Varoitus tapaturmavaarasta pienissäkin huoltotöissä kun moottori käy.Tämä pistää ajattelemaan omalta osaltakin mitä on tullut tehtyä.
Varoitus! Kuvat saattavat olla järkyttäviä!
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Jokunen vuosi takaperin työporukan kanssa käytiin Gasumilla kyläilemässä ja isännällämme oli käynyt vastaava tapaturma. Ykkkönen silmässä mopon käydessä oli rasvaillut pesun jälkeen varovasti ketjuja, ettei rasvaa valuisi emännän pihalaatoille. Tuloksena muistaakseni pari sormea miltei irtipoikki nahkanriekaleiden varaan ja mittavat leikkausoperaatiot. Onneksi meikäläisen pihassa ketjut voi rasvata huolettomammin...![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Kuuluu samaan orkesteriin niiden tapaturmien kanssa joissa on jääty oman auton alle tunkin petettyä. Ensin kirotaan viiden euron työkaluja kun ne hajoaa/lipeää ja rystyset on verillä ja sen jälkeen mennään 20 eurolla hongkongista tai biltemasta ostetun tunkin varassa olevan auton alle ropaamaan. Näissäkin onnettomuuksissa kuolee vuosittain muistaakseni 1-3 ihmistä.
Näissä tapauksissa ns. Darwin kerää omansa pois.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ihan se ja sama minkä valmistajan tai minkä hintaisella tunkilla olet sen autosi nostanut. Varmistuksia ei koskaan saa unohtaa! Jos ei muuta niin vaikka edes auton rengas tai muutama kakkosnelkku ihan vain siltä varalta jos tuo tippuu sittenkin alas. Mieluummin tietty ihan ko. tarkoitukseen tehdyt pukit, mutta kaikilla ei ole niitä, ei edes niitä halvimpia(Juutana @ Tammi. 28 2010,08:06) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tosin hyöty evoluutiolle ja geenipoolille jää saamatta, jos ovat ehtineet lisääntyä.(Juutana @ Tammi. 28 2010,08:06) kirjoitti
Darvin Awards
![]()
hooondaaa
Eiköhän populaatio kaipaa selviytyäkseen myöskin rohkeita lajin edustajia, ei pelkästään alati vain varman päälle pelaajia. Näin siis pelkän biologian kantilta asetelmaa silmäillessä... Nämä rohkelikot pitää vain pitää ennättää saada lisääntymään ennen hengen poistumista kehosta.
-hh-
Niin välillä kyllä tuntuu että ei ne mitään rohkelikkoja ole vaan tyhmelikköjä.(harmaahukka @ Tammi. 28 2010,08:21) kirjoitti
Noita kuvia kattomalla voi päätellä sopisiko lekurin ammattiin vai ei... (itsellä ei tehny pahaa).(lippa @ Tammi. 28 2010,07:05) kirjoitti
Ja ihan hyvä muistutus kyllä. Sellainen "hainevä" takarattaan alaosassa olisi pelastanut?
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Sormillaanko se sitä öljyä on levittänyt sinne? Kyllä itsekkin enskapyörän ketjut olen kone käynnissä rasvannut. ykkönen tupaan ja kytkinkädellä vetää tangosta pyörän jalan varaan ja toisella kädellä ruiskuttaa spräypurkista koko ketjut 5 sekunnissaJos tuosta saa sormet ketjujen sekaan niin leipäveitselläkin vetää sitten varmaan ranteen kohdalta käden poikki vahingossa
![]()
No ei ihan, kun käy katsomassa ruumiinavauksen livenä (en ole käynnyt) niin siitä voi jotain mittaria jo vetää... *ja itse topikkiin ei voi kyl muuta sanoa kun mikä on jo yllä todettu, järjen käyttö sallittu...(Utah @ Tammi. 28 2010,10:28) kirjoitti
Edit. siksi vaan tuo vertaus että, taitaa kuulua jo lekuriopiskelujen ensimmäisen lukukauden rutiineihin..
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Ei se öljynnyt vaan yritti putsata ketjuja. Eka sprayllä ja sitten rätillä, loppu on historiaa(vuohi @ Tammi. 28 2010,10:34) kirjoitti
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
En kehoita kokeilemaan, mutta rattaan yläpuolelta putsaten olisi varmasti sormetkin säilyneet.
Taispa olla vielä niin ettei se edes putsannu niitä ketjuja sillä rätillä vaan jotain jalkatappia tai mitä olikaan, ei voi muistaa ku siitä on aikaa ku oon tota ketjua lukenu. Rätti nyt kuitenki tarttu ketjujen väliin ja jotenki se käsiki sitte meni mukana.(-JuhaK- @ Tammi. 28 2010,10:58) kirjoitti
Edit:Sivulta 3 viesti 56. Ei ollu jalkatappi mutta melkeen.kirjoitti
Teinivuosina kävi yhdelle sällille samoin. Ropasi mopon ketjuja moottorin käydessä ja naps parista sormesta päät pois.
KTM 690 Enduro
Teinivuosina tein itse noin jossain ajatusten välissä.. Etusormi pyörähti Kawasakin rattaan ja ketjun välissä ympäriasti. Kaikki sormet ovat ehjänä ja kädessä kiinni.
Itselläni ei tosin ollut rättiä, vaan pelkkä sormi ketjun ja rattaan välissä, ehkä se pelasti..?
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Ketjujen pesu on muutenkin ihan turhaa hommaa.. ei siinä sa ku o-renkaat pilalle
Minullakin jäi peukku ketjun ja rattaan väliin. Ei ollut kone käynnissä, mutta tilanne aiheutui siitä kun kiirehdin ketjun puhdistamisen kanssa vuoden 2008 jouluna. Käsin pyörittelin takarengasta ja toisella kädellä pitelin liinaa kädessä. Sitten yhtä äkkiä liina jotenkin tarttui ketjuun kuin paperi liimaan, siinä samassa meni liina ja sormi ketjun, rattaan väliin. Rattaan hammas meni työkäsineen läpi peukun luuhun asti ja pysähtyi siihen. Sitten tunsin voimakasta kipua peukussa ja alkoi tulla verta peukusta oikein kunnolla.
Sen tapauksen jälkeen en saanut käyttää oikean käden peukkua vuorokauteen koska joka kerta kun vahingossa erehdyin liikuttamaan peukkua, alkoi verta tulla uudestaan.
Vasta kaiken tuon jälkeen tajusin että takarengasta on aina järkevämpi pyöritellä taaksepäin näissä hommissa. eipähän ainakaan jää sormi uudestaan ketjun ja rattaan väliin.
MGTOW-Men going their own way. http://mgtowfi.wordpress.com/
Ns.Vetimiehiä,vai.(harmaahukka @ Tammi. 28 2010,08:21) kirjoitti
siis vetomiehiä.
Mitään kiirusta oo lääkärille ollu kun on kuvia ehtiny ottaa.
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Ääni kardaanille! *(AimoPamaus @ Tammi. 28 2010,16:22) kirjoitti
![]()
BMW R1200GS
Varovasti kurkin kuvia toisella silmällä ja aivan kamalan näköistä jälkeä! Tuosta ketjujen putsaamisesta en ymmärrä koska naisen logiikalla rasvatut ketjut sinkoaa skeidan aika voimalla jorpakkoon. Mitä niitä pinnasta sivelemään?
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Toinenkin ääni kangelle! *(salpe @ Tammi. 29 2010,08:52) kirjoitti
(Jaa onhan noita vetoketjupyöriäkin tallissa..... *)
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Ja ihan hyvä, että kuuluu. Helpointa vaihtaa alaa ekana opiskeluvuonna.(jamas @ Tammi. 28 2010,10:38) kirjoitti
Itse aiheeseen: Itse tuli kokeiltua tuo joskus 13-vuotiaana kun vaihdoin ensimmäistä kertaa ketjut ja rattaat Suzuki PV:seen. Vanhat ketjut pitivät hirveetä rutinaa pyöritellessä ja pitihin sitä uusia ketjuja kokeilla pyöräyttää kun mittavasta vaihtourakasta oli ihan omin käsin selvitty. Ketjun yläjuoksulta eteenpäin vetämällä pyöräytin ja tietenkin sormi eturattaan ja ketjun välissä. Teki aika häijyä pyöräyttää ketjua takaisinpäin, että sai sormen pois välistä.
Superbike #7
Aivan. Mutta myös turvaliivipelastusrengasmatkamotoristeja tarvitaan, jotta vastakkaiset ominaisuudet pitemmän päälle tasoittuvat populaatiossa. Antaa vaan kaikkien kukkien ja risujen kukkia...(rupi @ Tammi. 28 2010,17:49) kirjoitti
-hh-
Tai ehkä mieluummin takahaarukan...(Utah @ Tammi. 28 2010,10:28) kirjoitti
Oli ihan pakko huomauttaa, sisäinen kieliposliini vaati.
Kyllä ne on hyvä pestä, käyttö ikä pitenee. Tosin jos pesee väärillä aineilla se lyhenee(Twini @ Tammi. 28 2010,17:22) kirjoitti
. öljyllä pesu toimii parhaiten
oilerit kunniaan![]()
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta