Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Ilmiö tuli viimekesänä ja nyt se pitää saada kuntoon ens kesää varten. 2. tai 3. vaihteella n.3000rpm ja siitä kun runttaa tupen nurin niin kauheeta pörinää ja vauhti hidastuu... siitä kun kaasua hellittää niin pyörä "herää" ja toimii taas kunnolla. Eli ei voi runnoa kaasua pohjaan jos haluaa lähtä ripeesti ohittamaan vaan vauhti pitää houkutella kaasua hitaasti kääntämällä... Missä vika?! Edellinen mopotin lähti kyllä...
    Tulpat vaihdettu noin 20 tkm sitten
    Öljyt noin 5 tkm sitten
    Ilmanputsari puhallettu puhtaaksi noin 10 tkm sitten
    Kaasarit synkattu 5 km sitten
    Ja mopottimella on ajettu vajaa 80 tkm ja on 97 malliltaan. Mitä on tehtävä ongelman poistamiseksi??
    Ja niin, mopoa en lähde vaihtamaan. On tää niin hyvä muuten!
  2. #2
    Jyrkkä arvaus: ootkos tehnyt jotain huoltotöitä, irrottanut tankkia tms juuri ennen kuin k.o ilmiö alkoi?

    Mulla teki Sukizukissa aikanaan tuota samaa, eli kierroksia annettaessa hyytyi. Ja aivan niin: bensaletkupa se siellä tankin alla hieman littanassa. Pikkukierroksilla jaksoi käydä, mutta väännettäessä ei sitten enää saanutkaan tarpeeksi mehua.
    Tulin, näin, koitin
  3. #3
    onhan tankki ollu ylhäällä varmasti kun venttiilit katottiin huollossa.. vika oli ennen huoltoon menoa jo. sanoin tästä ilmiöstä mutta heidän mielestään evät löytäneet koeajolla mitään huomautettavaa.. vihjasivat vaan et likaa kaasareissa..
    mutta jos he eivät koeajolla huomanneet mitään vikaa niin miten ne voi sit ilmottaa et kaasarit on likaset? onko tuolla sakkakuppia, bensafiltteriä ym jonka näkis noin äkkiseltään? ettei tarttis heti purkaa kaasareita atomeiks, on niin ahdasta et huimaa oikeen..



  4. #4
    Ihan niinkuin se tukehtuis.. Saakohan liikaa pensaa?? * Mulla nimittäin gixeri teki joskus samaa..



    Honda CBR 1100 XX SuperBabloModi
  5. #5
    Juu *u, liikaa soppaa tai ajelet liian pienillä kierroksilla...
  6. #6
    No mitäs sitten oitäs tehdä?? Muutakun kääntää kaasua nätisti...! 600 toimi kyllä ihan päinvastoin ja lähti heti ilman herättelyä.

    Jos uudet tulpat auttais..?



  7. #7
    voisko olla jokin alipaine vuoto, että luistimet ei ihan reakois pikku kierroksilla. Silloinhan se ei sais ilmaa kunnolla. Silkkaa arvailua, kun en tajua noista vehkeistä mitään.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  8. #8
    mä veikkaan et suuttimet tukossa tai sit mahdollinen pensasuodatin tukossa jotenkin...nii ja tulpissa väärä kärkiväli



    Tero Eskelinen
  9. #9
    Viittaa vahvasti bensansaanti ongelmiin! Joko suodatin tukkeessa tai tosiaan letku litussa.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  10. #10
    no hienoa kun otetaan kantaa.

    pitänee irrottaa kaasari kerrallaan ja putsata.

    ajattelin tulpat uusia samalla kun on systeemit auki.

    pitäskö kaasareihin hommata jotain uusia osia samalla???

    kai niitä jottain korjaussarjoja löytyy vai miten se nyt on?
  11. #11
    Toimiiko toi muuten yläkierroksilla jos sievästi kiihyttää.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  12. #12
    juu ei mitään ongelmia taii häiriöitä. tyhjäkäynti ok ja lähtee käyntiinkin helposti.
  13. #13
    repäsin honda auki ja ilmanputsari on aika vaihtovalmis ja ne sytytystulpat.. yksi niistä oli aivan löysänä joten ei hyvä mutta johtusko tän käyttäytyminen sittenkin tästä..? Paljonko tulpan kärkiväli pitäs olla??? tiistaina saan uudet tulpat ja suodattimen paikalleen niin jos sit sais selvyyden muuttuko käytös. Koeajo saattaa olla yllätyksiä täynnä näillä keleillä!
  14. #14
    Katso tarkkaan ne kaasuttimen "kumikurkut". Jos niissä on halkeamia/pykimiä niin oirehtii juuri tuolla tavalla kun kuvasit.
    On toki helppo testata onko niissä ilmavuotoja....kone käyntiin ja
    "startti spray" suhautus kumikurkkujen päälle. Jos moottorin kierrokset nousee niin....bingo ! Siellä on jossakin pieni-ilmavuoto.
    Pikakorjaus:Mustaa sikafleksi kumikurkkujen päälle ympäriinsä esim.sormella.
    Tukkii hyvin pienet ilmavuodot. Paikkaus on myös suht kestävä.
    Oikea korjaussta uudet kumikurkut.
  15. #15
    Lainaa (Pannari Petteri @ Helmi. 08 2010,16:31) kirjoitti
    Katso tarkkaan ne kaasuttimen "kumikurkut". Jos niissä on halkeamia/pykimiä niin oirehtii juuri tuolla tavalla kun kuvasit.
    On toki helppo testata onko niissä ilmavuotoja....kone käyntiin ja
    "startti spray" suhautus kumikurkkujen päälle. Jos moottorin kierrokset nousee niin....bingo ! Siellä on jossakin pieni-ilmavuoto.
    Pikakorjaus:Mustaa sikafleksi kumikurkkujen päälle ympäriinsä esim.sormella.
    Tukkii hyvin pienet ilmavuodot. Paikkaus on myös suht kestävä.
    Oikea korjaussta uudet kumikurkut.
    +1 tälle
    Honda CBR1100XX
  16. #16
    Itsellä teki myös tuota, ja paheni vielä kun vaihdoin Micronin sliparit paikalleen. * Suutinsarjan asennuksen jälkeen poistui tuo röpöttäminen vedättäessä alakierroksilla..

    Vakio suuttimilla ja K&N filtterilla oli tuo röpötys vedättäessä ihan mahdoton eli itsellä ainakin kävi alhaalla liian laihalla..



    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  17. #17
    masennan honda kerhoa sen verran että omassa kawassa oli samaa vikaa viime kesänä. Varsinkin kaksi päällä ajaessa oire korostui ja kuumalla ilmalla.
    Dynoajossa seos käyrä oli kutakuinkin ok, ehkä hiukan rikkalla keskikierroksilla. Oire poistui totaalisesti kun laski neuloja yhdellä pykälällä, eli hiukan laihemmalle laitettiin.

    ps. jos kumikurkku vuotaa sen näkee kyllä kun kaasareita synkkaa, synkatessahan haetaan kurkkujen välille sama alipaine, ja homma kusee jos vetää ilmaa kurkkujen välistä

    pss. käytä dynossa ja koittakaa "simuloida" just sellainen veto kun oireilee eniten, veikkaukseni on että seoksista se löytyy
  18. #18
    Lainaa (Pannari Petteri @ Helmi. 08 2010,16:31) kirjoitti
    Katso tarkkaan ne kaasuttimen "kumikurkut". Jos niissä on halkeamia/pykimiä niin oirehtii juuri tuolla tavalla kun kuvasit.
    On toki helppo testata onko niissä ilmavuotoja....kone käyntiin ja
    "startti spray" suhautus kumikurkkujen päälle. Jos moottorin kierrokset nousee niin....bingo ! Siellä on jossakin pieni-ilmavuoto.
    Pikakorjaus:Mustaa sikafleksi kumikurkkujen päälle ympäriinsä esim.sormella.
    Tukkii hyvin pienet ilmavuodot. Paikkaus on myös suht kestävä.
    Oikea korjaussta uudet kumikurkut.
    Ajatellaan vähän teoreettisemmin. Jos imukaula vuotaa: milloin se vuotaa eniten? Silloin kun ruiskun/kaasuttimen läppä on kiinni(alipaine suurin imukanavassa) vaikuttaa tähän halkeamaan suurin alipaine. Eli silloin seos vetää laihalleen ilmavuodon takia.
    Jos kaasuläppä tai luistin on auki niin alipaine imusarjassa "laskee", kun ilma/polttoaine tulee kaasuttimien/ruiskurungon läpi ja halkeaman alipaine ei näin ole suuri. Eli toisin sanoen ilma pääsee helpompaakin reittiä imukanavaan ja halkeaman vaikutus on vähäisempi.

    Näin vika olisi lähinnä tyhjäkäynnillä. Jos olis ruisku niin kone röpöttäis ja kaasutinkone taas tyhjäkäynnillä vaeltais tai nostais kierroksia.

