Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olisi sellainen kysymys, että kuinka monta vuotta akun pitäisi vakiokäytössä kestää? Kävin viikonloppuna talleilla ja eipä juuri jaksanut pyörittää, vaikka tallisa on sentään jonkinlainen lämmitys päällä ja viimekäytöstä on aikaa kulunut ehkä jotain 3-4 viikkoa, jolloin käytin pyörän kunnolla kuumaksi ja akun olisi luullut latautuvan täyteen. Lähti silloinkin käyntiin todella "laiskasti", vaikka akku on ostettu toissakesänä.
  2. #2
    Ite ainakin huomasin että kaasareissa oleva bensa pitää valuttaa pois jos on noin pitkään käyttämättä.

    Kun saa uutta bentsiiniä kaasareihin niin lähtee käyntiin vaikka akussa olisi vähemmän virtaa...
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
  3. #3
    Ylläpitolaturin avulla pääsee halutessaan eroon suurimmasta osasta niitä ongelmia, joita aloitusviestissä on kuvattu.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Lainaa (Tomberttone @ Helmi. 01 2010,11:18) kirjoitti
    Olisi sellainen kysymys, että kuinka monta vuotta akun pitäisi vakiokäytössä kestää? Kävin viikonloppuna talleilla ja eipä juuri jaksanut pyörittää, vaikka tallisa on sentään jonkinlainen lämmitys päällä ja viimekäytöstä on aikaa kulunut ehkä jotain 3-4 viikkoa, jolloin käytin pyörän kunnolla kuumaksi ja akun olisi luullut latautuvan täyteen. Lähti silloinkin käyntiin todella "laiskasti", vaikka akku on ostettu toissakesänä.
    Mulla oli ainakin akku täysin kuollut kun kävin pyörää kokeilemassa käyntiin viikonloppuna. Huoltovapaa mgm akku oli tullut tiensä päähän ja alle vuoden vanha vissiin. No halpa on aina halpa, tuli hankittua 2x kalliimpi tilalle. Niin ja oli ylläpito laturi kiinni kyl mullakin, nesteet oli vaan hävinny akusta. Muuten täytyy vissiin itte kans laskee bensat pois kaasareista jos ei muuten herää...en huomannu niitä laskee ennen säilytykseen laittoa.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  5. #5
    Lainaa (pecha @ Helmi. 01 2010,16:23) kirjoitti
    Ylläpitolaturin avulla pääsee halutessaan eroon suurimmasta osasta niitä ongelmia, joita aloitusviestissä on kuvattu.
    Juu kyllä, mutta kuullostaa juuri samalta mitä itellä oli viime talvella...

    Ei jaksanu pyörittää ja ei käynnistynyt. Tyhjäsin kaasarit ja ilman lataamista pyörä starttas samantien..
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
  6. #6
    Akku on nyt kotona latauksessa ja mikäli saan viikonloppuna käyntiin niin ehkä tuolla pärjää vielä tulevan kesän. Kaveri lupasi myös lämmittää tallin lämpimämmäksi, kun tekee siellä jotain huoltoa pyöräänsä.
  7. #7
    Mennään mutun varassa... mutta muistaakseni täälläkin on ollut juttua siitä ettei mopo jaksa ladata tyhjä käynti kierroksilla tarpeeksi, että latautuisi kunnolla. Joten kun on käytetty talvella, ilman että on voinut käyttää kierroksia tarpeeksi on akku jäänyt vajaaksi lähteäkseen seuraavalla kerralla käyntiin. tällaista muistin varassa... voi olla <Esson baari juttujakin... ylläpito laturi auttaa.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  8. #8
    Ylläpitolaturi on yliveto näin talvisaikaan ja toinen mikä auttaa on bensiinin stabilointiaine. Mä en ole koskaan tyhjentänyt kohokammioita kummastakaan pyörästä ja aina lähtee iloisesti käyntiin! Yks vanha asentaja tokaisi kerran, että ennenvanhaan sama scheisse oli bensan seassa, nyt saa ostaa kalliilla jälkikäteen

    Esim. Motonet myy Ctek XS3600:sta 49€ ja stabilointiainetta saa Hondalta tai mistä tahansa "pienkoneputiikista" alle kympillä... tänä talvena taitaa olla Briggs & Strattonin kurat tankissa.
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  9. #9
    Lainaa (ilkka75 @ Helmi. 02 2010,15:54) kirjoitti
    Mennään mutun varassa... mutta muistaakseni täälläkin on ollut juttua siitä ettei mopo jaksa ladata tyhjä käynti kierroksilla tarpeeksi, että latautuisi kunnolla. Joten kun on käytetty talvella, ilman että on voinut käyttää kierroksia tarpeeksi on akku jäänyt vajaaksi lähteäkseen seuraavalla kerralla käyntiin. *tällaista muistin varassa... voi olla <Esson baari juttujakin... ylläpito laturi auttaa.
    Tuo on ihan totta. Aikanaan tuli VFR:stä mittailtua hyvinkin tarkoin noita latausjännitteitä kun latauksensäädin temppuili.

    VFR:ssäkin latausjännite opastetaan huoltomanuskassa mittaamaan kierroksilla 4000-5000 ja käytännössä huomasin ettei alle kolmen tonnin lataamista tapahtu juuri lainkaan.

    Kun nykymopoissa vielä monissa valot on pakotetusti aina päällä ja ruiskut sun muut kuluttavat sitä sähköä tyhjäkäynnillä...
    wille
  10. #10
    Tuo kyllä saattaa selittää ainakin osan tuosta. Tietysti siinä vähän tuli kaasuteltua, kuten tapoihin kuuluu, mutta enimmän ajan annoin käydä tyhjäkäynnillä. Viikonloppuna sitten näkee miten paljon pirteämmin lähtee käyntiin, vai pitääkö hankkia uusi akku tilalle.
  11. #11
    Lainaa (Joke @ Helmi. 02 2010,19:05) kirjoitti
    Ylläpitolaturi on yliveto näin talvisaikaan ja toinen mikä auttaa on bensiinin stabilointiaine. Mä en ole koskaan tyhjentänyt kohokammioita kummastakaan pyörästä ja aina lähtee iloisesti käyntiin!
    Jos kaikki käyttäisivät ylläpitolaturia, näitä akkuongelma-aiheita postattaisiin tänne 20% siitä määrästä mitä nyt. Iso sijoitus ei myöskään ole kyseessä.

    Mutta kyllähän akkuvalmistajat varmaan hieroskelee kätösiään, kun akut pilataan ennen aikojaan....

    Stabiliseria on myös juu ihan hyvä laittaa, erityisesti kaasaripeleissä. Ruisku on suljettu järjestelmä, joten sen sisällä oleva bensa ei juuri pääse kosketuksiin ilman kanssa, mutta ruiskupelissäkin tankissa oleva bensa kyllä happanee. Eihän ne taida nykyisin taata bensalle kuin pari kuukautta säilyvyyttä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12.  
  13. #12
    Lainaa (pecha @ Helmi. 04 2010,13:02) kirjoitti
    Lainaa (Joke @ Helmi. 02 2010,19:05) kirjoitti
    Ylläpitolaturi on yliveto näin talvisaikaan ja toinen mikä auttaa on bensiinin stabilointiaine. Mä en ole koskaan tyhjentänyt kohokammioita kummastakaan pyörästä ja aina lähtee iloisesti käyntiin!
    Jos kaikki käyttäisivät ylläpitolaturia, näitä akkuongelma-aiheita postattaisiin tänne 20% siitä määrästä mitä nyt. Iso sijoitus ei myöskään ole kyseessä.

    Mutta kyllähän akkuvalmistajat varmaan hieroskelee kätösiään, kun akut pilataan ennen aikojaan....

    Stabiliseria on myös juu ihan hyvä laittaa, erityisesti kaasaripeleissä. Ruisku on suljettu järjestelmä, joten sen sisällä oleva bensa ei juuri pääse kosketuksiin ilman kanssa, mutta ruiskupelissäkin tankissa oleva bensa kyllä happanee. Eihän ne taida nykyisin taata bensalle kuin pari kuukautta säilyvyyttä.
    joo toi ylläpitolaturi on kyllä ehdoton peli! Tällä kertaa ei auttanut kun oli akku täysin tyhjä. Mites muiden veturit, joko on kodiksessa ja odottaa kesää? Oma alkaa pikkuhiljaa oleen kunnossa... sais vielä ketjut niitattua niin sit olis melkein kesää vaille
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999