Mikä kohta noista säännöistä ei ole mielestäsi nykyisen moderointikäytännön mukainen?
Mikä ero noilla säännöillä on? Molemmat osapuolet pelaavat samoilla säännöillä. Toinen osapuoli vain noudattaa tuota tiukemmin kuin toinen. Vähän sama tilanne kuin lätkässä tuomareiden ja pelaajien välillä. Jos ei säännöissä pysytä, heilahtaa rangaistus.
Tuo pykälä 13 tarkoittaa sitä, että viestejä ei ennakkosensuroida, kuten esim. joidenkin lehtien keskustelupalstoilla. Täällä viestisi siis julkaistaan heti kun painat lähetä-nappia. Joissain paikoissa viesti menee ensin moderaattorien luettavaksi ja julkaistaan vasta sen jälkeen kun viesti on läpäissyt moderoinnin seulan.
Tämä ei liitu moderointiin vaan on vain asia, joka itseäni ihmetyttää: Miksi tunnus pitäisi poistaa täältä jos tänne ei enää halua kirjoittaa? Eikö olisi vain helpompi olla kirjoittamatta? Kirjoitetut viestit kun eivät kuitenkaan poistu vaikka käyttäjätunnus suljetaan.
Superbike #7
"13 §
Ylläpito ei tarkista foorumille jätettyjä viestejä. Moottoripyora.org ja sen edustajat eivät ole juridisesti vastuussa käyttäjien sanomisista, eikä niiden perusteella voi nostaa ylläpitoa vastaan mitään vastuu- tai vahingonkorvausvaatimuksia. Ylläpito saattaa joutua oikeusistuimen päätöksellä ilmoittamaan hallussaan olevat henkilö- ja muut tietosi viranomaisille, mikäli kirjoittelu johtaa oikeudellisiin toimenpiteisiin tai vaatimuksiin. Foorumin henkilötietorekisteriseloste löytyy tästä. "
Tarkoittaa: Tälle foorumille tulevia viestejä ei moderoinnin taholta tarkisteta ja valvota etukäteen, eli ennakkomoderoida ennen julkaisua, vaan sitä mukaa kun moderoitavaa havaitaan viestin julkaisun jälkeen. Se mitä kirjoitat, vastaat siitä henk. koht. itse, ei tämä saitti, ei modet, ei sivustoa ylläpitävä yhdistys eikä kukaan muu. Jos foorumille tulee viesti, joka voi johtaa julkaisijaa kohtaan oikeustoimiin kohteen taholta, niin se on viestin julkaisijan kannalta voivoi. Modet voi kys. viestin havaitessaan poistaa sen, mutta tunnistetiedot menee viranomaisille siitä huolimatta jos niitä pyydetään.
Mikä on erona esim. Ilta-Sanomien mielipidepalstoihin?: Aina kun joku lähettää IS:n mielipidepalstoille viestin, joku siellä lehdessä lukee sisällön, ennen sen julkaisua päättäen onko viesti julkaisukelpoinen. Tähän on perusteltu syykin, päätoimittajavastuu tms. mutten sitä nyt lähde penkomaan.
"18 §
Moderaattorit yhdessä päättävät harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu. "
Tarkoittaa juuri sitä mitä tuossa 18§ lukee. Tästä hyvänä esimerkkinä on esim. tuo äskettäin käyty vääntö noista nettimoton "ei myynnissä" -statuksella olevista ilmoituksista joihin linkki oli täällä orgin myyntiosiossa olevassa ilmoituksessa.
Menettely perustuu siihen, ettei kukaan sääntönikkari kehitä aukotonta säännöstöä johon on liitetty kaikki mahdolliset ja mahdolliset mitä saa tehdä ja mitä ei - eikä ole tarkoituskaan.
Tunnuksien sulkemiseen 13§ ei ole tarkoituskaan ottaa kantaa.
Mitä tulee tunnusten sulkemisten aikatauluihin, niin esim. tällä hetkellä ylläpidolla riittää suht. paljon hommaa kaupan ohjelmiston ruotuunsaamiseksi, ja sitäkautta ratapäivät myyntiin. Veikkaan että yhdistyksessä asia koetaan prioriteetiltaan "hiukan" tärkeämmäksi, kuin yksittäisen foorumikirjoittelijan tunnusten sulkeminen. Modet ei yksittäisiä tunnuksia sulje, banneja voidaan kyllä jakaa, mutta se on aivan eri asia.
ps. Nitrous ehtikin jo osittain vastaamaan sinulle, ennen kuin sain omani valmiiksi.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
No oisko sulkeminen tarpeen siksi jos käyttäjä haluaa tunnuksen suljettavan? Eikai tuohan tarvi hallituksen kokoontua eikä suurempaa neuvonpitoa.
Ja tähän vielä rautalankalisäys.
Näistä siis keskustellaan modejen kesken, omalla alueellaan. Siellä päätetään sitten linjauksista, jotta kaikki toimisivat samalla tavalla, eikä enää näitä ristiriitaisuuksia pääsisi tapahtumaan.
Kuitenkin kun kaikki täällä ovat ihmisiä, joidenkin asioiden suhteen linjaukset saattavat olla kuin veteen piirretty viiva. Siksi ne sitten täällä esiin noustessa vaativat täsmällisempää linjanvetoa. Suuntaan tai toiseen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
Olisko paikallaan myös kertoa että yksittäisiä moden poistoja on myös palautettu jos mode-konklaavi on keskuudessaan tullut johtopäätökseen että poistolle ei ollutkaan täysiä perusteita. Eli modekunnassa vallitsee myös esimerkillisen hieno itsekritiikki ja omavalvonta, lukijoiden "oikeusturvana"
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tämä ketjuhan on täysin turha. Kenenkään muun mielipiteitä kuin modejen ei kuunnella ja he keskenään päättävät asioista.Itsekritiikkiin tai toiminnan kehittämiseen ei ole tarvetta. Kaikki on virheetöntä ja ohjeiden mukaista - Aamen.
<p>2002-2014</p>
Sarkastisesti voin todeta, että niin on...
Pari kysymystä:
Millä muilla keskustelupalstoilla on vastaava ketju?
Miten niillä ei näy ylläpitäjien ja moderoijien arvostelua? Olenko vain ollut väärillä sivuilla?
Meillä täällä tuntuu olevan asiasta avautumisen tarvetta. Onko moderointi todella näin peffasta?
Ovatko suomalaiset motoristit todella näin eripuraista sakkia, vain onko ne jo muualta lempattu veks?
Pakko täällä jotain hyvää on olla, kun ruikuttajat jaksaa tulla takaisin ja vängätä uudestaan.
Mielestäni moderoinnin linja tulisi olla tiukempi, esim. tyyppien keskinäisessä nokittelussa ja suoranaisessa v*ttuilussa. Välillä huomaa säälittävän alatyylistä kirjoittelua, jolla todellakaan ei ole kenellekään mitään annettavaa. On se hienoa huomata kuinka hienotunteisuuden ja sydämen sivistyksen puute suorastaan loistaa joittenkin nickkien takaa. Kun tällaista mielensäpahoittajaa ojennetaan, niin mikä avautuminen siitä syntyykään...
Tarvitseeko todellakin perusteluita poistamisiin?
Voitaisko laittaa "kevyt poisto", jossa vain toruttaisiin, mutta viesti jäisi näkyviin esim viikoksi. Tuona aikana saisi porukka "peukuttaa" torumista ylös- tai alaspäin. Vasta tämän jälkeen varsinainen poisto tai vastaavasti säilytys tapahtuisi peukuttamisen perusteella? Siinä olisi demokratiaa...
Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa tyhjää tynnyriä...![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Pahoitteluni, että tunnustesi poistossa on mennyt näin kauan. Kuten tosiaan nitrous ha Holtsu tuossa aiemmin mainitsi, niin tuo verkkokaupan uusimiseen liittyvien ongelmien ratkominen on vienyt ylläpidon resurssit täysin ja kaikki muu ylläpitotoiminta on hetkeksi siirretty taustalle. Ylläpitoa tosiaan hoitaa täysin eri porukka kuin moderaattorit. Lentokoneita vartenkin on mekaanikot ja siivoajat erikseen. Itse kuulun siivoajiin, eikä taidot riitä ropeltaa tuonne tekniikan puolelle.![]()
Moderaattoreilla on kyllä voimaa sulkea käyttäjätunnus, mutta poistot ja muutokset menee ylläpidon kautta. Viestithän tänne foorumille tosiaan jää, joten ne ei poistu vaikka käyttäjätunnus poistettaisiinkin.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sääntöjen mahdollinen tarkentaminen ja viilaaminen olisi huomattavasti helpompaa jos olisi konkreettinen esimerkki, että mikä on pielessä.
Eli tyyliin: "Sääntö numero X on mielestäni epäselvä, koska..... ja tarkennuksena siihen pitäisi mielestäni lisätä seuraavat asiat:...."
Tuollaisen palautteen perusteella on huomattavasti helpompi toimia kuin "Säännöt on epäselvät, tarkentakaa niitä." -tyyppisen palautteen.
Superbike #7
En nyt parempaa ketjua keksiny, mut käykää puhdistamas toi tapahtumakalenteri...
Ainaskin kesäkuu ja siitä etipäin on kaikkee turhaa...
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Siellä on taas siivottavaa
http://www.moottoripyora.org/tapahtumat
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Poistatteko seuraavan: http://www.moottoripyora.org/keskust...53#post6302653
vm 99 bmw K1200LT
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiitti vinkistä, yritin katsoa viestiketju työkaluista ja sieltä ei löytynyt
vm 99 bmw K1200LT
Kiitos moderaattorille/reille Gsxr1100 ketjun sticky:ksi muuttamisesta![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Miksi paskanjauhantaan siirretty ketju pitää lukita?
Eikö se voisi olla siellä auki?
Näin verbaaliakrobaatit pääsisivät purkamaan peruskoulun tappamaa luovuuttaan.
Jos täälläkin osiossa tunteet tukahdutetaan, ni jengin on pakko lähteä piirtelemään kirkkoveneitä sporien penkkeihin ja sottaamaan tägeillä talojen seiniä.
Toisaalta tämän sensuurin vaikutus parantaa kansantaloutta, mutta korottaa veroja.
Joten kalliiksi se joka tapauksessa tulee jos ei höyryä saa webissä päästää ulos.
(Edes paskanjauhannassa, eihän sinne osioon ole kenenkään pakko mennä lukemaan jos ne jutut ahdistaa).
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Kun suljin ketjun se oli Yleistä keskustelua moottoripyöräilystä-osiossa, enkä katsonut tarpeelliseksi sitä siirtää paskanjauhantaan. Toinen moderaattori on suunnilleen samalla kellon lyömällä siirtänyt ketjun paskikseen huomaamatta lähes samanaikaista ketjun sulkemista. Oma näkemykseni on että paskiksessa on muitakin ketjuja joissa voi päästää patoutumiaan ja sen lisäksi aiheesta löytyy foorumilta jo asiallisia ketjuja. Näin tällä kertaa.
-nomen est omen-
Lähetin jo kyselyä sähköpostitse ylläpitoon:
Kolme kertaa olen tällä viikolla laittanut "Muut"-osioon myynti-ilmoituksen tietoliikennekamasta, siis reitittimiä / kytkimiä. Yhtä monta kertaa ilmoitus on poistunut näkyviltä ilman että olen itse siihen vaikuttanut.
Ylläpitoon lähetin tänään sähköpostia ja pyysin apua, mutta siellä lienevät koneen äärellä arkisin päiväsaikaan. Osaako kukaan kanssakulkijoista / modet kertoa mahdollisia syitä ilmoituksen poistumiselle?
Ilmoitus oli otsikoitu oikein, tuotteet hinnoiteltu, lisätietoja lupasin puhelimitse eikä tuotteita oltu hankittu myyntitarkoituksessa. Ne vaan olivat kotona varaston perällä olleet pari-kolme vuotta eikä itsellä ole niille käyttöä.
Olen siis lukenut myynti-ilmoituksen laatimisohjeet palstalta.
Onko ainoa tapa saada ko. tavara myyntiin se, että laitan ne yksitellen myytäväksi ja odotan että joku kenties sattuu tarvitsemaan juuri siinä ilmoituksessa olevan reitittimen? Nurkissa lojuu rahanarvoista tavaraa jolla en itse tee mitään enkä haluaisi viedä niitä SER-pisteeseen koska ne ovat täysin toimivaa tavaraa.
Kiitos jo etukäteen vastauksista![]()
Ilmoituksesi on katsottu kaupalliseksi sillä perusteella että
noin suurta määrää on vaikea uskoa kenenkään hankkineen omaan käyttöönsä.
Kyseessä oli kuitenki reilusti yli 100 LAN-porttia.
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Missä siellä sata kappaletta oli? 10/100 viittaa kylläkin nopeuteen eikä kappalemäärään?
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93