meinaatko siis että firmasta riippumatta? Silloin kun olen viimeksi lentorahdannut, niin "cooldown period" oli 24 tuntia, mutta onhan asiat voineet muuttua. Viisi vuorokautta kuulostaa kyllä aika rankalta, siinä tippuu lentorahdin tärkeimmästä edusta (eli nopeudesta) aika roimasti.(pozo izquierdo @ Helmi. 11 2011,21:40) kirjoitti
IATA:n Dangerous Goods-manuaalin viimeisimmästä versiostahan tuon varmaan näkisi, jos jaksaisi downloadata ja plärätä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
En sano, että firmasta riippumatta vaan pikemminkin, että kentästä riippuen. Nimittäin v 2006 kun itse lennätin pyörääni, tuo varoaika oli 48 tuntia Frankfurtissa. Tämä oli ihan siedettävä aika vielä.(pecha @ Helmi. 12 2011,15:28) kirjoitti
V. 2008 samalla reitillä ja samalla firmalla tuo aika oli muuttunut jo viideksi vuorokaudeksi kun pari toveriani olivat samalla reitillä. Kuitenkin Kanadan päässä tuo aika oli edelleen samat 48 tuntia. Itse olen asioinut vain tuon Motorcycle Service -firman kanssa ja heiltä olen saanut käsityksen, että tuo varoajan pidennys olisi kaikkialla Euroopassa (siis heidän käyttämillään kentillä, Frankfurt, Amsterdam, München, Lontoo ja ehkä joku muukin vielä), mutta voipihan olla, että muilla on eri käytäntöjä. Ainakin Kanadassa näyttää olevan..
Siellä vaikutti muutenkin kaiken maailman varotoimet ynnä muut olevan aika paljon löperömmät kuin tällä mantereella.
Se on totta, että tuo viiden päivän notkumisaika vie edun lennättämiseltä. Ainakin meikäläisiltä, jotka asumme kaukana noista Keski-Euroopan kentistä.
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla joku (järki)perustelu sille, miksi moottoripyörän pitää odotella 5 vuorokautta ennen koneeseen pääsyä. 24 tuntia vielä kuulosti jotenkin järjelliselle, sillä täytyyhän esim. koneen ja putkiston toki olla aivan täysin jäähtyneet, ja kun kyseessä ilmailu, niin varoaikaa jätetään runsaasti. Sitäkin on 24 tunnissa jo aika paljon.
Täytyypä oikein kysäistä jostakin, mikä on syy.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Silloin kun tuo aika oli 48 tuntia, muistelen perusteluina kuulleeni pyörän pakkauksen ynnä muun paperisodan lisättynä kaiken maailman kentän sisäisen logistiikan vaatimilla ajoilla. Nuo varsinaiset turvallisuusseikat oli tietysti silloin 2006 hieman tapetilla, kun tyrkytimme mopojamme Frankfurtissa lentorahdattaviksi neljä päivää Lontoon Heathrown suutariksi jääneen *nestepommiyrityksen jälkeen. Kyselivät, että mitäs *nesteitä pyörät sisältää. Viskaali ähkäisi kun aloimme luetella, että onhan niissä jarrunestettä, jäähdytysnestettä, gallona bensaa, ja kytkinkin on vielä nestetoiminen...Sitten oli tyytyväinen kun otimme tunnolisina kansalaisina esiin renkaanpaikkausaerosolit sekä renkaan täytön hiilidioksidipatruunat ja hän sai kunnian viskata ne roskiin.
Sinällään naurettavaa ja aika pelottavaakin tuo lentorahtauksen löperyys. Matkustajia hyppyytetään riisuutumaan ja tuttipullot syynätään, mutta saman koneen rahdilla voi lähettää vaikka minkälaisen helvetinkoneen vaikkapa moottoripyörään kätkettynä. Meilläkin oli kummassakin LoTjassa tuplapakoputket, joista vain toinen toimi, toisessa oli työkaluja ja ynnä muuta sellaista. Yhtä hyvin sinne olisi voinut jemmata vähän stydimpääkin tavaraa, eikä kukaan olisi tajunnut yhtään mitään. Tietysti pyörän kaikki laukut oli myös pakattu täyteen (ajovarusteita), ja laukut oli lukossa. Laukkujen avaimen piti kylläkin olla pyörän yhteydessä siltä varalta, että niitä haluttaisiin tarkastaa.
Jos saat jonkin järkeenkäyvän selityksen tuolle älyttömälle viiden vuorokauden simputusajalle, niin kerro muillekin. Kuka tietää vaikka se olisi hyvinkin vain jonkun tietyn logistiikkafirman / kentän keljuiluja...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
En tiedä pelkästään rahtia kuljettavista koneista, mutta matkustajakoneessa, joka kuljettaa myös rahtia, olen aika varma että kaikki rahtikin täytyy läpivalaista (eri asia tietysti, tapahtuuko kaikkialla maailmassa näin). Myös DG-asiakirjassa on vaihtoehdot "Cargo plane only" tai "Passenger and cargo plane". Näin jopa omin silmin, että crateen pakattu moottoripyörä todella pistettiin menemään suurikokoisen läpivalaisukoneen kautta sekä Intiasta että Indonesiasta lähetettäessä.(pozo izquierdo @ Helmi. 13 2011,23:31) kirjoitti
Varoittava esimerkkihän oli uutisissa vähän aikaa sitten, kun niitä pommeja löytyi rahdin seasta, ja joku näistä oli kaiken lisäksi jo löydettäessä lentänyt lähtöpaikasta välilaskupaikkaan, joku taas meinasi jäädä etsinnässäkin havaitsematta. Osoitus siitä, että kyllä ne tarkastukset ainakin jossain päin maailmaa taitaa olla aika löperöitä.
Nykyisin rahtia lähettäville yrityksille ja rahtifirmoille myönnetään ns. AEO-sertifikaatteja, joiden tarkoitus on juuri turvata tuota lähetysketjua mm. tuollaisten uhkien varalta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Haen itselleni muutaman pyörän Englannista tuossa huhtikuun lopulla - toukokuun alku välisenä aikana.
Voin kuljettaa asiallisella hinnalla pyöräsi käytännössä mihin ikinä haluatkaan euroopassa.Saan kyytiin viisi supersporttia mutta customit/matkapyörät tiputtavat määrän varmaan neljään.Varusteita ja muita tavaroita menee sitten kyytiin ihan helposti niin paljon kuin haluat.
Tietenkään en oleta että saan autoa täyteen eli kaikkien toivomukset aikatauluista menisivät putkeen mutta mutta yrittänyttä ei laiteta.Jos homman saa suunniteltua järkeväksi niin tuo aikataulukin voi olla ihan vapaa tuonne syksyyn saakka.Meinaan jos saisin rahtia kyytiin niin minulle se tarkottaisi että voisin lähteä hakemaan itselleni ihan yksittäistäkin pyörää.Laivaliput isolle pakettiautolla (lasketaan karavaanariksi) menopaluuna eivät ole halpaa lystiä muiden kulujen lisäksi joten lisä hyötykäyttö autolle olisi eduksi omille touhuilleni.Esitelkää ideoita tässä topicissa jos kiinnostaa niin siitä voisi sitten jatkaa suunnittelua.
Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
Joo. Lupasin vastata todenperäsiä tietoja kun ne saan. Tässä tulee yhdensuuntanen hinta Vaajakoski-Hahn 200 euroo. Meidän kuljetuksemme aika on 28.6. Pitäkää kiirettä jos meinaatte saada kyydin.
Tässä jo varmaankin lähes kaikki matkustusvaihtoehdot Suomi - Saksa 2aik + fillari lautoilla tai ruottinkautta ajaen alkaa tympiä.
Halvin lautta Gdynia(Puola) 376e/siivu... siitä saksanrajalle 320km.
Ko. lautta Gdyniassa klo 15.00 ja just ehtii saksanpuolelle iltaseksi.
Ko. laivalla n.20t palaa rahaa väkisinkin.... arvioidaan kahdelta aik. väh. 100e., joten 376e/siivu kustantaa jo 476e.
Rostocciin viel vähä lisää.... ei saatana. *
Ruottin kautta ajaen normikulut + malmösilta 20e + puttiksenlautta 50e ja mahdollinen yöpyminen lisäksi... *
Ko. asiantiimoilla hinnat nousseet aivan pilvinpimein.
Nyt selvitetään muutamilla kulj.firmoilla hinnat.
Fillari + kamat rekkaan (pak.auto) > Mynsseni, *tms... kunhan on edes siel päi.... * *ja lentsikalla perään.
...tai sitten fillari jää kotiin ja lentsikalla esim. Zurich ja vuokrafillari. *En näe tässä enää oikein muita mahiksia. (McHuurre)
...entäs mp lentorahtina? *Rahamies ku oon...
E: *Ideoita... ?
Näin ajatellen, niin mp+kamat rekalla esim. Mynsseni, tms. ja lentsikalla perään en pidä KOKONAISHINTAA ehkä n. 500e pahana.
Siksi, koska en tarvi lillua paatilla, ajaa ruottinkautta, suhata motaria... n.2vrk yht. *
On tää Suomenniemi, niin saakelin mutkan takana tonne Europeen katsoen... *
Hahn?(piisiepe @ Helmi. 15 2011,11:12) kirjoitti
Frankfurt Hahn, jonne Ryanair lentää. Saksa.(Köpi @ Helmi. 15 2011,15:02) kirjoitti
no viime kesänä mentiin 2hlöä 2h hytissä + 1 pyörä Gdynian kautta Rostockiin, ja muistaakseni jollain kerhoaleilla mitkä ei kuitenkaan olleet huimia, se kustansi yhteensä en nyt muista pennilleen, mutta 250 kieppeillä, jolloin ei ainakaan itsellä enää napannut Ruottin tai Baltian läpiajelemiset. Siinä oli vielä 2 yötä laivalla, ja se saapui aamuvarhain Rostockiin, mikä oli reissun aloituksen kannalta aika soppeli, siitä pääsee halutessaan vaikka Italiaan saman ajopäivän puitteissa. Ja jos olisi halunnut nuukailla paatissa, olisi käynyt hakemassa jostain kassillisen eväitä mukaan ennen lähtöä.(MatkaUkko @ Helmi. 15 2011,14:42) kirjoitti
200 erkkiä mp:n kuljetus Frankfurtin nurkille rupeaa olemaan jo ihan passeli hinta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jep.... näin varmaan olikin. Saas nähdä tuleeko mitään tarjouksia lähellä kesää lauttojenhinnoissa. Viimekesänä tais tulla jotain.
Ko. hinnat kuiteskin just selvitetty... *
Gdynian kautta Rostocciin kurvaa vielä n. 10t lisää.
Noh... jos haluu istuu paatilla 2vrk nii siit vaan......... *
Olisi voitu poistua kiposta jo Gdyniassa, mutta se oli rannassa jotain 3-4 maissa iltapäivällä, joten pian olisi kuitenkin alkanut majapaikan etsintä. Eikä olisi aamulla oltu nopean moottoritieverkoston pohjoispäässä.
Lisähinta Rostockiin jatkamiselle ei ollut kovin paha, ja sattumoisin siihen aikaan oli sitten myös puolisen Puolaa ennätystulvien peitossa, joten kaikenkaikkiaan toinen yö paatissa oli ihan nappiveto.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo. Lisätään soppaan vielä mausteet. Tilasin eilen kahdelle henkilölle lentoliput tampere-frankfurt hahn yhteishintaan 77,98 erkkiä. Tämäkun ynnätään yhteen pyörän kuljetuksen kanssa saadaan 277,98 erkkiä. Minusta ei ole mitään epäselvää millä mennään. Otetaan vielä sekin asia vaakakuppiin, että lentoaika on vain muutama tunti ja olet pelipaikoilla.![]()
Frankfurtiin alle 40 erkkiä per nokka... kotoinen Finnair ei taida siihen hintaan kuskata minnekään. Eikä VR:kään kovin pitkälle! Vähän vaikea uskoa, että tuollainen voisi olla kannattavaa, mutta sehän ei toki ole lipun ostajan propleema!
Ja siellä alkaa tosiaan olemaan melko hyvin pelipaikoilla, esim. Schwartzwald on ihan lähellä, ja baanat vie kaikkiin ilmansuuntiin eikä Alpeillekaan aja kuin muutaman tunnin. 2 henkeä ja pyörä alle 300 Frankun kohdille rupeaa tosiaan olemaan jo hyvinkin kannattavaa, jos muihin optioihin vertaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ryan Air on näköjään laskenut hintoja. 2009 kesällä tuli lennettyä Hahniin ja silloin lippu maksoi muistaakseni 47e. Tosin mopon kuljetus oli silloin halvempi eli kokonaishinta tuli edullisemmaksi. Ja kaiken kruunasi kentällä vastassa ollut kaveri, joka oli varannut kylmää olutta siirtymämatkalle kentältä pyörien luokse.(piisiepe @ Helmi. 16 2011,09:36) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Mitäs jos... näin?
- Lentsikalla Munchen (130 ... 160e 2aik.)
- Vuokraa pyörä MOTOGREEK, Munchen.
www.motogreek.com/indexe.html
...ja olet pelipaikalla muutamassa tunnissa...
...ei paha... *
Lentsikkahinnat näyttävät vaihtelevan eri yhtiöillä ja vieläpä eri aikaan, mutta jokseenkin tuollai...
Laivahinnat...saati ajaen on näin ollen matkailua sinänsä, mutta alpeille aikovan speksit jokseenkin jo tässä topicissa.
Munchen, airport > Motogreek n. 45km. *Heillä myös fillarin tuonti kentälle... *tosin taksilla kentältä vuokraamoon ei kovin paljoa enää kustanna. Saksan taksihinnat samaa tasoa kun meillä. (Tieto paikallinen ulataksi)
En todellakaan tiedä miten enää halvemmalla, vaivattomin, yms. saa itsensä ja fillarin Alpeille ja sen lähialueille. MatkaGuru Köpi esitti erittäin hyvän "tarjouksen." *Lähes yksinomaan Alpeille aikovat ja turhaa ajamista välttävät...topicci on ed. *
Joskus jo lähes vuosia sitten muistan jonkun Finnlinesin tarjouksen saksaan 99e. Hki-Rostock.... *tosin siihenkin saa palamaan väh. puoltoist vrk kunnes esim. oot Nauders. *
Nyt kaikille antoisaa matkasuunnittelua... *
"lepotuolipaikka" on finnlinesin tapauksessa sänkypaikka hytistä. Otettiin kaverin kanssa 1x sänkypaikka molemmille samalla varauksella niin saatiin oma hytti..(GSXman1400 @ Helmi. 11 2011,10:39) kirjoitti
Ei siis tullut muita sinne.
Mopo tuli tosiaan ilmaiseksi tfmk:n jäsenyydellä.
Ai hitto, tässähän tulee matkakuume kun aurinkokin paistaa..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Rekassa fillari... *perään lentsikalla.
Olen selvittämässä viiden ulkomaanajoja tekevän firman kanssa moot.pyörä rekkaan + ajokamat. Itse perillä vast.ottamassa.
Kuormaus jossain et.suomessa ja rekanajoreitin puitteissa.
Ilmoitan HETI TÄHÄN KOHTAAN kun asiassa speksejä tiedetään.
![]()
Jos Englantii tarvii kuljetusta, niin ehkä tässä olisi yksi kuljettaja.
Muuttoexpress.fi
Toi mulle Gessun englannista Vaasaan ja hintaa tuli 470eur. Hinta oli kyllä viime syksynä, mutta todella sopivan tuntuinen kaveri.
Busa kuski since 28.06.2006...
Vaihtunut GS linjalle 2010.
Nykyisin opetellaa ajamaa Rocketilla
Ei muuten ole.Nykyisten italiaanoomistajien(Grimaldi Group) aikakaudella kyseinen uittoyhtiö ottaa populaa veneeseen niinpaljon,kun kansitilaa löytyy.Kaikille ei löydy edes lepotuolipaikkaa.Porukkaa makaa sesonkiaikana ympäri laivaa. Ennen(Suomalaisten omistuksessa) ei ollut kuin sänkypaikkoja.(jyk4 @ Helmi. 21 2011,15:05) kirjoitti
Nimim. 70 edestakaista matkaa vuodessa Hki-Trve-Hki
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Itse olen ajatellut, jos vaikka kesällä laittaisi mopon T-taksilla Espanjaa. Sitten ajaisi sieltä kotiin jotain mukavaa reittiä pitkin. *
Tosin vielä muutama epäselvä asia, niinkuin voiko pitää milloin ja kuinka pitkän loman. *Sitten se reittikin auki. Vaan eiköhän asiat jossain vaiheessa selvinne.
Niin se t-Taksi http://www.t-taxi.com/services/
Sanovat menopaluun hinnaksi 600 €, joten varmaan sitten yhteensuuntaan halvempi.
- Kulkija -
70 luvulla Yamaha 125 RD, nyt GL 1800
Tällainen vastaus tuli äsken T-taxi.comilta:(Kulkija @ Helmi. 21 2011,23:49) kirjoitti
"Tuusulan terminaali-Fuengirola on 600 euroa per suunta, sisältää parin viikon varastoinnin sekä varusteet."
Busa K8
sivuillaan lukee:(-Harza- @ Helmi. 23 2011,14:59) kirjoitti
"
Hinnat Espanja-Suomi-Espanja.
Kuljetukset terminaalista terminaaliin Suomi-Espanja-Suomi
.....
Moottoripyörät 600€
"
...onpa ainakin vähintään kovin moniselitteisesti ilmaistu, jos ja kun ei ´Espanja-Suomi-Espanja´ tarkoita kuitenkaan menopaluuta!
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tähän varmaan itsekin sitten olen uponnut. No aina oppii uutta *(pecha @ Helmi. 23 2011,15:30) kirjoitti
![]()
- Kulkija -
70 luvulla Yamaha 125 RD, nyt GL 1800
Ei kai kukaan ole niin tahvo että luulee saavansa mopottimen eessuntaas ko. välille hintaan 600e(pecha @ Helmi. 23 2011,15:30) kirjoitti
![]()
haistakaa vittu, viva ukraina!
No minä olin kun maksoin menomatkan etelä Saksaan 150e....(dos-equis @ Helmi. 25 2011,23:19) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
No pitäisin ihan kohtuullisen realistisena rahdata se sama peli laivalla USA:n tai Kanadan itärannikolle noin 600:lla erkillä... ja riippuen kenen kanssa asioi, se saattaisi silläkin reissulla kulkea ihan hyvin esim. ensin rekalla Hampuriin tai Rotterdamiin. Ja sieltä sitten vielä valtameren yli (ja EU:n ulkopuolelle, eli on vähän toisen kaliiperin paperisotakin silloin hoidettavana vs. rekkakuljetus Espanjaan).(dos-equis @ Helmi. 25 2011,23:19) kirjoitti
Tiedän, ettei noita voi ihan suoraan verrata. Mutta kyllä se 300 yhdensuuntaiselle rekkakuljetukselle silti kuulostaa olevan lähempänä ns. ´oikeaa hintaa´, kuin 600. Rahtaus on suurimmalle osalle yksityisistä lähettäjistä niin tuntematon bisnes, että saattaa hyvin olla, että ottajia löytyy tuollakin hinnalla.
Ja muuten edelleen se on törkeää ilmoittaa nettisivuillaan, että kuljetus on Suomi-Espanja-Suomi, ja sitten se ei todellisuudessa kuitenkaan ole.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä