Heinä-elokuussa 2015 prätkälle edestakainen Niinivirran autokyyti Vantaa-Milano (Tribiano) -Vantaa. Mahtavat kolme ja puoli viikkoa mp-kallistelua Keski-Italian helteissä. Niinivirran toimintaa voin vain ylistää sekä Vantaalla että Tribianossa. Täsmällinen ja ystävällinen palvelu, eikä tuo hintakaan mikään hirvitys ollut. Ei puhettakaan, että viitsisin enää paahtaa pyörällä läpi Euroopan, jos Italian suuntaan on tarkoitus mennä motoilemaan.
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Moro matkailijat.
Elokuussa olis tarkoitus lähteä Euroopan matkalle ja aikataulun suunnittelu menossa.
Pari kysymystä olisi kokeneemmille. Pyörä olisi reissun päätteeksi tarkoitus laittaa rekka kyydillä takaisin Suomeen.
Tribianon terminaali aukeaa klo 9. Onko mitään mahiksia pakata pyörä terminaalissa ja ehtiä klo 13 lähtevälle lennolle Linatesta?
Onko terminaalissa käytettyjä liinoja mitä voisi edes ostaa käyttöönsä vai omat ehdottomasti?
Jos viitsisitte valaista noviisia![]()
Jos vähän etukäteen suunnittelet pakkausta (nuohan maksetaan etukäteen, joten paperisotaan ei pitäisi kulua aikaa) ja saat pyörän heti häkkiin niin luulis ehtivän. Tee vielä check in koneeseen edellisenä iltana netissä. Ota vaan käsimatkatavarat kantoon; kaikki muu häkkiin. Tilaa taksi jo heti kun aloitat pakkaamisen; taksi ei kauaa aja Linateen (vajaa 20km). Tuon välin aamuruuhkista en tiedä.
Ite jätin kolmet liinat Tribianon terminaaliin viime reissulla just sen takia, jos porukat siellä tarvii kun ei viitti parin euron liinoja roikottaa mukana koko reissua (eihän ne siellä tietty enää ole; muuten ei ole talon puolesta kaiketi liinoja.
Sinne vois varmaankin soittaa vielä etukäteen ja kerro sun tilantees, jotta laittavat häkin sulle valmiiks hollille.
Niin; en ole takaisinpäin laittanut pyörää rekkaan, mutta pakkaus Vantaalla ja purku Tribianossa meni kyllä nopeesti.
T7
Ja kannattaa huolehtia itse että tulee kunnolla kiinnitettyä (paikanpäältä ei saa kunnon apua). Lisäksi hälärit ja muut pois päältä ettei akku ole haettaessa tyhjä. Säkkejä tms mukaan että saa ajovarusteet hyvin pakattua. Minusta hyvin ehtii tuolla aikataululla. Kotimaan päässä pääsee muuten lentokenttähotellin ilmaisella bussilla ihan Niinivirran terminaalin viereen jos koukkaa lentokentän kautta.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Mahtaako Motologistica olla kuvioissa vielä, kotisivuja ei ole ihan viime aikoina päivitetty...
Siellä ei nimittäin tarvi liinoja, saatikka itse lastata...
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Periaatteessa pitäisi olla "omat liinat".
Eli jos on meno-paluu, ne voi kyllä jättää sovittaessa reissun ajaksi säilytykseen.
Liinat vaan pussiin ja niittaavat siihen kiinni kopion passista. Passilla saa liinansa takaisin.
Kun on vaan paluukyyti, taitaa mennä "kaupankäynniksi" jos et vie omia liinoja mukanasi.
En tiedä, onko heillä terminaalissa kaupan uusia liinoja ja mihin hintaan, vai trokaavatko
ehkä käytettyjä, sinne "hylättyjä".... ja mihin hintaan.
Varmista Niinivirran kanssa miten homma on..... ja sovi asiat mieluusti sp:llä ja varmista, että
asia on ajoissa "hanskassa" Tribianon päässä. (Eli ihan normaalia asianhoitoa)
Jos ei tolleen skulaa, sittenhän on vaan nykästävä ostaen ne liinat reissun loppupäässä.
Turha niitä on koko reissua kyydittää pisin-poikin mannerta.
Aikataulun suhteen ei ole mitään paniikkia kun mennään kuten tuolla jo todettiin.
Heti ysiltä "luukulle" hieman paremmin valmistautuneena kuin "vaan munat kädessä" ja
pyytää jotain varttia ennen omaa valmiinaoloa toimistossa tilaamaan pirssin.
Syys-lokakuun vaihteessa tuo koko rumba sujui turhia höntyilemättä siten, että oltiin
jo 11.00 jälkeen kentällä kupeksimassa.
Millaista ruuhkaa pukkaa Niinivirran terminaaliin ajettaessa, riippuu tietysti pitkälti
lähestymissuunnasta. Arkiaamuna kaakon suunnalta ei ollut edes tarvetta splittailla.
Terminaalista kentälle pirssi menee taas ihan sujuvasti kun aamuruuhka on jo helpottanut.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jep! Sitten kun oikeen PALVELUA halajaa, voi vaikka ostaa jonkun ajelemaan koko reissunsakin
puolestaan. Voi maata vaan soffa seljässä ja imee bissee
.
Vuokraa siihen vielä Koestiselta Labbiksen joka noutaa bisset kylmästä ja.... no, en kehtaa sanoo.
Kyllä rahalla aina on saanut.... ja saa edelleen.... kaikenlaista palvelua.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kiitos paljon vastaajille.
Yhteenveto : Aikataulu natsaa, liinoista pitää kysellä Niinivirralta ja sopia. Pelkkä paluu kyyti olisi kyseessä. Luulisi ettei kaikki sinne jätetyt liinat roskiin menisi, vaan olis kannattavaa "trokata".
Suunnittelu jatkuu. On muuten yllättävän kiva vaihe matkailua tää homman suunnittelukin.![]()
Ei liioin haittaa suunnitella millä ja miten ne mopon mukana menevät romppeet kypärää myöten
pakkautuu paikoilleen ja millä myös pysyvät paikoillaan rahdin aikana.
Eli jätesäkkiä huutaa, eikä parit tavaraverkot + pitkät "pikkuliinatkaan" haittaa
kamojen paikoillaan pysymistä.
Näillä vermeillähän on usein koko reissun jotain käytännön virkaakin, eli eivät ole "ylimääräisiä" romppeita.
Oikeen kun alkaa hifistelemään, ottaa terminaalista vielä palan kuplamuovia visiirin päälle kypäräpussin alle.....
Ei sitten tavaraverkko kihnuta visiiriin jälkiä.
Se lasti nimittäin "kihnuttaa" käytännössä sen 2000km.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Viimeeksi kun tarkistin niin tämä ero oli +200eur. Mutta kukin tyylillään tosiaan.
...
Niin ja aina on olemassa se Mr Murphyn laki.
Viime kesänä Vantaan päässä kun kaverin kanssa vietiin pyörät, ja muitakin mopoja jo pihalla, niin toivat telineet pihalle paitsi että mulle ei enää riittänyt.
Niinpä tietysti, ensimmäinen ajatus että tähänkö tää homma nyt kaatuu?
Eipä kuitenkaan kaatunut. Vakuuttivat että seuraavana päivänä ennen rekan lähtöä tulee lisää telineitä ja vielä kuormata mopo ja tavarat kunnolla telineeseen.
Pistivät vielä kuvan seuraava päivänä sidotusta moposta säköpostina. Oli muuten hyvin sidottu sillä itsekin olin valokuvista ihmetellyt että miksi noita mopoja "venutetaan" liinoilla siinä telineessä turhaan myös taaksepäin? Eli takamaiset liinat sitovat vain sivuttaisliikkeen.![]()
Motologistiga on avannut uuden reitin Helsinki- Barcelona. Terminaali 10km päässä lentokentästä.
Tämä on kyllä hyvä homma. Alkaa oleen hyvissä paikoissa terminaaleja.
Missäs näitä nyt onkaan: Vicenza, Milano, Malaga, Barcelona..... missäs muualla. Onko Saksassa vielä missään?
T7
Hintavertailun tehköön jokainen miten haluaa. Samoin tyyli lienee vapaa, ajaako, risteileekö lautalla vaiko vie pyörät valmiiksi kohteeseen.
Motologisticasta sen verran, että kerran oli pyörä kumollaan ja kytkinkahva poikki kuljetuksen aikana. Ilmoitus tuli tapahtuneesta heti minulle, ja olivat hoitaneet kykäkahvan paikallisen Honda dealerin kanssa kuntoon. Vrt. että alat itse ensitöiksesi hoitamaan jostain uutta osaa.. Eli pyörä oli ajokunnossa, kun kohteeseen saavuttiin. Samoin jälkipyykki hoitui ilman mitään nurinoita tms. Eli ko. firmasta kylllä erittäin positiivinen, luotettava ja laadukas käsitys.
Tätä harrastusta ei kait voi väärin harrastaa.
Tuo Barca on hieno juttu.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sain juuri tarjouksen...950e Barcelonasta tampesteriin tuntuu aika suolaiselta... siis motoligistican uusi palvelu
600e niin olisi voinut harkita
Nyt voi purjehtia Barcelonasta Italiaan, syödä muutamat pastat ja sitten Niinivirran hoteisiin moppe...
Viimeksi muokannut: dos-equis; 21.01.2016 klo 03:35. Syy: tarkennus
haistakaa vittu, viva ukraina!
Eli 950,- / suunta ?
Voihan tuotakin tarkastella ihan eri näkökulmasta, jos
reissun tarkoitus on käyttää kaikki aika Pyrenneillä-
Epsanniassa - Portugalissa.
On kuitenkin yllättävän laaja (ja kaukana) tuo niemimaa kierrellä
ja kaarrella kunnolla läpi.
Varmaan se parin viikon lomasetti niemimaalla noilla rahti- ym. kuluilla
on vielä rennompi vetää lainapelillä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Joo. Kalliiltahan tuo "dos-equis" kuljetusmaksu 950,00 kuullostaa. Ite sain eilen Motologistiikalta tarjouksen Bemarille 680,00€/suunta. Mielestäni ei paha ollenkaan.
No satavarmasti! (Voidaan tietty taas spekuloida, jotta kaikki maksaa ja köyhän ei kannata.....), mutta tolla hinnalla (edestakainen) saa kyllä lennot, tasohotellin/-it safkoineen, vuokraprätkän ja gasot, auton välipäiviksi jos tarvitsee kahdeks viikoks ihan heittämällä.
No, ennekuin kukaan ehtii..kaikki maksaa.
Karza muuten mainitsi, että Malagaan saa pyörän 600€/suunta. Sieltä jos pärayttää takas tänne niin saa varmasti mageen reitin aikaseks.
T7
Nyt kun tuli taas senverran lyhyt kesäloma että pitää ihan suunnitella reissua niin päätettiin lähettää pyörä Milanoon ja ajaa sieltä kotio...
Kuljetuksen aikaista vakuutusta olen tutkinut, pyörä on vakuutettu Iffissä.
Iffin tulkinta kaskosta on ettei korvaa rekkakuljetuksen aikaisia vahinkoja, vetoavat pykälään
6 Vahinkojen korvaaminen
6.1.3 korvaamisen rajoitukset
Vakuutuksesta ei korvata
3. kustannuksia, jotka johtuvat siitä, että ajoneuvo,
tarvikkeet tai varaosat kuljetetaan tai korjataan ajan
säästämiseksi tavanomaisesta olennaisesti poikkeavin
keinoin
Tuo pykälä kyllä kokonaisuudessan kuulostaa siltä että sillä rajataan korjausajan säästämiseksi tehdyn kuljetuksen korvaamista.
Saa nähdä miten kädenvääntö päättyy. Saattaa päättyä vakuutusyhtiön vaihtoonkin, kas kun Pohjolan vakuutusheppu kertoi jotta ei tartte mitään lisävakuutusta kun heidän kasko moiset korvaa ja oli sitä mieltä että eri vakuutusfirmojen välillä ei ole niin paljoa eroa etteikö muidenkin kaskot korvaisi.
Onko kenelläkään kokemusta/vinkkejä aiheesta?
Pessimismi ei kannata, ei se toimi kuitenkaan.
Miten selvittelit tätä Ifin kanssa? Kiinnostuin viestistäsi ja laitoin Ifin palveluneuvojalle kyselyn ja linkin viestiisi ja sieltä vastaus Ifistä oli, että kaskovakuutus on ilman muuta voimassa myös kuljetuksen aikana. Ainoa, missä voi tulla merkitystä on voimassaoloalue, eli vakuutus ei korvaa, jos viet pyöräsi esim. Irakiin.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
No niin, reissusta kotiuduttu. Ja sitten vastauksia omiin kysymyksiin.
Hyvin ehti lennolle. Jäi jopa liikaa aikaa, mut parempi niin päin. Klo 9 oltiin terminaalin pihassa ajokamat sivulaukuissa, kypärät takalaukussa, laukkujen sisäkassit käsissä valmiina pakkaamaan pyörä. Ripeää toimintaa terminaalissa ja klo 9.45 oltiin tien varressa oottamassa taksia. Ruuhkaa ei tuohon aikaan kentälle ole joten 10.10 oltiin jo kentällä.
Liinoista kyselin valmiiksi Suomen päästä ja sellaiset luvattiin toimittaa Tribianon terminaaliin. No en tiiä olivatko siellä asiasta kuulleetkaan. Kysyivät käytänkö omia liinoja, vai heidän. Sanoin et pitäis löytyy tilatut liinat. Ukko kävi kipasemassa 4 käytettyä puhdasta ja ehjää liinaa, eikä maksanut mitään.
Erittäin positiivinen kokemus tähän asti
Vielä kun pyörä saapuu ehjänä Vantaalle![]()