Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Kuinka moni lähtee esim. kehä 3:lle huristelemaan kun on lämmintä ja aurinko paistelee,vaikka suola ja muu paskavesi lentää?Itse kestäisin kyllä,mutta säälin sen verran mopoa että en viitsi
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
  3. #3
  4. #4
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  5. #5
    meneekö se mopo rikki kurasta ja suolasta?
    KooTeeÄm
  6. #6
    menee
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  7. #7
    Ei sinne suolaan kiinnosta lähteä ajamaan, kun suolaus vähenee/loppuu niin harkitaan, sehän voi olla jo mopo ajossa pääsiäisenä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  8. #8


    Jos ei nyt kehälle, niin kuitenkin johonkin heti kun tie on sula..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    En lähde suolapaskaan ajamaan.
    Kuivalla kelillä kylläkin. Sen verran työlästä on pikku suola-ilottelujen/liottelun jälkeen tehdä swingi & linkkuhuoltoa. Paskaksi menivät lakrut suolassa enskassakin, vaikka ovat taatusti paremmin suojattuja kuin siistimpään asfalttiajoon rakennetut katutekeleen.

    Ensimmäinen kunnon vesisade keväällä onneksi huuhtelee suolan tieltä pois.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  10. #10
    Ei voi luvata mitään

    NYT: Suzuki GSX1300R Hayabusa vm. 2006 (käyt. ot. 07) http://img188.imageshack.us/i/28052010067.jpg/
    EXÄ: Kawasaki Z 750 vm. 2006
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ajettavaks ne on tehty. Jos haluaa jotain kiillotella niin pöytähopeat ja vastaavat koriste-esineet on oikein näppäriä siihen tarkoitukseen. Eli heti liikenteeseen kun sulaa tienpintaa on tarjolla.
    Superbike #7
  12. #12
    vesisadetta odotellessa ja jos ei 2.5. mennessä o satanu niin sitten kannan selässä pyörän ampparille.
  13. #13
    Ei käy pelti ja muovi sääliksi. Heti kun vaan sulaa on niin mopo lähtee liikenteeseen. Nitrouksen kommentille +1.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  14. #14
    Sulassa joo vellissä ei, jos ois enska niin vellikin menis

    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  15. #15
    sääli on sairautta. ajamista varten ne on tehty
    zzr 1400
  16. #16


    Samantien ku kelit antaa myöten.
    - Yamaha R6 -
  17. #17
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 04 2010,21:29) kirjoitti
    *

    Jos ei nyt kehälle, niin kuitenkin johonkin heti kun tie on sula..
    Sama

    Heti kun kelit antaa myöden niin mennään.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  18. #18
    Ehkä ajan, ehkä en.
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  19. #19
    Lainaa (shwoomie @ Helmi. 04 2010,20:19) kirjoitti
    meneekö se mopo rikki kurasta ja suolasta?
    Voi se ajan mittaan mennä jopa rikki, ainakin kaikki suolalle alttiiksi joutuvat pölysuojat, stefat ja laakerit on kovilla. Oman kokemukseni mukaan nakersi kyllä myös o-rengasketjuja oikein urakalla. Huolellinen pesu välittömästi märillä/suolatuilla teillä ajamisen jälkeen tulisi vähintään suorittaa aina. Ja jos on ketjuvetoinen peli, niin myös ketjun puhdistus ja rasvaus.

    Koska ei nykyisin ole aikaa (tai huvita) juurikaan ropata mopedia muuten kuin määräaikaishuoltojen merkeissä, niin edellämainitusta syystä varmaankin odottelen, kunnes tiet on suht kuivat. Nyt on kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla siihen malliin lunta, että toivottavasti suurin osa lähtee ennen juhannusta...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #20

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pecha @ Helmi. 05 2010,09:41) kirjoitti
    Nyt on kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla siihen malliin lunta, että toivottavasti suurin osa lähtee ennen juhannusta... *
    Eihän tuo lumenmäärä vaikuta mitenkään siihen mihin aikaan pääsee ajamaan. Tiet aurataan joten sulavan lumen paksuus on aika vakio. Ehkä penkoilta valuu vettä ja varjopaikat on liukkaita mutta muutoin tiet sulaa samaan aikaan riippumatta taivaalta tulleen lumen määrästä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  21. #21




    Tää kaveri vois lähtee! Saa männistä samalla ruosteet putsattua.
    Mää vaan

    Yamaha FJR -09
    Honda CB 750 Four -72
    Honda Monkey Z50 -76
  22. #22
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 05 2010,09:47) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 05 2010,09:41) kirjoitti
    Nyt on kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla siihen malliin lunta, että toivottavasti suurin osa lähtee ennen juhannusta... *
    Eihän tuo lumenmäärä vaikuta mitenkään siihen mihin aikaan pääsee ajamaan. Tiet aurataan joten sulavan lumen paksuus on aika vakio. Ehkä penkoilta valuu vettä ja varjopaikat on liukkaita mutta muutoin tiet sulaa samaan aikaan riippumatta taivaalta tulleen lumen määrästä.
    En tiedä, mihin aikaan pruukaat aloittaa ajokautesi, mutta jos tuossa esim. helmikuun lopussa tai maaliskuun alkupuolella ajelee E-Suomessa, niin kyllä sillä tien vieressä olevan lumen määrällä vaan jonkin verran on merkitystä. Mitä enempi on kinosta, sitä enemmän on sulamisvettä/kurapaskaa tiellä, ja sitä enemmän on myös jäisiä paikkoja sitten, kun aurinko painuu mailleen. Vasta sitten, kun lumet on sulaneet sen verran, ettei kinos enää ulotu aivan tien reunaan saakka, alkaa baanat kuivua kunnolla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Minulle moottoripyöräily on kesälaji, eikä ole mikään pakko hampaat irvessä pilkkihaalari päällä lähteä ajamaan heti kun lämpötila on plussalla. Tuollainen ei voi olla edes mukavaa ajamista.

    +10 celsiusta, auringonpaistetta ja kuivaa asfalttia niin viitsii kaivaa pyörän esiin, siihen asti autolla.



  24. #24
    nolla kelissä voi ajella ihan hyvin ilman että tarvitsee vetää pilkkihaalaria päälle... pyörän otan ajoon heti kun mahdollisa ja suhtaan vaikka sitten kehä-3:sta niin perkeleesti ja kun pyörä on suolassa ja paskassa menen ja pesen sen! nautin ajamisesta ja pukeudun sään mukaan niin ei "tarvitse ajaa hampaat irvessä"
  25. #25
    Lainaa (irak @ Helmi. 05 2010,13:59) kirjoitti
    nolla kelissä voi ajella ihan hyvin ilman että tarvitsee vetää pilkkihaalaria päälle... pyörän otan ajoon heti kun mahdollisa ja suhtaan vaikka sitten kehä-3:sta niin perkeleesti ja kun pyörä on suolassa ja paskassa menen ja pesen sen! nautin ajamisesta ja pukeudun sään mukaan niin ei "tarvitse ajaa hampaat irvessä"
    Kukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttia

    Enskat yms muut soralingot sitten erikseen, ne on tehty tuollaiseen keliin ja yleensä niillä "ajaessa" pysyy kylmäkin pois takin sisältä ja tulee päinvastoin lämmin.
  26. #26
    Lainaa (maketku @ Helmi. 05 2010,14:42) kirjoitti
    Kukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttia *
    Kuten itse sanoit, kukin tavallaan. en kuitenkaan koe ajavani väkisin vaan ihan silkasta nautinnosta ajan pyörällä, autokin löytyy, mutta vaikka vettä tulee ja ja on kuraa ajan pyörällä koska nautin siitä
  27. #27
    Olen aina keväisin lähtenyt liikkeelle katupyörälläkin heti kun tiet sulavat, ja enska on aina ajossa. Mutta.

    Katselin kevään kalenteria, ja sen verran monta työmatkaa eteläisempiin maihin on juuri noihin aikoihin luvassa, että tein lehmänkäännöksen. Laitoin nipun varauksia motovuokraamoihin niin, että jätän taksimatkat / autonvuokraukset pois ja kuljen kaksipyöräisellä koko kulloisenkin työreissun.

    Näitä ei taida saada kirjanpitäjältä läpi, mutta se on pieni hinta siitä riemusta.

    Toivottavasti tuo "airvantage"-asu hengittää riittävästi siirtymillä, ettei tarvi olla aivan hiessä tapaamisissa.
  28. #28
    Lainaa (maketku @ Helmi. 05 2010,14:42) kirjoitti
    Kukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttia *
    Marraskuun viimeisellä viikolla tuli ajeltua noin 600km tuolla melkein kattamattomalla katupyörällä. Lämpöä oli jotain 3-6 astetta.
    Mutkapätkilläkin pystyi ajamaan niin että vallan hauskaa oli. Kuraa lensi toki isommilla teillä silloin kun joutui niillä ajamaan mutta elämä on.
    Keväällä taas heti kun "jäät lähtevät" teiltä.
    Ensi talveksi suunnitelmissa enska nastarenkailla ettei tarvi kärvistellä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  29. #29
    Ajan säällä kuin säällä ympäri vuoden 30-50 luvun pyörillä.
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  30.  
  31. #30
    tietysti,jos noi muovimopot pelkää pikku suoloja,ja muuta paskaa mitä tiellä lentää niin sit ei tosiaan kannata lähtee mihinkään
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen