Tuon perusteella sinulla kyllä piisaa puuhasteltavaa.(Kriisi @ Maalis. 23 2011,23:14) kirjoitti
Joka ikisessä ketjujuihin liittyvässä keskustelussa on aina niitä hihna/kardaanimiesten välihuutoja. *Joka ikisessä öljykeskustelussa on niitä delvac-kommentteja.
Puhumattakaan niistä lukuisista nimimerkiltä mainitsemattomista nettiluteista joiden täytyy välttämättä komentoida kaikkia aiheita vaikka se viestin sisältö on silkkaa roskaa ja saarnaamista.
Mielenkiintoista oli myös huomata että tähän ketjuun muutama päivä sitten laittamani risut oli deletoitu. *Ja siinä ei ainakaan ollut yhtään kirosanaa.
Kovin on huono itsetunto jollakulla.
Niinhän sitä riittää, ja valitettavasti paljon siivoamisen arvoista jää itseltäni myös huomaamatta koska ihan kaikkea valveilla olo aikaani en ehdi täällä olla luutimassa.(Geronimo @ Maalis. 23 2011,23:53) kirjoitti
Kirosanoja ei tässä foorumissa ole kielletty, henkilökohtainen vittuilu on.
-nomen est omen-
Niin..pitäisköhän yhden jos toisenkin lukea noita juttuja uudelleen?(Kriisi @ Maalis. 23 2011,23:14) kirjoitti
allekirjoittanut mukaan lukien
Kaikenkaikkiaan hemmetin vaikeaa on asioista keskustella jos melko pian omaa mielipidettä puolustava leimataan vänkääjäksi,paskottajaksi tms... etenkin jos se mielipide poikkeaa omasta näkemyksestä.
Se taasen....saako modella olla omia mielipiteitä...
totta hemmetissä saa olla. mutta jos keskustellaan aiheesta risuja ja ruusuja jne... ja aiheeseen osallistuu mode niin on erittäin vaikea hahmottaa puhuuko hän vain omista näkemyksistään vai näkemyksistä kuinka suorittaa moderointia.
Karkea esimerkki..
Konstaapeli virkapuvussaan huutelee mondeon ikkunasta omia näkemyksiään. Kyllä nämä näkemykset mielletään yleisesti poliisin sanomiseksi, eikä jonkun pasin kertomaksi.
Toisekseen..konstaapelin on paljon helpompi tulla kuulluksi omana itsenään kun esittää näkemyksiään verkkareissa.
Väsyttävän monta kertaa olen esittänyt...Miksei noita ketjuja/osioita jaeta eri moderaattoreitten kesken?
silloin joka osiolle tulis oma vastuumode joka itsenäisesti määrittelisi keskustelujen linjan ja suunnan. Ja väli äänestäisi jaloillaan..kuten nytkin. Harmi vain kun sakkia häipyy koko foorumilta.
Helpompi tapa olisi kun jättäisi jonkin osion vähemmälle kun huomaisi, ettei omat mielipiteet sovi tuonne.
Samaten..toisaallakin esittänyt peukkuideaa...
siitä voisi kirjoittaja pikkasen huomata onko nyt pikkasen mettäs mielipiteineen..tai liki yksin.
Kumpikaan idea ei ole tuottanut sen kummempaa kommenttia ..ei voi, ei pysty...sinänsä outoa..melkein kaikilla muilla foorumeilla on ko. tapa on jo käytössä..ollut pitkään. Miksei myös itseään suomen parhaaksi mp-saitiksi tituleeratulla foorumilla pystytä moiseen ?
äääh. turhaahan tää tietysti on, mut tulipa taas kerran vängättyä.
mut likemmäksi asiaa...
Tuo esimerkkisi...keskusteluista asiaketjuissa...
en väitä, ettei tuollaista tapahtuisi..vaatiikin *moderointia.Vastaavasti en kyllä ole kertaakaan huomannut että tuollaisesta moderoinnista olis noussut meteli.
Edelleenkin..Vallan hyvinhän tämä on kokonaisuutta ajatellen sujunut. Se vain pitää muistaa. Asiallisuutta ei aina voi vaatia kaikilta. Koska siihen asiallisuuteen ei ole olemassa mitään kaikenkattavaa ohjekirjaa.
Ja miksi kompuroidaan pikkuasioissa. Siivotaan jutut ja siivotaan sotkijatkin. Kun kerta mahdollisuus on.
Tuppervaari *mukaanlukien jos tuntuu et mun jutut ahdistaa.
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tämä nykyinen foorumisofta alkaa olemaan tiensä päässä, eikä tähän kovin helposti enää lisäillä uusia ominaisuuksia. Foorumisoftan päivitys on tulossa tämän vuoden puolella, jolloin on myös helpompi tehdä tuon kaltaisia muutoksia. Tämäkin on selitetty tässä(kin) ketjussa jo aiemmin.(Tuppervaari @ Maalis. 24 2011,13:27) kirjoitti
Superbike #7
en tiedä ja tunne tekniikkaa, mutta jotenkin tulee mieleen ammoinen soneran laajakaistamainos...(Nitrous @ Maalis. 24 2011,14:51) kirjoitti
entäs tuo toinen homma...se ei nyt tarvitse kuin tekoja.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Muistan kun väännettiin 2009 foorumin moderointilinjasta ajoittain kiivastakin vääntöä samassa rintamassa. Tuolloin olimme molemmat MotOrg ry:n jäseniä. Minä erosin tuon väännön seurauksena yhdistyksestä, muistaakseni teit samoin.(Tuppervaari @ Maalis. 24 2011,13:27) kirjoitti
Ainakin mulla on sellainen perstuntuma, että moderointi on nykyään paremmalla tasolla. Kuten itsekin totesit, niin hyvinhän tämä on kokonaisuutta ajatellen sujunut.
Samaan aikaan samassa ketjussa Juutana rivijäsenenä ilmoitti aikovansa osallistua yhdistyksen kokoukseen ja aikovansa yrittää tuoda esiin oman näkemyksensä yhdistyksen - ja sitä kautta foorumin - kehityksestä ja toiminnasta. Ihan hyvin näyttää sujuneen...
Suosittelen sullekin Juutanan tietä. Ajatuksia tuntuu riittävän ja yhdistyksellä on varmaan käyttöä ihmiselle, joka siirtyy sanoista tekoihin. Täällä vääntämällä asiat eivät liikahda, ellei joku yhdistyksen toimijoista satu niistä innostumaan. Kehitysehdotuksia, risuja ja ruusuja kannattaa toki esittää yhdistyksen ulkopuoleltakin, mutta ei niistä (mun mielestä) kannata hirveästi vääntää, ellei maksa jäsenmaksua, ja/tai ole itse valmis tekemään jotain asian eteen.
Itsekin olen samaa mieltä ja tuonut esille tuon aluevastuumoden tarpeellisuuden. Ei vielä ole tullut eteen kunnon perusteluita sen tarpeettomuudesta, vaikka sitä yritetty onkin. Ei voi ymmärtää tätä jääräpäisyyttä tuon asian tiimoilta. Tulee mieleen *firmat jossa aina on tehty näin ja tehdään tulevaisuudessakin... Ts ei mitään järkeviä ideoita oteta vastaan, eikä kokeilla.(Tuppervaari @ Maalis. 24 2011,13:27) kirjoitti
Onhan tätä vähän vierestä vähän huvittavaa katsoa, kun modet hakkaavat päätä seinään vanhan asian tiimoilta, varsinkin kun foorumin käyttäjiltä on usein tullut hyviä ideoita ja ehdotuksia linjan parantamiseksi.
Jos tämä foorumi ei olisi näin kattava ja kohtuullisen informatiivinen, niin olisin kyllä äänestänyt jaloillani ajat sitten.
Koska ilmeisesti kirjoitan aikas paljon asiaa (viestejäni on poistettu about alle 10, 1308:sta 9 vuoden aikana) koen, että mulla on annettavaa tälle foorumille... Mutta kun näyttää siltä, ettei moderaattoreiden ymmärrys riitä parantamaan foorumin linjaa täytyy, niin täytynee kohta laittaa oma aktiivisuus harkinnan alle.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Risut ja ruusut moderoinnista on tarkoitettu palautekanavaksi yleisesti moderoinnista moderaattoreille, kehitysehdotuksille on avattuna oma threadi täällä.
Yksi instanssi, jonka kautta voi vaikuttaa foorumin ylläpitoon (ylläpidon lisäksi) on Motorg ry:n hallitus, joka myös päättää näistä foorumiin liittyvistä muutoksista, laittakaa seuraavaan kokoukseen kokouksessa käsiteltävien asioiden listalle jos haluatte asian käsiteltäväksi. Tosin tämä toimenpide vaatii ry:n jäsenyyden.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tästä lisää lämmikettä moderaattoreiden persuiden alle:
Ministeriö tiedottaa
Onhan tästä juteltu. Ja perusteltu.(Heksa @ Maalis. 24 2011,18:22) kirjoitti
Olet joo varmaan tuonut tuon esille. Vaan miten nuo osastot jaetaan? Ei tule mitään jos vaikka mut määrätään moderoimaan jotain sellaista osiota, josta en ole kiinnostunut.
Ja nuo mielenkiinnonkohteet voivat modeillakin vaihdella. Joten, ei vain tule toimimaan niin kauan kuin tätä hoidellaan ihan vapaaehtoisvoimin. Eri juttu jos ois palkkaduuni. Kyllä sitä sitten voi tehä juttuja jotka ei niin kiinnostakaan.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
Itsekään en kovin hyvin foorumisoftia tunne, mutta tätä nykyistä voisi verrata vanhaan, loppuunajettuun autoon, jota on vuosien mittaan paikkailtu parhaan mukaan, että se on saatu pidettyä toimintakunnossa. Nyt "auto" tarvitsisi jo niin isoja korjauksia, ettei enää kannata vaan on tilattu uusi biili, jota tällä hetkellä varustellaan asiakkaan erikoistoiveiden mukaan ja vanhalla päästellään enää uuden toimitukseen asti.(Tuppervaari @ Maalis. 24 2011,15:57) kirjoitti
Mikä oli tuo toinen asia, johon viittasit?
Superbike #7
Sillon joskus kun tälläistä nettikeskusteluhommaa kehitettiin ja opeteltiin, aloitettiin nimenomaan aluaekohtaisista valvojista jotka toki valittiin oman kiinnostuksen pohjalta. Ei se niin vaikeata ole jos vaan halutaan kehittää hommaa.(Terhi @ Maalis. 24 2011,20:05) kirjoitti
Tämän tekstin ja valikoivasti aiemmpiakin voi siirtää sinne kehitysehdotksien alle... Kuten Mico jo ilmaisikin näille on oma topiccinsa.
En kumminkaan jatka siellä, koska tämä ketju voisi katketa väärästä kohtaa ja tämä on nyt luontevaa jatkumoa aiempiin. Ja kesken toiseen foorumiin siirto tuo usein esiin hassun tekstin jo ajankohtaiseen aiheeseen.
Kyllähän tästä on luettavissa epätyytymättömyys moderointia kohti.
Modet siirtäköön siitä kohtaa, josta katsovat tarpeelliseksi <-- siinä pikku testi *
Myös vapaaehtoistyöhön kuuluu ns. paskempia nakkeja, joten koita hyväksyä se.kirjoitti
Kaikkea kivaa kun ei aina voi valita. Valta kun yleensä tuo vastuuta.
Tokihan kiinnostuksen aiheet voisi moderaattoreiden kesken esille ja loput jakaa yllätys yllätys... Arpomalla.
Jos paukut ja kiinnostus ei riitä jonkun foorumin hoitamiseen, niin joko vaihtakoon sen edes vähän innokkaamman kanssa, vastuunjakoa muiden kanssa, tai sitten tekee sitä vasemmalla kädellä.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
En edelleenkään näe mitään etua jos olisi joka osiolle oma moderaattorinsa.
Hassu jo ihan ajatuksenakin.
Mielipiteen esittäjänä ihan käyttäjä, ei moderaattori.![]()
Ajatellaanpa että täällä olisi alue, joka on tarkoitettu keksusteluun xyz merkkisistä pyöristä. Alueen modena on henkilö, joka tuntee ko. valmistajan laitteet ja on innostunut kehittämään keskustelua ja kulttuuria nimenomaan ko. merkin tiimoilta. Homma toimii, koska modella on kiinnostusta asiaan ja ko. henkilö viitsii tehdä muutakin kuin poistaa keskustelut, jotka ei satu miellyttämään. Kyseinen mode saattaa jopa aloittaa keskusteluja, kertoa uusista jutuista ja uutisista jne.(Köpi @ Maalis. 24 2011,20:34) kirjoitti
Myöskään kyseisellä modella ei välttämättä ole kiinnostusta puuttua mihinkään asiaan joka tapahtuu muualla. Voi keskittyä olennaiseen ja itseä kiinnostavaan asiaan.
Haittanahan tästä olisi se että joku voisi joutua muuttamaan omaa mielipidettään ja todeta että tuollakin tavalla voi asiat edistyä.
Miten tämä nyt sitten hoituu? Ne puuhamiehet perustaa ne omat fooruminsa muualle ja toimivat juuri kuten tuossa kirjoittelin.
Kiitos mpoli selkeästä, asiallisesta ja hyvin perustellusta kehitysehdotuksesta. Tähän tyyliin kirjoitettua palautetta tämä ketju kaipaakin.(mpoli @ Maalis. 24 2011,21:01) kirjoitti
Itse en aio kommentoida mitään siihen, onko ehdotus mielestäni hyvä tai huono, koska päätöksiä foorumin moderoinnin käytännöistä ei kuitenkaan tehdä tässä ketjussa. Kyllä kaikki palaute otetaan vastaan ja käsitellään, mikäli siihen on tarvetta. Mahdollisia muutoksiakaan ei voida toteuttaa tuosta noin vaan roiskaisten ja tämä saattaa kärsimättömimpien jäsenten silmissä näyttää siltä, että mitään ei koskaan tapahdu eikä mikään muutu
Malttia ja enemmän hyvin perusteltuja kehitysehdotuksia ja vähemmän vänkäystä toivoen, JGo ihan henkilökohtaisesti omia mielipiteitään julkituoden..
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Meinaat että jokaiselle merkille löytyy tohtoristasoinen insinöörimode? Ja kukas laitetaan paskakasan modeksi,vähiten älykkäin vai eniten älykkäin? Entäs kuka haluaa olla pakoputkimode? pikku-kakkosen ransuko?(mpoli @ Maalis. 24 2011,21:01) kirjoitti
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Juu noinhan se meni...ja ihan samaa mieltä kanssasi.(Pectusfortuna @ Maalis. 24 2011,16:28) kirjoitti
Paitti tuo tie mulle..voihan tän räksyttämiseksikin laittaa, mut ihan maantieteellisesti ajateltuna tää eteläpohojanmaa ei oo oikein optimi paikka osallistua pk-seudulla tapahtuvaan yhditystoimintaan.
Nitrous..se toinne asia mihin viittasin oli tuo peukku esiin ketju.
Nythän alkoi tuulemaan..mpoli esitti samaa ideaa joka ensimmäistä kertaa hyväksyttiin "hyvänä" ideana.
Mun mielestä kandeis oikeesti syventyä ideaan.
Tuo Terhin pelko löytyykö halukkaita on melko turhaa..aivan varmasti löytyy halukkaita hiekkalaatikon hoitajia.
Ensimmäinen edellytys ois pieni organisaatio muutos mielivallan estämiseksi. Jonkinmoinnen modetoimikunta jolle yksittäinen *käyttäjä voisi raportoda mahdollisia epäkohtia.
Kehittelyä..muutoin tälläinne turha kompurointi ja "vääntö" jatkuu tulevaisuudessakin.
Hyvä esimerkki ketjun sotkemisesta on byrokraattinen maininta siirtää keskustelu toiseen osioon..kehitysehdotuksiin.
Asiayhteys katoaa kun keskustelu on päässyt käyntiin.
Liekkö tarkoituskin.
mut pitäähän risuista ja ruusuista mainita...
edelleenkin..pääosin moderointi on sujunut vallan mainiosti..välillä kompastutaan pikkuasioihin..tulee ehkä mokujakin..luonnollista...mutta tunnustetaan reilusti tapahtuma ja jatketaan puhtaalta pöydältä.
asenne...äläsääjätkärupeeitkeänillittämäänjavänkää määnkuuletaiminä... saa aikaan vain sen että osa äänestää jaloillaan osa vetää herneet...luonnollista mun mielestä.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Mitään omaa mielipidettähän ei minulla ole enkä kommentoi ja päätöksiähän täällä ei tehdä, mutta myötäsukainen liirumlaarumi kelpaa aina, röyh. Joopa joo.(JGo @ Maalis. 24 2011,21:55) kirjoitti
ihan kaikella ystävyydellä...2003 alkuvuodesta asti seurannut tätä foorumia suht aktiivisesti..sen mitä pystyi varsinaiseen kirjautumiseen 2005 josta sitten jo huomattavasti aktiivisemmin.(JGo @ Maalis. 24 2011,21:55) kirjoitti
tänä aikana..voin olla väärässä..mielestäni foorumi ei ole muuttunut millään tavoin..saatan olla sokeekin..tai sitten vain kärsimätön.
mulla on täällä pohjanmaalla vuoden 2010 kalenteri seinällä. ostin sellaisen ku sai halvemmalla..ei tarvinnut kuin muuttaa päivämäärät toisiksi.eli tuli tuunattua 2011;sxi.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Miten se on ajateltu menevän, jos esim. pyörämerkistä x kiinnostunut mode vastaa ko. alueen moderoinnista. Miten hänen mielenkiintonsa pysyy yllä, kun hän ei voi kommentoida tai osallistua niihin keskusteluihin joita moderoi. Sinänsä siis hyvä ajatus, mutta miten tämä ristiriita ratkaistaan? Kun mielestäni hyvä mode ei moderoi niitä ketjuja, joihin osallistuu..
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Jossain määrin kaikki se mitä mpoli toi esille.(Köpi @ Maalis. 24 2011,20:34) kirjoitti
Mutta mä näkisin että osiokohtaisten moderaattorien suurin yksittäinen etu on moderointilinjan yhtenäistäminen. Lopulta toi moderointi pohjautuu kuitenkin siihen omaan fiilikseen ja kun nyt kaikki moderoi kaikkia osioita, niin lopputulos on se, että yhtenä päivänä jossain ketjussa saa kirjoittaa jotain ja taas toisena päivänä ei.
Litranen sisävessa
Tarkemmin ajateltuna, se on edelleenki ihan hassu ajatuksenakin.
Mun mielestä. Käytännössä myös, kuten viime yö taas todisti.
Ööö - siis jos joku osio ei kiinnosta ketään modea, ei kukaan viitsi moderooida siellä?(Terhi @ Maalis. 24 2011,20:05) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Millä lailla hassu? Selvennä vähän.(Köpi @ Maalis. 25 2011,06:47) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Sullakin olisi siis ollut useita vuosia aikaa tehdä jotain käytännön työtä tämän foorumin eteen, mutta on ilmeisesti jäänyt vain puheiden tasolle. Joka vuosi hallitukseen valitaan uusia jäseniä, jotka haluavat vapaaehtoisesti ilman palkkioita tehdä työtä tämän foorumin ja yhdistyksen eteen. Ei ole kovinkaan suurta ehdokaslistaa ollut yhtenäkään vuonna. Enemmän tekoja vähemmän sanoja niin jotain oikeasti tapahtuukin, mutta ei tuokaan nyt niin toimi, että oletetaan muiden tekevän heti jotain kun itse vähän foorumilla vinkaisee.(Tuppervaari @ Maalis. 24 2011,23:45) kirjoitti
Paljon hyviä kysymyksiä, joihin mä en tiedä vastausta. Sen verran tiedän että tällainen systeemi toimii jossain muualla, mutta se on sitten eri asia tullaanko näin toimimaan koskaan meidän foorumilla. Kyllä mä kuitenkin ihan mielenkiinnolla luen mieluummin näitä kehitysideoita, vaikka ne ei loppuun asti olisi mietittykään kuin kitinää jostain poistetusta viestistä.(lunastar @ Maalis. 25 2011,00:18) kirjoitti
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Tahallasiko et edes yritä ymmärtää?(jyke @ Maalis. 25 2011,08:10) kirjoitti
No, on mulla tota rautalankaa vielä vähän tossa jälellä..
Täällä on monta modea. Ja kuten normaalielämässäkin, eri henkilöiden mielenkiinnonkohteet ovat erilaisia. Varmasti joka aihe kiinnostaa jotakin modea. Ja täten sitten joka osiota tulee jonkun seurattua ja moderoitua.
Ja kuten normaalielämässäkin, mielenkiinnonkohteet vaihtelevat jopa päivästä toiseen. Joten tänään mua saattaa kiinnostaa lueskella varustepuolen juttuja, huomenna taas välttämättä ne ei mua nappaa ja lueskelen vaikkapa merkkikohtaista keskustelua.
Ja uskon että näin se menee muillakin. Ja JOS jostain syystä joku epäsopivuus jää modeilta huomaamatta, onneksi käyttäjissä on niitä, jotka jaksavat meille raportoida.![]()
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
voi hyvä ihme. Lueppa tuo mun aiempi kommentti tuosta sijainnista.(JGo @ Maalis. 25 2011,08:25) kirjoitti
Ja onko ainoa hyväksyttävä tapa pyrkiä hallitukseen?
Jos tuo on todella kynnyskysymys et kuinka osiot jaettas.voi ongelmanratkaisu kykyä.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joo, nyt ymmärsin. Niinhän se meneekin, että jonain päivänä huvittaa moderoida vähän tarkemmalla seulalla ja toisena päivänä taas menee melkoiset ylilyönnitkin läpi. Ihan siitä riippuen, millä päällä mode sattuu olemaan...(Terhi @ Maalis. 25 2011,10:40) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother