Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    tervehdys. nyt ollaan pahemmassa kuin pulassa..eli heräsi ajatus että olisi laukut hyvän näköiset kun saisi pyörän väreihin.no tuumasta toimeen ja soitto tutulle automaalarille(on nähnyt kyseisen pyörän) hän sanoi:ei muuta kuin pohjat kuntoon niin vedetään väri päälle..noh minä pariviikkoa iltaisin nysvännyt laukkujen kanssa ja eilen sain vedettyä pohjavärin pintaan..noh soitto maalarille että eikun väriä pintaan..ja mikäs väri se olikaan?johon minä:no vihreähän se auringon valossa peilaa violettiin ja välillä näyttää siniseltä....sit alko kuulumaan per@@rr..murinaa...sehän on joku efekti väri..ei onnistu!!!pohjat pitää olla tietyn väriset ynnä muuta..koko pyörä maalattava että saa samaan sävyyn..ym. no nyt milla on sitten laukut hienossa pohjavärissä eikä hajuakaan että mitä v...... nyt tehdään..niin olisin kyselly että mitähän jossain firmassa maksais laukkujen maalaus..koska täytyyhän jonkun osata maalata noi oikeaan väriin??kokemuksia?jollain?niin ja värihän on:Green
    Bluish Black Cocktail 1
    49 0375
    Yamaha short code BBC1
    (vai vetäsenkö matta mustax..)
    stromtrooper
    suzuki 650 v-strom
    yamaha gts 1000 -ex
    honda 650 dominator -ex
    suzuki 750 gsx-r ex
    suzuki 1100gsx-r -ex
    Autopuolella ainakin MIPAn efektivärit määräytyy pohjamaalin mukaan. Eli punaisella pohjalla eri efekti kuin mustalla pohjalla.

Itse en siis ole maalari, mutta ollut varaosaliikkeessä töissä ja jonkun verran näiden kanssa pelannut

Eli siis jos tietää pyörästä pohjavärin niin sama laukkuihin ja päälle efektimaali? Sitten tulee tietysti maalausvaiheessa laukkujen asento kysymykseen, koska se vaikuttaa siihen kuinka efektimaalin kide kiinnittyy ja se taas siihen kuinka kide taittaa valoa. Autossa pahimillaan kun on esim. puskurit maalattu irrallisena niin taittaa värejä eri suuntaan kuin muu auto.

En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, takuuta en ainakaan tällä myönnä!!

Joku täällä varmasti on kokeneempi tässä asiassa
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

* * * * * * * * * *
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Mikäs tuossa on ongelma? Pese tinnerillä pohjavärit pois, jos pohjatyöt, pakkelihomma ja pikku naarmut vesihiottu, jätä loppu maalarille niin ei tarvi kiukutella pohjavärin sävystä. Jos oot vetänyt kunnon pohjavärin, mikä ei pesemällä lähde, tuli hiontahommaa. Ja mikä estää toisen värin ruiskuttamisen sitten tuon sun pohjamaalin päälle? Ittellä puimurin palikat laukunkansineen maalaamossa, tekevät kaikki, myös muovikorjaukset katteeseen kun ol männy syrjälleen. Nyt vaan kun saa maalariin vauhtia. *
    Ollu yli kolmekymmentä vuotta aika sidoksissa tuohon maalaamohommaan kun tuli joskus nuorena leikittyä liikaa autoilla, ja valittua mokoma leikki myös ammatiksi.

Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    joo...soitin vielä maalarille ja ehkäpä on vielä toivoa...tosiaan kevyt hionta ja vaalea pohjaväri tumman tilalle..ja tosiaan laukun asento on tärkeä maalatessa..juurikin tuon peilauksen/värin taiton suhteen(on se kyllä tarkkaa puuhaa tämäkin) huh huh....no ensviikolla näkee lopputuloksen...niin ja vielä jos noihin pohjien tekoon jotain taikoja löytyy niin tietoa ei koskaan liikaa?(lupasin itse tehdä pohjat..herra maalari viimeistelee)

stromtrooper
    suzuki 650 v-strom
    yamaha gts 1000 -ex
    honda 650 dominator -ex
    suzuki 750 gsx-r ex
    suzuki 1100gsx-r -ex
  5.  
    onneksi maalattiin mustax.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08