Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Yritin vaihtaa nykyisen pyöräni uuteen Motsikassa. Tarjouspyyntöön vastattiin ja kauppa sovittiin suullisesti koska en sillä hetkellä päässyt paikalle. Myyjän piti sillä välin selvittää uuden pyörän saatavuus/toimitusaika ja ilmoittaa minulle. Ei kuulunut ilmoitusta, kysyin asiaa puhelimitse ja vastaus oli: "on niitä siellä". Sovittiin että asiaan palataan n. viikon kuluttua kun pääsen paikalle. Soitin myyjälle 29.01. sopiakseni tapaamisen, hän ei ehtinyt puhua, sovittiin uusi soittoaika, kuvioon tietysti kuuluu ettei hän silloin vastannut puhelimeen ollenkaan.
    Kyllä myyjällä pitäisi olla sen verran "munaa" että jos hän peruuttaa kaupan, niin ilmoittaa asiakkaalle suoraan eikä luimistele tavoittamattomissa. Sen verran omituista kohtelua
    että varmasti menettivät maksukykyisen asiakkaan.
    Siis onko jompikumpi perunut suullisesti sovitun kaupan?
    Kauppaa lienee mahdoton käydä jos myyjä ei ilmoita mitään eikä vastaa puhelimeen. Oma soittelumotivaatio loppuu jos ei vastata sovittuna aikana puhelimeen. Näin ollen kauppa peruuntuu automaattisesti.
    Mitäpäs tuosta, sullahan on sen heebon nimi tietysti tallessa, ajele visiitille liikkeeseen ja kysäise muina miehinä missä mennään. Jos ei ala asia selvitä niin kaipa hänellä joku pomo siellä on, ei nää täällä setvimällä selviä. Ja jos olet vetänyt herneet nenään niin syvälle ettet "voi" naamakkain asiaa selvittä niin sitten vaan hakemaan tarjouksia muilta
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Touhu on linjassa liikkeen vanhaan "asiakaspalveluun"
    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
    Lainaa (Viluveli @ Helmi. 03 2010,17:44) kirjoitti
    Touhu on linjassa liikkeen vanhaan "asiakaspalveluun"
    Näin on.

Luulin jo tavan muuttuneen, mut mihinkäs sitä vanha muuttuu.

@korhosenpete
    niin mikähän täs on ongelma?
    Kauppa tehty noutoa vaille,mitä viel pitäs soitella?vai ymmärsinkö täysin väärin jotain?!
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 03 2010,20:49) kirjoitti
    Kauppa tehty noutoa vaille,mitä viel pitäs soitella?vai ymmärsinkö täysin väärin jotain?!
    Niih, siitä vaan ajamaan se 110km Lappeenrantaan, kyllä se kauppa on siellä odottamassa vaikkei myyjä ehdikkään luriin puhua...
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 03 2010,20:49) kirjoitti
    Olis kai kiva tietää milloin sen mopon voi käydä hakemassa.
    Always last but never least.
    On se prkle kermaperseitä jengi nykyään, jos myyjä ei vastaa yhteen tai kahteen puheluun kun on jotain muita duuneja menossa, onko jätetty soittopyyntö, tai nimi ja numero ja viesti että olen soittanut.....niin sit ei soiteta uudestaan "W-du kun se paskamyyjä lymyilee jossain piilossa ja ei vastaa mun soittoihin.." ..ei oo todellista tää meno...sitä paitsi suullinen sopimus on sopimus ja sitoo molempia osapuolia, näyttökysymyshän se vaan on sitten jos toinen meneekin puihin...
    Jos myyjällä on kaikki mahdolliset yhteystietoni, niin lieneekö puhelimessani ja tietokoneessa jonkunlainen takaiskuventtiili kun yhteydet toimivat vain toiseen suuntaan. Katson asian osaltani loppuunkäsitellyksi.
    Lainaa (Gari @ Helmi. 04 2010,09:32) kirjoitti
    On se prkle kermaperseitä jengi nykyään, jos myyjä ei vastaa yhteen tai kahteen puheluun kun on jotain muita duuneja menossa, onko jätetty soittopyyntö, tai nimi ja numero ja viesti että olen soittanut.....niin sit ei soiteta uudestaan "W-du kun se paskamyyjä lymyilee jossain piilossa ja ei vastaa mun soittoihin.." ..ei oo todellista tää *meno...sitä paitsi suullinen sopimus on sopimus ja sitoo molempia osapuolia, näyttökysymyshän se vaan on sitten jos toinen meneekin puihin...
    No kuinka kauan mielestäsi olisi kohtuullista odottaa myyjän soittavan takaisin? Viikko? Kaksi? Kuukausi?

Taikka monenko soiton jälkeen on kohtuullista odottaa että myyjä suvaitsee vastata soittopyyntöön? Yhden? Kahden? Viiden?

IMHO täytyy sanoa että idiootti on myyjä, jos ei vastaa yhden soittopyynnön jälkeen ja samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Ehkä noilla liikkuu se tavara sitä tahtia että ei tartte paljoa puheluihin vastata...
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
    Kai mä oon niin tottunu paskaan palveluun alan liikkeissä että jos on jotain asiaa niin mä soitan niin monta krt et saan asianosaisen heebon kii. Tai sit meen käymään...
    Lainaa (Mosse @ Helmi. 04 2010,10:48) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Helmi. 04 2010,09:32) kirjoitti
    On se prkle kermaperseitä jengi nykyään, jos myyjä ei vastaa yhteen tai kahteen puheluun kun on jotain muita duuneja menossa, onko jätetty soittopyyntö, tai nimi ja numero ja viesti että olen soittanut.....niin sit ei soiteta uudestaan "W-du kun se paskamyyjä lymyilee jossain piilossa ja ei vastaa mun soittoihin.." ..ei oo todellista tää *meno...sitä paitsi suullinen sopimus on sopimus ja sitoo molempia osapuolia, näyttökysymyshän se vaan on sitten jos toinen meneekin puihin...
    No kuinka kauan mielestäsi olisi kohtuullista odottaa myyjän soittavan takaisin? Viikko? Kaksi? Kuukausi?

Taikka monenko soiton jälkeen on kohtuullista odottaa että myyjä suvaitsee vastata soittopyyntöön? Yhden? Kahden? Viiden?

IMHO täytyy sanoa että idiootti on myyjä, jos ei vastaa yhden soittopyynnön jälkeen ja samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Ehkä noilla liikkuu se tavara sitä tahtia että ei tartte paljoa puheluihin vastata... *
    +1
  15.  
    Kyllä se myyjä on lähtökohtaisesti asiakaspalvelija ja jos ei, en kyllä semmosta veijaria firmassa kauaa katselisi. Jos omistajamyyjä on mulkku, sillä ei ole kohta firmaakaan. Sen verran pyöriä ja muuta kalustoa ostaneena olen sitä mieltä, että jos meiliin tai soittopyyntöön ei vastata kohtuullisen pian, eivät rahani semmoseen firmaan mene. Toisaalta jos sitä kauppaa on tekemässä, on syytä olla tosissaan. Sekin on totta, etteivät kemiat aina toimi ja homma menee sen vuoksi perseelleen.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT