Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Oon nyt lukenu eri foorumeilta ku porukat on vaihtanut noita satuloita zx10r pyöriinsä. Siis zzr1400/zx6r 07 Nissin satuloita Tokicoitten tilalle.

    Mihin malleihin ne nyt sopii. Jenkkifoorumilla oli juttua et sopivat ainakin zx6r 05/06 malliin. Sit sanottiin et 03/04 sekä 05/06 mallissa on samanlaiset satulat ja samanlainen haarukka, eli tuosta päättelisi että Nissinit sopii myös 03/04 malliin. Ainakin kisakuskit on vaihtanu 05 mallin satuloita 03 malliin ja päinvastoin.

    Kuitenkin vakiona 03/04 mallissa on erikokoinen jarrulevy kuin 05/06 mallissa. Eli miten voi olla erikokoinen levy jos satulat ja etuhaarukka on sama?

    Eli kysymys on siitä että sopiiko noi Nissinnin satulat 03/04 malliin, vaikka tuo vuosimalli on erikokoisilla levyllä.



  2. #2
    Satulat käy ristiin. Haarukassa on ero, ei ole edes saman valmistajan tekele noissa ko. 6R:ssä .03-04 = Kayaba, 05-06 = Showa.
  3. #3
    Ok. Eli siinä se ero on.

    Tiedätkö sen kans varmaks et noi Nissinin satulat sopii myöskin päittäin?



  4. #4
    Sitä erikokoista jarrulevyä kompensoi joko haarukassa pidemmälle ulottuva kiinnityspiste tai vaihtoehtoisesti sellainen spaceri joka tulee satulan ja haarukan väliin
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  5. #5
    Juu tiedän. Ja ostin omaan pyörään (-04 6RR) just sellaiset kun joku moisia kaupitteli. Yläpäässä on radiaalikahva (mallia Nissin /ZX6R 07->/ ZX10R 06->)
  6. #6
    Lainaa (visu @ Helmi. 02 2010,17:20) kirjoitti
    Juu tiedän. Ja ostin omaan pyörään (-04 6RR) just sellaiset kun joku moisia kaupitteli.
    Ookke. Laitanpa sitten tilaukseen sellaset, jos ne kertta paremmat on. Ainakin omat on sellaset että kahva painuu radalla aika paljon.
  7. #7
    Kannattaa vaihtaa myös yläpää. Se orkkiskahva olis ehkä ollu ihan ok 90 luvulla mutta nykyjään on aika paljon parempaa saatavana ja jopa ihan kohtuuhintaan. Vaikka brembon rcs tms. sinne.
  8. #8
    Juu oon kattellukki sellasia jo.

    Saitko Visu muuten sen yv:n ku pistin sulle siitä iskarista..
  9. #9
    Itellä löytyy Nissinin satulat ja pääsylinteri, teräspunokset, EBC:n HH-palat ja 310mm levyt ja varsin tyytyväinen olen ollut. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Noi EBC:n palat ehkä puree hiukan turhan aggressiivisesti, Brembon orgaanisia monet on suositellu tuntuman takia ja täytyykin varmaan koittaa kun noi nurkista löytävät setit saa ajettua pois.

    Ja radalla häipyy miehestä mehut ennen kuin pyörästä jarrut, mut saattaa olla miehen kunnostakin kiinni...
    '03 ZX6R
  10. #10
    Mulla on teräspunokset ja braking levyt orkkispaloilla. Puree ärhäkkäästi ja ei tarvii paljoo voimaa, mut tosiaan radalla painuu kahva ku jarrut lämpee, jopa mun köröttelyllä :P
  11. #11
    Sekaannun vieraaseen foorumiin, kun aihe kiinnostaa.
    Siis Nissin on parempi kuin Tokico? Trumpan foorumilla keskustellaan juuri päinvastaisesta vaihtamisesta. Trumpan Nissin-jarrut kun tahtovat pehmetä niin, että kahvan saa painettua pohjaan helposti.
    Suzukin Tokicot pitäisi sopia suoraan 1050 Speed Tripleen.
    Itellä on 675 Triumph Nissin-satuloilla ja eivät tahtoneet päästää katsastuksesta läpi YCC-kisoissa.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  12. #12
    Ajattelin just ihan samaa..

    Ex-triplessä mun mielestä huonoin puoli koko pyörässä oli just ne nissinin jarrut... Ei ollut kyllä kovinkaan maagiset vauhdintappajat ne mutta kyllä niillä pärjäs.

    Aika mielenkiintosta jos ne nyt sitten oli ne mitä porukka haluaa kun kahva painuu tankoon asti. Ihan kun polkupyörän jarrut

    Kaverin -05 10R:ssä oli hyvät jarrut ja eiks ne oo just tokikot?
    Luulis et laittais sit bremboa yms jos haluaa hifistellä
    1300cc Suzuki
  13. #13
    Lainaa (K100 @ Helmi. 03 2010,07:31) kirjoitti
    Sekaannun vieraaseen foorumiin, kun aihe kiinnostaa.
    Siis Nissin on parempi kuin Tokico? Trumpan foorumilla keskustellaan juuri päinvastaisesta vaihtamisesta. Trumpan Nissin-jarrut kun tahtovat pehmetä niin, että kahvan saa painettua pohjaan helposti.
    Suzukin Tokicot pitäisi sopia suoraan 1050 Speed Tripleen.
    Itellä on 675 Triumph Nissin-satuloilla ja eivät tahtoneet päästää katsastuksesta läpi YCC-kisoissa.
    Mallieroja. Veikkaan että täällä puhutaan uudemmista radiaalikiinnitteisistä puristimista kun taas ne trumpan ongelmajarrut on vanhemman mallisia. ne, mistä kirjoittelin trumppafoorumilla on roksun puristimet jotka on samat kuin 04 ja vanhemmissa tripleissä ja daytonoissa. Maailmalta on tulossa gsxr:n 6-mäntäiset tokicot mutta kun ei vielä ole, en tiedä sopivuutta.
  14. #14
    Lainaa (mpoli @ Helmi. 03 2010,09:27) kirjoitti
    Lainaa (K100 @ Helmi. 03 2010,07:31) kirjoitti
    Sekaannun vieraaseen foorumiin, kun aihe kiinnostaa.
    Siis Nissin on parempi kuin Tokico? Trumpan foorumilla keskustellaan juuri päinvastaisesta vaihtamisesta. Trumpan Nissin-jarrut kun tahtovat pehmetä niin, että kahvan saa painettua pohjaan helposti.
    Suzukin Tokicot pitäisi sopia suoraan 1050 Speed Tripleen.
    Itellä on 675 Triumph Nissin-satuloilla ja eivät tahtoneet päästää katsastuksesta läpi YCC-kisoissa.
    Mallieroja. Veikkaan että täällä puhutaan uudemmista radiaalikiinnitteisistä puristimista kun taas ne trumpan ongelmajarrut on vanhemman mallisia. ne, mistä kirjoittelin trumppafoorumilla on roksun puristimet jotka on samat kuin 04 ja vanhemmissa tripleissä ja daytonoissa. Maailmalta on tulossa gsxr:n 6-mäntäiset tokicot mutta kun ei vielä ole, en tiedä sopivuutta.
    Eikku nimenomaan radiaalikiinnitteisistä jarruista on kyse. 1050 ja 675 Triumpheissa on radiaalit ja Nissin -merkkiset.
    Tosi on, että myös vanhemmissa Trumpissa on sama ongelma vielä pahempana, eikä auta vaikka kuinka huoltaisi.
    On tietysti mahdollista myös se, että Trumppakuskien kourat on keskimääräistä huomattavasti vahvemmat.

    Edit: Niin Speed Tripleen ja 675:een tuli sitten -08 Brembon jarrut.



    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  15. #15
    Trumpassa on ainakin eri Nissinit kuin uusissa Kawoissa, samoin Suzukissa käytettävät tokicot on erit kuin Kawoissa ja ameriikassa on jotkut noita suzukin tokicoitakin laittaneet kymppeihin.

    Myöhemmin on kyllä osa edelleen vaihtanut ZZR1400 Nissineihin, että kaipa nuo kokeilun arvoiset ovat?

    Ja kaikki 675:set on edelleen Nissineillä.
    '03 ZX6R
  16. #16
    Lainaa (K100 @ Helmi. 03 2010,07:31) kirjoitti
    Itellä on 675 Triumph Nissin-satuloilla ja eivät tahtoneet päästää katsastuksesta läpi YCC-kisoissa.
    Mikäs oli "vikana"?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #17
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 03 2010,16:50) kirjoitti
    Lainaa (K100 @ Helmi. 03 2010,07:31) kirjoitti
    Itellä on 675 Triumph Nissin-satuloilla ja eivät tahtoneet päästää katsastuksesta läpi YCC-kisoissa.
    Mikäs oli "vikana"?
    Taitaa olla ominaisuus, eli jarrujen pehmeys. Kahva painuu kohtuu helposti pohjaan. Tosin pyörän sain juuri ennen kisoja, joten en ehtinyt sitä oikeastaan ollenkaan huoltamaan.
    Ensi kaudeksi olisi ehkä mahdollisuus saada jopa Brembon satulat ja pääjarrusylinteri.
    Kiitos ja anteeksi.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  18. #18
    Yleensähän kahvan pohjaan painumisen syynä on neste (huono, ilmapitoinen tai "pilalle mennyt") tai letkut, etenkin jos tekee tuota kylmiltään. Trumpassa nyt tosin on punokset jo valmiina.

    Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta noin niin kuin karrikoidusti.



    '03 ZX6R
  19. #19
    Lainaa (markketo @ Helmi. 04 2010,05:54) kirjoitti
    Yleensähän kahvan pohjaan painumisen syynä on neste (huono, ilmapitoinen tai "pilalle mennyt") tai letkut, etenkin jos tekee tuota kylmiltään. Trumpassa nyt tosin on punokset jo valmiina.

    Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta noin niin kuin karrikoidusti.
    No Trumpassa vika paikallistettu satuloiden mäntiin ja kumeihin, jotka eivät toimi niinkuin pitäisi. Brakekleanerilla männät putsaamalla toimii hetken, mutta todella vain hetken.
    Jarrurasvalla toimii paremmin, mutta kerää likaa, eikä sitä edes ohjekirjojen mukaan saa käyttää.
    Nesteitä on vaihdeltu ja ilmattu varmasti riittävän usein.

    Elikkä: Ei pidä paikkaansa se, että Japseilla on yksi nelikerroksinen rakennus, jossa Honda ylimpänä ottaa parhaimmat osat, Yammu seuraavassa kerroksessa seuraavat, tästä tippuvat osat ottaa Kawa ja alakerroksessa Suiza.
    Nythän Suzuki näköjään saa Tokicolta paremmat satulat kuin Kawa. Trumppaa ei taida kannattaa tässä yhteydessä mainita ollenkaan, jos noista Nissinin satuloista on kyse.



    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  20. #20
    Kawasaki taitaa olla nyt yks niitä harvoja, jotka käyttää 4-palasia satuloita. Nissin onnistu tässä siis paremmin kuin Tokico.

    Suzukin Tokicot ja Trumpan Nissinit on molemmat taasen kakspalasia.
    '03 ZX6R
  21.  
  22. #21
    Lainaa kirjoitti
    Kawasaki taitaa olla nyt yks niitä harvoja, jotka käyttää 4-palasia satuloita. Nissin onnistu tässä siis paremmin kuin Tokico.
    Osa radiaali-Bremboista on myös neljällä palalla

    Lainaa kirjoitti
    Suzukin Tokicot ja Trumpan Nissinit on molemmat taasen kakspalasia.
    Paitsi GSX-R1000K3