Ilmeisesti oma kommentti meni yli org:in sensuuri kynnyksen ja modet poisti sen... No hard feelings.... Kuten siihen pistin, että saa poistaa, jos modejen mielestä menee överiksi ... Aivan oikein, modelta, kuka sitten olikaan asialla ??? Annettavaa keskusteluun, tolla omalla kommentilla ei juurikaan ollut, joten oikein toimittu "mode", kuka lieneekin
... Hienoa huomata, että tää moderaattorien toiminta, torppaa "pahimmat" ylilyönnit
.... Näin se pitääkin mennä, kunhan koitin kepillä jäätä... Kukaan ei menettänyt mitään, vaikka mun "kommentti" poistettiin... Ainahan, me komentoivat märsätään, että mode on "per***stä", kun poisti mun postauksen ... Propsit modeille, ne tekee, tätä omalla ajalla ... Ettei tulisi väärää kuvaa, niin olen ehdottomasti sananvapauden puolesta, mutta tässä keisissä, modet oli ajan tasalla
... Olis kiva tietää, ketä modeista oli asialla, eikä todellakaan millään pahalla
....
Edit: Ne typot, ne typot ....
Viimeksi muokannut: Kriisi; 26.01.2012 klo 00:13. Syy: Siirretty viesti ketjusta MAHDOLLISEN VIHREÄN PRESIDENTIN VAIKUTUS MOOTTORIPYÖRÄILYYN oikeampaan paikkaan.
Vi*tuttaa moderointiperiaate joka sallii viestien poistamisen täysin, ilman että siitä jää leima kuka poistanut ja kenen viestin.
Sen enempää en henkilökohtaisesti suuntaa kehenkään, ihan vaan yleisesti; syökää nihilistimoderaattorit p**kaa. Teette ehkä joskus jotain hyödyllistäkin, mutta moderoinnin ei pitäisi olla mielipiteiden sensurointia.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Tuo on kyllä tosi huonotapaista ja typerää että poistellaan viestejä ilman että siihen jätetään lyhyttä perustelua ja että kuka poistanut. Muilla keskustelupalstoilla en vuosiin ole nähnyt tämmöistä toimintaa.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Tiedoksenne, että moderoinnista jää jälki ja aika usein moderaattorin laittavat vielä syynkin miksi teksti on poistettu. Tuo leima ei vain näy kuin ylläpidolle ja muille moderaattoreille. Moderointitapahtumia tulee aika paljon ajan mittaan, eikä todellakaan ole aikaa jokaisesta lähettää yksityisviestiä kirjoittajalle. Jos viestisi on poistettu, niin kehoittaisin lukemaan foorumin säännöt ajatuksella ja myynti-ilmoituksen kyseessäollen tarkastamaan että viestistäsi löytyy kaikki tarvittavat tiedot.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Eihän tossa ole mitään järkeä, niin usein tuntuu viestejä katoavan perustettomista tunnesyistä. Kyllähän nyt samalla kerkeää siihen poistetun(tai tyhjäksi muokatun) viestin kohdalle kirjoittaa lyhyen perustelun miksi poistettu. Ei tarvi mitään yv.tä lähettää. Ruuhkaisemmallikin palstoilla tähän pystytään.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Eikö tätä saa bannattua?
http://www.moottoripyora.org/keskust...26446-qiufaniu
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kuten Juutana jo kertoikin, uudella foorumilla viestiä poistettaessa jää aina jälki, jonka kaikki moderaattorit ja ylläpitäjät näkevät. Mikäli käyttäjästä tuntuu vielä senkin jälkeen, kun foorumin säännöt on luettu ja sisäistetty, että viesti on poistettu ilman perusteltua syytä, niin asiaa voi tiedustella moderaattoreilta ja tässä kohtaa olisi tietenkin hyvä vähän kuvailla, mistä osiosta, mistä ketjusta ja milloin viesti on poistettu. Tämä käytäntö riittää siihen, että kaikkien moderaattorien toimet ovat tarpeen vaatiessa jäljitettävissä ja voimme puuttua asiaan, mikäli todellakin tapahtuisi sääntöjen vastaisia viestien poistoja.
Isompi harmitus käyttäjiltä tulisi siitä, että kaikki poistetut viestit jäisivät näkyviin selityksineen. Esimerkiksi myyntiosioilta poistuu myytyjä ja sääntöjen vastaisesti tehtyjä ilmoituksia sen verran paljon sekä moderaattorien että käyttäjien toimesta, että nuo haittaavat jo normaalia selailua. Ja sitähän te käyttäjät ette kuitenkaan taida haluta.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Sen ymmärrän että kauppaosiosta poistetaan myytyjä ja virheellisiä ilmoja ilman että niistä jää kaikille näkyvä ilmoitus, mutta
keskeltä keskustelua poistetut viestit pitäisi jäädä esille niin että siinä näkyy lyhyt perustelu miksi poistettu.
"viesti poistettu rasistisen sisällön vuoksi, terkuin: mode x"
Olisiko tuo niin hankalaa.. jälleen kerran: se toimii muuallakin ja pitäisi kuulua netikettiin ellei jo kuulu.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Voisiko tämänkin bannata?
http://www.moottoripyora.org/keskust...26492-shengtop
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Oliko se nyt aivan pakko siivota Talli-osiossa oleva "akra porsii" -topic "Titaanin hitsausta"-topicin alle? Kävikö modella mielessä, että aiheeseen/ongelmaan saattaisi olla muitakin ratkaisuja kuin hitsaus? Aktiivisuus on hyvästä, mutta joskus tuntuu että näin kiire ei olisi.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Täältä löytyy: http://www.moottoripyora.org/keskust...42-Akra-porsii
Valitan aiheuttamaani mielipahaa.
Taitaa olla aika jättää nämä hommat...
Viimeksi muokannut: mico; 25.02.2012 klo 16:16.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Olenko koskaan kertonut tarinaa erään vuokrakolhoosin kokouksesta jossa valittiin vuokralaistoimikunnan ulkoiluvälinevarasto ja hiekkalaatikkovastaava ? En kerro nytkään...
Kerronpahan vaan mielipiteenäni että nykyajan moderaattori ei ole mikään chattisheriffi vaan yleisönpalvelija, jonka tehtävä on pitää keskustelun linja laillisena ja foorumin käyttötarkoitusta palvelevana. Olen ollut asiasta pitkään vaiti mutta nyt on pakko yskäistä. Tuleeko moderaattorin sudenpentujen käsikirjan mukana joku opas siitä kuinka olla näsäviisas, näpäyttää penseästi, kirota käyttäjien osaamatomuutta tai muuten vaan päteä ?
Ei ihmisten yhteenkuuluvaisuutta tukemaan tarkoitetun sivuston politiikkaan voi millään mahtua virkaa joka antaa aseman näykkiä käyttäjiä tai asettaa itseään johonkin messiaan asemaan.
Jos ei asiallisesti jaksa perustella muutoksia, poistoa tai siirtoa, on väärässä tehtävässä. Erityisen väärässä tehtävässä henkilö on silloin kun se pikkupiruilee niille joiden ansiosta koko sivusto elää. Ei se ole ylläpito, ne ovat sivuston käyttäjät.
Jos muutenkin suurin työmaa on käyttäjien ystävällisyyden ja me- hengen korostaminen, on hiukan omituista jos sen ylimmät palvelijat itse käyttäytyvät kuin sosiaaliongelmaisen perhen kasvattamat koulukiusaajat.
Repikääpäs rivit kuntoon ja vilkaiskaa peiliin. Kysykää itseltänne että teenkö tätä oikeastaan vain siksi että muullakaan tavalla ei valtaa olla koskaan saatu, vai siksi että haluaa oikeasti olla tärkeä osa yhteisön yhteenkuuluvaisuutta.
Foorumien ominaisuuksiin kuuluu se että keskustelu polveilee ja joskus jopa rönsyilee. Se on koko homman suola. Ei kapakassakaan tapeta ajatustenvaihtoa ilmoittamalla että tuo aihe ei kuulu tänne tai tähän kontekstiin vaan tarinat alkavat elää. Juuri siksi sen on niin hemmetin hauskaa.
Ps. Tämä ei siis ole mikään hyökkäys yksilöä kohtaan vaan yleinen kannanotto
Pps. Ja yksi tapa taklata aiheita on toki se että siivoaa omat modeyskökset äkkiä Välistä pois... O tempora O morales...
Viimeksi muokannut: GuessWho; 02.03.2012 klo 21:46.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Lainaan tähän Hannulan omasta mielestäni erittäin osuvan viestin tästä samasta ketjusta, lähinnä siis koskien tuota toimenpiteiden perustelujen vaatimista.
Ja kevennyksenä voin kertoa että kyllä siellä kapakassakin joskus joutuu henkilökunta kertomaan että tuo keskustelu ei kuulu tänne silloin kun keskustelu alkaa liiallisesti "elämään" ja häiritsemään muiden asiakkaiden olemista![]()
-nomen est omen-
Ihmettelen suuresti, miksei kaikkitietäville moderaattoreille ole tullut mieleen kieltää kaikkea keskustelua ei-moderaattoreilta? Näin vältyttäisiin mielipahalta ja oikeat(tm) ajatukset saisivat arvoisensa foorumin.
Jossain poikkeustapauksessa, esim. moderoinnnin loiston ja korkeamielisyyden ylistystarkoituksissa, voisi ehkä ennakkosensuurin ja pilkunnussinan läpäissyt tavallisen kuolevaisen postaus päästä foorumille. Tietysti tämä vain todella harvoin, ettei rahvas erheellisesti luule olevansa mitenkään haluttu kirjoittaja mielipiteineen ja kokemuksineen.
Täältä oppimateriaalia:
http://www.korea-dpr.com/
hooondaaa
Ammattitaitoisen ja osaavan moderoinnin merkitys on oleellinen jokaisen foorumin kohdalla.
Mutta silloin kun aletaan ylenkatsoa muita saamansa modenappulan avulla ollaan pahasti hakoteillä.
Mikään "isoveli valvoo" tyyppinen liiallisesti kontrolloitu toiminta ei ole ollut hyväksi millekkään asialle.
Lähinnä siis itse toivoisin että turha päteminen ja viisastelu saataisiin karsittua pois, ja muutamien kohdalla
Voisi hiukan läpikäydä sitä mitä moderointi oikeasti on. Aktiivisuus on hyvä asia, yli- intoinen virkakimpoilu
Koituu tuhoksi...
Kaikki kunnia Hannnulan lainatulle kommentille mutta siinä puhutaan nyt hiukan eri asiasta.
Jos todellakin on sitä mieltä että ei vaivaudu deletointiaan kirjoittajalle perustelemaan, on väärässä hommassa.
Tämä ei toki koske ihan vesiselviä ylilyöntejä, sääntöjen suoraa ja tahallista rikkomista tai näihin rinnastettavaa
Nuotin vierestä jodlaamista.
Omalta osaltani case closed...
Viimeksi muokannut: GuessWho; 04.03.2012 klo 14:11.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kiitos vain palautteesta GuessWho ja muut kommentoineet. Allekirjoittanut on katsonut peiliin kuten pyydettiin, eikä siitäkään huolimatta näe tekevänsä moderaattorin hommia minkään vallan tai pätemisen takia. Omalle kohdalleni tämä nakki napsahti hallituspaikan myötä ja kovasti on yritystä ollut, että toimin omalta osaltani foorumin sääntöjen mukaan. Ja todettakoon, että nykyään systeemi on muuttunut, eikä uusi hallitusjäsen saa automaattisesti moderaattorin oikeuksia vaan käy läpi saman koulutuksen kuin muutkin uudet moderaattorit.
Suurin osa moderoinnista jota itse teen, on virheellisten otsikoiden korjausta ja ketjujen siirtoja oikeampiin osioihin sekä spämmiviestien poistoa. Tähänkin kuluu jo leveä siivu siitä päivittäisestä ajasta, mitä tällä foorumilla surffailen. Kaikkein paskin nakki on vääntöketjujen moderointi, teet mitä tahansa niin jonkun mielestä teet väärin ja varmasti saat kuulla siitä. Viime aikoina noita vääntöketjuja ei ole pahemmin ollut ja iso kiitos siitä kaikille, parempi näin.
Pääsääntöisesti moderaattorina toimiminen ottaa enemmän kuin antaa. Olen henkilökohtaisesti huomannut, että tuon tittelin avatarin alle saatuani olen joutunut vähentämään huomattavasti keskusteluihin osallistumista foorumilla, koska moderaattorina on helposti muiden silmätikkuna. Toivoisinkin, että foorumin väki muistaisi, että näiden tittelien takana on ihan tavallisia motoristeja kuten muidenkin nikkien takana.
Tämän tyyppinen palaute on siitä hankalaa, että sitä ei voi kohdistaa mihinkään yksittäiseen moderointitoimenpiteeseen tai moderaattoriin. Jos todellakin kokee joutuneensa sääntöjen vastaisen moderoinnin kohteeksi, niin siitä voi laittaa palautetta myös suoraan hallitukselle tai hallituksen moderointivastaavalle, niin asiaa voidaan käsitellä tarkemmin. Uuden foorumin ansiosta kaikki tehdyt moderointitoimenpiteet jäävät myös muiden moderaattorien nähtäväksi, joten toiminta on nyt paljon avoimempaa.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Allekirjoitan tämän!
Itse olen "moderoinut" melko vähän, mutta silti saanut "kyseenalaista" pautetta muka väärin toimimisesta. Vaikka niissä tapauksissa kyse on ollut selvästä sääntörikkomuksesta. Jostain syystä eniten palutetta moderoinnista saa silloin kun tapaus on lähestulkoon "selvä". Vaikuttaa siltä kuin nämä palautteen antajat eivät olisi lukeneet foorumin sääntöjä tai ainakaan sisäistäneet niitä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ehdotuksia:
-kaikenlainen henkilökohtaisuus pois moderoinnista, käytetään vain neutraaleja ilmaisuja
-moderointivuoro lyhyeksi, esim. 1-3kk, sinä aikana moderaattori ei saa kirjoitella mitään mikä ei liity moderointiin
-moderaattori -tehtävänimike pois nikin alta
-ylipäätään kaikki mikä edistää moderoinnin kasvottomuutta on pelkästään hyväksi
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Eipä tuollaista henkilökohtaisuutta ole ollut havaittavissa lainkaan.
Aivan käsittämättömän idioottimainen ehdotus sananvapauden vastaisesti.
On hyvä kuitenkin olla tiedossa ketkä moderoi.
Moderaattorikin on yksi kirjoittelija aivan samanlainen ihminen kuin me muutkin, kasvottomuus ei todellakaan loisi positiivista mielikuvaa.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
No, enpä sitten enää ihmettele miksi täällä moderointia haukutaan jatkuvasti![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Täällä on useampaankin otteeseen ehdoteltu keskustelualue-kohtaisia modeja. Miksei tätä "lähimoderaatori" ideaa voisi ottaa käyttöön?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Enpä oikein tiedä mitä hyötyä siitä olisi? Samat säännöt koskevat kaikkia foorumin palstoja ja niiden mukaan moderaattorit toimivat. Onhan toki meillä modeilla omat "suosikkipalstat" joita lukee enmmän ja useammin kuin muita ja se tietenkin tarkoittaa sitä että moderointia tapahtuu juuri siellä...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pitäisiköhän moderointiin suhtautua enemmän ikäänkuin työnä? Eihän marketissakaan myydä pelkkää keppanaa jos se sattuu olemaan kassan lempijuoma...
Vielä: onko teillä muuta työohjetta kuin foorumin säännöt tai tarkkaa työnkuvaa? Jotenkin tuntuu että ei ole...
Viimeksi muokannut: RoRo; 04.03.2012 klo 21:34.
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Se on vaan vähä niin, että siinä vaiheessa kun foorumi ja sivusto yleensäkkin alkaa olla tätä koko luokkaa, että käyttäjiä voisi sanoa olevan paljon ja joka puolelta niin se ei vaan enää tahdo riittää että on vaan lista säännöistä minkä mukaan modet toimii ja että pääasiahan on että niitä modeja nyt on. Eipä ole aika tuoreena käyttäjänä paljo mitään hajua tämän yhdistyksen toimintatavoista tai muusta, mutta toivon, että modeille on kunnon koulutus olemassa.![]()
Yamaha XJ 900 S Diversion '99