Katso äänestykset tulokset: Sähkömoottoripyörät - miten kävisi?

Äänestäjät
209. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ei

    96 45,93%
  • Kyllä

    81 38,76%
  • En osaa sanoa

    32 15,31%
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Kuvitellaas nyt sellainen tilanne... Sähkömopot on tulossa kovaa vauhtia markkinoille... Lopettaisitko harrastuksen, jos polttomoottorit kiellettäisiin kokonaan (moottoripyörissä) ja sähkömoottorit tulisi tilalle? Hieman futuristinen ajatus, mutta ei välttämättä tulevaisuudessa mahdoton...

    Mitäs mieltä? Olisiko HD enää moottoripyörä ilman sitä tuttua ääntä ja jne jne...



    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  2. #2
    En ajaisi enää...Sähkömopot
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  3. #3
    Mikäs siinä, kuhan huippunopeus ja "tankin" kesto on samoissa kun bensakoneissa. Tietysti lataus ei saa kestää tyyliin 15min kauempaa ja se pitää onnistua tyyliin joka bensiksellä
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  4. #4
    Se riippuu kyllä toteutuksesta tosi paljon! Mutta jos saadaan saman verran heppoja ulos ku polttomoottorista ja miehekkäät äänet niin c'mon baby yeah
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  5. #5
    Asettelit kysymyksen otsikkoon nähden kielteisesti. Olin jo lukematta painamassa "kyllä" tarkoittaen, että "sähkömopot ok", mutta kysymys olikin harrastuksen lopettamisesta. Siihen vastasin "ei".

    En näe sähkömoottorissa itsessään mitään pahaa. Tiedämme, että moisessa on ainakin vääntöä tarjolla eli mikäli teho, kulkupuoli, akun kesto, latausaika/"tankkauspaikkojen" määrä sekä värkin massa saadaan minua miellyttävälle tasolle, niin tervetuloa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  6. #6
    Olisiko Ducati enää Ducati...sähkömoottorilla...Ei!!!
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  7. #7
    Vahingossa meni kyllä, kun piti mennä ei.

    Täytyisi olla joku standardi akuissa, että saa täyden vaihtoakun samantien huoltikselta ja matka jatkuu. Ei sitä meteliä oikeastaan kaipaa.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    No en tod, onhan ne äänet kivat mutta ei niiden takia tule ajeltua .



    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  9. #9
    Ei pysty äänestämään.

    En kyllä sano kyllä sähkömoottoripyörille.

    Silti varmaan jatkaisin moottoripyöräilyä, jos ainoa vaihtoehto olisi sähkis tai lopetus...
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  10. #10
    Voisin nykyisenkin muuttaa sähköiseksi, jos se kohtuuhintaan onnistuisi.
  11. #11
    Lainaa (Naakka @ Tammi. 19 2010,20:26) kirjoitti
    Ei pysty äänestämään.

    En kyllä sano kyllä sähkömoottoripyörille.

    Silti varmaan jatkaisin moottoripyöräilyä, jos ainoa vaihtoehto olisi sähkis tai lopetus...
    niin minäkin...
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  12. #12
    Kyllä lähtee, ainut ongelma on tosiaan siinä että akkuteknologia on tuskin vielä ainakaan kymmeneen vuoteen riittävän hyvä. Olen ajanut crossipyörällä ja siihen löytyneen nykyisin jo riittävä teknologia, kuhan käytetään vaihdettavia akkupaketteja.

    Kyllähän toi varttimaili lähtee jo ihan kohtuullisesti:

    Killacycle

    Varttimaili

    Lieneen turha mainita että tuo peittoaa ysini jopa huippunopeudessa ja vartista on turha alkaa edes puhumaan...



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #13
    Hosumalla painoin sen tarkemmin lukematta "kyllä" vaikka tallissa onkin jo nytkin nelitahti-bensapäristimen lisäksi sähköinen "skuutteri" lutshinpithoon ja leikkeihin.

    Samapa tuo millä eteen päin mennään, kunhan mennään....
    **Matka jatkuu... kohti vanhainkotia, siis**
  14. #14
    Kunhan tehoa on vähintään yhtä paljon kuin polttomoottorivehkeissä ja painoa mieluiten vähemmän niin kelpaa. Toimintasäteelläkään niin väliä ole kun mikään helvetin tourinki ketään kiinnosta
  15. #15
    En tiedä miksi, mutta kyllä minusta siinä jotain menettää jos ajaessa polvien välistä kuuluu Singerin ääni.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  16. #16
    Loppus samantien.
  17. #17
    se olis tän harrastuksen loppu mulla, mikäli jollain saakelin sähkövibralla joutuis ajeleen..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  18. #18
    Lainaa (Urkki @ Tammi. 19 2010,22:11) kirjoitti
    En tiedä miksi, mutta kyllä minusta siinä jotain menettää jos ajaessa polvien välistä kuuluu Singerin ääni.
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  19. #19
    Jos tuollainen, oikeasti varteenotettava sähkövaihtoehto olisi nyt markkinoilla, olisi Kawalla jo etunen aika tiukasti kohti kauppaa ja ukko tosi kuumana vaihtotarjousta pyytämässä. Siis yksinkertaisesti odottelen sähköajoneuvojen markkinoille ryntäystä suorastaan kärsimättömänä! Se matkanteon vaivattomuus ja hiljaisuus, tekniikan todella pieni huoltotarve... Kaikki niin voimakkaita plussia ettei tosikaan. Mutta jotta tuo olisi oikea vaihtoehto, pitäisi tosiaan toimintamatkaa saada riittävästi, latinkia inhimillisen nopeaksi ja ennen kaikkea se hinta hyväksyttävälle tasolle. Onko se sitten täyssähköinen vaiko vain "agregaatti kyydissä" tyyppinen ratkaisu, se ja sama kunhan vain voimansiirto on täyssähköinen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #20
    Ajatus ei ole ollenkaan fururistinen. Polttomoottori alkaa olla kehityskaarensa loppupäässä ja sille käy ihan samoin kuin vaikkapa mekaanisille kelloille. Tilannetta ei ainakaan helpota öljyn kasvava kysyntä ja öljyvarojen ehtyminen.
    15-20 vuotta, niin tuskinpa enää valmistetaan muita kuin sähköpyöriä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #21
    Lainaa (jarno73 @ Tammi. 19 2010,23:13) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Tammi. 19 2010,22:11) kirjoitti
    En tiedä miksi, mutta kyllä minusta siinä jotain menettää jos ajaessa polvien välistä kuuluu Singerin ääni.
    Jaa, kuulostiko toi killacyclen varttimaili singeriltä mielestänne?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #22
    Lainaa (sky @ Tammi. 20 2010,09:52) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Tammi. 19 2010,23:13) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Tammi. 19 2010,22:11) kirjoitti
    En tiedä miksi, mutta kyllä minusta siinä jotain menettää jos ajaessa polvien välistä kuuluu Singerin ääni.
    Jaa, kuulostiko toi killacyclen varttimaili singeriltä mielestänne? *
    kuulosti lähinnä suihkumoottorilta
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  23. #23
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 20 2010,09:29) kirjoitti
    Ajatus ei ole ollenkaan fururistinen. Polttomoottori alkaa olla kehityskaarensa loppupäässä ja sille käy ihan samoin kuin vaikkapa mekaanisille kelloille. Tilannetta ei ainakaan helpota öljyn kasvava kysyntä ja öljyvarojen ehtyminen.
    Ongelma ei kai olekaan moottoripuolella vaan akkuteknologiassa. Bensa (tai nafta) on edelleen hemmetin helppo ja taloudellinen tapa kuljettaa energiaa mukana.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  24. #24
    Lainaa (Urkki @ Tammi. 20 2010,10:35) kirjoitti
    Bensa (tai nafta) on edelleen hemmetin helppo ja taloudellinen tapa kuljettaa energiaa mukana.
    Ja erityisesti sen "lataaminen" huoltoasemalla sujuu varsin näppärästi - ei kestä kauaa ja tankkiin kuitenkin solahtaa lähes 1.000km ajomatka
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  25. #25
    Lainaa (Urkki @ Tammi. 20 2010,10:35) kirjoitti
    Ongelma ei kai olekaan moottoripuolella vaan akkuteknologiassa. Bensa (tai nafta) on edelleen hemmetin helppo ja taloudellinen tapa kuljettaa energiaa mukana.
    Niinpä, mutta akkuteknologia kehittyy huimaa vauhtia.
    Esim. 15.1. ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä on mielenkiintoinen useamman sivun juttu aiheesta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #26
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 20 2010,12:14) kirjoitti
    Niinpä, mutta akkuteknologia kehittyy huimaa vauhtia.
    Esim. 15.1. ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä on mielenkiintoinen useamman sivun juttu aiheesta.
    En ole lukenut, mutta syytä olisikin kehittyä -- kehitys ei kai ole ollut mitenkään rakettimaista lähimenneisyydessä. Ja ihan samalla tavalla öljynporaus- ja pumppausmenetelmät kehittyvät, ja yhdessä hinnannousun kanssa tämä tarkoittaa käyttökelpoisten öljyvarantojen lisääntymistä.

    Polttomoottorista tulee takuulla menneisyyden teknologiaa joskus, mutta en ole ollenkaan varma näenkö minä (ikä reilut 40v, mopoilun lisäksi muita tappavia vaivoja ei havaittu) tuota päivää.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  27. #27
    Kysymys meni plörinäks. Mutta mitä oon nuista lukenut, niin kommentit olleet yllättävän positiivisia. Äänetön ja helppo veto ilman kytkimien ja vaihteiden raplaamista ja kova vääntö voisivat olla ihan mielenkiintoisia.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  28. #28

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 20 2010,13:23) kirjoitti
    Kysymys meni plörinäks. Mutta mitä oon nuista lukenut, niin kommentit olleet yllättävän positiivisia. Äänetön ja helppo veto ilman kytkimien ja vaihteiden raplaamista ja kova vääntö voisivat olla ihan mielenkiintoisia.
    Äänetön veto,ei kytkintä,tasainen meno ja erittäin luontoystävällinen. Pörri the sweet sixteen
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  29. #29
    Kumpparivedolla ei ehkä saa ihan riittävää toimintasädettä, mutta paineilmatoiminen pyörä voisi kyllä olla vaihtoehto.



  30.  
  31. #30
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen