suunnasta tulossa!
Sama sitten toisissa valoissa, ja kolmansissa, jne...
Motareilla vastaavasti, poistumiset ja / tai liittymiset on usein 90-asteen kulmassa! Toisekseen, kaikenmaailman tikkuja, keppejä, muovikartioita, yms. noissa liittymissä, jotka ovat muutenkin germaanian väyliin verrattuina a h t a i t a !
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
[QUOTE=mchuurre;6343310]Kuten spaniassa, nopeudet 50/90/100/120, mutta erikoisuutena pikkukylien punaiset. Elikkäs homma menee niin, että jos ajelet hieman ylinopeutta (tai jopa muuten vaan), ja juuri kun tulet siihen kylän ainoaan risteykseen, valot vaihtuvat vihreästä punaiselle, vaikka ketään muuta ei siihen risteykseen ole mistään suunnasta tulossa!
Sama sitten toisissa valoissa, ja kolmansissa, jne...
Tjaah... kauanko "huurus" jaksaa venttailla ko. valoissa!
Eka kerta itsellä... himmasin punaisiin valoihin, takaa tullut auto ohitti torvi soiden
Toinen kerta; pysähdyin kylän ainoisiin valoihin kun sattuivat olemaan punaiset, mummot ja papat kadunvarressa heiluttivat adelanten suuntaan ja selvästi ihmettelivät miksi siinä keskellä katua pysähdyn.
Jos kyseessä oikea risteys, niin muista suunnista tulevan liikenteen kanssa kannattaa toki olla erityisen tarkkana![]()
haistakaa vittu, viva ukraina!
Pannaas tähän ketjuun nyt kysymystä koskien kuljetusta Eurooppaan tai sinne päin, on tuossa Espanjakin käyny mielessä. Niin onko tulijoita jos kuljetusta harkitsee, tuleeko edullisemmaksi enempi mopoja kuin yksi tahi kaksi, ja onko muita kuin Niinivirta..
Ajatuksena kypsynyt semmoinen jos kesälomaa on joillakin vain kk niin siinä saisi jokusen päivän lisäaikaa jos mopo odottais jo pelipaikalla.
Ajankohta kenties kesä- heinä tai elokuu jolloin voisi mopoilla..
Siis hinta / kuljetus firmoja / muita mopoilijoita,löytyykö?
Ajaus asteella vasta mennään..
PS: Baltian kautta mennyt, lautalla mennyt Hki-Trawe, Ruotsin kautta mennyt, vaan en tuota kuljetusta vielä kokeillut..
Niin ja MP messuille mennään..31.1 josko siellä sitten lisävalaistusta asiaan..
H:ki- Fuengirola: Kissa vieköön-kuljetukselta tarjous 1 prätkä (Kawa 1400) 600 egee. En pidä kovin kalliina.![]()
Vua pittäähä se lennellä perässä ja nuukalle sekin maksaa![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
No joo tota noin, alkaa pikkuhiljaa tuleen hinnan hahmotusta joka nyt ei kaikkein relevantein asia ole..jos ajatellaan että yksi kk aikaa ajella.
Rahti esim: fugeen 600€ lento 100-150€ (halvempaa en nyt löytänyt (Ryanair- Norwegia) kesäkuulle..
Sieltä sitten körötellen pikkuhiljaa hivuttautumalla kotia kohti, joko nukkuen motellissa tai jonkun muun kotona tahi pokoje ns yksityis majoituksessa tai loistokkaassa 5 tähden hotellissa, hinta haarukka n25€ -150€ yö, voi sitä ajatuksen heittää hetkeksi telttaankin, no ei kyllä mukaan mahdu.
Hangostakin taitaa päästä ro-ro aluksilla Puolaan ja siittä sitten jonnekkin, missä aurinko paistaa..