Ei
Kyllä
En osaa sanoa
Meni rasti "kyllä" -kohtaan vahingossa, mutta en lopettaisi harrastusta. Jos kulkupuoli on kunnossa ja latauksella pääsisi riittävän pitkälle, niin tottakai ajelisin. Sama kait se millä moottorilla se mopo kulkee!! Ajonautinto tulee kanttailusta, kesäisistä tuoksuista, maisemista ja ajoviimasta.![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Ei, en lopettaisi harrastusta.
Oikeastaan toivon jotain tällaista välimuodon laitetta matkailukäyttöön mahdollisimman nopeasti:
- noin 400-800cc kevyt ja kompakti moottori
- ahdolla lisätehoa yläkierroksille
- sähköhybriditekniikalla voimaa tyhjäkäynnistä lähtien
=> kulutus laskee => toimintasäde kasvaa, vaikka tankki pienenee, silti useimmille riittävästi matkakäyttöön mukavasti vääntävää voimaa.
Edelleenkään tosin käsittääkseni akkutekniikka ei ole riittävän kompaktia ja kevyttä MP-käyttöön hybrisissäkään, mutta olen varma tekniikan nopeasta kehittymisestä akkutekniikassa.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Kyllä,siihen loppuisi rokkenrolli. Sähkömoottori on parhailaan uistelussa, soutuveneeseen tai kanoottiin kiinnitettynä.
Moottoripyöräily on kokonaisvaltainen kokemus, johon olennaisesti kuuluu äänet. Näin se vaan on.
tuo turboputki vois olla ihan hyvä.
vai pitäiskö vielä ku bensaa riittää, mennä tallentamaan pyörän soundeja johonkin digimuotoon, josta sitä sitte vois huudattaa pikku kajareista ku sähkiksellä ajelee..?
mut mites se tallenne sitten toimii jos sähkiksessä on vaihteisto? ei voi ääni tulla pelkkänä tuubana vaan pitäis jotenkin kytkeä se siihen vaihteistoon että kiihdytysäänet kuuluu kunnolla. viisaammat voi kertoa,m iten se toteutetaan.
onhan autojenkin vaarallisuudesta ollut jo puhetta, koska sähköautot on niin hiljaisia ja saattaa aiheuttaa vaaratilanteita kaupungilla jne. pyörä on vielä pienempi, sehän jää huomaamatta vielä helpommin.
onko bensis sitte enää bensis kun bensaa ei ole..? vai onko se sähkis..? kaasis..? WTF..? Kesoil..? *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Laitoin turvallisuussyistä rastin kohtaan ei, vaarallisia pelejä.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Dildot käy patterilla,ennenvanhaan ne kävi höyryllä.
Edit: Männän on syytä olla pitempi,tossa on vaarana että hairyt jää ketjun väliin
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Ei mulla mitään bensafetissiä ole, joten ilman muuta käy sähkö/ilma/polttokenno motskari. Kuhan se vaan kulkee kolmeasataa, painaa alta kakssataa ja liikkuu n. 20€:lla yli 300km.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Olen päässyt kokeilemaan electro-cagivaa ja ihan kiva laite se oli ja kyllä sellasella ajelisi hyvinkin muutenkin vaan, mutta etenkin jos muuta ei ole![]()
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
No jos "tankilla" käynti kestää sen nykyiset 5 minuuttia ja "tankillisella" pääsee sen reilut 400 km niin voisi laittaa harkitsemaan, mutta paino ei saisi silti mopottimessa nousta akkukapasiteetin takia.............(zapster @ Tammi. 19 2010,18:06) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tiedä vaikka tuo joskus jäisi toteutumatta vielä nykypelilläkin, litrahintojen noustessa pilviin(Vihdin Matti @ Tammi. 21 2010,14:49) kirjoitti
Mitä tuo 1.40€ pintaan jo kustantaa, irtoaa 20€ tuota elksiiriä 14.3 litraa, joka tarkoittaisi 4.76 litran polttamista sadalla, jotta sillä 300km päästäisiin. Ei tartte paljoa kahvaa kääntää kun jo nyt jää toteutumati, vaan entäs kun litrahinta huitelee 2€ pintaan![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Miksei sitä sähköllä voisi ajaa, kunhan ne (jo mainitut) akut saadaan riittävän hyviksi. Olisi ainakin alavääntöä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tänään tsekkailtiin Heltech:n sähkö supermoto projektia. Kävimme kovasti keskustelua siitä että pitäisikö siihen laittaa kaksi 16 kw:n sähkömoottria, vaiko yksi vain. Tosiasia on se että sähköpyörässä ei ole vaihteita, niin tuo 16 kw jatkuvaa ja 30 kw hetkellistä tehoa on laiha lohtu.
Ongelmana on lähinnä moottorien sijoitus. Moottorit pitäisi sijoittaa kummallekin puolelle takahaarukkaa, ja tämä aiheuttaa että takahaarukan massa kasvaa. Tosin massa on kuitenkin lähempänä takahaarukan ja rungon välistä akselia kuin takaakselia. Koneet painavat yhteensä 22kg, joten paino on sinänsä merkittäv. Mutta kysymys kuuluu, että mikä on todellinen vaikutus, kun paino lähempänä runkoa, kuin takaakselia?
Eli jos moottorit kärsisi laittaa tuohon kohtaan, niin piikkiteho olisi vaivaiset 60 kw, joten suoravetosenakin tuo varmaan jo tykkäisi keulia . Ajomatkaksi veikkaisin äkkiseltään matkaajossa n. 100 km ja kaipunkiajoa voi saada ajettua 150 km. Tosin tuohan on kilvetön peli, joten ajomatkaa on todennäköisesti riittävästi ja aina yhen setin jälkeen voi ladata kuskin huiliessa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jos ei olisi rahasta kiinni, niin olisin jo ostanut/rakentanut itselleni sähkömoottoripyörän. Odotan innolla mitä TTXGP ja E-Power kilpasarjat tuovat tullessaan. Akut kehittyvät vauhdilla, mutta ovat vielä toistaiseksi se heikoin lenkki sähköajoneuvoissa. Toivottavasti myös suuret valmistajat rupeavat pian kehittelemään kunnon sähköpyöriä...
Lopettaisiko tosiaan nuin iso osa motoristeista harrastuksen sen takia, jos sitä pärinää ei enää kuuluisikaan? *![]()
SV650S -03
Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
No, pakarin tilalla olisi sitten kajari, jossa "yksinoikeudella" Desmosedicin saundi...(jarno73 @ Tammi. 19 2010,19:03) kirjoitti
![]()
Polttoainetta tunnin reissulle saisi kuntoilemalla muutaman päivän - viikon laturikuntopyörällä. Olis se niin griin niin griin..
Tai sitte jos on pötäkkää, niin eikun huoltsikalta vaihtoakkkua peliin ja kovaa ajoa tyristorien ja hakkurin säestämänä oikosulkumoottorin viritetyillä säädöillä.
Veto tietysti edessä ja takana, koska jarruenergia saadaan siten paremmin talteen ja KERS vaikutus vaan takapyörään.
pidemmälle pääsis tietty ilman ääntä, mut sehän olis jalankulkijoille vaarallista, joten vuoden 2018 määräykset vaatisi sopivan moottoriäänen käytön.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
ääniefektiin vielä. Nyt kun vaihellaan vielä huiluja niin sit vaihetaan tehokkaampia kaijuttimia *on kunnon pörinat
Tässä jo pyörän konvertoimista silleen mielenkiinnosta tutkinutkin.... Ei vielä kuitenkaan lähe tuo projekti tulille.
Akkujen täytyy kehittyä vielä-energiatiheys ja massa tuo aika paljon rajoitusta vielä. Moottorit*onkin jo jonkinmoisella tasolla.
En kuitenkaan oo valmis uhraamaan kaikkea suorituskykyä ja toimintamatkaa.
Ihan ajatuksena - Noi "kaupalliset" projektit mitä maailmalla on menestyis paljon paremmin kun ne ei panostas muotoiluun niin paljon.
Nyt niiden luomukset on niin "futuristisia", lähinnä *muotoilututkielmia, että ainakin omalta kohdalta ostaminen ei tulis mieleenkään vaikka olis tavallinen pyörä.
Mut heti kun ne on kohtuullissa hinnoissa ja hyvän näköisiä ja ajo-ominaisuudet kohdallaan on varmaan joku sähkömalli ostoslistalla.
edit:typoja ja asemointia.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
En lopettaisi!!
<p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
Voi sähkömoposta saada ihan kohtuu tyylikkäänkin:
Siemens Yhdysvalloissa on teettänyt Suomen televisiostakin tutulla Orange County Choppersilla sähkömoottoripyörän.
Se on tehty kierrätetyistä materiaaleista, ja laataminen onnistuu 110 voltin sähköverkosta. Moottoripyörässä on 27 hevosvoimaa ja huippunopeus nousee päälle 160 kilometrin tunnissa. Yhdellä latauksella moottoripyörä kulkee yli 100 kilometriä.
Yhdysvaltalainen uutisvideo Siemens-Chopperin julkistuksesta:
http://www.ny1.com/1-all-b....ed-roar
Artikkeli Chopperista Wired-lehdessä:
http://www.wired.com/autopia/2009/08...ctric-chopper/
Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
Pitäis varmaan laittaa lapsuudesta tuttu jugurtti purkin viipale vanteeseen pitämään meteliä. Mutta jatkaisin ajamista. kunhan teknologia on riittävän kehittynyttä, myös hinnallisesti. ni mikä jottei.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Totta helvetissä ajaisin.![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Olipas niin veikeästi aseteltu kysymys, että vastasin väärin vaikka tiesin oikean vastauksen.
Eli vastasin kyllä, vaikka en harrastusta lopettaisikaan.
Kawasaki ER-5 --> Suzuki GSX 750 + BMW R1100GS
en aja moottoripyörällä siksi että se pitää kovaa ääntä ja bensa haisee. ajan koska se on hauskaa ja totuus on että sähköön on paree totutella, jos ei ekoviinaa riitä jatkossa 2-pyöräisiin.
ongelma : syötetäänkö moottorin ääni korvatulppiin että äänestä tuleva "takapyörätuntuma" säilyy
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
jep, TÄÄLTÄ tilaa vaan itselle sopivan äänen...nuolesta voi koekuunnella ensin "omansa"...(pekko5 @ Helmi. 02 2010,20:59) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Me motoristithan olemme konservatiiveja ja se syy on helppo, turvallisuus. Täytyy tietää mitä tapahtuu joka kurvan jälkeen, tuntuu hullulta ajatella ohistusta jossa akku hyytyy....no way
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Väittäisin, että bensa voi loppua paljon äkimmin ja yllättävämmin kuin sähkö akusta.
Crossiin voisin EHKÄ harkita sähkömopoa. Jotenkin siinä vaan pitää olla äänet, tärinä ja se oma tunnelma, minkä polttomoottori tarjoaa.
Sähköcrossi voisi siinä mielessä hauska, et sillä voisi ajaa oikeestaan ihan missä vaan herättämättä huomiota...
![]()
Hullu se on...
Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
Honda CB600 Hornet -07 (ex)
Honda CRF 250 R 2006
Ajopaikkojen määrä lakkais hyvällä tuurilla vähentymästä. Loppuis ainainen äänistä valittaminen. En tiedä mistä viherpiiperöt sitten alkavat valittamaan. Kait seuraavana pölystä ja jälistä *(Triple W @ Helmi. 03 2010,00:53) kirjoitti
![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Taisipa mennä rasti väärään kohtaan, harrastusta en lopettaisi.. Kahdella pyörällä ilman omaa lihasvoimaa kelpaisi hienosti.
Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01