Helsinki-Linate 109.86;- per suunta per lärvi.
Sisältäen peruutusturvan ja jonkun sortin matkavakuutuksen
momondo.fi
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Joo. Kertokaapas jotain faktoja Niinivirran kuljetuksesta. Mielellään ne jotka ovat tänä keväänä/kesä käyttäneet heidän palvelujaan.
Luithan tään ketjun muutamat viimeiset sivut, niistä se rupee selvenemään.
Teemuun yhteyttä ja paikka varaten, laskun maksu ja pyörän toimitus terminaaliin,
ja eikun lentoon & toiseen päähän purkamaan.
Itsellä parhaillaan pyörä menossa Italiaan päin,
perjantaina toimittelin terminaaliin ja sitaisin alustaan kiinni.
Kovin oli kivuton ja miellyttävä toimenpide, mukavia ja asiantuntevia ihmisiä olivat.
Toivon mukaan toisessakin päässä menee yhtä hyvin
Edit: Pakko lisätä että Italian siesta on sit n. klo 12-14:30, sinä aikana nihkeä serviisi. Tästä jo kaikkia täällä päässä varottelevat. Oli sattunut että joku härmänpoika oli ollut kahvassa kiinni 12:05 ja oli joutunut pari tuntia odottelemaan. Oli kuulemma kehdanut vielä valituksen tehdä![]()
Viimeksi muokannut: suopo; 09.06.2014 klo 14:11.
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Meillä oli juuri 6 pyörän setti Niinivirran kyydissä sinne Milanon kupeeseen (matkalta palauduttiin eilen). Toimi just niinkuin pitääkin. To iltana köytettiin pyörät kiinni ihan itse, odoteltiin että päästään seuraavana keskiviikkona liikkeelle. Lennot AirBalticilla (reilu 90e/nuppi) ja torstaina pyörät terminaalista. Porukkaa oli sen verran että taksilla suhattiin. Homma toimi vallan mainiosti. Ei juuri tarvitse miettiä millä jatkossa Alppien kupeeseen itsensä vääntää.
Mainittakoon vielä että terminaalissa pyörät lastataan kumipyörille, satamassa laivaan, travemundessa menevät junaan jolla kolistellaan pitkin Puolaa Italiaan asti. Loppumetrit taas kumipyörillä. Tavarajunassa matkanteko voi olla hieman epätasaista joten ihan kunnolla ne pyörät kiinni kannattaa köyttää. Vakuutuksen osalta Niinivirran diiliin kuuluu 10e/kilo vakuutus. Jos huolettaa niin oma kasko kannattaa tarkistaa.
5/5 tälle systeemille.
Onko kokemuksia kotimaan kuljetuksista? Hki-Kainuu-Hki? Ja nyt jos ihmettelet miksen aja sinne, niin kyllä ajan - nimittäin autolla perheen kanssa. Olis vaan kiva saada prätkä mukaan kesälomalle...
Sateessa viiitti grillatakkaan, niin täsmensin hieman ohjeistusta, ja laitan sen uutena alas..
Tällä ohjeistuksella saattaa selvitä matkoista, jotka teet ilman mopedia.. (ihan siis turistina huutelen)
Tahallani en ole asiavirheitä tähän laittanu. Pahoittelut, jos niitä kuitenkin on.
Linkeissä Google Mapsin terminaalien osoittelle antamat kohdat heittää molemman n.100m.
Vantaanpäässä.. https://www.google.fi/maps/place/Nii...105eb4d8268de5
Aja portista sisään. Taitaa olla eka nosto-ovi vasemmalla, vaikka siinä lukee jotain omituista.
Ystävällinen setä auttanee sua laittamaan mopedin hyvin telineeseen. Olihan sulla mukana 4 remmiä.. jos ei, niin motonettiin on matkaa n.1km, jossa ne maksavat n.5€/kpl.
Jos sulla ei oo kyytiä pois, voit mennä läheisen hotellin edustalta kenttäkuljetusbussilla ilmaseks lentokentälle, josta maksullisesti sitten lehahdat tiehesi, tai meet bussilla kotiin.. tai onks lähin ny sit Tikkurilaan, josta junalla valitsemaasi radanläheiseen kohteeseen.
Jos taksi Italianpäässä on turhan hintava, esim. yksin matkatessa.. tai jos vaan on köyhä, kuten mä.. niin kentältä junalla tai bussilla n.10€ kylille.. Junalippuautomaatit on hyvin yksinkertaisia käyttää. Toimit vaan koneen ohjeiden mukaan.. Valitset kohteet mistä mihin.
Juna-aikatauluja voi vakoilla tuolta.. http://www.fsitaliane.it/cms/v/index...005817f90aRCRD
(esim. Malpensa airport- Centrale).. Kun ne on oikein, näkyy hinta, laitat koneen pyytäessä pankkikortin sisään.. tunnusluku.. ja kone sylkee sulle lipun.
Muista leimata junalippu laiturilla keltaiseen laatikkoon tökkäämällä. Muuten oot käytännössä pummilla.
Huomaa myös yllättävän pitkä voimassaoloaika, jos haluat ostaa lipun ennakkoon välttääksesi myöhemmin esim. paluumatkalla mahdollisia jonoja lippuautomaatilla.
Jos on luppoaikaa.. poikkee ihmeessä poikittaisrataa Gardalla tai Venetsiassa samalla, kun kerran siinä lippuautomaatilla tonotat.
(Jos teet pidempää junamatkaa, niin kaikissa (hitaissa/vanhoissa) junissa ei ole vessaa.. Muistathan käydä pisulla ennen junaan menoa).
kyliltä voi mennä metrolla (1,50€) (tai n.4,50€ 24h lippu) S.Donatoon.
Metrokartta..
http://frogwalkingtour.com/wp-conten...troMapFrog.jpg
(Centrale:sta ainakin saa lipun ostettua iloisesti hymyilevältä ()tädiltä, jos automaatti on hankala)
Jos metro on uusi liikkumisväline.. niin ollos huoleton.. Se on lähes sama, kuin liukuportaat..
Metroasemien sisäänkäynnit on kadulla merkattu isolla punasella neliöllä, jossa on M-kirjain.
Kun on lippu.. (pahvinen) Syöttää sen portilla.. ottaa takasin talteen.. katso mallia edeltävältä tyypiltä.. Sitten pitää vain valita oikea suunta.
Vaikka metrokarttoja on asemien seinillä, kannattaa joko tulostaa metrokartta taskuun, ottaa siitä kuva, tai ottaa asemalta kartta, ettei aina erikseen pidä niitä mennä tuijottelemaan. Linjoja Milanon tapauksessa on n.kolme. Ne on merkitty eri väreillä.
(S. Donato on keltaisen M3- linjan alapäässä).
Tärkeä tieto on mihin haluaa mennä, ja linjan päätepysäkin nimi.. On valittava kahdesta suunnasta, jotka on päätepysäkin nimellä.
Valitset niistä halutun suunnan, seuraat opasteita, ja menet laiturille odottamaan kyytiä.. tulee muutamassa minutissa.
Ei oo kiire.. seuraava tulee heti perässä. Vaunussa seinällä on myös kartta, jos kuulutuksista ei saa selvää, tai vaunu on niin vanha, ettei ole näyttöä... ja asemien nimet näkyy selvästi pysähdyttäessä ikkunoista katsomalla, ja voit laskea monennellako asemalla haluat jäädä pois.
Kun kartalla eriväriset linjat risteävät, voit linjaa vaihtaaksesi jäädä pois, etsiä oikealla värillä, oikean päätepysäkin nimellä olevan linjan.. ja jatkaa uutta linjaa.
Jos menee ohi, tai väärään suuntaan.. ei haittaa. Jää vain pysäkillä pois, menee oikealle laiturille, ja menee toiseen suuntaan.
..Se kun ei maksa mitään. Voi vaikka pysätä joka asemalla ja käydä kurkkaamassa pinnalla miltä näyttää.. Tuleepa pitäjä tutuks.
Ulos siis löytää seuraamalla kylttejä "Uscita".. eli ulos.
Metrosta poistuttaessa on samanmoiset portit, kui sinne mennessä. Usein niihin ei kuitenkaan tarvitse korttia syöttää.. se on lähinnä ladattavia "Oyster-card"-tyyppisiä muovilärpäkkeitä varten, joita jotkut käyttää lukijan päällä maksaakseen kuljetun matkan, ja pääsevät portista.. Ei välitetä niistä.
..josta bussilla (2,60€) Tribianoon. Osta bussilippu asemalta.. (keskiosasta) tiskin takana lojuvalta sedältä. Bussi lähtee laiturilta 4. Z413
Bussissa on myös sellanen pieni keltanen lipunleimauslaite. Jos se ei toimi, anna lippu kuskille, niin se repii sitä palan, ja taas on kaikki hyvin.
Menee ihan Niinivirran vierestä (se ympyrä golfkentän lähellä.. ei se umpikujan päässä oleva.. se on kääntöpaikka, vaan Via Monte Grappan ja Viale Addettan risteys). Bussimatka kestää n.35min.
Pyydä kuskia jättämään sut kyyistä ympyrässä, tai paina pysäytysnappia ennen edeltävää pysäkkiä.
Muuten joudut kävelemään puolen kilsaa takasinpäin. Liikenneympyrässä on kyltti, jossa lukee Niinivirta.
https://www.google.fi/maps/place/Nii...975462d210b6d5
Busseja lähtee Ma-Pe: 6:50, 7:55, 8:30, 9:40, 12:10, 13:10, 13:55, 14:30, 17:05, 17:55, 18:50, 19:40.
(Koulujen lomien aikaan nuo kaikki ei mee.)
Edit.. Pahoittelut vajaista ohjeista.Alla myös pyhät ja koulujen lomat.. ja näköjään Ma-Pe Elokuu.
Sabato Scolastico: 07:55, 09:25, 12:10(1), 13:10(1), 14:00
Lunedi - Venerdi Non Scolastico: 06:45, 07:55, 08:30, 12:20, 14:30, 17:05, 17:45, 18:50, 19:40.
Sabato Non Scolastico: 07:50, 09:25, 12:10, 14:00
Lunedi - Venerdi Agosto: 06:45, 07:55, 08:30, 12:20, 14:30, 17:45, 19:40.
Note (1)-Transita per S.DONATO Scuole.
Pyhät:
◦01.01. uudenvuodenpäivä
◦06.01. loppiainen
*Vaihtuva : ◦pääsiäismaanantai
◦25.04. vapautumisen päivä
◦01.05. työn päivä
◦02.06. tasavallan vuosipäivä
◦15.08. Neitsyt Marian taivaaseenastumisen päivä
◦01.11. pyhäinpäivä
◦07.11. ensimmäisen maailmansodan voiton vuosipäivä
◦08.12. Autuaan Neitsyt Marian perisynnitön sikiäminen
◦25.12. joulupäivä
◦26.12. Pyhän Stefanoksen muistopäivä
◦(lisäksi useita alueellisia juhlapäiviä)
Nähtävyytenä Milanossa vois pitää Jeesuksenpalvontapaikkaa, joka löytyy metrokartasta kohdasta Duomo. Lähellä on myös kauppoja, joista kellään ei oo varaa ostaa mitään. On toki myös muita kauppoja aukion etelälaidalla.
Eräänlaista kojumyymälää.. ruokia, juomia, krääsää.. löytyy aseman Cairoli lähistöltä.. On siinä joku vanha rakennuskin vieressä, ja jotain rakennustelineen näkösiä juttuja. ..No sit voikin sanoa nähneensä koko kylän.
Huomaathan myös, että mm. hotellien hinnat ilmotetaan ilman veroa.. olisko se peräti kaupunkikohtainen.. Vero on n.2-6€/nenä, riippuen majapaikan tyylisuunnasta.
(Ryanair Tampereelta Malpensaan edullisehko.. Kuun vaihteessa se oli 65€)
Edit. Selvyyden vuoksi vielä kartta
Eimaar.. Sovitaanko, ettei aleta ollenkaan pelleilemään raitiovaunujen kanssa. Ne on saatanasta.
![]()
Viimeksi muokannut: Ludvig xiv; 26.06.2014 klo 15:14.
"Assumption is the mother of all fuck ups"
Ton litanian kun opettelis vielä ulkoa... Ei se vaikeelta vaikuta nyt kun on täällä paikan päällä ja Metrolla on reissannu jo 4 kertaa!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kukaan vetässy taksilla tuota Linante - Tribiano väliä? Mitä mahto aboutten kustantaa?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
37km maksoi 90 €/ 4henk, toi matka olis about 20km eli 40-50€ vois olla hyvä arvio.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 25.06.2014 klo 08:25.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Yllä luetellut bussiaikataulut eivät pidä paikkansa. Tai pitivät kun koulut olivat vielä auki. Nyt kun on non scolastico (ei koulupäivä tms.) on aikataulut seuraavat:
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tietääkö kukaan firmaa joka rahtais tarvittaessa moottoripyörän Kroatiasta, Splitistä Suomeen? Onko hajua mistä vois kysellä?
GAAAAAZ!!!!
Reissusta on palattu. Niinivirran kuljetus sujui niinkuin pitikin. Lupasivat sidontaliinatkin nakata paluukuormaan (tosin ei ole vielä käyty kyselemässä).
Jokohan Niinivirran kuljetustelineissä on parempi etupyörätuki? Viimeksi tarvittiin sidonnassa kaksi henkilöä, toinen joutuu pitämään pyörää pystyssä kunnes kaksi liinaa on kiinni. Näytettiin Teemulle sitten vinkkinä kärryymme pultattuja motonetin telineitä (kiikkumalli).
Ei olisi hassumpi idea käyttää myös paluukyytiä. Hyvä vaihtoehto pyörän vuokraukselle. Itse totun aika hitaasti uuteen pyörään, joten ajan mieluummin omalla (jossa tuttu navi yms. vermeet). Tietysti jos vaan pari päivää kurvailee niin silloin vuokrapyörä tulee varmaan halvemmaksi. Joissakin vuokraamoissa päivähintaan sisältyy aika naurettava kilometrimäärä, omassa ei ole sitä rajoitusta.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 02.07.2014 klo 20:11.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Jees hyvin toimii Niinivirta ja taksi Linantesta terminaaliin 31.10€.
Terveiset Gardalta
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Joo. Kiitokset Ludvig xiv ja Go-Za kirjoituksille niistä oli suuri apu kun siirryttiin malpensasta niinivirran terminaaliin. Vaikkakin välillä kävellessä meinasi uskonpuute loppua. Viime keskiviikkona kun haimme pyörää terminaalista niin dirika näytteli kuvia kuinka huonosti ja hälläväliä tyylillä oli pyöriä köytetty kiinni. No tästähän seuraa pikku tai isoja vammoja kuskin korvien väliin ja rakkaan pyörän hipiään. Nytkin oli kolme pyörää 12 joko kaatunut telineessä tai muuten saanut vammoja. Asiasta on turha kiukutella kuljetukselle he eivät korvaa mitään. Telineet ovat asian mukaisia jos vaan osaa sitoa pyöränsä kiinni. Lopuksi vielä kiitokset niinivirralle asianmukaisesta toiminnasta ja italian terminaalin väelle "puhetulvasta".
Kommentteja Niinivirran toiminnasta voipi kirjoitella myös tuonne
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Hienosti hoiti myös Motologistica pyörän kuljetuksen Tampereelta Vicenzaan. Itselle vaan lento Milanoon ja siitä junalla Vicenzaan ja taksilla terminaaliin. Milanosta reilu 2 tuntia ja oltiin jo matkalla SS46:ta pitkin Gardalle
Nyt jo kotona valokuvista ja videoista työstämässä yhteenvetoa reissusta
Helppo suositella Motologisticaa muillekin
ex VFR 1200F 2010
No joo....kehikkojahan on kai kahta kokoa, isommassa menee Gold Wingit ja vastaavat. Taitaa edelleenkin mennä rahallisesti melko tasoihin jos vertaa kustannusta Ruotsinlaiva/ajo Tukholmasta Italiaan/ehkä pari yöpymistä siihen. Ajallinen säästöhän on kuitenkin mittava. Ja Motologistican palveluhan on ainakin mulla toiminut aina (3 kertaa) tosi hienosti!
Ajan säästö tuossa minullakin oli tärkeimpänä kun tuon rekkakuljetuksen valitsin. Rahallista vertailua en tehnyt, mutta kuten totesit tuskin suurta eroa tulee Ruotsin läpi ajetun aloituksen kanssa.
Ensi kesän reissu jo "menossa" piirustuspöydälleja jos ei ihmeitä tapahdu, niin samalla konseptilla mennään silloinkin ja Motologisticalta taas tarjousta alkuvuodesta.
ex VFR 1200F 2010
Tätä hommaa kun puntaroin niin pohdin; meneekö suurin osa tosiaan niin päin, että "pyörä rekkaan Suomessa", lentäen perään ja ajaen kotiin asti? Joku näemmä niinkin että ees taas rekkaan ja sehän onkin tehokasta, ymmärrän.
Oliko joku syy (mitä en ole tullut huomanneeksi) siihen ettei menis ajaen sinne päin (aina paraneviin maisemiin ja olosuhteisiin) ja laittas pyörän rekkaan siellä päässä ja tulis lentäen pois? Neuvoja, mielipiteitä?
...
^Mun reissut alkaa yleensä sillon kun Suomessa vielä lunta, muuten ehkä ajaisinkin.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.