No eihän toikaan nyt ihan pidä paikkaansa, kyllähän siellä kärki kaksikko ihan pätevän tuntuisia laitoksia oli.(P.A. @ Helmi. 03 2010,21:54) kirjoitti
No ei varmasti ole. Yksi tarpeeksi huolimattomasti tehty huolto saattaa tuhota pyörän/kuljettajan jne.kirjoitti
Eikä mun hermorakenne ainakaan kestä yhtä todella huonoa, tai kahta melkohuonoa kokemusta enempää, varmasti vaihtuu kiska.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Oma on vanhaa varastoa työpaikalta ja vaatii ison taskun mahtuakseen joten paha sanoa, toi autoliiton laite voisi olla asiallinen. Ne sähköiset jättäisin kauppaan, niistä on kuitenkin patteri loppu kun niille olisi käyttöä...(vara63 @ Helmi. 05 2010,21:58) kirjoitti
Autoliiton mittari. Samaa mittaria saa virikaupoista 16€-20€.
Dirty Nasty Furriner
Tulipas hyvään aikaan tämä testi... Juuri pari viikkoa takaperin lähetin tekniikan maailman toimitukselle viestiä että tehkää tällainen testi.![]()
Mutta eikös ne silti pidä huollossa tarkistaa??? Jos ne kerran maahantuoja on huolto-ohjelmaan laittanut? Totta kai jokainen kuski ne tarkistaa, mutta pitäisi siihen huoltoonkin pystyä luottamaan. Tämähän on osoitus vain laiskuudesta. Mennään mistä aita on matalin ja pääsisi helpommalla.(pecha @ Helmi. 04 2010,15:13) kirjoitti
Minusta tuo huoltotesti osoitti vakavaa piittaamattomuutta. Kuka on valmis maksamaan vaikka minulle 100 Euroa, sanon vain että huolto on tehty, mutta sattui nyt vain huono päivä, jäi homma tekemättä.
Jyrki
Tuo orgin webshopissakin myytävä mittari on toiminut ihan mukavasti. Hintaakaan ei tainnut olla kuin 15€.(vara63 @ Helmi. 05 2010,21:58) kirjoitti
Superbike #7
tekisivät joskus täällä pohjoisemmassaki noita testejä, eikä vaan sielä etelässä.
täällä huolloissa on hieman enemmän monopolia, ku huoltoliikkeet on harvemmassa. eli jos liike on paska, sillä kuiten on asiakkaita koko ajan, ku pakko käyttää siellä huollossa takuun piirissä..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Lähinnä kritisoin tuota "vikakohteena" siksi, ettei se oikeastaan edes ole täysin päivänselvä sellainen.(jykki @ Helmi. 06 2010,01:20) kirjoitti
+0.5 kg kun on tosiaan vielä siinä marginaalissa, jota voidaan ihan tarkoituksella pitää renkaassa.
Niinpä siinä on voinut käydä myös niinkin, että paineet ON tarkastettu, mutta näin vähäiseen eroon ei ole puututtu, koska on esim. oletettu, että asiakas haluaa pitää tällaiset paineet (kyllä toki asiasta mainitseminen olisi silti ihan paikallaan).
Joten paljon fiksumpiakin "tehtyjä vikoja" kyllä löytyisi. Esimerkiksi 0.5kg alle suosituspaineen - siinä on paljon vähemmän selittelyvaraa/´harmaata aluetta´.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Totta mooses pitäisi tarkistaa ja jos ei tarkista, syyllistyy petokseen samalla tavoin kuin silloin jos myy puolityhjän olutlaatikon täytenä. Huoltofirmat vaan ottavat tietoisen riskin, koska ovat huomanneet, ettei pyöriin tule mitään vikaa noin lyhyessä ajassa, eikä asiakkaalla ole myöskään mitään hajua siitä, onko työt oikeasti tehty vai ei. Hommahan ratkeaisi, jos petokseen syyllistyneet pakotettaisiin esimerkiksi maksaan tekemättömästä työstä perityt rahat takaisin tai tekemään työt uudestaan. Nythän tilanne on se, että pahimman mahdollisen skenaarion toteutuessa joutuu ainoastaan tekemään sen työn, mistä on jo maksunkin saanut.(P.A. @ Helmi. 04 2010,23:17) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Samaa mieltä. *(vuohi @ Helmi. 04 2010,12:46) kirjoitti
Eri asia jos paineet olisivat liian alhaiset.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Esim. Motonetistä löytyy jo montaa erilaista, samoin Biltemasta. Itellä on muutamakin erilainen - kannattaa kattoa että ko. mittari sopii fyysiseltä kooltaan tarkoitettuun paikkaan. Toisen ostin joskus Allrightistä ja toisen Osaset-varaosaputkasta.(W-P @ Helmi. 05 2010,21:58) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Erikoista. Tyydytkö siis siihen, että oli huono päivä tällä kertaa ja maksat saman mitä hyvänäkin päivänä vaikka et saanut kuin puolet tai et sitäkään tilatusta palvelusta?(J@ck @ Helmi. 03 2010,22:27) kirjoitti
Ei huollossa saa olla yhtäkään huonoa päivää. Eikä missään muussakaan palvelussa.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Juuri näin. Äänestäkää jaloillanne huonon palvelun osuessa kohdalleen. Kyllähän noita huoltopaikkoja löytyy, kun vaan itse viitsii hieman nähdä vaivaa.(NOx @ Helmi. 21 2010,01:33) kirjoitti
.
Kätevä hankinta juu, mutta toinen ehdoton tarkistuskohde on varmistaa, että mittari näyttää oikein. Halpismittarit voi näyttää mitä sattuu (kuten voi myös huoltoasemien mittarit). Pitää päästä vertaamaan esim. huollon kalibroituun mittariin, muuten ei ole perstuntumaa enempää tietoa, millähän paineilla sitä oikeasti ajelee.(Juhana N @ Helmi. 19 2010,23:05) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Tarkoitatko nyt mittarihuollossa kalibroitua mittaria vai mp-huollossa olevaa mittaria? Oman vajavaisen kokemukseni mukaan mp-huollot ei paljon kalibroi mittareitaan, hyvä jos edes osaavat käyttää mittareitaan rengaspaineen mittaukseen.(pecha @ Maalis. 01 2010,13:58) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Mp-huollossa olevaa kalibroitua mittaria. Tai no, ei kai se mp siinä niin ratkaisevaa ole, vaan se, että mittari näyttää tarkasti oikein.
Paineet joka tapauksessa pitää saada kohdilleen jopa suhteellisen tarkastikin, jotta rengas toimii oikein, eikä kulu tavallista nopeammin.
Kaikista yleisin syy renkaiden ennenaikaiseen kulumiseen on ajaminen liian vähillä paineilla. Joten kun esim. netissä vertaillaan käyttäjäkokemuksia renkaista, tuo muuttuja kyllä tekee niistä osittain vertailukelvottomia.
Kannattaa siis varmaan mennä suoraan ostamaan mittari tällaisesta mittarihuoltofirmasta; ilmeisesti he myyvät niitä siinä samalla. Samalla voivat tarkistaa/kalibroida ostetun mittarin.(BlackCat @ Maalis. 01 2010,18:54) kirjoitti
Onko tietoa näistä firmoista (Suur?!)Helsingin alueella?
T7
Yks mikä auttaa asiaan on, että vaatii päästä seuraamaan huoltoa. Jos eivät suostu niin ilmoittaa, että huollattaa pyöränsä muualla. Onhan se vi**umaista, että asiakas seuraa vierestä, mutta luottamuksen voi menettää vain kerran.
Tää huoltofirmojen toiminta on menny rikollisen toiminnan puolelle. Jos huoltolistaan on merkitty joku tarkistetuksi, niin sitten se kans pitää olla tarkistettu tai siitä ei laskuteta. Sen periaatteessa ymmärtää, jos joku pieni yksittäinen asia on jäänyt tekemättä, mutta se että suurin osa töistä on tekemättä kertoo systemaattisesta töiden laiminlyönneistä, kuitenkin asiakasta laskuttaen, eli kyseessä on yksittäistapauksena petos, mutta systemaattisena toimintana törkeä petos ja verrattavissa mihin tahansa muuhun rikollisuuteen.
buell xb12s -> ktm superduke
Tuohon vierestä katsomiseen sen verran, että jos tilaat jonkun työmiehen kotiisi töihin, niin todennäköisesti seuraat vierestä, ainakin jossain vaiheessa, mitä siellä tapahtuu.(wheel @ Maalis. 13 2010,15:09) kirjoitti
Itse olen sen verran sinisilmäinen, että luotan ammattilaisiin ja kun pyöräni huollot tehdään liikkeessä, jonka henkilöitä hiukan tunnen, niin odotan myös että asiat hoidetaan kuten luvataan ja papereihin merkataan.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Eipä tuo touhu ole muuttunut miksikään 30 vuoden aikana. Eräs jo edesmennyt mekaanikko tokaisi silloin, että mikään ei ole helpompaa rahaa kuin tehdä huolto jonkun insinöörin prätkään. Vaihtaa öljyt ja sudin jonka jälkeen rahastaa 700mk ja toivottaa hyvää matkaa...
Jaa miksikö teen kaikki huollot itse![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Keskustelusta tuntuu autuaasti jo unohtuneen se tosiasia, että tässäkin testissä oli mukana MYÖS sellaisia huoltopisteitä, joissa homman todettiin hoituvan.
Ei se siis aivan niin yleispätevästi mene, että kaikissa huolloissa jää hommat tekemättä. Kannattaa äänestää jaloillaan, sillä keinolla alkavat asiat hoitumaan kuten pitääkin, myös noissa huonommin pärjänneissä.
Kyllähän varmasti hyviä, kaikki hommat tekeviä huoltoja on olemassa, mutta tuommoiset testit eivät kyllä vakuuta juuri ollenkaan...
Tämän vuoksi olen huoltanut jo monta vuotta omia pyöriäni itse, koska huolto-ohjelmasta on niin helppo käydä huoltokohteet läpi yksitellen.
Ainoastaan venttiiliensäädön (jos on palasäätö) olen jättänyt huoltoliikkeen hommiksi kun ei ole tarvittavaa pala valikoimaa tullut hommattua...
Työkaluthan maksavat periaateessa vain kerran jos ostaa hyviä, eli ovat kestävämpiä kuin kerran käyttö.
Tosin sanoen jos esim. kahteen huoltoon kuluu vaikkapa 600€, niin saahan sillä rahalla jo melkoisen määrän työkaluja mitkä kestävät taatusti pitempään kuin kahteen huoltoon...
Ja kun on itse huoltanut, niin syyllinen löytyy aina peilistä jos jokin vika johtuu huollosta tai huollon puutteesta.
ps. olen ostanut kaksi viimeistä pyörääni uutena ja takuu hommien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.(no eipähän niissä kylläkään ole ollut mitään kovin hämäriä vikoja...)
Hämmästytti pientä kulkijaa, kun soitin erääseen tässä testissä menestyneeseen(ja aiemmissakin pärjänneeseen)huoltoyritykseen pk-seudulla varattuani jo sinne kevääksi huollon, että paljonko maksaisi jos huollon yhteydessä asentaisitte pyörääni uuden, kylläkin muualta ostetun, kokoputkiston paikalleen?
Vastaus puhelimessa oli että emme asenna muualta ostettuja putkistoja edes rahasta enää.....
Noh, onneksi löytyi toinen taho joka edes rahasta niitä asentaa...![]()
![]()
Olen käyttänyt kulkinettani VTwin-cityssä, Loimaalla, huollossa.
Palvelu pelaa ja luotan että huollot tehdään, kuten pitää.
mm, viime syksynä kyselivät avarien pakoputkien aiheuttamaan "mikä-kikkare-se-nyt-sit-olikaan" asentamiseen.
Kuitenkin, ko. kikkareen asentaminen vaikutti pyöränkulkuun, vetoon, käyntiin, vastaamiseen alakaasulla yms scheissen ainoastaan positiivisesti.
<p>Vanha patu..</p>
Niin no tuskin mikään firma tulee automaattisesti asiakkaalle ilmoittamaan, että ei muuten tehty kaikkia huoltotöitä, vaikka listaan merkittiinkin.(barfly @ Maalis. 26 2010,17:16) kirjoitti
Mihin toi sun luotto perustuu? Siihen, että olet aina sillä huollattanut, vai siihen että olet saanut mukavaa palvelua, vai oletko huollon jälkeen käynyt itse huoltolistan läpi ja todennut, että kaikki on jo huollossa käyty asianmukaisesti läpi?
buell xb12s -> ktm superduke
Onko tullut kysyttyä vetokoukun asennusta autoon niin että koukku on muualta ostettu? Vähissä on ne korjaamot jotka sen homman ottaa ainakin täällä PK-seudulla. Vetokoukun asennuksen kannattavuus perustuu lähes kokonaan sen vetokoukun katteeseen. Jos sen jättää välistä pois (tilaa puoli-ilmaiseksi netistä) niin ei siinä hommassa ole mitään järkeä korjaamolle.(Gari @ Maalis. 17 2010,10:00) kirjoitti
Niin voi se noinkin olla, mutta itse tekisin kuitenkin yrittäjänä ennemmin niin että hinnoittelisin sen muualta ostetun koukun asennuksen kannattavaksi ja jos asiakas on siitä sen valmis maksamaan niin tehdään pois. Musta on kummaa ettei työ kiinnosta yrittäjää vaan sanotaan ennemmin mee muualle. No se poka menee sitten muissakin asioissa muualle todennäköisesti, ainakin itse menen. En mäkään mene semmoiseen paikkaan toista kertaa.(tekijä @ Maalis. 26 2010,20:13) kirjoitti
Bullshit tolle ettei asennus kannata. Normaalin tuntiveloituksenhan siitä voi ottaa. Eikö sekään kannata, vai miten...![]()
Niin, noinhan sitä voisi ajatella, mutta...(Gari @ Maalis. 27 2010,12:02) kirjoitti
Kyseessä 2007 vuosimallin auto, jossa ei ole CAN väylää, eli ns. "helppo homma". Koukun valmistajan nettisivulla homman ohjeajaksi on merkitty 1 tunti.
Ensimmäisen korjaamon tiskin takana lukee isolla: Tuntiveloitus 67e. Työnjohtaja sanoo: "Ei me sun koukkua asenneta, ei kannata. Tai no, asennetaan mutta tuntihinta on sitten 200e." Kestää koko päivän.
Seuraavassa puljussa sanottiin, että ei onnistu mistään hinnasta. (kyseessä vieläpä pärnänen, joka ei kuitteja kirjoittele!)
Kolmannessa laskettiin ja laskettiin, hinnaksi tuli sama hinta kuin että olisi ostanut koukun heiltä!!! Siis että hinta on sama, riippumatta tuonko koukun mukanani vai en.
Pitää muistaa, että Kehä III sisäpuolella asuu vain hyvätuloisia ihmisiä ja tämä vauraus heijastuu kaikkeen ympärillämme. Asunnot kalliita ja töitäkään ei tarvitse tehdä. Muualla Suomessa tilanne voi olla toinen...
Tässä taas yksi syy miksi teen kaikki auton ja pyörän huollot itse. Itse asiassa tossa tallissa odottaa vetokoukku asennusta, maksoi 150€ + pari kymppiä sähkösarjasta. Tuskin onnistuu sentään tunnissa mutta kohtuulliisen tuntikorvauksen silti saa.(tekijä @ Maalis. 27 2010,14:56) kirjoitti
MUTTA ymmärrän miksi kaikki korjaamot ei ala nykyautoihin enää vetokoukkuja asentamaan ollenkaan. Koska ne ei pysty. Tai itse koukun ne saa kyllä paikolleen, mutta sähköt voi jäädä laittamatta. Useimmissa nykyautoissa on nimittäin väyläsähköt (CAN) joka vaatii merkkiliikkeen testerin jolla koukku ohjelmoidaan sinne, muuten ei homma toimi. Ja vaikka ei väylää olisikaan voi just niiden sähköjen kanssa tulla ongelmia, se lienee se juttu mitä ne "Pärnäset" vierastaa tossa vetokoukkuasennuksessa.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Onnistuu myös yleismallisella testerillä, mutta niitäkään ei ihan jokaisella "Pärnäsen korjaamolla" ole.(Utah @ Maalis. 27 2010,18:19) kirjoitti
Superbike #7