    Nyt vika on hieman eriluontoinen.
    Kiihytyspumput, suutintukko, vesihelmi väärässä paikassa tai juuri jotain noita alipainehommeleita?
  19. #19
    Lainaa (Frostgrey @ Helmi. 10 2010,09:25) kirjoitti
    Vakio suuttimilla ja K&N filtterilla oli tuo röpötys vedättäessä ihan mahdoton eli itsellä ainakin kävi alhaalla liian laihalla..
    Meilläpäin slangisanakirja sanoo röpötyksestä, että käy rikkaalla.
    Booaus, käynnin vaellus ja semmoinen äänen "kireys" on laihan merkki.
  20. #20
    Lainaa (willik @ Helmi. 10 2010,10:34) kirjoitti
    Lainaa (Frostgrey @ Helmi. 10 2010,09:25) kirjoitti
    Vakio suuttimilla ja K&N filtterilla oli tuo röpötys vedättäessä ihan mahdoton eli itsellä ainakin kävi alhaalla liian laihalla..
    Meilläpäin slangisanakirja sanoo röpötyksestä, että käy rikkaalla.
    Booaus, käynnin vaellus ja semmoinen äänen "kireys" on laihan merkki.
    Totta

    Joka tapauksessa kun vedätti alakierroksilta ei lähtenyt kuten piti, mutta nyt toimii hienosti ja saa jopa etusta ylös pikkukierroksilla kaasulla leikkimällä
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  21. #21
    nyt on uudet tulpat ja ilmansuodin hankittu ja odottaa paikalleen laittoa.

    sain myös vinkkiä osamyyjältä että mopotin käy alakierroksilla liian laihalla ja että laittaa seosta kierroksen verran auki eli rikkaammalle.

    tutkiskelin ilmaletkuja ja kumikurkkuja ja ne näytti olevan ihan kunnossa. silmä määräsesti siis!

    jos nyt viikonloppuna sais kamat kii ni kokeilen kyl mitä se sanoo pelkistä tulpista ja filtteristä. ei huvittais ruveta ruuvaamaan kaasareita ollenkaan. jää pian ens kesä ajamatta jos niitä rupee säätämään... pakko sitä sit on kokeilla säätää jos ei näillä muutu....
  22. #22
    anzu:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Aikalailla lähellä naapuria
    Koettu aiemmin..;)
    Kun kiihdytät, kone "hyytyy"..
    Vika on siinä, että kaasarikoneessa on tankin alla olevassa alipainekalvon kumissa reikä.
    Vaihdata se, niin pääset taas lujempaa!
    Jos et itse tongi paikkoja kuntoon, kuten en itsekään omastani, käske huoltomiehen seurata bensansyöttöä tankista alaspäin. Hän löytää sieltä ns. hanan, joka toimii jonkun kalvon välityksellä. Se osa vaihtoon, ja johan taas mennään

    (ps. en itse ole sitä omastani korjannut, ainoastaan korjauttanut pyörästäni. En osaa tarkemmin kertoa, muuta kuin että joku alipainehana tms. siellä jossain tankin alla on, jossa kumiin on tullut reikä, ja ottaa kuulemma ilmaa liikaa... tai liian vähän..;)!!! *) Eli alipainehanan kalvo tms tai jotain, tankin alla. Wika ei siis ole itse kaasareissa, tai koneessa

    "tai" sori... ämsbötäyitai muutan nyt tonne kännissä palastallele. sori edelleen!
    Ei ollut kallis.



    Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
  23. #23
    Lainaa (H@nde @ Helmi. 06 2010,18:40) kirjoitti
    Toimiiko toi muuten yläkierroksilla jos sievästi kiihyttää.
    Lainaa (Herra XX @ Helmi. 06 2010,19:54) kirjoitti
    juu ei mitään ongelmia taii häiriöitä. tyhjäkäynti ok ja lähtee käyntiinkin helposti.
    Tuohan viittaa siihen että pensaa tulisi hanasta ihan riittävästi.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  24. #24
    Lainaa (anzu @ Helmi. 17 2010,19:23) kirjoitti
    Koettu aiemmin..;)
    Kun kiihdytät, kone "hyytyy"..
    Vika on siinä, että kaasarikoneessa on tankin alla olevassa alipainekalvon kumissa reikä.
    Vaihdata se, niin pääset taas lujempaa!
    Jos et itse tongi paikkoja kuntoon, kuten en itsekään omastani, käske huoltomiehen seurata bensansyöttöä tankista alaspäin. Hän löytää sieltä ns. hanan, joka toimii jonkun kalvon välityksellä. Se osa vaihtoon, ja johan taas mennään

    (ps. en itse ole sitä omastani korjannut, ainoastaan korjauttanut pyörästäni. En osaa tarkemmin kertoa, muuta kuin että joku alipainehana tms. siellä jossain tankin alla on, jossa kumiin on tullut reikä, ja ottaa kuulemma ilmaa liikaa... tai liian vähän..;)!!! *) Eli alipainehanan kalvo tms tai jotain, tankin alla. Wika ei siis ole itse kaasareissa, tai koneessa

    "tai" * * * *sori... ämsbötäyitai muutan nyt tonne kännissä palastallele. sori edelleen!
    Ei ollut kallis.
    elikkäs tankin alla on juu bensahana. täytyypä ottaa irti ja tutkia....
    Mitäs maksoi kun korjautit??
    ja uudet tulpat ja ilmansuodin ei siis auttanut. Oireet jatkuu. Kunhan täs nyt olis joku hetki aikaa ottaa taas hondaa huomioon kun tuo työ häiritsee tätä vähääkin vapaa-aikaa...
  25. #25
    Tervehdys,

    Perinteistä hanaa ei sinällään ole, vaan tankin alla on alipainesysteemi (tuskin oikea nimi sille, mutta saa kelvata): irrota tankki (bensaletku, alipaineletku ja bensamittarin anturijohto irti ensin toki) -> tankin pohjassa muistaakseni kuusiokoloilla semmonen metallilätkä eli just se alipainesysteemi. Valuu siis bensa ulos eli ämpäri alle.

    Itse systeemi on aika yksinkertainen. Saa korjaussarjan, missä on kalvo + muut sälät. Hinta setillä noin 60 €, saa ainakin valtuutetuilta Honda-varaosamyyjiltä (vähän mainosta väliin, mutta muualta en löytänyt). Ja HUOMAA, osta lisäksi o-rengas siihen tankin ja alipainesysteemin väliin, vanha tod.näk. fuskaa. Rengas maksoi 20 snt *.

    Oireet mulla oli samat eli piste tälle arvaukselle.
    Frankenstein Junior XX:llä
  26. #26
    okej! onkos se reikä sitten niin että silmillä näkee että se on selvästi paskana!? Lähden huomenna kauppoihin jahtaamaan kyseistä settiä!
  27. #27
    Eikös tuon kalvon voi testata, kun ottaa alipaineletkun irti koneesta ja imee. Jos on bensalekut irti hanasta niin ihan pienellä imaisulla pitäisi ruveta tulee reilusti bensaa. Pelittääkö sulla laite, kun ajat esim 6vaihteella kaasu täysin auki ja kiekat siellä 10 000 ja + vai ilmeneekö toi ainoastaan kiihdytys tilanteessa.



    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  28. #28
    anzu:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Aikalailla lähellä naapuria
    Lainaa (Herra XX @ Helmi. 24 2010,20:43) kirjoitti
    okej! onkos se reikä sitten niin että silmillä näkee että se on selvästi paskana!? Lähden huomenna kauppoihin jahtaamaan kyseistä settiä!

    On se. Seon se.



    Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
  29. #29
    Mun mopooni ilmestyi juuri sun kuvailema ongelma sen jälkeen, kun vaihdoin suodattimen hengittävämpään malliin.
    Kone meni laihalle ja puutu keskikierroksilla. Vetää kyllä pirkaleen hyvin pintakaasulla mutta kun väänsi lisää,
    niin se kuulosti röpötykseltä, mutta oikeasti se meni niin laihalle että mooasi ja samaan syssyyn alkoi pätkimään.
    oireilun helposti sekottaa röpöttämiseen. Joten mulla auttoi se, että nostin neuloja seuraavaan pykälään ( mulla oli dynojetin neulat.)
    Lakkasi kakiminen, röhiminen, röpötys. *
    Halpa konsti on, että nostaa prikoilla neuloja. Sillä nyt selviää ainakin että onko vika siinä, Eikä tarvitse edes penkitellä.
    Honda cbr 1100 Super Blackbird
    Honda XRV 750 Africa Twin
  30.  
  31. #30
    Lainaa (H@nde @ Helmi. 24 2010,22:09) kirjoitti
    Eikös tuon kalvon voi testata, kun ottaa alipaineletkun irti koneesta ja imee. Jos on bensalekut irti hanasta niin ihan pienellä imaisulla pitäisi ruveta tulee reilusti bensaa. Pelittääkö sulla laite, kun ajat esim 6vaihteella kaasu täysin auki ja kiekat siellä 10 000 ja + vai ilmeneekö toi ainoastaan kiihdytys tilanteessa.
    kyllä se kulkee 6. ja 10 000 rpm ihan mukavasti

    kiihryttely tasasesta kaasusta ja 3000 kiekan kieppeiltää vaan tekee sen lamaantumisen.

    en ole vielä kerennny hakemaan tota kalvotsydeemiä..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen